[ مذهبی ] طرح پیشنهادی یک کلیسای ارتدوکس از کالاتراوا ؛ یک نهاد مذهبی در کنار یادمان یازدهم سپتامبر

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز


سایت 9/11 ( یازدهم سپتامبر) در دهه ی اخیر تغییرات قابل توجهی نموده است، از طراحی مجدد یک مرکز تجارت جهانی از دیوید چایلدز تا ایستگاهی از سانتیاگو کالاتراوا و اکنون به نظر می رسد که این تغییر و تحولات باز هم ادامه خواهند یافت. به تازگی کالاتراوا، تصاویری از طراحی جدید کلیسای ارتدکس یونانی سنت نیکلاس، را منتشر نموده است که در کنار یادمان 11 سپتامبر از معماران هندل قرار می گیرد.



این تصاویر، که طراحی متمایزی از یک کلیسای مسیحی ارتدوکس را به نمایش گذاشته است، از همینک منجر به نقدهای فراوانی بر سر قرار دادن نهادهای دینی در اطراف مرکز تجارت جهانی گشته است.



کلیسای اصلی سنت نیکلاس در 11 سپتامبر 2001، در فروریزی برج جنوبی تجارت جهانی، ویران شد. این ساختمان، تنها بنایی بوده است که علاوه بر برج ها در این حمله، تخریب شده است. این طراحی 20 میلیون دلاری، شمایل کلیسای محلی سابق را نادیده گرفته و طرحی از یک مرکز سوگواری غیر مذهبی را پیشنهاد می دهد.



احتمالا به یاد دارید که طرح پیشنهادی یک مرکز اسلامی و مسجد در این سایت، دو سال پیش باعث آغاز یک بحث متعصابانه گشت. این طراحی جدید نیز، بحث پیشین را مطرح می کند: یک طراحی بیزانس مدرن که الهام گرفته از ساختارهای سنتی مذهبی در شرق می باشد، طرحی که پیشتر در بسیاری از عبادتگاه های اسلامی مورد استفاده بوده است. در واقع، این گنبد، درست مانند گنبد مسجد ایا صوفیه، از 40 وجه تشکیل شده است.



مارک ارِِی، سخنگوی اسقف اعظم ارتدوکس های یونانی اعلام کرده است: " این گنبد توسط یونانیان شهر مسین در یونان قدیم اختراع شده و یک فرم مسیحی ست که بعدها در ساختارهای اسلامی از آن استفاده شده است. "

.

.

.

.

.

.

.

.

کلیسای سنت نیکلاس تخریب شده


منبع:اتود



 
بالا