مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی

ram33

عضو جدید
مقدمه
افزايش دسترسي عموم مردم به اينترنت باعث شده است تا امكان تجارت از طريق تار جهان گستر از جايگاه ويژه اي برخوردار شود. ويژگيهاي تجارت الكترونيك از قبيل جهاني ساختن تجارت، برداشتن محدوديتهاي زماني و مكاني، كاهش قيمت منابع جهت خريد، افزايش درصد فروش، عدم وجود محدوديت زماني در معاملات، دسترسي آسان به اطلاعات مورد نياز، كاهش چشمگير هزينه هاي معاملاتي، كاهش هزينه هاي زماني معاملات و بسياري ديگر از مزاياي تجارت الكترونيك باعث رشد چشمگير آن شده است.

تجارت الكترونيك باعث ايجاد تغييرات چشمگير در شرايط رقابتي شده است. به عنوان مثال، ظهور و ورود سريع رقباي جديد حتي از خارج محيط كسب و كار ذيربط به بازار، جهاني شدن بازار و جهاني شدن رقابت، رقابت شديد در استانداردها و از اين دست تغييرات به شمار مي روند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

منبع :www.tak11.tk
توجه: برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب و جاگیر بودن آن از ارسال تمام مطلب در این تایپیک خوداری کردم و با اجازه سایت مطلب و منبع آن لینک صفحه اصلی را قرار دادم
 

ram33

عضو جدید

تحولات بازاریابی در محیط الکترونیک



مدیریت الکترونیکی ارتباطات مشتریان( e-CRM):
کسب موفقیت در شرایط تجارت امروزی نیازمند برنامه ریزی بازاریابی بر روی تفاوتهای ارزشی است . در شرایط فعلی با وجود رقبای زیاد در بازار حضور موفق شما در قبال افزایش کمیت و کیفیت خدمات تضمین خواهد شد. خدماتی که می تواند بعد از انجام تراکنش مالی ادامه داشته باشد و باعث افزایش میزان رضایت مشتریان از شما شود که این خود زمینه وفادار کردن مشتریان را فراهم خواهد ساخت.
استفاده از ابزارهای مختلفی همچون پست الکترونیک، سیستم پیام های کوتاه و... به شما این امکان را می دهد با یک سیاست مدون به صورت مدوام با مشتریان خود در ارتباط باشید و نام کالا یا سازمان خود را همیشه در گوشه ای از ذهن مشتریان بالقوه خود نقش حک کنید. ضمن این که استفاده درست از سیستم های مدیریت الکترونیکی ارتباطات مشتریان می تواند نقش مهمی در افزایش اعتماد مشتریان فعلی و موجود شما داشته باشد به گونه ای که خرید او پایان یک راه نباشد بلکه آغاز یک تعهد قلمداد شود.
مدیریت منابع اطلاعات :
برای مطالعه بیشتر کلیک کنید
منبع : www.tak11.tk
توجه: برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب و جاگیر بودن آن از ارسال تمام مطلب در این تایپیک خوداری کردم و با اجازه سایت مطلب و منبع آن لینک صفحه اصلی را قرار دادم
 

pouya73

عضو جدید
[h=1]مدیریت روابط با مشتری[/h]
● فروش و بازار یابی
در مورد جایگاه و ارزش مشتری و بخصوص مبحث روابط با مشتری ، مطالب زیادی وجود دارد . در این میان جرمی گالبرایت و تام روجر معتقد هستند که : « مشتریان ارزشمندند و مشتری ارزش بیشتری دارد . مدیریت روابط با مشتری یک سرمایه است و نه یک هزینه ».
در اوت سال ۲۰۰۰ میلادی ، وقتی شرکت بزرگ لاستیک سازی فایرستون (Firestone) بخاطر تلفات چندین نفر به دادگاه فراخوانده شد ، صنعت لاستیک سازی دچار یک رکود جدی گردید ، شرکت میشلن (Michlin) که با استفاده از تحقیق در بازار ، به چنین وضعیتی نرسیده بود ، از مدل روابط با مشتری (CRM) بهره گرفت و این مشکل را برطرف کرد . این آمادگی برای پاسخگویی به تمام سئوالات و ایجاد تسهیلات و زمینه های استراتژی CRM در این شرکت وجود داشت .
● قدرت پنهان در ابتکار استفاده از CRM
با نگاهی به ماجرای شرکت میشلن ، سه نیروی پنهان در ورای مقوله مدیریت روابط با مشتری وجود دارد که عبارتست از :
۱- تکنولوژی نوین نرم افزار که با تطبیق و استفاده از داده های مشتریان بطور روز افزون ساده تر می شد .
۲- شبکه بزرگ جهانی اینترنت که نه تنها رقابت گسترده ای در وب ایجاد کرده است ، بلکه از توان بالقوه ای در دستیابی مشتری به اطلاعات برخوردار است .
۳- تغییر و تبدیل مشتری به مصرف کننده امروزه امری منطقی ، ماهرانه و انتخابی مورد تقاضاست .
روبرت ای.ویلاند و پل ام.کل(Paul M.cole) نیز معتقدند : در حال حاضر این مشتری است و نه شرکت که وضعیت بازار را تعیین می کند . همانطور که مشتری تغییر می کند ، یاد می گیرد و با مشکلات زیادی روبرو می شود ؛ تجارت نیز باید همپای مشتری تغییراتی در خود بوجود آورد . در واقع هر سازمانی امروزه درک می کند که باید بخشی از استراتژی همکاری اش مرتبط با CRM باشد ، این نوع مدیریت مستقل بوده و جدا از هر چیز دیگری است . باید گفت که بین سیاست داشتن CRM و عمل به آن تفاوت زیادی وجود دارد بهر حال ، این سئوال همواره وجود دارد که : آیا شما واقعاً به مشتریان ویژه خود توجه دارید ؟
 
بالا