Sepide.khooshnaa
عضو جدید
این روزها، همه به خودشان می گویند مدیر بازاریابی ، در حالی که بازاریابی جزو علم های پیچیده دنیا می باشد که در ایران کمتر به آن رسیدگی شده است.
امروز این کقاله رو دیدم، بنظرم مقاله مناسب و جامعی اوم درمورد بازاریابی، امیدوارم شما هم بتوانید، بهره مند شوید...
منبع:" Modir.TV "
مدیر بازاریابی همیشه با چالشهای بزرگی رو در روست. از مشخص نبودن دقیق مسئولیتهایش (همه چیز را از او توقع دارند) بگیرید تا سختیهایی که میکشد برای این که به اعضای برخی از تیمهای شرکت بفهماند که: «وقتی من مدیر بازاریابی هستم، تو باید به حرفم گوش کنی!»اما امروز میخواهیم ببینیم که چطور یک مدیر بازاریابی میتواند در جمع بهترینهای عرصه خودش باشد.
کسب 9 مهارت لازم برای مدیران بازاریابی، میتواند کمک زیادی به شما کند. پس از یاد گرفتن فروش شروع میکنیم:[h=2]1) فروش کردن را یاد بگیرید[/h]شما به عنوان یک مدیر بازاریابی (Marketing Manager) باید توانایی فروش و قانع کردن خریداران را داشته باشید. باید پا به پای کارمندانتان به چاره اندیشی و تلاش برای فروش مشغول شوید. فقط در این صورت است که میتوانید به داد شرکتتان برسید.اگر حس میکنید که استعداد و توانایی کافی در فروش را ندارید:
مدیر بازاریابی باید احساس و انرژی خود را به دیگران منتقل کند. فقط در این صورت است که از یک شرکت میتوان انتظار موفقیتهای بزرگ داشته باشیم.[h=2]4) هم به مشتری فکر کنید و هم به سرمایه گذار[/h]گاهی به عنوان مدیر یک مجموعه، شما با فشارهای بسیاری از طرف کارفرمایان و سرمایه گذاران روبه رو هستید، آنها همواره از شما آمار مثبت و موفقی را از فروشتان میخواهند.در سمتی دیگر، مشتریان نیز از شما و شرکتتان تحقق وعدههایی را که بهشان قول دادهاید، میخواهند!
در این بین، مدیر مارکتینگ موفق کسیست که بتواند هر دو طرف را راضی نگه دارد و به هر دو کفه ترازو به یک اندازه اهمیت دهد.[h=2]5) ملاکتان کیفیت کارش باشد نه حس شما به او![/h]ممکن است شما با افرادی سروکله بزنید که از لحاظ شخصیتی علاقهای به آنها نداشته باشید، اما آنها برای شما و شرکتتان کارآمد باشند. یک مدیر موفق بازاریابی همواره افراد را براساس کاربردهایی که میتوانند داشته باشند میبیند.گاهی اوقات روابط فردی و اجتماعی مناسب میتواند گرههای کور بزرگی را در کارهایتان باز کند. همواره ارتباط عمومی خوبی داشته باشید، حتی باکسانی که علاقهای به آنها ندارید![h=2]6) واقعا دلسوز مشتری باشید[/h]بهترین روش برای موفقیت در بازاریابی این است که واقعا دل بسوزانید! سعی کنید زندگی دیگران را بامحصولتان، طرحتان یا خدماتتان آسانتر کنید و درضمن سعی کنید این نیت خود را به واضح ترین و ساده ترین راه ممکن بیان کنید!اگر کیفیت زندگی مشتریان را در اولویت قرار دهید، مطمئن باشید رشد فروش نیز به دنبال آن خواهد آمد.[h=2]7) «باید» مشتری را وفادار کنید[/h]یک مدیر مارکتینگ موفق طوری مشتری را میبیند که دیگران نمیبینند. او سعیمیکند مشتریان و مخاطبانش را در هرمرحلهای از خرید که باشند، پیرو و وفادار به خود نگه دارد. مشتریان دائمی و وفادار در واقع ثمره مدیریت موفق شماست.[h=2]8) معتاد آمار و اطلاعات نشوید![/h]بازاریابی نوین به شدت بر اطلاعات خام و مستندات بازار تکیه دارد. درعین حال، مدیر موفق بازاریابی کسیست که با اینکه بر این مستندات تکیه میکند و محوریت بیشتر فعالیتهایش را بر مبنای این اطلاعات میگذارد، اما معتاد آمار و اطلاعات بازار نیست!اطلاعات شاید نقشه راه باشند، اما خود نقشه، هرگز موفقیت محسوب نمیشود. شما باید کار کنید و ببینید نقشه طراحی شده چگونه عمل میکند.به قول کریس توماس، محقق بازاریابی:
امروز این کقاله رو دیدم، بنظرم مقاله مناسب و جامعی اوم درمورد بازاریابی، امیدوارم شما هم بتوانید، بهره مند شوید...
منبع:" Modir.TV "
مدیر بازاریابی همیشه با چالشهای بزرگی رو در روست. از مشخص نبودن دقیق مسئولیتهایش (همه چیز را از او توقع دارند) بگیرید تا سختیهایی که میکشد برای این که به اعضای برخی از تیمهای شرکت بفهماند که: «وقتی من مدیر بازاریابی هستم، تو باید به حرفم گوش کنی!»اما امروز میخواهیم ببینیم که چطور یک مدیر بازاریابی میتواند در جمع بهترینهای عرصه خودش باشد.
کسب 9 مهارت لازم برای مدیران بازاریابی، میتواند کمک زیادی به شما کند. پس از یاد گرفتن فروش شروع میکنیم:[h=2]1) فروش کردن را یاد بگیرید[/h]شما به عنوان یک مدیر بازاریابی (Marketing Manager) باید توانایی فروش و قانع کردن خریداران را داشته باشید. باید پا به پای کارمندانتان به چاره اندیشی و تلاش برای فروش مشغول شوید. فقط در این صورت است که میتوانید به داد شرکتتان برسید.اگر حس میکنید که استعداد و توانایی کافی در فروش را ندارید:
- درباره آن مطالعه کنید (کتابهای خوبی در این زمینه نوشته شده است).
- از ویدیوها، پادکستها، سمینارها و دورههای آموزشی فروش استفاده کنید.
- به طور مستقیم تجربه کسب کنید (پس از گذشت مدت زمان کوتاهی روش کار دستتان خواهد آمد).
مدیر بازاریابی باید احساس و انرژی خود را به دیگران منتقل کند. فقط در این صورت است که از یک شرکت میتوان انتظار موفقیتهای بزرگ داشته باشیم.[h=2]4) هم به مشتری فکر کنید و هم به سرمایه گذار[/h]گاهی به عنوان مدیر یک مجموعه، شما با فشارهای بسیاری از طرف کارفرمایان و سرمایه گذاران روبه رو هستید، آنها همواره از شما آمار مثبت و موفقی را از فروشتان میخواهند.در سمتی دیگر، مشتریان نیز از شما و شرکتتان تحقق وعدههایی را که بهشان قول دادهاید، میخواهند!
در این بین، مدیر مارکتینگ موفق کسیست که بتواند هر دو طرف را راضی نگه دارد و به هر دو کفه ترازو به یک اندازه اهمیت دهد.[h=2]5) ملاکتان کیفیت کارش باشد نه حس شما به او![/h]ممکن است شما با افرادی سروکله بزنید که از لحاظ شخصیتی علاقهای به آنها نداشته باشید، اما آنها برای شما و شرکتتان کارآمد باشند. یک مدیر موفق بازاریابی همواره افراد را براساس کاربردهایی که میتوانند داشته باشند میبیند.گاهی اوقات روابط فردی و اجتماعی مناسب میتواند گرههای کور بزرگی را در کارهایتان باز کند. همواره ارتباط عمومی خوبی داشته باشید، حتی باکسانی که علاقهای به آنها ندارید![h=2]6) واقعا دلسوز مشتری باشید[/h]بهترین روش برای موفقیت در بازاریابی این است که واقعا دل بسوزانید! سعی کنید زندگی دیگران را بامحصولتان، طرحتان یا خدماتتان آسانتر کنید و درضمن سعی کنید این نیت خود را به واضح ترین و ساده ترین راه ممکن بیان کنید!اگر کیفیت زندگی مشتریان را در اولویت قرار دهید، مطمئن باشید رشد فروش نیز به دنبال آن خواهد آمد.[h=2]7) «باید» مشتری را وفادار کنید[/h]یک مدیر مارکتینگ موفق طوری مشتری را میبیند که دیگران نمیبینند. او سعیمیکند مشتریان و مخاطبانش را در هرمرحلهای از خرید که باشند، پیرو و وفادار به خود نگه دارد. مشتریان دائمی و وفادار در واقع ثمره مدیریت موفق شماست.[h=2]8) معتاد آمار و اطلاعات نشوید![/h]بازاریابی نوین به شدت بر اطلاعات خام و مستندات بازار تکیه دارد. درعین حال، مدیر موفق بازاریابی کسیست که با اینکه بر این مستندات تکیه میکند و محوریت بیشتر فعالیتهایش را بر مبنای این اطلاعات میگذارد، اما معتاد آمار و اطلاعات بازار نیست!اطلاعات شاید نقشه راه باشند، اما خود نقشه، هرگز موفقیت محسوب نمیشود. شما باید کار کنید و ببینید نقشه طراحی شده چگونه عمل میکند.به قول کریس توماس، محقق بازاریابی:
“شانس موفقیت یک شرکت که اطلاعاتش 300 صفحه PowerPoint است، کمتر از شانس زنده ماندن یک دانه برف، در آتش میباشد!”
[h=2]9) همیشه به نیاز مشتری نزدیکتر شوید[/h]واقعا برای مشتریان، محصول شما مهم نیست! آنها هیچ اهمیتی نمیدهند که شرکت شما از چند نسل قبل شروع به کار کرده است. تنها نکته قابل فهم برای خریدار، خود او و نیازهایش است! همواره سعی کنید ارتباط خوبی با مشتریانتان داشته باشید تا بتوانید تولید خود را به نیاز آنها نزدیک و نزدیکتر کنید.