مدیریت بازار

s22a2ch

مدیر بازنشسته
من قسمت قرمز جمله ات رو دقیق متوجه نشدم اما به هر حال من خودم علاقه ام به مارکهای ایرانی خیلی بیشتره حتی در صورتی که کیفیت پایینتری داشته باشند چون این برندها قسمتی از سودشون رو در اختیار واحدهای تحقیقاتی و آزمایشگاهیشون قرار میدن. اگه من و شما از محصولاتشون نخریم چطور میتونن پیشرفت کنن؟

در مورد صدا و سیما تصمیم با من و شما نیست بلکه یک یاست کلان هست که من تو راه کارام ارائه دادم اما راه حل اصلی هم نیست. راه کار درست همون حمایت از تولید کننده توسط مصرف کننده است وگرنه نمیشه زیاد چشم به کمک دولت داشت!

مافیای بازار رو هم درک میکنم :w05:
الان شما نگاه کن گوشی طاها2 که واقعا یه پاکت پی.سی کامل هست چرا فروش نداره؟
من با مدیر فروششون که صحبت میکردم واقعا از پخش گوشیشون تو بازار میترسید چون میدونست یه سری هستن که کارشون رو خراب میکنن!
این در حالیه که این گوشی که امکانات HTC touch رو داره فقط قیمتش 300 هزار تومنه و یه ویندوز موبایل کامله!

اما واقعا برای حل این معضل راه کاری جز حمایت مصرف کننده از تولید کننده دارید؟

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در مورد قسمت قرمز: منظورم این هست که شما که میگید از کالا های ایرانی استفاده بشه منظورتون ایته که از امرسان و .. استفاده کنیم یا خودمون یه سری کالا تولید کنیم که کیفیت هاشون بالا باشه؟
در مورد چگونگی هم نظرتون و قبول دارم باید حمایت کرد چون ما خودمون هم در اینده نیاز به این حمایت داریم تا کارمون بره جلو.
اما حمایت برا کالایی که بتونه با بقیه شرکت ها رقابت کنه و بشه حمایتش کرد و کارایی خوبی داشته باشه.
من یه فکری هم به ذهنم اومد اونم این که بیشتر کارای ما به خاطر دیده هامون هست.
چون اکثرا" nokia دارن یا یه مارک غیر ایرانی همه فکر می کنیم این بهتر هست.
 

m.ali.m

عضو جدید
سلام.
بچه ها صورت مساله رو فراموش نکنید.
همون سوالی که محسن جان پرسیدن.
برای مقابله با کالاهای چینی چکار کنیم؟

به نظر من بازاریاب های ما(خیلی ببخشید) بی سوادن.
باید روی نیاز آفرینی در مشتری بیشتر کار کنیم.
باید مشتری مداری رو نهادینه کنیم.
چینی ها دقیقا میدونن مشتری چی میخواد.

در بازار ایران خیلی محصولات هست که باید بهش افتخار کنیم.
بازار استیل ایران بهترین بازاره.تو صادرات هم خیلی موفقه.
اما وقتی ما میریم مکه، از اونجا قاشق و چنگال سوغات میاریم!
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
بچه ها صورت مساله رو فراموش نکنید.
همون سوالی که محسن جان پرسیدن.
برای مقابله با کالاهای چینی چکار کنیم؟

به نظر من بازاریاب های ما(خیلی ببخشید) بی سوادن.
باید روی نیاز آفرینی در مشتری بیشتر کار کنیم.
باید مشتری مداری رو نهادینه کنیم.
چینی ها دقیقا میدونن مشتری چی میخواد.

در بازار ایران خیلی محصولات هست که باید بهش افتخار کنیم.
بازار استیل ایران بهترین بازاره.تو صادرات هم خیلی موفقه.
اما وقتی ما میریم مکه، از اونجا قاشق و چنگال سوغات میاریم!

منم موافقم از صورت مساله دور نشیم
در مورد بازاریابی چینی واقعا حرف منو زدی ..

ما فقط داریم کپی کاری چینی ها رو میبینیم اما از بازاریابی قویشون قافلیم
ما اگه میخوایم از چین پیشی بگیریم باید بازاریابی قوی تری به نسبت اونها داشته باشیم
 

m.ali.m

عضو جدید
سلام.
یه چیز دیگه هم هست.
اونا روی نیروی انسانیشون هم خیلی کار کردن.
نیروی کار چینی میگه فقط به من غذا و جای خواب بدین.همین!

راستی در مورد شرکت فراسو که گفتی...
خبر داری این شرکت اعلام کرده هرکی از محصولات ما ناراضیه بیاد و بدون پرداخت وجه عوضش کنه؟
فقط اگه یه مدل بالاتر رو بخواید باید مابه التفاوتش رو پرداخت کنید.
اینم یه شعار نبوده و واقعا بهش عمل کرده.
این یعنی مشتری مداری.

خیلی وقتا هم تحریمه که تولیدات ما رو تحت الشعاع قرار میده.
یه کارخونه تولید کننده بلور میگفت،چون مواد اولیه ما تحریمه الان داریم با کمتر از نصف ظرفیت کوره تولید میکنیم.
یه شرکت چینی بهشون قول تامین مواد اولیه رو داده بود.که البته تا اون موقع بد قولی کرده بود و هنوز چیزی به دستشون نرسیده بود.
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
یه چیز دیگه هم هست.
اونا روی نیروی انسانیشون هم خیلی کار کردن.
نیروی کار چینی میگه فقط به من غذا و جای خواب بدین.همین!

راستی در مورد شرکت فراسو که گفتی...
خبر داری این شرکت اعلام کرده هرکی از محصولات ما ناراضیه بیاد و بدون پرداخت وجه عوضش کنه؟
فقط اگه یه مدل بالاتر رو بخواید باید مابه التفاوتش رو پرداخت کنید.
اینم یه شعار نبوده و واقعا بهش عمل کرده.
این یعنی مشتری مداری.

خیلی وقتا هم تحریم هست که تولیدات ما رو تحت الشعاع قرار میده.
یه کارخونه تولید کننده بلور میگفت،چون مواد اولیه ما تحریمه الان داریم با کمتر از نصف ظرفیت کوره تولید میکنیم.
یه شرکت چینی بهشون قول تامین مواد اولیه رو داده بود.که البته تا اون موقع بد قولی کرده بود و هنوز چیزی به دستشون نرسیده بود.

در مورد نیروی کار چینی باز میگم که نمیشه اونا رو با خودمون مقایسه کنیم!
اینکه چین رو نیروی کارش «کار» کرده نقطه مثبت نیست

سیستم چین کمونیستیه و مردمش در پایین ترین سطح رضایت از زندگی قرار دارن (یا رتبه آخر یا یکی مونده به آخر)
اما خب فرهنگ مردمش اینه و به بخور و نمیر راضی میشن که ایرانی ها هرگز اینطوری نیستن. افاغنه هم خوب کار میکنن و کم میخورن اما فرهنگشون تحت تاثیر ایران از چین فاصله گرفته (بین ایرانی و چینی)

!!

بگذریم ..
یه زمانی پاتن جامه (خدابیامرز) شعارش این بود که جنس فروخته شده تا یک هفته پس از خرید تعویض میشود.
من یه بار شلوار پاتن جامه گرفتم و دقیقا سه روز بعد رفتم پسش دادم یه رنگ دیگه گرفتم. یعنی الان باورم نمیشه پاتن جامه یا کفش ملی به خاطر بی میلی مشتری ایرانی دیگه نباشن!



تحریم هم بحث سیاسیه. چیزی نیست که یه مهندس صنایع بتونه حلش کنه
بهتره در مورد مسائلی حرف بزنیم که میتونیم تغییرش بدیم
 

m.ali.m

عضو جدید
دوستان عزیز، بیاید در مورد روشهای مشتری مداری صحبت کنیم.
شما چه شیوه ای به ذهنتون میرسه تا بتونیم فرهنگ مشتری مداری رو در سازمانها نهادینه کنیم؟
یا اینکه با استفاده از چه فاکتور هایی میتونیم بفهمیم خواست و نیاز مشتری چیه؟
این رو هم فراموش نکنیم که مشتری مداری با مدیریت روابط مشتری فرق داره.
 

sheyda_star

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان عزیز، بیاید در مورد روشهای مشتری مداری صحبت کنیم.
شما چه شیوه ای به ذهنتون میرسه تا بتونیم فرهنگ مشتری مداری رو در سازمانها نهادینه کنیم؟
یا اینکه با استفاده از چه فاکتور هایی میتونیم بفهمیم خواست و نیاز مشتری چیه؟
این رو هم فراموش نکنیم که مشتری مداری با مدیریت روابط مشتری فرق داره.


اره بحث قشنگيه...:redface:

مشتري يكي از عوامل مهم در رشد و تعالي سازمانِ و براي جلب رضايت مشتري سازمان بايد تلاش زيادي انجام بده تا بتونه اون رو به سازمان وفادار كنه و حفظش كنه ..
سازمان ها با استفاده از نظرسنجي،پرسشنامه،مصاحبه حضوري و .. ميتونن نيازهاي مشتري ها رو بشناسند و با استفاده از تكنيك هاي همچون QFD خواسته ها و نيازهاي مشتري رو شناسايي كند..
 

m.ali.m

عضو جدید
www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=18230&highlight=crm
سلام.
با توجه به اینکه میخوام از افزایش تاپیکهای اضافی جلو گیری بشه، و تو تالار بحث CRM رو دیده بودم، لینکش رو اینجا گذاشتم تا همه استفاده کنیم.
 
آخرین ویرایش:

m.ali.m

عضو جدید
فرمول بازاریابی:
نیازها را بیابید و آنها را ارضا نمائید.

شرکت با گوش دادن یا مصاحبه با مشتریان نیازها را پیدا میکند و سپس راه حل مناسب را آماده میکند.
ممکنه این مساله پیش بیاد که اگر در جامعه ای نیازی وجود نداشت یا نیازی شناسایی نشد چه؟
برای این موارد باید نیازهای جدید خلق کنیم.
یه ژاپنی که اسمش خاطرم نیست میگه:
ما نیاز بازارها را ارضاء نمی کنیم. ما بازارها را خلق می کنیم!
مشتریان هیچ وقت درباره واکمن یا دورنگار،تا وقتی که اختراع و عرضه نشد هیچ اطلاعاتی نداشتن.

البته نباید از بهبود کالا و اضافه کردن یک سری ویژگیها ی جدید به محصولات نیز غافل شد.

بازاریابان هوشمند فقط خود را به نیازهای امروز محدود نمیکنن.بلکه سعی دارن تا نیازهای آینده را هم پیش بینی کنن.
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرمول بازاریابی:
نیازها را بیابید و آنها را ارضا نمائید.

شرکت با گوش دادن یا مصاحبه با مشتریان نیازها را پیدا میکند و سپس راه حل مناسب را آماده میکند.
ممکنه این مساله پیش بیاد که اگر در جامعه ای نیازی وجود نداشت یا نیازی شناسایی نشد چه؟
برای این موارد باید نیازهای جدید خلق کنیم.
یه ژاپنی که اسمش خاطرم نیست میگه:
ما نیاز بازارها را ارضاء نمی کنیم. ما بازارها را خلق می کنیم!
مشتریان هیچ وقت درباره واکمن یا دورنگار،تا وقتی که اختراع و عرضه نشد هیچ اطلاعاتی نداشتن.

البته نباید از بهبود کالا و اضافه کردن یک سری ویژگیها ی جدید به محصولات نیز غافل شد.

بازاریابان هوشمند فقط خود را به نیازهای امروز محدود نمیکنن.بلکه سعی دارن تا نیازهای آینده را هم پیش بینی کنن.

به نظرم فوق العاده بود ..

سلام ..
ببخشید بابت غیبت چند روزه :smile:


دقیقا همینه. بازاریاب نیاز رو خلق میکنه، مثل همون اختراع واکمن. گاهی اوقات نیازها رو ترکیب میکنه، مثل یخچالی که تلویزیون هم هست (برای خانمهای خانه دار) و گاهی نیازها رو حذف میکنه!

(این روزا دیگه کسی دنبال حلقه فیلم برای دوربینش نمیگرده)

البته میشه بحث بازاریابی رو از اتاق فکر جدا کرد و دادن ایده ها و طرح های وختلف رو به اونها واگذار کرد اما چیزی که مهمه اینه که یک برند برای موفق شدن باید چیزی عرضه کند که رقبایش عرضه نکرده اند.
 

n.m141414

عضو جدید
سلام .
احسان جان،حتما به CRM هم میپردازیم.خیلی جای بحث داره.
باید کم کم پیش بریم.
این دوتا بحثو نمیشه باهم ترکیب کرد.
مرسی از پیشنهادت.:gol:

من هم توی شرکتی کار میکنم که کارمون تولید سیستم های CRM و ERP ، می تونید روی مباحث عملی مشتری مداری رو من هم حساب کنین دوستان
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
من هم توی شرکتی کار میکنم که کارمون تولید سیستم های CRM و ERP ، می تونید روی مباحث عملی مشتری مداری رو من هم حساب کنین دوستان

خوش اومدی
والله من به شخصه در این زمینه اطلاعات کاملی ندارم ولی با m.ali.m هماهنگ باش و حتما اگه میتونی کمک کن این تاپیک پربارتر باشه :gol:
 

m.ali.m

عضو جدید
من هم توی شرکتی کار میکنم که کارمون تولید سیستم های CRM و ERP ، می تونید روی مباحث عملی مشتری مداری رو من هم حساب کنین دوستان
سلام دوست عزیز.
خوش اومدید.
حتما.خوشحال میشیم با ما باشید و از نظراتتون استفاده میکنیم.
بسم الله...
 

m.ali.m

عضو جدید
به نظرم فوق العاده بود ..

سلام ..
ببخشید بابت غیبت چند روزه :smile:


دقیقا همینه. بازاریاب نیاز رو خلق میکنه، مثل همون اختراع واکمن. گاهی اوقات نیازها رو ترکیب میکنه، مثل یخچالی که تلویزیون هم هست (برای خانمهای خانه دار) و گاهی نیازها رو حذف میکنه!

(این روزا دیگه کسی دنبال حلقه فیلم برای دوربینش نمیگرده)

البته میشه بحث بازاریابی رو از اتاق فکر جدا کرد و دادن ایده ها و طرح های وختلف رو به اونها واگذار کرد اما چیزی که مهمه اینه که یک برند برای موفق شدن باید چیزی عرضه کند که رقبایش عرضه نکرده اند.


سلام.
اگه فقط چند روز بود میشد بخشید اما حالا...:cool:

این جمله فقط به معنی خلق محصول جدید نیست.
بهبود در محصول رو هم شامل میشه.
 

m.ali.m

عضو جدید
شعار مشتری مدارانه یک شرکت عرضه کننده کالا از طریق پست:مشتری مهمترین میهمان شرکت ماست.او به ما وابسته نیست.بلکه ما به او وابسته هستیم.او در شرکت ما یک غریبه نیست.بلکه بخشی از آن است.ما با ارائه خدمت به او لطف نمیکنیم.بلکه او با دادن فرصت به ما برای ارائه خدمت، لطف میکند.
 

m.ali.m

عضو جدید
با سلام به همه دوستان و مهندسان عزیز.:gol:
دوست ندارم این تاپیک همین جوری بی برنامه و سوت و کور بمونه.:cry:
هرکس پیشنهادی داره برای پیشبرد هرچه بهتر این تاپیک، لطفا کوتاهی نکنه.;)

با تشکر.
 

ali galaz

عضو جدید
سلام استالین

سلام استالین

سلام دوستان.
ممنون واسه بحثه خوبتون.
ولي به نظره من تو مباحثه ابتدايي بازار و بازار يابي توليد و انتظار مشتري جايگاهي نداره.....
ما در ابتدا بايد روي داشته هاموون متمركز بشيم....
يعني ما اول بايد ببينيم جه محصولي داريم....چه بازاري براش وجود داره....چه نيازي رو از چه جامعه اي برآورده مي كنه.....
به نظره بنده در ابتداي كار بايد شناخت كامل و كافي از محصوله مورد نظرموون يا خدمتي كه مي خوايم ارائه كنيم بايد بدست بياريم....مرحله بعدي شناخت مشتري و نيازهاي اونه....كشش بازار در مراحله بعدي قرار مي گيره...
به نظره من يك فروشنده ي موفق و بازاريابه خوب مي تونه بي كيفيت ترين محصولات رو با بدترين كشش بازار بفروشه.....كه اهميت تيمه بازار يابي معلوم ميشه!
سلام.به نظر من حف شما در یک بازار استالینی درسته چون شما می سازید و به بازار تکلیف به خرید میکنید اما در بازار مک دونالدی قطعا مشتری حق رای داره و اینجا نقش بازاریابی روشنه 1=»شناخت درست بازار و کمک به شرکت جهت تبدیل صدای مشتری و جمهور به محصول یا ایده مورد نظر و 2=»تلاش جهت آگاه کردن بازار از حضور محصول یا خدمت
البته در دل این دو بند کلی داستان داریم از مسایل روان گرفته تا مسایل فیزیکی مثل کانال پخش;)
 

ali galaz

عضو جدید
من هم توی شرکتی کار میکنم که کارمون تولید سیستم های CRM و ERP ، می تونید روی مباحث عملی مشتری مداری رو من هم حساب کنین دوستان
سلام عزیز
در مورد زنجیره تامین الکترونیک با رویکرد بازاریابی تا حالا کار کردین یا شناختی دارین
 

ali galaz

عضو جدید
مسیر شکوفایی این تاپیک

مسیر شکوفایی این تاپیک

:que:
با سلام به همه دوستان و مهندسان عزیز.:gol:
دوست ندارم این تاپیک همین جوری بی برنامه و سوت و کور بمونه.:cry:
هرکس پیشنهادی داره برای پیشبرد هرچه بهتر این تاپیک، لطفا کوتاهی نکنه.;)

با تشکر.
سلام
پیشنهاد میدم هر 2هفته روی یک موضوع کار کنیم والبته منابع مشخصی داشته باشه و میشه به هم کمک کرد :cry:
 

ali galaz

عضو جدید
چین و لاچین

چین و لاچین

درسته ولی فراموش نکنید که قیمت خیلی مهمه و با این تحریمها و تولد نسل جدید تکنوکراتها با لباس آنتی یارانه ، تولیدکننده بد... با چه نرخی کارشو بفرست بیرون، ضمنا مشتری هم تو این اوضاع پول توجیبیشو 8چشمی میشمره تا بتونه هم به کالاش برسه هم چیزی تو جیبش بمونه
راه کاهش وابستگی به بازار چین رشد شرکتهای کوچک و داد و ستد کالا به کالاست البته ناپاریم که از این تکنوکراتهای جدید هم بخوایم قواعد بازی را تبدیل به قانون کنند:eek:
 

golshan_hosn

عضو جدید
سلام
من در مورد بازاريابي چيز خاصي نميدونم اما ميخوام از شما ياد بگيرم
ميشه لطف كنيد و در اين مورد راهنماييم كنيد
ممنون ميشم برام ميل كنيد.
kolbeyeahzan@gmail.com
 

masi sf

عضو جدید
سلام .
این تاپیک جهت آشنایی هرچه بیشتر شما مهندسین عزیز با بحث بازار و بازاریابی ایجاد شده.
یک سری مفاهیم تخصصی هست که در بازار مطرحه.این ها پیش نیاز کارهای اصلی بعدی هستن. برای پیشرفت بهتر کار در آینده،باید اول در مورد این مسائل صحبت بشه.
سعی میکنم خلاصه ی کتابهایی که در این زمینه خوندم رو هم در خلال بحث بیارم.
بعد از یادگیری این مفاهیم، نوبت عملی کار کردنه تا اون چیز هایی که خوندیم رو در عمل به کار ببریم.
میخوام جوری کار کنیم که اگه بعدا کسی در مورد هرکدوم از مسائل مورد بحث در اینجا سوالی ازمون پرسید، با آگاهی کامل جوابش رو بدیم.
به امید همکاری شما دوستان:gol:

سلام من هم علاقه مند به موضوع CRMهستم خوشحال میشم در جمع خودتون بپذیرید چون اطلاعات خودم در این حیطه کمه دوست دارم اینجا از دوستان یاد بگیرم ممنون:gol:
 

GMFAR

عضو جدید
سلام
در خصوص بحث CRM اگر امکان مطالعه داشتید منابع زیر مناسب هستند:

- Customer Knowledge Management: Improving Customer Relationship through Knowledge Application
- People Buy You: The Real Secret to what Matters Most in Business
- Data Mining Techniques in CRM: Inside Customer Segmentation
- CRM Fundamentals
 

mojtaba.217

عضو جدید
[h=1]انگیزه مشتریان برای خرید چیست ؟[/h] [h=2]چرا مشتریان خرید می کنند؟ و یا چرا مشتری ها از من خرید نمی کنند ؟ [/h] دانستن انگیزه خرید در مشتری ها می تواند به فروشنده ها کمک کند که براحتی نیاز مشتری ها را شناخته و مطابق خواسته مشتری ها محصول یا خدماتشان را معرفی نمایند. مشتری ها انگیزه های متعددی برای خرید یک محصول یا خدمت دارند، که اگر فروشنده ها این انگیزه ها را بخوبی بشناسند می توانند خیلی راحت محصولات را به مشتریان بفروشند.

ادامه مطلب را از اینجــــــــــــــا مطالعه نمایید
 

Similar threads

بالا