مدارس و فضاهای آموزشی Educational

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Aihab

عضو جدید
GateWay Community College

GateWay Community College









































 

omran1

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هنرستان هنری در شهر Burgos

هنرستان هنری در شهر Burgos

ساختمان معانی زیادی را در بر دارد. اما برخی مواقع یك ساختمان نسبت به دیگر ساختمان‌ها متمایز است.

این ساختمان‌ها ویژگی‌ها و ماهیت مختص به خود را دارند. وقتی به مدرسه به عنوان یك كارگاه بزرگ ، كه كارهای دستی مختلفی در آن انجام می‌شود ، نگاه می‌كنیم ، فضاها به فضای كاری هنرمند ، استودیوی طراحی و یا كارگاه كابینت‌سازی ابداع می‌شوند.

این ویژگی باید مشخص بوده و خود ساختمان مفهوم آن را برساند. هر قسمت می‌بایست متفاوت باشد اما دانش‌آموزان باید با تمام فعالیت‌های صورت گرفته در داخل ساختمان آشنا باشند و بدانند كه در هر كارگاه چه كاری انجام می‌شود.

آنها باید خود را جزئی از كل مدرسه بدانند. هدف ما این است كه دید دانش‌آموزان را تا جایی كه ممكن است باز كنیم و این قضیه بخشی از كلید روند آموزش و یادگیری است.

این ساختمان با شكل هندسی محل مطابقت دارد. طبقه همكف به شكل زمین ملك است. در بالای این بخش ، ورودی ساختمان ، سالن اجتماعات و اتاق كنفرانس قرار دارد.



نمای خارجی توصیفی از مكان است. طبقه همكف به صورت پایه عمل می‌كند و با آجركاری كلینكر سیاه ساخته شده. بخش فوقانی ساختمان به شكل جعبه‌ای آبی رنگ است.

در طبقه زیرین كارگاه‌ها و در طبقه فوقانی كلاسهای تئوری و تمام قسمت‌ها بر روی هم قرار دارند.

این پروژه به شكل مدولار ساخته شده و از ساختار ساده مقاومی استفاده می‌كند و با دو راهروی خروج اضطراری ساخته شده كه به چند ضلعی‌های سالنی شكل و محورهای عمودی متصل است كه شكل حلقه‌مانند دارند و در بهترین حالت ممكن تمامی قسمت‌ها را بهم مرتبط می‌سازند.

در این سازه قسمت‌هایی نیز بدون هیچ استفاده خاصی وجود دارند. در آموزش هنر، تبادل شخصی، روابط و اطلاعات تنظیم نشده، بخش مهمی از فرآیند بلوغ وجود دارد.



چنین مكانی بدین منظور لازم است. در این قسمت یك سالن ورودی به سمت راهروهای اطراف ، بخش كوچك استراحت رو به خیابان با دستگاه‌های رفع خستگی كشیده می‌شود. اتاق كنفرانس در امتداد سالن ورودی است كه با دیوار كشویی از هم جدا می‌شوند.

اگر برای كنفرانس نیاز به فضای بیشتری باشد، می‌توان دیوار را كشید و از فضای سالن ورودی نیز استفاده كرد. نحوه استفاده از این فضا به كاربران بستگی دارد و اندازه سالن امكان برگزاری نمایشگاه، مناظره، نمایش مد و غیره را میسر می‌سازد.



این قسمت با پارتیشن شیشه‌ای از خیابان جدا شده و شبیه به ویترینی است كه دانش‌آموزان كارهایشان را از آنجا در معرض نمایش همگان قرار می‌دهند و از سوی دیگر دانش‌آموزان با یكدیگر به تبادل نظر می‌پردازند.

دیوارهای پارتیشن از تخته‌های لاستیكی ساخته شده‌اند كه همگام با مطابقت‌های آتی برای برنامه‌های آموزشی است كه بی‌شك یكی از عوامل در حال تكامل سریع در عصرفن‌آوری جدید است. با اینكه پارتیشن‌ها فضای داخل را بخش بخش می‌كنند اما مانع دید بین فضاها نمی‌شوند.

شرایط زیرخاك و بستر زمین به گونه‌ای است كه با صرف هزینه بیشتر امكان ساخت چند طبقه زیرین دیگر وجود داشت.

از این فضا می‌توان به عنوان پاركینگ ماشین و دوچرخه استفاده كرد اگرچه مسلماً برای موارد دیگر هم می‌توان به طور همزمان استفاده كرد. هدف عمل كردن همانند یك جعبه خالی تا یك كاغذ سفید و ایجاد خلاقیت برای دانش‌آموزان و مدرسان است.







منبع: معماری نیوز
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه اي با رويكرد نوآورانه و مصالح سنتي

مدرسه اي با رويكرد نوآورانه و مصالح سنتي




مدرسه ي ساخته ی دست انسان – متي METI ؛2004 -2006 ؛ رودراپور Rudrapur- بنگلادش ؛آنا هرينگر و ايك روزواك ؛​
بررسي اجمالي؛ در سال 2002 دانشجويان معماري آنا هرينگر و چند تن از همكلاسي هايش در دانشگاه هنر لينتس Linz تحليلی جامع از ساختار مدني و اقتصادي روستاي بنگلادش رودراپور را اداره نمودند. آنها فقدان آموزش را براي روستاييان شناسايي كردند ، و در پاسخ ، هرينگر Heringer مدرسه ي ساخته ي دست انسان را ، در پايان نامه ي كارشناسي ارشدش، طراحي كرده است. در سال 2004 او به سازمان هاي محلي غير دولتي كه در حال حاضر مدرسه اي را در روستا بهره برداري مي كنند ، نزديك شد. آنها طرح او را به عنوان چارچوبی براي توسعه تصويب كردند. پس از يكسال برنامه ريزي و جمع آوري آنها زمين پروژه را در سال 2005 تحت هدايت هرينگر و معمار برلين، ايك روزواگ Eike Roswag ، كسي كه مديريت ساخت و ساز را به عهده گرفت، بازنمودند.​
ساختمان عمدتا از خاك ، مصالح ساختماني سنتي اين منطقه، ساخته شد. وهرينگر رس و شن و ماسه و ني محلي را براي افزايش دوام به آن اضافه نمود . تعدادي بهسازي بر روي ساختمان سنتي محلي ،مانند فنداسيون آجري براي تقويت ساختار و مانع رطوبتي پلاستيكي بين فونداسيون و ديوار نشان داده شده بود. كارگران ساكن غير ماهر، فن ساختمان واجراي تقريبا تمام عمارت را آموزش ديده بودند. در مدرسه ي تكميل شده ، ضخامت ديواره هاي خاكي سه طبقه كف كلاس و سيستمي از غارهاي بازي براي دانش آموزان را محصور مي كنند ؛ طبقه ي دوم داراي كف خاكي و ديوارهاي روشن و با نمای مشبك خيزران است. بافت هاي محلي با رنگ روشن اضافه شده اند.اين مدرسه با رويكرد نو آورانه روشها و مواد سنتي ، علاقه در معماري و تنظيم استانداردهاي ساختماني منطقه اي جديد را تهييج نمود .​
معمار ؛آنا Heringer از دانشگاه هنر و طراحی صنعتی لینتس Linz در سال 2004 فارغ التحصیل شد ،با دیپلم پروژه خود "مدرسه دست ساز در بنگلادش " پس از اتمام پروژه ي ساختمان در همکاری با ايك روزواگ Roswag Eike ، او برنامه ريزي كرد و مدرسه حرفه اي انجمن و پروژه هاي دست ساز در مسكن روستايي بنگلادش را ساخت. از سال 2008 او به عنوان استاد مدعو در دانشگاه هنر و طراحي صنعتي لينز و مدير مسكن باس BASE ، استوديو پروژه براي ساختمان در كشورهاي در حال توسعه، بوده است. در سال 2010 او موفق به دريافت كانديدايي استاد افتخاري كرسي يونسكو "‌معماري خاكي Earthen Architecture " شد. مركز توجه كارهاي او آموزش به معماران جوان از طريق سخنراني هاي مختلف و كارگاه هاي عملي است. ايك روزواگ Eike Roswag معماري را در دانشگاه فني برلين خواند. در سال 2003 ، همراه با همكاران خود ،" مهندسين معمار زيگرت روزواگ سيلر Ziegert Roswag Seiler Architekten Ingenieure" واقع در برلين را تاسيس نمود. او به عنوان يك متخصص در ساختمان هاي خاكي و مصالح ساختماني طبيعي ، چندين پروژه در زمينه هاي ملي و بين المللي را تحقق بخشيد. از آنجا كه مشاركت وي در پروژه هايی در مكزيك با دانشگاههاي فني برلين ،و توسعه ي همكاري به بخش مهمي از كارهاي او تبديل شده است.



منظره ي بيروني ؛ يكي از اهداف هرينگر ، اثبات پايداري و دوام ساختمان دو طبقه كه ميتوان آنرا با خاك- ارزان ترين و در دسترس ترين و سازگار با محيط زيست - در مناطق روستايي بنگلادش ساخت، بود. شالوده ي بتني مدرسه ديوارهاي خاكي حجيم طبقه ي همكف را تحمل مي كند ، كه آن هم به نوبه ي خود ديوارهاي خيزران سبك طبقه ي دوم را نگه مي دارد. هريك از دو طبقه ي ساختمان شخصيت متمايز خود را دارند و مدرسه به طور كلي با محيط اطراف خود تركيب مي گردد.




پلان طبقه همكف ؛ ديوارهاي طبقه ي همكف مدرسه از مخلوطي از خاك، شن و ماسه ساخته شده است. لزوما ستبر، آنها فضاي داخلي را تنظيم كرده اند، و به عنوان يك حائل در برابر تغييرات دما و رطوبت عمل مي كند. حالت شكل پذيري مواد به هرينگر براي ايجاد غار – مانند خلوت گاهي براي بازي دانش آموزان در ديوار پشت ساختمان- الهام بخشيد.




پلان طبقه ي فوقاني





غار طبقه ي همكف










پلان ؛ از زمان تكميل مدرسه ي ساخته ي دست بشر-متي در سال 2006، هرينگر و تيم او ، مدرسه اي حرفه اي براي متخصصين برق -2- و خانه هاي دو-سه طبقه اي خانوادگي در رودراپور -3- ساخته اند ، كه عمدتا با همان روش ساخت و ساز است. به طور سنتي ، ساختمانها در رودراپور يك طبقه ارتفاع دارند، اما ساختمانهاي هرينگر همگي در دو طبقه ساخته شده است. اين به كاربردن فضاهاي عمودي ، ردپاي ساختمان را به حداقل مي رساند ،و تعدادي زمين براي استفاده ي كشاورزي آزاد مي گردد.








نماها



منظره ی خارجی



کلاس طبقه فوقانی




اسکیس های نما





برش





 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهد کودک

گروهی از دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه فنی برلین، بامدیریت "سوزان هافمن" طراحی و اجرای پروژه های مختلفی را برعهده دارند.

یکی از این پروژه ها، مهدکودک Taka Tuka می باشد.

هدف از طراحی این مهدکودک، برقراری رابطه منطقی بین محیط بیرون و درون ساختمان بود، در نتیجه، یک ساختار چندوجهی در نمای این مهدکودک طراحی شد.

این نما، علاوه بر ایجاد فضاهای تعاملی و ارتباطی، باهزینه بسیار کم و با بازیافت مواد ساختمانی، طراحی و اجرا شد.

این نمای چند منظوره، یک پوسته معلق را برای بهره گیری کودکان از کیفیت های متفاوت فضا پدیدآورده است. ساختار اصلی این نما از درخت بلوط الگوبرداری شده است. پنجره های بزرگ تعبیه شده در نما نیز، موجب ورود نور خورشید به داخل اتاق ها و ایجاد یک محیط دل انگیز می شود. متریال اصلیِ این نما، چوب بلوط سبز میباشد که توسط یک غشاء شفاف انعطاف پذیر به رنگ زرد، پوشیده شده است.

منبع : معماری نیوز


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهدكودك سِوريرز ؛ كانسپت هاي محلي در اتحاد طبيعت و سازه


پروژه اين مهدكودك شامل سه بخش مجزا، غذاخوري و توسعه شهري در منطقه مسكوني لا كيوتاتِ فرانسه مي باشد. ايده اوليه معماران پيرولت، ايجاد ساختماني چون كليدهاي پيانو در ميان جنگلي از كاج بوده است. حجم هاي مختلف اين سازه بر روي شيبي ملايم و طبيعي در مدرسه قرار داده شده اند.اين ساختمان و محيط طبيعي اطراف آن، عاملي براي متحد كردن كودكان و طبيعت مي باشند. جبهه شرقي، به منظور حفاظت كودكان از جاده هاي عمومي با ديوار بزرگي از سنگ محصور شده است كه بازتفسيري معاصر از ديوارهاي سنگي محلي اين منطقه مي باشد. اين ديوار سنگي، با كِروي ملايم اطراف را مي پوشاند و كاربران را به سمت ورودي جبهه شمالي مدرسه راهنمايي مي كند.اين ديوار با حاشيه هاي سبز احاطه شده است و اين كمربندِ سبز، تضاد ميان منحني و تعامد احجام را تقويت مي كند. اين پروژه با متريال هايي سنگين چون بتون، در مقايسه با فضاهاي خالي احجام و پوشش گياهي اش تقويت مي شود.ساختمان، با پنجره هايي سازه اي كه بر روي زمين بازي گشوده مي شوند، كامل شده است. حجم هاي اين ساختمان با پوشش شيشه ضد آفتاب، در سمت غرب، زمين بازي بزرگي را ايجاد مي كنند.سقف آن با باغچه اي به عمق 70 سانتيمتر، طراحي شده است و گونه هاي متنوعي از گياهان مديترانه اي را نگهداري مي كند. اين باغچه هاي سقفي علاوه بر تقويت ساختمان، ياداور گلدان هاييست كه در اين اقليم از خانه ها آويزان مي گردند.

ورودی شمالی


دیواره های شهری


حیاط داخلی


ورودی اصلی


ديواره ي سنگي در نماي شهري مهدكودك


ديد پرنده


حیاط داخلی

ادامه
.
.

 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه
.

پنجره هاي وسيع رو به زمين بازي


ديد پرنده


نماي شيشه اي


غذاخوري


دید پرنده


پرسپكتيو خارجي


كمربند سبز اطراف ديوارهاي خارجي


پلان

سایت پلان

شيب زمين قرارگيري احجام در برش
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرکزرسانه خلاق ران شاو از دانیل لیبسکیند


معمارنیویورکی دانیل لیبسکیند ، کار مرکز رسانه ای برای دانشگاه شهر هنگ کنگ را به اتمام رساند . مرکز The Run RunShaw Creative Media Center جایگاه آزمایشگاه ، تئاترها و کلاس های درس برای بخش مهندسی کامپیوترو فن آوری رسانه ها در این مدرسه است . نوارهای براق در اطراف قسمت بیرونی ساختمان پیچیده شده در حالی که نوارهای متقاطعی از باریکه های نور در سراسر سقف داخلی قرارگرفته . این دانشگاه برای اولین بار در آسیا به ارائه بالاترین سطح آموزش و پرورش در زمینه رسانه های خلاق می پردازد . دانیل لیبسکیند برای طراحی موزه یهودی خود دربرلین و همچنین سایت مرکز تجارت جهانی در نیویورک که در حال ساخت می باشد ، شناخته شده است .


منبع :www.dezeen.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرکز آموزش رولکس توسط دفتر معماری سانا(Rolex Learning Center by SANAA)

مرکز آموزش رولکس توسط دفتر معماری سانا(Rolex Learning Center by SANAA)





مرکز آموزش رولکس واقع در دانشگاه پلی تکنیک فدرال در شهر لوزان سوئیس قرار دارد.این ساختمان توسط شرکت ژاپنی سانا ( کازویو سجیما و ریوئه نیشی زاوا) طراحی شده.قابل توجه است که این دو معمار به دلیل استفاده هنرمندانه از نور و شفافیت در ساختمان هایشان در سراسر جهان برنده جایزه 2010 پریتزکر شدند.






یکی از ویژگی های چشمگیر بنا استفاده وسیع از بتن و شیشه و یک فضای سیال برای دانشجویان میباشد که در کمتر بنایی به چشم میخورد.ریوئه نیشی زاوا روی ارتباط مابین شکل ها ارگانیک درمعماری وزندگی انسان اظهارات جالبی میکند.







در حالیکه ساختمان از نگاه بالا(Plan) یه مستطیل کامل دیده میشود ,منحنی ها و شیب ها در فضای داخلی هرکدام نگاه کاملا ارگانیک به ساختمان میدهد.






































به طور کلی ساختمان های طراحی شده توسط سجیما و نیشی زاوا به طرز حیرت انگیزی ساده اند.اما این دو معمار چنان حضور فیزیکی قابل لمسی در این سازه ها دارند و چنان با نور و شفافیت فضا ها بازی کرده اند که کار آنها را مثال زدنی ساخته است.



ترجمه توسط عباس ولدی از:

http://www.archdaily.com
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه ای در بنگلادش؛ یک معماری زمینی

مدرسه ای در بنگلادش؛ یک معماری زمینی



بنای دست ساز در چهارماه توسط معماران، صنعتگران محلی، دانش آموزان، والدین و معلمان ساخته شده. این مدرسه ابتدایی در رودراپور، روستایی در شمال غربی بنگلادش، با استفاده از متدها و متریال های سنتی ساخته شده است اما این مصالح و متد های سنتی به روش های جدید به کار برده شده اند."Anna Aeringer" از استرالیا و "Eike Roswag" از آلمان معمارانی هستند که همه تلاششان را برای تعامل با مهارت های صنعتگران محلی انجام دادند و به آنها کمک کردند که تکنیک های جدید را یاد بگیرند به این ترتیب می توانند این تکنیک ها را برای بهبود کلی مسکن روستایی به کار ببرند.فلسفه وتفکر MELT ( موسسه ی آموزشی و پرورشی مدرن) یادگیری همراه با تفریح و شادی است.معلمان به دانش آموزان کمک می کنند که پتانسیل و انرژی خود را توسعه دهند و آن را در راه خلاقانه و مسئولیت پذیر استفاده کنند. ساختمان مدرسه این ایده ها واعتقادات را در مصالح ، تکنیک ها و طراحی معمارانه منعکس می کند .جامعه ی بنگادشی در حال تغییر است هرچند هنوز هم بخش کشاورزی به شدت وجود دارد، مردم در حال ادامه تحصیل هستند و حفظ حریم خصوصی و فردیت اهمیت پیدا کرده است. دیگر خانه فقط یک پناهگاه برای ذخیره کردن وسایل و یا خواب شب به شمار نمی آید بلکه تعریف های بیشتری به آن اختصاص داده شده است.



در رودراپور، مصالح سنتی محلی عبارتند از: بامبو برای ساخت وساز، زمین برای دیواره ها و فونداسیون ، نی برای سقف ها و طناب جوت برای ضربه گیری ساختمان مصالح گرفته شده از زمین مثل لوم و نی با مصالح سبک تر مثل چوب بامبو و نایلون برای ایجاد یک بنای سازگار با محیط زیست ، ترکیب شده اند.دیوار های ضخیم باعث می شود در طبقه همکف ساختمان رطوبت و هوای مناسببی داشته باشیم.

























 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دبیرستان Kunshan، گروه United Design

دبیرستان Kunshan، گروه United Design

هدف اصلی در این طراحی، تعامل این سیستم با منظر آن است. برای رسیدن به این هدف، سبک باغ های Suzhou به عنوان مرجع اصلی قرار گرفته است که در آنها، آب نقش اصلی را بازی می کند. در این پروژه سعی بر آن است که حضور آب در قالب طراحی مدرن، پررنگ تر شود.




اختصاصی معماری نیوز:

گروه معماران:United Design Group(UDG)، چین
محل احداث پروژه: کانشان، چین
سرپرست طراحی: Simone De Gradi
گروه طراحان: Hu Wei, Feng Hai Hua, Wang Wei Shi
مساحت سایت: 200100 مترمربع
مساحت ساخته شده: 84197 مترمربع
زیربنا: 30962 مترمربع
مساحت پارکینگ ( در تراز زیرزمین) : 3000 متر مربع
تراکم: 15.5%
فضای سبز: 46%

با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط گروه طراحان United Design از بافت مجموعه و آنالیز برنامه های مدرسه، چهار عملکرد اصلی در مدرسه به ترتیب زیر شناسایی و اولویت بندی شده است: حوزه عمومی، حوزه آموزشی، فضاهای نشیمن و امکانات ورزشی.

این تقسیم بندی با هدف بهبود سیرکولاسیون داخلی و زمان دانش آموزان، معلمان و مهمانان صورت می گیرد.

هدف اصلی در این طراحی، تعامل این سیستم با منظر آن است. برای رسیدن به این هدف، سبک باغ های Suzhou به عنوان مرجع اصلی قرار گرفته است که در آنها، آب نقش اصلی را بازی می کند. در این پروژه سعی بر آن است که حضور آب در قالب طراحی مدرن، پررنگ تر شود.




در مقیاس شهری، اجزایی که برای طراحی انتخاب می شوند می بایست ویژگی های زیر را دارا باشند: سیستم های آبی ، با توجه به ویژگی های بین المللی آن بر اساس مدت زمان طولانی از روابط اقتصادی که با شرکت های خارجی وجود خواهد داشت.

در مقیاس محلی، این سایت از سمت جنوب با مدرسه تجارت فوکوا که توسط Gensler طراحی شده است و از سمت شمال غرب با خروجی بزرگراه، شناخته می شود. در این جا لازم است که طراحی ارتیاطی نیز با مدرسه قبلی که در مرکز شهر قرار گرفته بود، داشته باشد، به ویژه شاخصه اصلی آجرهای قرمز رنگ حجم بنای سابق و کلاس های قدیمی، بناهای شرقی و غربی و در نهایت کتابخانه ای است که سبک خاص خود را داشت.




بیشتر مدارسی که به عنوان نمونه موردی، مورد مطالعه قرار گرفت دو نقطه مشترک داشتند، یکی حیاط با مقیاس بسیار بزرگ که درست بعد از ورودی اصلی، قرار می گرفت که معمولاً بدون هیچ گونه درخت، نیمکت و حتی دانش آموز(!) بود و دومی ساختمان اداری که درست در پس حیاط با هدف تحت تأثیر قراردادن مهمان ویژه و دانش آموزان(!) قرار می گرفت. بنابراین اولین ایده برای طراحی، حفظ حیاط ولی کوچکتر کردن مقیاس آن تاحدی بود که ظرفیت عده زیادی از دانش آموزان و اساتید را در مراسم های مختلف پاسخ گو باشد. از سوی دیگر با توجه به این که هدف اصلی در مدرسه آماده سازی و تربیت دانش آموزان است، توجه عمده طراحی به سوی کتابخانه قرار گرفت، که جایگزین ساختمان اداری در پلان اصلی شد.

به منظور تأکید بر کتابخانه، این بنا از سه جهت با تعدادی از محورهای آبی احاطه شده است، این در حالی است که حیاط مدرسه که ورودی اصلی در آن قرار می گیرد با سه عنصر زیر مشخص می شود:

1) آمفی تئاتر روباز برای اجرای برنامه های گوناگون از جمله تئاتر و سینما در سمت چپ

2) راه پله به ورودی اصلی در وسط

3) رمپ دسترسی در سمت راست





این کتابخانه خود به خود به صورت پلی قرار گرفته است که تالار کنفرانس (در دو تراز متفاوت -5 متر و همکف) را با مجموعه کلاس های درس (با عرض10 متر در تراز همکف) مرتبط می سازد. ایده فرم اصلی نیز هدایت نور طبیعی بود که از اسکیس های اولیه حاصل شد. در این رابطه تلاش بر این بود که صندلی های تالار واتاق های مطالعه با نظامی از نور طبیعی ترکیب شوند.




اهمیت منظر آب در این پروژه به این صورت نشان داده شده است که آب از تراز همکف به سمت (-5) متر به آرامی حرکت می کند. این تغییر تراز ، از طریق پله هایی که سه استخر یزرگ را تشکیل می دهد مشخص شده است که " سه گنجینه Kunshan" نام گرفته است: استخر Kunshan Stoneکه همتراز با کتابخانه قرار گرفته است. Jade Flower که در تراز 2.5- قرار گرفته است، Twin Lotus Flower ؛ پیرامون این حیاط و ورودی، اولین بخش از ناحیه بندی برنامه فیزیکی پروژه قرار گرفته است: حوزه عمومی، جایی که ساختمان اداری در بال غربی و سالن کنسرت و اجتماعات در بال شرقی آن قرار گرفته است، این تالار دارای سالن انتظار است که منظره ای رو به حیاط اصلی دارد.




آخرین ساختمان این مجموعه در واقع بنای ارتباطی است با حوزه آموزشی؛ که در آن کلاس های موسیقی، رقص و هنر قرار گرفته است. برج ساعتی که زمان شروع کلاسها (به ویژه برای دانش آموزان) را مشخص می کند و رابط میان فضاهای آموزشی کلاس ها نیز می باشد؛ جهت گیری و المانی از مدرسه سابق را نیز یادآور می شود: ساختمان های شرقی و غربی آن با آجر قرمز رنگ کار شده اند.




همانطور که پیشتر نیز بیان شد، علت استفاده از این متریال، یادآوری و بازگشتی به مدرسه سابق در مرکز شهر بود، که در طی مصاحبه ای با دانش آموزان آن، بیش از هر چیز، ذهنیت مدرسه پیشین را زنده می ساخت. کلاس ها به صورت E شکل طراحی شده اند که با قرار گرفتن در مقابل هم حیاط مرکزی های کوچکی را به وجود می آورندکه آزمایشگاه در بخشی از آن قرار می گیرند.




در طراحی این کلاس ها توجهی ویژه ای صورت گرفته است، که از سویی الهام گرفته از سقف های شیبدار سنتی چینی است، از سویی دیگر آن را با نیاز های تکنیکی نظیر تهویه مکانیکی در زیر آن ، سلول های فتوولتاییک بر روی آن و تهویه طبیعی ترکیب می کند. قسمت غذاخوری در این بخش عملکرد های زیر را هم پوشانی می کند، فضایی با عنوان Barycenter که میان حوزه آموزشی و نشیمنی قرار گرفته است، خوابگاه های دانش آموزان، معلمان و ICCC( که نوعی فضای اقامتی برای بازدیدکنندگان و دانش آموزان خارجی است).




از آنجایی که عنصر آب نقش مهمی در این مجموعه بازی می کند؛ از آن به عنوان یک ***** مابین فضای اقامتی معلمان و دانش آموزان استفاده شده است. این نوار آبی شبیه به اسلکه ساحلی این شهر به نظر می آید. غذاخوری علاوه بر این، در ابتدای مسیر 12 متری قرار گرفته است که کلاس ها را با سالن بدنسازی یعنی آخرین بخش از حوزه طراحی، مرتبط می سازد ( در چین معمولاً ارتباط مستقیمی میان کلاس هاو بخش دو میدانی وجود دارد).






علت انتخاب محل مسیر های دو، خیلی طبیعی به نظر می رسد، با توجه به شکل سایت و خروجی بزرگراه در چنین مکانی قرار گرفته است و به عنوان فضای حایلی است که از میزان صدای بزرگراه می کاهد. ما سه محور اصلی در عرض این سیستم در نظر گرفته ایم. محوری در طول بال غربی کتابخانه، محور عمومی که مستقیماً حیاط اصلی را به سالن بدنسازی و ورزشی مربوط می کند و در مسیرش از تالار موسیقی می گذرد.


یک محور مرکزی تداخلی دیگری (مختص دانش آموزان و بازدیدکنندگان) میان حوزه کلاس ها و کتابخانه وجود دارد که کل مجموع را به هم مربوط می سازد؛ و در نهایت محور دانش آموزان که کلاس ها، غذاخوری و خوابگاه ها را به هم متصل می کند.








ادامه دارد ...
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدرسه موسیقی و هنر / استودیو LTFB

مدرسه موسیقی و هنر / استودیو LTFB

این یک مدرسه هنری کلاسیک نیست اما موسسه ای است با امکانات فوق برنامه ای چون موسیقی، تئاتر، رقص، نقاشی، طراحی، گرافیک، مجسمه سازی، رسانه های جدید و اجرا از هر نوع که ممکن باشد.


اختصاصی معماری نیوز:ایده یک مدرسه موسیقی و هنر در بخارست نیازهای محلی برای گرهمایی اساتید و کودکان با استعداد از منطقه و دیگر نقاط در یک فضای خاص برای آموزش و ارتباط بود و تا به امروز کودکان در مکان های ابتدایی و در مدرسه های قدیمی که مطابق با نیازهای تکنیکی این رشته ساخته نشده بود تحصیل می کردند.

این یک مدرسه هنری کلاسیک نیست اما موسسه ای است با امکانات فوق برنامه ای چون موسیقی، تئاتر، رقص، نقاشی، طراحی، گرافیک، مجسمه سازی، رسانه های جدید و اجرا از هر نوع که ممکن باشد.

محوطه ای که تالار شهر برای این مدرسه برگزیده است در میان یک مدرسه ابتدایی، یک پارک کوچک و یک کلیسای چوبی کوچک قرار دارد و در یک منطقه پر از بلوک های آپارتمانی خسته کننده که در دوره کمونیست ساخته شده است.



فقدان هویت منطقه مسکونی (که در دوره کمونیست بسیار معمول بوده است) و مجاورت مکان های جمعی کوچک در اطراف سایت ما را متقاعد کرد که مدرسه را به عنوان یک الگو در منطقه معرفی کنیم که نیاز های فنی رشته مورد نظر را دنبال می کند.

ما بر روی عناصری تمرکز کردیم که برای پروژه مهم به نظر می رسید: تصویری تازه که به نحوی با معماری مدرن قبل از جنگ رومانی در ارتباط بود. (عملکرد گرایی و سازماندهی حجمی ساده) گشودگی به سمت بیرون از طریق یک مکان عمومی داخلی (فروم) یک تفکیک مشخص بین رشته ها و عملکرد ها ایجاد می کرد.

تصویر بیرونی با احجام L شکل سفید رنگ که یک حجم قرمز را احاطه می کند، شکل می گیرد.

این حجم شامل 2 تالار اجراست و بالای آن یک حجم سفید دیگر با جهت عمود بر آن قرار گرفته است.

در حجم L شکل در طبقه همکف، اتاق سخنرانی، یک فضای باز برای طراحی، نقاشی و مجسمه سازی داریم.



در طبقه اول تمام 35 کلاس کوچک موسیقی را با دیوار های زاویه دار و سقف ها (که با توجه به مطالعات آکوستیک طراحی شده) و تراس داخلی کوچک را گرد هم آورده ایم.

بالاترین حجم سفیدرنگ همچنین چند اتاق موسیقی (برای گروه کر و آلات موسیقی ارکستر) و فضایی برای رقص با 2 تالار اصلی رقص را در خود جای داده است. در زیرزمین ما ساختمان های اداری، اتاق های رختکن برای هنرمندان بازیگر و استودیو های ضبط را داریم.

حجم رنگ قرمز به صورت مستقل بر روی فضای فروم شناور است و 2 تالار اجرا دارد که تالار کوچکتر به عنوان حجره موسیقی و تالار بزرگتر با ظرفیت 200 نفر برای کنسرت های بزرگتر و رویدادها، با ورودی از طریق یک پل کوچک صورت می گیرد.

متمایزترین فضا، فروم در طبقه زیرمین است که فضای مرکزی مدرسه محسوب می شود.



این فضا انعطاف پذیر است و پوسته آن نسبت به درون و بیرون شفاف است. نور از همه جا به درون می آید، همچنین از طریق پنجره های سقفی که رگه هایی روی احجام سفید می اندازد و آن را می توان با سالن انتظار و فضاهای طراحی و نقاشی در طبقه همکف و همچنین به سمت بیرون با دو تراس برای اجرا که فروم را به خیابان پیوند می دهد، گسترش داد و می تواند برای ملاقات های عمومی، جلسات، نمایشگاه های مختلف، کنفرانس ها و دوره ها مورد استفاده قرار گیرد.

احجام سفید و L شکل سازه یک کنسرت را دارند، اما حجم قرمز رنگ از سازه فلزی پل مانند برای نگه داشتن دال تالار کنسرت اصلی برای گشودگی حدودا 14 تا 20 متر ساخته شده است.

مبلمان مدرسه بسیار ساده، با رنگ های نشاط آور، انعطاف پذیر و به سادگی قابل انبار کردن است.

فضای اختصاص یافته برای طراحی، نقاشی و مجسمه سازی و یک انبار متحرک مبلمان دارد و همچنین می توانند برای تفکیک درون 2 یا 3 کلاس مورد استفاده قرار گیرند.

در حا حاضر این ساختمان در حال شروع استفاده توسط عموم است و ما امیدواریم که از تمام پتانسیل های خود برای تقویت زندگی اجتماعی و فرهنگی این منطقه از بخارست، بهره گیرد.


















 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
دانشگاه فنی اوتانمی ـ آلوار آلتو

دانشگاه فنی اوتانمی ـ آلوار آلتو



آلوار آلتو پردیس برای دانشگاه فنی اوتانمی در اسپو، فنلاند بین سال های ۱۹۴۹ و ۱۹۶۶ طراحی کرده است. ساختمانی که آلوار آلتو برای دانشکاه طراحی کرده است شامل ساختمان اصلی، کتابخانه، مرکز خرید و برج آب با یک تالار هلال شکل در مرکز. نقطه کانونی این مرکز دانشگاهی ساختمان تالار با دو سرسرای بزرگ (که برای کنگره در نظر گرفته شده است) می باشد. راه پله همانند ردیف های بالا رونده پنجره ها از بیرون و آمفی تئاتر بر این نکته تاکید می کنند.
تمام فضاهای آموزشی در ساختمان های مجاور حول یک حیاط مرکزی جا داده شده اند همچنین در این قسمت فضاهای کوچک سخنرانی، آزمایشگاه ها و اتاق های اساتید هستند. مرکز به سه قسمت اصلی تقسیم می شود. قسمت عمومی، قسمت ژئودزیک و قسمت معماری .متریال های عمده آجر قرمز تیره، گرنیت سیاه و مس هستند.​


دانشگاه فنی اوتانمی در اسپو فنلاند


دانشگاه فنی اوتانمی در اسپو فنلاند


دانشگاه فنی اوتانمی در اسپو فنلاند- عکس هوایی


دانشگاه فنی اوتانمی در اسپو فنلاند




مـنـــــــبـع : www.mimoa.eu
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
پردیس دانشگاهی سی ایی پی تی ـ بال کریشنادوشی

پردیس دانشگاهی سی ایی پی تی ـ بال کریشنادوشی



دکتر " بال کریشنادوشی " – احمد آباد هند – 1968 زمانیکه فقط در حدود هفت مدرسه و دانشکده معماری در سرتاسر هندوستان وجود داشت ,شاید تاسیس دانشکده معماری را در احمد آباد , زیر نظر " جامعه آموزشی احمد آباد " در سال 1962 بتوان مهمترین نقطه عطف در تاریخ اموزش معماری مدرن در هند به شمار آورد.
دکتر بال کریشنادوشی با همراهی “ برنارد کان " (Bernard Kohn) و دکتر " راسوی هاری وکیل (rasvihari vakil) , طرح مایه ای را در تصور پرورانده و سپس به آن جامه واقعیت پوشاندند , که پس از آن تبدیل به یک مرکز کامل برای پایه گذاری (دانشگاه فناوری و برنامه ریزی محیطی ) (CEPT) در یک ساختگاه سه و نیم هکتاری شد , یک موسسه آموزشی پیشگام با تمرکز روی محیط مصنوع زمانی که دانشگاه شروع یه فعالیت کرد, برنامه آموزشی و طرح درسی آن کاملا ابداعی , بی نظیر و بی سابقه بود و با هیچکدام از الگوهای آموزشی موجود در سراسر کشور شباهتی نداشت . فلسفه کمیته گرایی , مختصر و مفید بودن , لاغری و چابکی و نیز بیان مواد و مصالح به صورت آشکار و به نحوی که ماهیت اصلی آنها نمایان شود , اساس طراحی دکتر دوشی را تشکیل می داد که در نهایت به ایجاد فضاهای ساده و بدون هیچ ویژگی خاص و شاخص , دیوارهای صاف و موازی ,بدون هیچ عنصر فوق العاده ای انجامید.
آجر و بتن تنها مصالح این بنا هستند که در کنار چوب برای بازشوها در ساخت این موسسه تنومند , استوار , با ظاهری بدون پرداخت , صخره ای و خالی از ظرافت به کار رفته اند. ویژگی های فضایی این ساختمان به ارتباطات قوی و شفافیت آن وابسته است که نه ایجاد جو آموزشی باز , پر تحرک و سرزنده کمک می کند . چنین فضایی با ایجاد کارگاه های آموزشی بزرگی ساخته شده که به طور افقی با راهروهایی که آن ها را به هم متصل می کند ,و همچنین با ارتباطات عمودی از طریق ساخت نیم طبقه بالکنی طره شده بر روی همکف , با یکدیگر پیوند فضایی و عملکردی قوی برقرار می کنند.
فضاهای عمومی در طبقه همکف , به لحاظ معماری با بالا آوردن پیمون اصلی کارگاه به وجود آمده که علاوه بر این رسیدن نور شمال به آن ها در طرف دیگر را تسهیل می کند.فضاهای یک طبقه و دو طبقه حاصله با توجه به ویژگی های معماری و فیزیکی بنا اثری همگن کننده بر جامعه دانشجویان دارد و یک جو غیر رسمی را بر کل مجموعه حاکم کرده است . محیط آموزشی حاصله خلاقیت و آ زادی مورد نیاز برای تحقیقات را پرورش می دهد که اثر مانایی روی ذهن تمامی کاربران آن دارد.​


دانشکده معماری , پردیس دانشگاهی CEPT



دانشکده معماری , پردیس دانشگاهی CEPT



دانشکده معماری , پردیس دانشگاهی CEPT



دانشکده معماری , پردیس دانشگاهی CEPT


مـنـــــــبـع : فصلنامه معماری و ساختمان
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مدرسه AMET از معماران لایو؛ بازتدقیق پُستْ مدولاسیون

مدرسه AMET از معماران لایو؛ بازتدقیق پُستْ مدولاسیون

شرکت معماری LIVE مستقر در بمبئی (نورو کریم) پروژه مدرسه بین المللی 6500 مترمربعی "AMET School" در اوناوالا - ماهاراشترا- هند را طراحی کرده اند . با استفاده از دامنه زیبای سایت ، طراحی به دنبال ارتباط مستقیم با محیط توسط فریم بندی و مناظر آزاد و از طریق یک نمای موج دار مرکب از باله های دنده مانند می باشد . هدف ساختمان چند طبقه به عنوان یک مرکز آموزشی روزانه و همچنین یک محل برای فعالیت های فرهنگی برای جامعه محلی ، خدمت کردن به عنوان یک نشانگر بصری در داخل محل بوده است . نمای جلو که ماهرانه در شکل و پروفایل تغییر می کند ، شامل مجموعه ای از عناصر پره ای عمودی می باشد که طول کامل ساختمان را پوشانده و سایه خورشیدی متفاوت و شرایط متفاوت نوری برای فضای داخلی ایجاد می کند .

مدرسه AMET

مدرسه AMET

مدرسه AMET

مدرسه AMET

مدرسه AMET​


مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
هنرستان موسیقی Maizières

هنرستان موسیقی Maizières

معماران: دومینیک کولن و همکاران
مکان: فرانسه، مایزیرس لس متز
معمار مسئول: دومینیک کولن
مدیران پروژه: استیو لتوداکلوس، سارا بربیا
معماران پروژه: آرنود الودی، اولیویه نیکلاس، چو یون پارک
مساحت: 3.400 متر مربع
سال احداث: 2009 میلادی
مهندس سازه: فیلیپ کلمنت، BATISERF
مهندس مکانیک: ج. یاست
مهندس آکوستیک: ایو کایسر، شرکت پروژه صدای اروپا



مدرسه موسیقی یک واحد یکپارچه به طول 100 متر و عرض 40 متر است که عمود بر جاده اصلی جا نمایی شده و قسمتی از آن به طول 16 متر، در یک فضای عمومی طراحی شده است.

این ساختمان روبروی یکی از جنگل های giant sequoias و در تراز عمود بر جاده اصلی قرار گرفته است. این مجموعه مسیری را شکل می دهد که ورودی به سمت شهر را نشانه گذاری می کند.
در جلو خان بنا محوطه وسیعی قرار دارد که در قسمت زیرین ساختمان محو می شود. عموم مردم از پلکانی یادمانی استفاده می کنند که آنها را به سمت حیاط داخلی و سالن انتظار اصلی هدایت می کند. همانا این محوطه وسیع، رو به آسمان گشوده شده است، با رنگی شب تاب مهمان نوازی می کند و در اوایل غروب، به تابش با نوری حیرت انگیز ادامه می دهد.

این ساختمان مجموعه ای از برنامه های متنوع را در خود جای می دهد، و شامل مکانی برای نوجوانان محلی، مرکز فوق برنامه برای دانش آموزان، سالن اجتماع، سالن کنفرانس و یک مدرسه موسیقی است.
تمامی این عملکرد ها در یک واحد یکپارچه گردآوری شده اند و مدیریت چنین طرح ریزی پیچیده ای در داخل همین تک واحد انجام می شود. همنشینی این برنامه های مختلط، در حالی که هریک از آنها در تضاد کامل با دیگری است، به طور چشمگیری بر غنای این ساختمان افزوده است.

نمای بیرونی ساختمان تنها بخش محدودی از برنامه های داخل آن را آشکار می کند . تنها پنجره های بزرگ خلیج گون به بیننده اجازه می دهد که نگاهی گذرا به سالن اجتماعات داشته باشد و این امکان را فراهم می کند تا لحظه ای از حرکات رقصندگان را ببیند.
در این ساختمان روشنایی طبیعی فراوانی وجود دارد، علاوه بر نورگیر های رنگارنگی وجود دارد که روشنایی مخصوص به خود را ایجاد می کنند. این چنین سامان دهی برای نورگیر ها، فضای داخلی را در برابر اغتشاشات ناشی از بزرگراهی که در همان نزدیکی است، محافظت می کند.
این ساختمان فقط به شکل ساختمانی یکپارچه و طولانی طراحی نشده است، بلکه منحنی های نمای خارجی به تدریج در پیچش های دایره ای می چرخند و در نهایت، نمایی را که مربوط به دو طبقه از مدرسه موسیقی است، در هم ادغام می کنند. پیچش این منحنی ها بر پویایی کلی نمای بیرونی می افزاید، و چنین به نظر می رسد که خطوط آشفته حجم به طرز نامعلومی محو شده اند. پوشش بیرونی ظاهری روستایی از بتونی معمولی دارد، بتونی که نقایص خود را آشکارا نشان می دهد.

این ساختمان از بتن مسلح ساخته شده است، بتن به صورت پی نقطه ای قالب گیری شده و ساختمان بر روی پی های شمعی قرار گرفته است.
بر خلاف آن، مصالحی که در فضای داخلی استفاده شده، نفیس و لطیف است. در سالن اصلی مصالح چوبی با رنگ های روشن دیده می شود، علاوه بر آن، سطوح طلا کاری شده در حفره های بزرگ سقفی، هاله گرمی به نورپردازی آن می دهد.

سالن کنفرانس، از سه طرف، از کابل های کشیده شده آویزان شده است. دیوارها با کوچکترین جابه جایی هوا، حرکت می کند، به گونه ای که ضخامت ناچیز آن آشکار می شود. سیستم آکوستیک قابل تنظیم ( کرکره های قابل کنترل) پشت این پرده زیبا پنهان می شود. چوب نفیسی که برای کف پوش استفاده شده است ( ونگه)، میزان اثرگذاری یک فضای نمایشی را تقویت می کند.
مرکز فوق برنامه دانش آموزان، تک رنگ است؛ رنگ نارنجی تمام فضا را اشباع کرده است و کفپوش رزین براق، خاصیت فوق تصنعی آن را تقویت می کند.
در واقع، منطق اولیه بر مبنای ایجاد تضادی چشمگیر میان فضاهای مختلف است: مصالح متضاد، رنگ های متضاد و نورپردازی متضاد.
فضای داخلی و فضای خارجی کاملا از هم متفاوت اند، نمای بیرونی با ظاهری دهاتی، در نقطه مقابل فضای نفیس و با ارزش داخلی است.

























 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
پرديس دانشگاه علوم كاربردي سوئيس، کنگو کوما و استفاده از عناصر معماری در پرداختی شهری

پرديس دانشگاه علوم كاربردي سوئيس، کنگو کوما و استفاده از عناصر معماری در پرداختی شهری

طرح فاز دوم الحاقات پرديس موسسه آموزش عالي علوم كاربردي در سوئيس ايتاليايي شهر مندريسو طراحي شده توسط كنگو كوما منتشر شده است ؛‌ اين موسسه به آموزش در مقاطع بالاتر علوم در منطقه ايتاليايي زبان اين شهر مي پردازد.
در همكاري با معماران محلي، استوديو معماري مارتينو پدروتسي، اين پيشنهاد را به دنبال اتصال دو بخش شهر كه توسط يك سيستم توسعه داده شده ي راه آهن شهري تقسيم گشته است، ارائه نموده است. يك پل عبور هوايي و يك زيرگذر بزرگ روند سيركولاسيون ساختمان هاي موجود را به تمامي دگرگون و بازسازي خواهد كرد و دانشگاه و شهر را پيوسته تر خواهد نمود.
با نگه داشتن دسترسي ها و حركت مركزي در طراحي معماري، اين ساختار به توازني ميان زيرساخت ها و منظر تازه خواهد رسيد، در حاليكه تعريفي از يك گونه شناسي جديد در فضاي شهري اين منطقه خواهد بود. با رها سازي شمال سايت براي پروژه هاي آتي ، اين پرديس جديد همچون كاتاليزوري براي توسعه شهري آينده عمل خواهد كرد.
به وضوح، اين طراحي همچون رمپ هايي ست كه از دو جهت متفاوت ادامه يافته اند و ساختمان از امتداد باريك گره هايي تشكيل يافته است كه به سرتاسر سايت گسترش يافته و اين پروژه را به فضاهاي باز و عمومي متصل مي سازند. بلوك هاي ديواري سبز، امكان ايجاد صفحه هاي سبز در فضاهاي شهري را بازتعريف نموده و اين فضاهاي سبز پوشش دهنده، استانداردهاي جديدي در معماري پايدار را ايجاد كرده اند.
نماي ساختمان از برش هاي نازكي از سنگ و پنل هاي آلومينيوم تشكيل شده است كه الگوي متناسبي براي عبور نور خورشيد را ايجاد نموده اند. تكنولوژي ساختمان، سطح بسيار بالايي از عايق گرمايشي را با كاربرد پنجره هاي گسترده جهت عبور نور طبيعي و حرارت خورشيدي به فضاهاي داخلي و استفاده از گيرنده هاي خورشيدي در زمستان، فراهم نموده است.
يكي از نقاط قوت فضاهاي خارجي طرح، استقرار تراس ها و پناهگاه هاي گسترده در جهت سايه دار و خنك ساختمان مي باشد.​

اين پلازاهاي وسيع با دسترسي هاي گسترده به منظور برنامه توسعه عمومي دانشگاه طراحي گشته اند و داراي مهدكودكي در دانشگاه نيز مي باشند. كاربري هاي متنوعي در طبقه همكف و عمومي اين پرديس در نظر گرفته شده است همچون كلاس هايي براي ورك شاپ ها، كافه ترياي اصلي مجموعه و مجموعه هاي آزمايشگاهي.​

سقف هاي شيب دار مجموعه، فضاهاي خارجي و چشم اندازهاي بي نظيري را ايجاد نموده اند.

فضاهاي داخلي همراه با نور و تهويه مناسب

فضاهاي داخلي

مدل سازي

مدل سازي

ديوارهايي با بلوك هاي سبز

اتصال دانشگاه و شهر از طريق پل هوايي و زيرگذر

ديد پرنده به مجموعه

فضاهاي داخلي

فضاهاي داخلي

فضاهاي خارجي

پلان سطح 0.5 + متر

پلان سطح 3.0 + متر

پلان سطح 6.0 + متر

پلان سطح 10.0 + متر

پلان سطح 13.5 + متر

نماها

برش ها
مـنـــــــبـع : www.designboom.com

 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدرسه نیو سیتی

مدرسه نیو سیتی

مدرسه نیو سیتی ، فرد ریکشاوان /آرکیتما آرشیتکتر
معماران :آرکیتما آرشیتکتر
مکان:فردریکشاوان,دانمارک
مساحت:13500 متر مربع
سال ساخت:2012
عکس:ارکیتما
سازنده:ام تی هوجگارد
مهندس:ام تی هوجگارد و بریکس و کامپ
مشاوران:ارکینورد,دن اجندوم,دن بی نور بانک ای اس ای

اختصاصی معماری نیوز: نیو سیتی اسکول در فردریک شاوان دانمارک مدرسه بزرگی است با استاندارد های کشور دانمارک که ،1200 دانش آموز بین پایه 1 تا 9 میباشند با کلاس هایی شامل امکانات بسیار و توجه خاص.

به دلیل شکل ستاره ای آن تمام کلاس ها در جهتی قرار دارند که از نور و هوای تازه برخوردارند . همزمان با اینکه این شکل ستاره ای زمینه مطلوب تهویه طبیعی و دسترسی آسان به زمین بازی را به طور همزمان فراهم میکند، این مدرسه 2 طبقه دارد که برای دانش اموزان پایه بالاتر و 1 طبقه برای کمترین گروه سنی طراحی شده است.

در بالاترین قسمت طبقه پایین ترتراس سقف داری با مساحت 750 مترمربع از پنل های خورشیدی قرار دادیم که این مدرسه طبق آیین نامه ساختمانی دانمارک در سطح کلاس های سال 2020 باشد که کمترین کاربرد انرژی را خواهند داشت .

چهارگوش مرکزی این مدرسه که ما آن را قلبی می نامیم که به طور طبیعی در مرکز این ستاره قرار گرفته است که نقطه عطف تمام بخش ها است و فضای مطالعه که به یک راه پله تندیس گونه مجهز شده است.

چهارگوش مرکزی که وظیف تقسیم فضا را بر عهده دارد از تمامی بخش ها قابل دسترسی است. این چهارگوش در واقع دستگاه مولد برق مدرسه است که آموزش ، یادگیری و فعالیت های اجتماعی در یک محیط امید بخش در هم ادغام می شوند.

هر کدام از راس های این ستاره، بخشی رامیسازند برای 2 پایه - که هر بخش هویت تجهیزات و طراحی خاص گروه سنی خود را دارد که در ان بخش ساکنند.

این روشی است که ما توسط آن یک مدرسه بزرگ را تقسیم بندی می کنیم و شاخصی را خلق میکنیم که برای همه امید بخش، ایمن و طبیعی به نظرآید






 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

استودیوی اسپانیایی معماری دُوا Dooa ، فرم الحاقی به یک مدرسه در تربیخا Torrevieja – اسپانیا – با یک تخته سیاه به عنوان دیوار ، به پایان رساند . هدف اصلی پروژه با نام منخارُسا Menjarosa، به حداقل رساندن اتلاف فضای زمین بازی و تبدیل آن به یک فرمت کودکانه و قادر به برقراری ارتباط با آنها است . دیوار تخته سیاه ، فضای غذاخوری را از کلاس های درس جدا میکند ، جایی که بچه ها می توانند نقاشی کنند ، و حصار مشبک آلومینیومی قرمز رنگ ، بخش های جدید و قدیم مدرسه را با هم آشتی و تطبیق می دهد . درختان موجودِ حفظ شده ، به نظر می رسد که به داخل ساختمان با تنها مانع از یک دیوار شیشه ای نفوذ می کنند ، که به کودکان امکان خوردن ِ ناهار در ارتباطی با پوشش گیاهی را می دهد . آیا شما ، آن لحظات فراموش نشدنیِ بازی با دوستان خود در حیاط مدرسه را به یاد می آورید ؟؟ این فضا دقیقأ همان جاست ، در جالب ترین و با مزه ترین فضای مدرسه ، جایی که ساختن یک غذاخوری جدید لازم است . شخصیت قوی او ، مجموعه ای از هویت را ارائه میدهد و این امکان را می دهد که با گذشت سالها ، زمانی که کودکان بزرگ شده و مدرسه را ترک خواهند کرد ، این فضای غذاخوری مدرسه ، به عنوان خاطره ای خوش از دوران کودکی در حافظه شان باقی بماند . و چرا این رنگ ؟؟ شاید این رنگ ، یک خاطره و نشانه از دریاچۀ نمک صورتیِ معروف در تربیخا است ، شهری که مدرسه در آن قرار گرفته ، و یا شاید فقط به خاطر اینست که ما اینگونه احساس می کنیم .
مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

مدرسه منخارُسا ؛ ادغام دو عنصر قدیمی و جدید و ایجاد یک فضای خاطره انگیز

-

-

-


مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه ابتدايي ماريا گرتزيا كوتُلي

.
..


به ياد و افتخار روزنامه نگار ايتاليايي، ماريا گرتزيا كوتولي، كه در سال 2001 در افغانستان به قتل رسيد؛ اين مدرسه به عنوان نگرشي جايگزين بر مدارس اضطراري در مناطق جنگ زده، طراحي گشته است.​
همانند يك روستاي كوچك، اين مدرسه نيز از در كنار هم قرار دادن ِبدون برنامه ي چند سازه، محاط در يك ديوار به وجود آمده است. اين مدرسه، از هشت كلاس، محل هاي اقامت مختلف كاركنان، يك كتابخانه در دو سطح و باغي كه همچون يك كلاس سبز عمل مي كند، تشكيل شده است.​
براي كم كردن هزينه هاي ساخت، ساختار بتوني ِ بنا با پوشش آجري، رنگ آميزي گشته است. ديوارها با طيف هاي متنوعي از رنگ آبي، كه از لاجوردهاي كار شده بر سفال هاي بومي منطقه الهام گرفته شده است، رنگ آميزي شده اند؛ در حاليكه پنجره ها با تضادي آشكار، به رنگ قرمز درآمده اند.​
اتووود پيش از اين به معرفي ديگر نامزدهاي جايزه آقا خان 2013 ، در اين خبر پرداخته است.​


نماي كلي بنا

محوطه سازي بنا


حياط داخلي مدرسه


طبقه همكف ِ كتابخانه

ديد پرنده
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
دانشگاه پلی تکنیک asu

دانشگاه پلی تکنیک asu



طراحی برای دانشگاه پلی تکنیک ASU ، یک پایگاه هوایی را به یک کمپ عابر پیاده دعوت کننده ، تبدیل کرده که چشم انداز را رها و یک هویت جدید برای برنامه ایجاد می کند . چهارده هکتار از آسفالت و بتن برای تبدیل سایت به یک تفرجگاه منظره بیابانی، حذف شدند . آب طوفان به کندی در حوضچه نگهداری در سرتاسر تفرجگاه قرار گرفته و برای تغذیه چشم انداز استفاده می شوند . با قسمت بندی برنامه به پنج ساختمان ، معماران چهار حیاط سایه دار مرتبط با پورتال ها و طاق ها شکل دادند و یک فضای باز پیاده روی منسجم ایجاد کرده اند . سه ساختمان بزرگ حیاط خود را به شرق و غرب برده و حیاط و دهلیز را از بادهای موسمی فصلی حفاظت می کنند . این دهلیز سایه دار با هوای آزاد ، فضای اجتماعی حساس زیست محیطی ارائه می دهد که دید ، نور روز و احساس اجتماعی را افزایش داده در حالی که استفاده از انرژی را با از بین بردن قابل توجهی از فضای گردشی داخلی ، به حداقل می رساند . استراتژی های محیطی هدفمند مانند بخش های ساختمان باریک ، دستگاه های سایه و جهت گیری های خورشیدی ، اجازه می دهد 90% از فضاها به طور مؤثر از نور روز استفاده کنند و باعث کاهش بار حرارتی شده که منجر به دریافت رتبه طلا LEED شده است . این پروژه در آریزونای آمریکا توسط Lake/Flato Architects and RSP Architects طراحی شده .

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU

دانشگاه پلی تکنیک ASU


مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دبیرستان Nordahl Grieg

دبیرستان Nordahl Grieg

گروه معماری LINK AS سابقه ای طولانی در طراحی مدرسه و پروژه های آموزشی دارد.

پروژه طراحی دبیرستان Nordahl Grieg با مساحتی قریب به 14000 مترمربع، مقام اول را در مسابقه طراحی EEA در سال 2006 میلادی کسب کرد. البته این دبیرستان در سال 2010 میلادی احداث شد.
طراحی یک دبیرستان در برگن، در ساحل غربی نروژ، به واقع ساخت یک مکان ایده آل برای ایجاد امکانات تحصیلی همزمان با امکانات تفریحی در منطقه ای است که زمستانی پرباران دارد و بارش تقریبا در 240 روز از سال ادامه دارد!

ساختمان متشکل از دو حجم بزرگ است که به یکدیگر متصل شده اند، به گونه ای که امکانات ورزشی در یک بخش و امکانات تحصیلی در بخش دیگر قرار گرفته است. اطراف بدنه ساختمان با ورقه ای تاشده از مس پوشانده شده است، بعلاوه نمای شیشه ای با طرح های رنگی روح تازه ای در ساختمان می دمد.

نمای شفاف بنا امکان بهره برداری حداکثری از نور طبیعی را فراهم می کند. پنجره های رنگی، درهای شیشه ای و مبلمان ثابت، فضای داخلی را سرشار از پیچیدگی در عین صمیمیت کرده است.
سالن ورودی، مرکز اتصال بخش های مختلف آموزشی و فضاهای جمعی است. این سالن دارای یک آتریوم مرکزی است که سه طبقه را به هم پیوند می دهد و دید مناسبی را در این سطوح ایجاد می کند که این سالن را برای یرگزاری جشن ها، کنسرت، تئاتر و مراسم جمعی مدرسه آماده می کند.

ساختار ترافیکی مدرسه کاملا خواناست و چیدمان فضاهای آموزشی نسبت به روش های مختلف آموزشی انعطاف پذیر است. اتاق های مطالعه جمعی نیز می توانند مستقلا تقسیم بندی و خصوصی سازی شوند.
شکل ساختمان با خطوط متحرکش، نمای معلق و شیشه های رنگی نمادی از شور و نشاط و پاکی نوجوانان دانش آموز است.
مس و شیشه منقوش مصالح اصلی نما را شکل می دهد.

در طراحی کلیه فضاهای داخلی و خارجی دسترسی و استفاده همگانی مدنظر بوده است، و فضاهای متنوعی برای درس خواندن، استراحت کردن، برگزاری جشن و ورزش را برای بیش از 800 دانش آموز فراهم می کند.
معماران: گروه معماری LINK
مکان: نروژ، برگن
مساحت: 14000 مترمربع
سال احداث: 2010 میلادی
کارفرما: شهرداری Hordaland، نروژ
طراحی داخلی: گروه معماری LINK AS




























منبع:سایت مرجع معماری
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مدرسه ی پل؛ وحدت ميان معماری گذشته و حال

مدرسه ی پل؛ وحدت ميان معماری گذشته و حال

طراحي شده توسط:‌ آتليه ليژيادونگ Li Xiaodong Atelier ؛​
پلي كه دو قلعه ي باستاني را در خانه هاي روستاي چين ارتباط مي دهد، يك مدرسه است و اقتصاد محلي را از سر مي گيرد ، در حالي كه به دقت ارتباط ميان معماري گذشته و آينده را در نظر مي گيرد و با محيط خود هماهنگ است.​
زمينه:​
مدرنيزاسيون سريع چين باعث تضاد هاي مطلق ميان ساختارهاي قديم و جديد شده است، گسستگي ميان معماري گذشته و حال باز شده، و بسياري مناطق روستايي توسعه نيافته رها شده و با ظاهر به سرعت در حال تغيير مناطق شهري ارتباط نيافته. ايالت روستايي فوجيان Fujian ، در سواحل جنوب شرقي چين ، يك منطقه ي كوهستاني با آب و هواي نيمه گرمسيري و مرطوب است – به طور سنتي توصيف ميشود " كوه هشت بخشی ، يك قسمت آب و يك قسمت زمين هاي كشاورزي" . روستاي كوچك زياشي Xiashi در فوجيان چندين ساختمان جديد دارد. براي چندين سال زياشي نه تنها به يك مدرسه ي ابتدايي ،‌ بلكه به يك مركز اجتماعي جديد براي ارائه ي يك فضاي اجتماعي مركزي نياز داشت.​
ماموريت: هدف اصلي طراحي مدرسه ي پل Bridge School بود براي از سر گرفتن اجتماع زياشي و براي حفظ فرهنگ سنتي و شيوه ي زندگي از طريق يك زبان زيبايي شناسانه معاصر كه با سنت در حال رقابت نيست اما در عوض ارائه مي شودو با سنت در روش هاي جديد در ارتباط است. وقتي از معمار ليژيادونگ خواسته شده بود كه مدرسه را طراحي كند ، او الهام اين را داشت كه آنرا روي پلي ميان دو توتولوي باستاني ancient toulou - قلعه مانند سنتي- مانند ساختارها قرار دهد – كه در دو طرف رودخانه از طريق روستا ايجاد مي شود. در اصل ساخته شده توسط اجداد مردم محلي هاكا Hakka ، اين قلعه هاي مدور متمايز ، ديوارهاي ضخيم و محكم كوبيده شده در زمين است. ساختاري كه پلها دو نيمه روستا را در ارتباط نمادين گذشته و حال درنظر مي گيرند.​
تحقق:​
توسط پايه هاي بتني تقويت شده ،‌ سازه هاي فلزي ساده همانند يك شاه تير جعبه اي غول پيكر كه كمي جا به جا شده عمل مي كنند ، بنابراين ساختمان ماهرانه مي پيچد ، بالا مي رود و پايين مي آيد به عنوان محدوده ی نهر . در داخل يك جفت تقريبا يكسان، كلاس هاي درس گوه اي شكل است، كه هر كدام به سمت نقطه ي مياني ساختار باريك مي شود. اگر چه امكان اين براي استفاده ساختمان اصلي به عنوان پل وجود دارد ، يك گذرگاه باريك در زير سازه هاي فلزي به حالت تعليق درآمده است و لنگر توسط سيم هاي كششي يك مسير جايگزين و مستقيم تر ارائه مي كند.​
از جمله در طرح ساختمان يك زمين بازي براي كودكان در يك طرف آب است. سبكي طبيعي و سياليت فضايي عناصر كليدي ساختار است. با استفاده از درب هاي كشويي وتاشو ، مدرسه به تئاتر تصنيف و يا ساختار بازي تبديل مي شود. اين توانايي براي حركت كودكان و تشويق آنها براي درگيري فعال با معماري است. قاب فولادي در حجابی از ميله هاي چوب باريك پيچيده شده است ، كه نور را ***** ميكند و فضاي داخل را با نسيم خنك معتدل مي كند. ساختار در تضاد كامل با معماري سنگين دو طرف نهر، به نظر سبك ميرسد.​
مفهوم ساختمان الهام گرفته از طب سنتي چيني است، كه انسان را به عنوان يك سيستم كامل با قطعات بهم پيوسته مي بيند. با نزديك شدن به پروژه اين روش براي در نظر گرفتن جامعه به عنوان كل براي ايجاد ساختمان هاي انعطاف پذير و مطبوع پسنديده است. مدرسه ي پل در بسياري سطوح به وحدت رسيده:‌ بين گذشته و حال ، ميان سنت و مدرن، ميان دو طرف رودخانه ، و بين اعضاي جامعه. ساختمان ، روح بخشي موفقيت آميز جامعه ، پرداختن به نيازهاي اجتماعي از طريق مداخله هاي معماري را در بر دارد.​

مدرسه ی پل

مدرسه ی پل

مدرسه ی پل

مدرسه ی پل

مدرسه ی پل

مدرسه ی پل

مدرسه ی پل



مـنـــــــبـع : http://www.architectureofconsequence.nl

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی دانشکده بازرگانی کلمبیا ؛ دفتر معماری دیلر اسکفیدیو + رنفرو

طراحی دانشکده بازرگانی کلمبیا ؛ دفتر معماری دیلر اسکفیدیو + رنفرو




دفتر معماری دیلر اسکفیدیو + رنفرو در پیش بینی طراحی برای موزه Broad شرکت کرد و برنده ی پروژه ای با مساحت 120.000 فوت مربع در کالیفرنیا شد، همچنین این دفتر معماری خبر داد از سوی دانشگاه کلمبیا برای طراحی دانشکده بازرگانی به صورت دو ساختمان جدید در شهر منهتن ویل در غرب هارلم انتخاب شده است. جدیدترین تکنولوژی تدریس و فراگیری اسان به شرکت های برجسته نیویورک همراه با بازسازی و گسترش ایالت مرکزی نیویورک ) از جمله غرفه هایپر انها، و نیز طراحی توسط FXFowle ) اضافه خواد شد، همچنین یکی دیگر از پروژه های این دفتر ، پارکِ های لاین که با عملیات میدانی در منهتن بهره برداری شد. الیزابت دیلر مدیر دفتر معماری دیلراسکفیدیو+ رنفرو میگوید: ما از فرصت به دست امده برای ساختن یک ساختمان جدید برای دانشکده بازرگانی هیجان زده شده ایم . نگرانی ما از حمایت کلمبیا است.نزدیک شدن تدریجی تحصیلات در امور تجارت و بازرگانی همراه با معماری ، در پرورش و جان بخشیدن به مرکز عمومی در محوطه دانشگاه جدید سهیم است و این امر کاملا لایه بندی های اجتماعی و تاریخچه صنعتی را دربر دارد. رئیس جمهور کلمبیا توضیح داد : دیلر اسکفیدیو + رنفرو، مکرراً ثابت کرده که درک عمیقی از چگونگی زندگی و کار مردم در یک محیط پویای شهری را دارد. انها بسیار متفکرانه به زیبا یی وموفقیت های مهم معماری در بافت اطراف شهری یکپارچه دست یافته اند. این ماهیت ان چیزی است که ما در کلمبیا برای به وجود اوردن ان تلاش میکنیم. محوطه باز دانشگاه با گردهم اوردن مقاطع مختلف اموزشی و پژوهشی سعی بر گسترش ارتباط میان دانشگاه و جامعه اطراف ان دارد. اسکفیدیو + رنفرو متوجه شده است که این پروژه در مورد دگرگون سازی مدرسه و راه تجارت ما است نه آجر و ملات. گلن هوبارد استاد امورمالی و اقتصاد دانشگده بازرگانی گفت: آنها نشان داده اند توانایی بسیار خوبی برای ترجمه ایده و مفاهیم دارند و ما از انها برای شکل دهی به محیطی جدید استقبال می کنیم . امروزه مشکلات پیچیده جهانی را می بایست به وسیله بالابردن نظم و ترتیب و اتصال نفاط به یکدیگر از بین برد.مهارت جدید ما که نوعی تدریس و فراگیری بدون اجبار،بی قید و ناتحود است پرورش خواهد یافت.

دانشکده بازرگانی کلمبیا،دفتر معماری دیلر اسکفیدیو + رنفرو

دانشکده بازرگانی کلمبیا،دفتر معماری دیلر اسکفیدیو + رنفرو

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم ؛ بازپرداخت میراث و خاک

.
.


وقتی که معماری، بینشِ رشدیافته ای را خلق می کند، همچون موجودیتی کامل و یگانه می ماند . یکی از این واحدهای فوق العاده در سال 2011 طراحی شد که معماران، ساد اِل کاباج، دِریس کِتانی و محمد امین سیانا مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا، را طراحی کردند .جان مایه ی این اثر، تولید ساختمان معاصری با تکیه بر مدرنیته ای است که میراث و خاک خود را ستایش می کند . در واقع می توان گفت که این یک مورد از گونه ای " وفاداری به وظیفه " است . با وجود تمام پوشش های تکنیکی نماد پردازی هایی که در سرزمین موروکانی ها وجود دارد، این ساختار رهیافتِ ساده و روشنِ مدرنی را دنبال می کند که بر مفاهیمی همچون خطی بودن و تقارن تاکید دارد . این تعریف درستی از زیرکی در این پروژه است که تمام باکس های درست را خود بر می گزیند . این ساختمان ها به دنبال الگویی اِل شکل نظم یافته اند و در محور شمالی - جنوبی قرار گرفته اند . حجم مدرسه ی تکنولوژی کاملا توپر است که کنتراست قوی را میان فضای داخلی و بیرونی ایجاد کرده است . به هر حال، این پوسته پوسته شدن ها با بازشوهای مربع و مستطیل برآمده اش کاملا در تناسب است . و این تکنیک خصوصیتی است که در میان، پیوستگی حجم اثر بسیار مهیج است .​


































 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
دانشکده هنرهای زیبا ، استودیو آر او دبلیو

دانشکده هنرهای زیبا ، استودیو آر او دبلیو



استودیو آر او دبلیو ROW یک مدرسه هنرهای زیبا برای دانشگاه Autonoma Benito Juarez de Oaxaca طراحی کرده . آنها پیشنهاد خود را به عنوان یک جایگزین در مقابل پروژه واقعی برای مدرسه دولتی مطرح کردند که در حال حاضر در دست ساخت است . برای پیشنهاد ROW هدف این مدرسه ایجاد تمام فضاهای لازم برای آموزش روش های مختلف و رشته های هنری و در عین حال حفظ فضای سبز کمپ دانشگاه می باشد . شیب ها یک فضای سبز الحاقی هستند که کلاس های درس در آنها ظاهر می شوند و این احساس را می دهند که فضا مانند تپه ها از زمین بیرون آمده – مانند ایده اولیه هرم - . این فضای شیبدار الحاقی ، فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می کند که مطالعات خود را فراتر از محدوده کلاس درس برده و اجازه می دهد که محیط زیست طبیعی به برخی از کارهایشان الهام بخشد .

دانشکده هنرهای زیبا ، استودیو آر او دبلیو

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی جذاب دانشگاه جدید هنر در لندن

طراحی جذاب دانشگاه جدید هنر در لندن




دانشگاه هنر جدیدی در King's Cross لندن تاسیس شده که بسیار کامل و عظیم بوده و به خانه دانشجویان نخبه تبدیل شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این دانشگاه می توان به وجود امکانات کامل برای دانشجویان رشته های مختلف هنری، اشاره کرد. اتاق های طراحی لباس، اتاق اینترنت، کلاس های بزرگ و مجهز و کتابخانه های غنی از جمله ویژگی های این دانشگاه است.

بخش خلاقیت و طراحی این دانشگاه به گونه ای ساخته و تدارک دیده شده که کلیه امکانات مورد نیاز دانشجویان در آن یافت می شود. King's Cross به خانه دانشجویان هنرمند و نخبه تبدیل شده است. این دانشگاه در 4 طبقه به شکل بی نظیری معماری شده است.

فضاهای بزرگ، کارگاه های خلاقیت، مراکز فرهنگی و کتاب خانه های عظیم این دانشگاه امکانات لازم و کافی برای 4000 دانشجو و 1000 نفر پرسنل آن را فراهم کرده اند.

جزئیات پروژه


  • فضاء 40 هزار متر مربعی
  • سالن های نمایش و لابراتورهای آموزشی
  • کارگاه های ریختگری، نجاری، آهنگری
  • کارگاه های فیلم نامه نویسی
  • استودیو های فیلم سازی، افکت های سینمایی و استودیو صدا
  • استودیوهای معماری
  • استودی های و مد لباس و منسوجات
  • استودیوهای عکاسی و اتاق تاریک
  • استودیوهای صنعت و تولید
  • استودیوهای گرافیک و طراحی ارتباطات
  • کارگاه تولید جواهر
  • استودیوهای هنر


معماری این دانشگاه توسط Stanton Williams انجام شده است.

ساختمان دیگر این دانشگاه که Central Saint نام دارد، توسط یک بنا به جنوبی ترین قسمت این دانشگاه متصل شده است. طراحی ساختمان به گونه ای است که همه قسمت های آن از طرق مختلف به هم متصل شده اند.
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، اتاق های درس همانند مکعب های شیشه ای طراحی شده و فضای ظاهرا بازی دارند.







 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دبیرستان دیاموند رانچ

دبیرستان دیاموند رانچ



نام پروژه : دبیرستان دیاموند رانچ


معمار :گروه معماری مورفوسس


موقعیت بنا : کالیفرنیا


زمان ساخت : سال 2000


تصورات معمارانه به همراه در طراحی دبیرستان دیاموند رنچ با هم آمیخته شده است.


مدرسه در زمینی با شیب زیاد واقع شده که شیب آن از 1:1 به 1:5 افزایش می یابد و مورفویس از این تغییرات شیب برای بوجود آوردن یک سری ساختمان و بازی با زمین که اثر معماری و اثرات متقابل توپوگرافی است، سود می برد. فضاهای ورزشی بیرونی در قسمت بالایی و پایینی تپه با دو ردیف ساختمان و مسیر پیاده روی بین آن قرار دارد.


هندسه شکسته که به سمت پایین تپه کم می شود، مسیر حرکتی برای تمام مجموعه و مسیر عبوری پیاده رو برای شکل دادن محوطه بیرونی را تعریف می کند.

ساختمان های مرتبط و جدا شده، معماری مناسبی برای یک دبیرستان پر از جوان های بالغ می باشد. فضاهایی با برگشت صدایی و گسل های متزلزل که در نزدیکی کوه ها قرار دارد، منطقه را تعریف می کند

این پروژه نیاز به مقدار پول زیادی دارد و بدلیل حجم زیاد استفاده از بیشترین نمونه پالت ها از جنس هایی با قیمت بالا، دارای اجرای پیچیده ای می باشد.

انواع آزمایش های معماری که برای مورفویس شناخته شده است، با ایده های آگاهانه اجتماعی که انواع مختلف محیط های یک مدرسه دارند ترکیب شده و متمایل به توسعه، پیچیدگی و کمال آور است.




موارد زیر از شاخصترین ایده های پروژه می باشند:


1- محوطه بوسیله هندسه ی لبه دار و تیرهای پیش آمده خاص مفصل بندی شده است.

2- دره مرکزی که دامنه کوه را قطع کرده است به عنوان خیابان پیاده رو استفاده شده است.
3- یکی از حیاط های داخلی، بوسیله فضاهای تدریس دیده می شود.





















منبع :ArturArch.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی دانشگاه معماری حرفه ای مینسوتا

طراحی دانشگاه معماری حرفه ای مینسوتا

معمار : گروه معماری آنتونی پریداک


موقعیت بنا : مینسوتا


زمان ساخت : سال 2000


فضای عبوری دانشگاه مینوستا که یک مرکز گردهمایی مربوط به جشن و تشریفات می باشد، به وسیله یک ورودی بزرگ که به سمت محوطه دانشگاه می باشد، اشغال شده است. این طرح مبهم که با ایده کشیده شدن های سطح یک صخره یا بهم ریختگی خانه های اطراف مزارع می باشد، بینندگان را به درون جهت استفاده از منابع موجود در فضای باز مینوستا دعوت می کند.


مجموعه مرکزی شامل شیشه های بزرگ، یاد بودهای چوبی و گرانیتی که در سراسر واقع شده است می باشد که در قسمت کناری سازه شیب دار مسی که در سمت مخالف بلوک اداری و در سمت شمال است، واقع می باشد.


یاد بود سرسرا یک چند وجهی بی قاعده از صفحات گرانیتی و شکاف های شیشه ای است که به نور خورشید اجازه ورود به فضای عمومی داخلی را می دهد. داخل پروژه ، فضایی با بالکن های مجسمه مانند و پله های پیش آمده در نزدیکی دیوارهای سازه ای داخلی می باشد که ازبالا تا پایین امتداد دارد و با مس همانند سطوح خارجی پوشیده شده است.

سطح هر طبقه بیان کننده دیوارهای داخلی صلب و دیدهای ارتباطی است در حالی که مفصل های سرسرای اصلی با تخته های شکاف دار پوشیده شده است. تراس یاد بود از استادیومی که قبلاٌ در سایت قرار داشته الهام گرفته شده است و همانند یک نقاشی از یکی از چند وجهی های داخلی آویزان شده است که بصورت دروازه ای است که بین گذشته تا حال ارتباط برقرار می کند.


شاخص ترین نکات این پروژه موارد زیر می باشند:


1- سرسرای یادبود و بلوک اداری نزدیکش
2- فضای عمومی داخلی با صفحات بی قاعده و شکاف های نوری
3- دید به سرسرای عمومی با زمینه داخلی از محوطه دانشگاه











منبع:ArturArch.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا