[ مذهبی ]کتدرال و معماری مذهبی متعامل

designer.Ali

عضو جدید


مـنـــــــبـع : www.evolo.us



علاقه ی وافر انسان به آفرینش آثار باشکوه و افراطی به یک پوچی نمادین منجر شده است. ما نسلی هستیم که در دست سازندگان آن در یک دوره ی بی فایده رنج می برد. این شمایل ها سقوط خواهند کرد. جامعه ی جهانی آگاه در این نوسانات که به بخشی از یک فرایند ضروری بدل شده اند، و یک واکنش برای طراحان فضا را برانگیخته اند، محاسبه می شود، و واکنش نشان می دهد.
در این بین یک گونه ی جدید و گویا از معماری مورد نیاز است، همچنین شهرهایی که نیازها و تقاضاهای آنها و راه حل های که معظلات بومی و جهانی را در نظر می گیرند، بازتاب می دهد؛ چنانچه این رویکرد در پیشرفت انسانیت ضروری است. "کتدرال" توسط جیمز گلدسبی و در قامت یک ساختمان پاسخگو اجتماعی در رساندن پیامی برای کاربران فضا از طریق نفوذ معماری مذهبی هدفمند گردیده است. پیامی که در آن هر کنش یک واکنش را برمی انگیزاند.
این ساختمان انطباق پذیر است، و قادر به سازگاری و حرکت کاربردی ساده می باشد، اما با سیستم های اتصال هوشمند که توانایی تغییر اتمسفر و توسعه ی حس فضاهای که بر کاربران تأثیر می گذارد، شاخص شده است. هر عنصر ساختمان طراحی شده تا تغییر، جایگزینی و بازتفسیر توسط طراحی یک سیستمی که انسان متوسط می تواند آن را بسازد و با حذف وابستگی بر دیگر سیستم ها حفظ کند، پدید آورد. و هر فرد را در تأثیر بر محیطش با حفظ مالکیت و تشویق یک ایدئولوژی از زیست اجتماعی با مسئولیتی متقابل مسئولیت پذیر کند.

...

...

...

...

...

...

 

Similar threads

بالا