مدل تحلیل عاملی برای انتخاب عوامل مؤثر بر تقاضای سفر با اتوبوسهای بین شهری

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
چکیده
در مدلسازی تقاضای سفرهای مسافری بین شهری به ویژه در مدلهای ایجاد سفر یا در مدلهای مستقیم تقاضا، معمولاً 3 تا 4 پارامتر مستقل مؤثر بر تقاض ا به صورت کلاسیک انتخاب شده، سپس مدلهای ریاضی ساخته و کالیبره میشوند. فرآیند انتخاب عوامل مؤثر بر تقاضای سفر، یکی از مهمترین اجزای مدلسازی است که کمتر توسط پژوهشگران به آن پرداخته شده است. مدلهای مستقیم تقاضا معمولاً شامل متغیرهای جمعیتی، خصوصیات اقتصادی – اجتماعی و شاخصهای بین ناحیه ای برای مُدهای مختلف ( هزینه ها، زمانهای سفر، تواتر سرویس ) هستند. در این مقاله پارامترهای مؤثر بر ایجاد تقاضای سفر با اتوبوس جمعیت، تعداد دانشجویان دانشگاههای آزاد و دولتی، میزان اشتغال، درآمد سرانه ماهانه
خانوارهای شهری، ار زش افزوده فعالیت کارگا ههای صنعت ی، تعداد مشترکین تلفن همرا ه، و تعداد تخ تها ی مجتمع ها ی
اقامتی در نظر گرفته شده است.

مشاهده پیوست تحلیل عاملی.pdf
 
آخرین ویرایش:
بالا