مدارس و فضاهای آموزشی Educational

وضعیت
موضوع بسته شده است.

pinar

عضو جدید
سلام دوستان
این مدرسه reim در اسرائیل است جالب بود گفتم بد نیست ببینید

منبع: http://www.designshare.com

اسکیس اولیه یا کانسپت
[





موقعیت قرار گیری





پرسپکتیوی از ورودی







پلان های مدرسه













راهروی اصلی







سالن چند منظوره







دیاگرام

 
آخرین ویرایش:

iceman10

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدارس مشهور جهان

مدارس مشهور جهان

اینم چنتا عکس از مدرسه bauhaus که az pisham naro خواست براش میل کنم ولی میزارم اینجا همه استفاده کنن
 

پیوست ها

  • A2.jpg
    A2.jpg
    28.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 7_.jpg
    7_.jpg
    27.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • A8.jpg
    A8.jpg
    33.1 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • A1.jpg
    A1.jpg
    36.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه ی معماری اسلو نروژ

مدرسه ی معماری اسلو نروژ

مدرسه ی معماری اسلو؛ نروژ

مدرسه ی جدید معماری oslo ، کاری از گروه معماری Jarmund/Vigsnæs AS Architects MNAL بر اساس ساختمان قدیمی این مدرسه که تاسیس سال ۱۹۳۸ بوده ساخته شده است و در کنار رودخانه ی Akerselva در قسمت شرقی اسلو واقع شده. ساختمان جدید برای دادن حیاتی دوباره به بخش قدیمی تر به منظور ایجاد عملکرد بهتر آموزشی بنا شده است. این پروژه برنده ی جایزه ی اول مسابقات معماری سال ۱۹۹۸ در نروژ بود. بنای ساخته شده درونگرا بوده و به سمت رودخانه ی مجاور جهت گیری می کند. برنامه های فضایی بنا هم با توجه به قسمت های قدیمی بنای قبلی جهت گیری کرده اند و با آن پیوند خورده اند.

برای بخش ورودی و همچنین کانال های ورود نور طبیعی ، حیاطی بزرگ و سبز در نظر گرفته شده که با استفاده از پله هایی ، به طبقه ی اول بنای اصلی متصل می شود. یک راه باریک، دور تا دور ساختمان کشیده شده که وظیفه ی ارتباطی فضای داخل و خارج و آوردن نورطبیعی به فضای داخل را دارد. در اطراف این باریکه، مسیر گردش U شکلی وجود دارد که حول آن کشیده شده. در نهایت مجموعه ای از اتاق های آموزشی به شکل یک پل، این فرم U شکل را کامل می کند.
طبقه ی همکف شامل قسمت های عمومی تر، مانند رستوران، یک فضای نمایشگاهی، یک آمفی تئاتر کوچک و کتابخانه است. تمامی آتلیه های طراحی و اتاق های درس با یک دید وسیع به سمت حیاط خارجی در طبقه ی اول قرار دارند. اتاق های اداری و مدیریتی و کلاس های تحقیقاتی ، همگی در طبقه ی سوم ساختمان جای می گیرند.





http://1memar.net منبع
 
آخرین ویرایش:

tornado*

عضو جدید
کاربر ممتاز
**Camino Nuevo High School**

**Camino Nuevo High School**

Camino Nuevo High School

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Camino Nuevo High School- Los Anglese, US
Daly Genik



سایت مجموعه Camino Nuevoنواری طویل و باریك است که توسط چهار خیابان شلوغ احاطه گردیده است. با چنین محیطی آشفته و شكل عجیب و غریب سایت، چالش معمار، بنا به گفته Kevin Daly، یافتن قطعات قابل بازیافت از فضاهای شهری - بدون مجزا نمودن مدرسه از مجاورت آن- می باشد.
توسعه Pueblo Nuevo به منظورایجاد و گسترش مراکز آموزشی در سال 2000 آغاز گردید تا از این طریق برای كودكانی كه در محله MacArthur Park، یكی از فقیرترین محلات شهر، زندگی می كنند، خدمات ارائه نماید.
شركت Daly پیشتر به طراحی مدارس ابتدایی و متوسطه پرداخته و هم اكنون نیز برروی طراح یك پیش دبستانی كار می نماید. برای دبیرستان حاضر، معمار می بایست 30000 فوت مربع فضای آموزشی شامل 18 كلاس، یك مرکز چند رسانه ای و فضاهای اداری را تنها در یك آكر زمین، بگنجاند. از سویی دیگر گروه طراحی ملزم به تامین فضاهای ویژه فعالیتهای روباز و پاركینگ نیز می بود كه البته تمامی این فضاها باید با بودجه ای اندك - كمتر از 300 دلار برای هر فوت مربع - ساخته شوند.
شركت این تقاضاها را با طراحی یك جفت ساختمان دو طبقه، جوابگو گردید. موازی با لبه جنوبی سایت، بنایی با پلان ماری شكل، كلاسها را در خود گنجانده و بطرف لبه شمالی، ساختمان كوچكی اساساً به منظور كاربری اداری مجموعه درنظر گرفته شده است.
پانلهای فلزی موجدار بصورت ممتد، بلوكهای بتنی دیوارهای باربر را می پوشانند. در نماهایی كه به سمت خیابان اصلی می باشند، پانلها، پنجره ها را فراگرفته اند، اما این پانلها سوراخدار شده اند تا درحین محدود نمودن نفوذ سروصدای خیابان و كنترل نور خورشید، اجازه دید به سمت بیرون را نیز فراهم آورند. انحنای نماها، حجم ساختمان را شكسته و از حركت اتومبیل پیرامون ساختمان، تبعیت می نمایند.
این نماها با رنگهای زرد و خاكستری، بصورت الگوی وی‍ژه ای طراحی شده اند، بطوریكه هرجا دیوارها به سمت بیرون كشیده شده ، رنگ زرد بیشتر و در قسمتهای مقعر به منظور تاكید بر انحنای آنها، زرد كمتری استفاده گشته است. در برخی مكانها، نمای جنوبی، به منظور ایجاد فضاهایی جهت محوطه سازی، از لبه سایت به داخل كشیده شده است. طبقه دوم مجموعه نیز، خارج از ستونها، فضا (سرپناه) ویژه ای برای سوارشدن و انتظار سرویس دانش آموزان فراهم كرده است. در این مجموعه كلاسهای دبیرستان مستقیماً به سمت حیاط میان دو ساختمان، برای تبدیل آن به قلب ساختمان و مركز فعالیت مدرسه، گشوده می شوند.
منبع:
Architectural record, July 2007 issue







 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه معماری ميس وندروهه (Crown hall )

مدرسه معماری ميس وندروهه (Crown hall )

مدرسه معماری ميس وندروهه (Crown hall )


javascript:void(0)

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]​
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]آنچه که درنگاه اول به چشم می خورد وجود تقارن و تاکید به آن است. نکته قابل توجه دیگرتعریف یک ورودی باشکوه با پله که در مرکز بنا قرارگرفته و هدایت بصری وعملکردی مناسبی را به داخل بنا می دهد. نوع مصالح بکار رفته شیشه و نوار فولادیست که این نوارهای فولادی درسقف تا انتهای بام کشیده شده است ، نکته دیگر فولاد استفاده شده درنما نقش استراکچررا نیز دارد . حجم بنا به صورت مکعب بوده و روند تکراری استفاده ازمصالح شیشه وفولاد درکل بنا به چشم می خورد.فضاهای داخلی به صورت بزرگ که با پارتیشن مجزاشده است وارتباط بین فضا هابه صورت مستقیم وجود دارد.این بنا که به کامیون میس وندروهه معروف است دارای ابعادی به طول وعرض و ارتفاع 220*120*18است.[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]









[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif][FONT='Arial','sans-serif']www.archnoise.com/.../No4/parea01.jpg[/FONT][/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]​
 

lili 68

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام

مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام

مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام
مؤسسه معماري هلند به يك انسجام معماري دست يافته كه باوجود اجزاء مختلف به يك كليت جذاب و محرك مي انجامد. اجزاي برنامه به گونه اي به هم متصل شده اند كه كارآيي مؤثر داشته باشند و در موارد لازم انطباق هاي ضروري را ايجاد نمايند. اجزاي اصلي مؤسسه كه شامل موزه يا سالن نمايش، آرشيو، اتاق كنفرانس و ساختمان مديريت در4 ساختمان متفاوت قرار گرفته اند كه کارآيي هر كدام از اين ساختمان ها از روي ظاهر آنها قابل تشخيص است.


سالن مركزي دو ورودي دارد؛ اولي از طريق يك شيب بتني كه از خيابان مالي وارد مي شود و ديگري از طريق يك پل چوبي كه روي استخر پارك مجاور مؤسسه احداث شده است وارد فضاي اصلي مي شود. به محض ورود به ساختمان يك فرد جذب ارتباط تصويري اجسام و طراحي محيط پيرامون خود مي شود. اين محيط شامل تركيب زيبايي از رنگ ها و اجسام و نورپردازي مي شود. سالن اصلي مديريت كه با يك ديوار شيشه اي شفاف كه بر ستون هاي بتني بنا شده است و سقف آلاچيق مانند آلومينيومي، نمادي كليدي از زندگي شهري است.


طبقات بالا و كتابخانة عمومي مؤسسه مشرف به شهر روتردام است. در كنار اين سالن
موزة مؤسسه قرار گرفته است كه با آجرهاي قرمز پوشيده شده است. طبقات سالن نمايش
توسط پله هايي مدور به يكديگر متصل شده اند و ارتباط بين طبقات از درون سالن قابل
رويت است.


سالن كنفرانس مدور كه بيشتر از جنس شيشه و چوب ساخته شده است از رو به رو به سالن اصلي متصل است. ساختمان آرشيو كه انحناي ملايمي دارد، از جنس ورق هاي استيل پوشيده شده است؛ بر روي يك دلان بتني بنا شده است و نماي آن در شب توسط نورهاي كامپيوتري كه توسط هنرمند نورپرداز پيتر استروپكن طراحي شده است آراسته مي شود. سطوح مات و شفاف به گونه اي در ساختمان چيده شده اند كه بيشترين ميزان نور به نقاط مختلف ساختمان انتقال يابد.



 

lili 68

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه معماری آرانفAranoff

مدرسه معماری آرانفAranoff

آرونوف:
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اولين مرحلة كار در دانشگاه Cincinnati ايجاد يك برنامه توسعه براي دانشكده طراحي معماري، هنر و نقشه كشي كه در فضايي به مساحت 13470m 2 كه يك دانشكدة 4 بخشي را شامل مي شود به همراه 11900m2 فضاي نمايشگاهي، كتابخانه، تئاتر، استوديو و دفاتر اداري. طراحي اين مجموعه به صورتي بود كه يك فضاي ارتباطي بين چهار دانشكده برقرار مي كرد. و كمبود فضاي قبلي را كه اساتيد، مديران و دانش آموزان با آن رو برو بودند را جبران مي كرد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] در اين مجموعه 3 بنا از قبل وجود داشته و هدف بر اين بود كه ساختمان جديد در تضاد با اين 3 بنا و كالبد مجموعه نباشد و بزرگترين مشكل در اين راستا قرار دادن مبناي جديد در سايتي مناسب بود. حجم بنا به گونه اي طراحي شد كه الهام گرفته از طبيعت و لنداسكيپ محيط و همچنين هماهنگ با بناهاي موجود باشد. ارتباط پويايي كه بين اين احجام وجود داشت، به فضاي مجموعه انسجام مي بخشيد.
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]يكي از انگيزه هاي اصلي طراحي اين مجموعه ساختارشكني و يك آلترناتيو براي شيوه هاي سنتي آموزشي بوده است. در بناي امروز كه تبادل اطلاعات اكثراً از طريق رسانه هاي عمومي صورت مي گيرد، طراحي و به خصوص محيط دانشكده بايد به گونه اي باشد كه دانش آموزان را تشويق و ترغيب به مستقل انديشيدن و مقاوم در برابر سطحي نگري و تفكرات خرافي در جامعه گرداند. به همين دليل مركز طراحي و هنر آرانف به عنوان مدلي براي پرورش اين نوع مديريت و هدايت طراحي شده است. براي اينكه به صورت عميق بازنگري كند كه چگونه يك ساختمان مي تواند به صورت بهينه مكاني باشد براي فعاليت هاي خلاقانه، حياتي و به روز. تحقيقات بسياري انجام شد براي درك اين موضوع كه افراد اين مؤسسه منحصربفرد چه فعاليتي انجام مي دهند و اين فعاليت را چگونه و از همه مهمتر به چه دليلي انجام مي دهند. ساختمان تكميل شده تأكيد بر شيوه اي قوي و منسجم در برخورد با جامعه و نقش طراحي در رسيدن به اين هدف دارد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]


[/FONT]
 

lili 68

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه معماری کرنل Cornell

مدرسه معماری کرنل Cornell

Cornellمدرسه معماری کرنل



چهار معمار بين المللي كه به عنوان فيناليست در مسابقة طراحي دانشكدة معماري، هنر و نقشه كشي دانشگاه كورنل دعوت شده بودند طرح پيشنهادي خود را براي ساختن يك ساختمان 25 ميليون دلاري به هيأت داوران تقديم كردند. اين چهار فيناليست عبارت بودند از: پيتر زام نور، تام ماپن از معماران مورفوسيس (بيولوژيكي)، استيون هال و گروه تاد ويليامز و بيلي تسين. درنهايت طرح پيشنهادي استيون هال برنده مسابقه و طرح بنا بود تا پاييز 2004 به پايان برسد.






درعمل:
اين طرح براي توسعة اساسي دانشگاه كرنل ارائه شده بود و تونست توجه فوق العادة اساتيد دانشگاه و به خصوص معماراني چون كولين رو را به خود جلب نمايد به ويژه شبكة 9 وجهي كه در اين طراحي گنجانده شده بود. ابتدا به نظر می رسيد كه طرح هاي مورفسيستي ديگر طراحان توجه داوران را به خود جلب كند.

او توضيح مي دهد كه، طرح او افزودن يك بعد چهارم به ساختمان است. وي مي گويد نسبت يك مربع به يك مكعب مانند نسبت يك مكعب به يك تسراكت (حجم 4 بعدي) مي باشد. زمان بعد چهارم است اما در عمل اتاق ها نمي توانند در فضا بچرخند، با اين وجود مي توانند در سطح هر طبقه جا به جا شوند و اين دقيقاً كاري است كه استيون هال انجام داده است، جا به جايي 3 اتاق مطالعه كه برابر ارتفاع دو طبقه را داشته اند در يك فضا كه از يك شبكه 9 مربعي ايجاد شده بود.
فضاي استوديو از 3 وجه هر اتاق مطالعه را احاطه كرده و تمام سريس ها و گردش عمومي به طرف وجه چهارم كه همان سمت غربي ساختمان است كشيده شده است و اين 3 اتاق مطالعه دقيقاً منطبق بر يكديگر نيستند، بلكه در جهات گوناگون كشيده شده اند، بدين طريق نور خورشيد در تمام ساعات روز يكي از اين 3 اتاق مطالعه را به طور كامل تحت شعاع خود قرار مي دهد.




هال همچنين سعي كرده كه طراحي چرخشي 4 بعدي كه در داخل طراحي شده است در نماي ساختمان نيز بروز پيدا كند. نماي غربي ساختمان به صورت نامنظمي تورم پيدا كرده كه در آن پله ها و آسانسورها جاي دارند، كه راه دسترسي به اتاق هاي مطالعه مي باشد. نماي قسمت غربي به دليل پوششي متفاوت، متمايز از ديگر وجوه مي باشد. ديوارهاي داخلي استوديو از شيشه هاي مشبكي كه پنجره هاي مربع شكل دارند ساخته شده ديوار 4 بعدي غربي از انواع مختلفي از پنل هاي آلومينيومي تشكيل شده.

ساختمان m27150 هال در كنار ساختمان هنر دانشگاه كورنل بنا شده است، با يك پل ارتباطي عابر پياده از روي بناهاي مجاور به خوابگاه مجموع متصل مي شود.
يك نمايشگاه عمومي در طبقة همكف قرار دارد كه در مسير دانشجوياني كه از اين مسير عبور مي كنند، طراحي شده است. در زماني كه دانش آموزان در طبقات بالا مشغول به فعاليت و تمرين هستند، نور خورشيد از ميان ديوارها و كف پوش هاي شيشه اي عبور مي كند و فضاي سالن ها و راهرو ها و ديگر اماكن ساختمان را روشن مي كند.
 

lili 68

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه معماری اهدائی اهيو Ohio

مدرسه معماری اهدائی اهيو Ohio

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]طراحي لند اسكيپ و معماري منطقه اي و شهري براي 600 دانش آموز در سال 2004 تكميل [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]شده است.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] با مساحت M212500 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] با بودجه 30 ميليون دلاري [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] اين مدرسه اهدايي خير آمريكايي آقاي استين نولتون بوده كه خود به عنوان يكي از اعضاي طراحي شركت داشته است، و آرزوها و تفكرات خود را در اين مؤسسه پيدا كرده است.[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در ضلع غربي محوطة دانشكده نزديك رودخانه و استاديوم فوتبال در تقاطع خيابان وست وود راف و تاتل پارك پليس مؤسسه جديد معماري بنا شده است. در قسمت جنوبي آن ساختمان بتني پاركينگ بنا شده و در قسمت شمالي آن مدسة بازرگاني بنا شده در قسمت شرقي آن ساختمان ها آزمايشگاهي قرار دارد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مدرسه در منطقه اي پويا براي طراحي معماري و گونه اي از معماري شهري بنا شده است.
در راستاي اين عقيده كه مدرسة معماري خود بايد نمونه اي از معماري قوي باشد طراحي
اين مؤسسه ازنظر معماري و موقعيت شهري بسيار قابل تأمل است.
نماي ساختمان در انطباق و در هماهنگي با فضا و ساختمان هاي موجود در اطراف طراحي
شده است.

[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]فضايي سبز در قسمت شمالي بين مدرسة معماري و مدرسة بازرگاني ايجاد شده است كه فضاي مناسب براي پياده روي و تمرينات ورزشي است.[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]استوديوي آموزشي مشرف به تمام فضاي اطراف است، دانش آموزان در حين مطالعه در ميان يك فعاليت شهري هستند كه در يادگيري مفاهيم به آنها كمك مي كند.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در طبقة همكف ساختمان دو بخش وجود دارد كه يكي از آنها توسط يك راهرو به مركز خريد مليكان متصل مي شود و ديگري از روي درب ورودي سالن كنفرانس مسيري را به ديگر امكانات آموزشي مؤسسه ايجاد مي كند. در ورودي اصلي مسير مرور عمودي شروع مي شود يك راهرو به سمت بالاي ساختمان مي رود كه در مسير خود از فضاي استوديو و اتاق هاي مطالعه مي گذرد.اتاق اساتيد دانشگاه در ميان اين راهروي مدور قرار دارد به صورتي كه از اتاق هاي مطالعه و از استوديوهاي آموزشي قابل دسترسي است.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
اين راهروي مدور به كتابخانة اصلي دانشگاه منتهي مي شود كه داراي 30000 جلد كتاب، اتاق مطالعه و اتاق هاي كتاب هاي مرجع مي باشد. چرخش مدور راهرو به شكلي است كه نقطة آغازين و نقطة پاياني راهرو بر يكديگر منطبق هستند.
مجموعه داراي 45 آتليه 65 كلاس و اتاق كار، سالن كنفرانس، كارگاه چوب، كافه، سالن عكاسي ديجيتال، آزمايشگاه كامپيوتر، اتاق آرشيو و اتاق نمايش است
[/FONT]
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه معماری اهدائی اهیو Ohio

مدرسه معماری اهدائی اهیو Ohio

مدرسه معماری اهدایی اهیو ohio

طراحي لند اسكيپ و معماري منطقه اي و شهري براي 600 دانش آموز در سال 2004 تكميل شده است.
با مساحت M212500
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]با بودجه 30 ميليون دلاري


اين مدرسه اهدايي خير آمريكايي آقاي استين نولتون بوده كه خود به عنوان يكي از اعضاي طراحي شركت داشته است، و آرزوها و تفكرات خود را در اين مؤسسه پيدا كرده است.در ضلع غربي محوطة دانشكده نزديك رودخانه و استاديوم فوتبال در تقاطع خيابان وست وود راف و تاتل پارك پليس مؤسسه جديد معماري بنا شده است. در قسمت جنوبي آن ساختمان بتني پاركينگ بنا شده و در قسمت شمالي آن مدسة بازرگاني بنا شده در قسمت شرقي آن ساختمان ها آزمايشگاهي قرار دارد.



مدرسه در منطقه اي پويا براي طراحي معماري و گونه اي از معماري شهري بنا شده است.
در راستاي اين عقيده كه مدرسة معماري خود بايد نمونه اي از معماري قوي باشد طراحي
اين مؤسسه ازنظر معماري و موقعيت شهري بسيار قابل تأمل است.
نماي ساختمان در انطباق و در هماهنگي با فضا و ساختمان هاي موجود در اطراف طراحي
شده است.

فضايي سبز در قسمت شمالي بين مدرسة معماري و مدرسة بازرگاني ايجاد شده است كه فضاي مناسب براي پياده روي و تمرينات ورزشي است.استوديوي آموزشي مشرف به تمام فضاي اطراف است، دانش آموزان در حين مطالعه در ميان يك فعاليت شهري هستند كه در يادگيري مفاهيم به آنها كمك مي كند.
در طبقة همكف ساختمان دو بخش وجود دارد كه يكي از آنها توسط يك راهرو به مركز خريد مليكان متصل مي شود و ديگري از روي درب ورودي سالن كنفرانس مسيري را به ديگر امكانات آموزشي مؤسسه ايجاد مي كند. در ورودي اصلي مسير مرور عمودي شروع مي شود يك راهرو به سمت بالاي ساختمان مي رود كه در مسير خود از فضاي استوديو و اتاق هاي مطالعه مي گذرد.اتاق اساتيد دانشگاه در ميان اين راهروي مدور قرار دارد به صورتي كه از اتاق هاي مطالعه و از استوديوهاي آموزشي قابل دسترسي است.




اين راهروي مدور به كتابخانة اصلي دانشگاه منتهي مي شود كه داراي 30000 جلد كتاب، اتاق مطالعه و اتاق هاي كتاب هاي مرجع مي باشد. چرخش مدور راهرو به شكلي است كه نقطة آغازين و نقطة پاياني راهرو بر يكديگر منطبق هستند.
مجموعه داراي 45 آتليه 65 كلاس و اتاق كار، سالن كنفرانس، كارگاه چوب، كافه، سالن عكاسي ديجيتال، آزمايشگاه كامپيوتر، اتاق آرشيو و اتاق نمايش است
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
Cornellمدرسه معماری کرنل

Cornellمدرسه معماری کرنل

Cornellمدرسه معماری کرنل



چهار معمار بين المللي كه به عنوان فيناليست در مسابقة طراحي دانشكدة معماري، هنر و نقشه كشي دانشگاه كورنل دعوت شده بودند طرح پيشنهادي خود را براي ساختن يك ساختمان 25 ميليون دلاري به هيأت داوران تقديم كردند. اين چهار فيناليست عبارت بودند از: پيتر زام نور، تام ماپن از معماران مورفوسيس (بيولوژيكي)، استيون هال و گروه تاد ويليامز و بيلي تسين. درنهايت طرح پيشنهادي استيون هال برنده مسابقه و طرح بنا بود تا پاييز 2004 به پايان برسد.






درعمل:
اين طرح براي توسعة اساسي دانشگاه كرنل ارائه شده بود و تونست توجه فوق العادة اساتيد دانشگاه و به خصوص معماراني چون كولين رو را به خود جلب نمايد به ويژه شبكة 9 وجهي كه در اين طراحي گنجانده شده بود. ابتدا به نظر می رسيد كه طرح هاي مورفسيستي ديگر طراحان توجه داوران را به خود جلب كند.

او توضيح مي دهد كه، طرح او افزودن يك بعد چهارم به ساختمان است. وي مي گويد نسبت يك مربع به يك مكعب مانند نسبت يك مكعب به يك تسراكت (حجم 4 بعدي) مي باشد. زمان بعد چهارم است اما در عمل اتاق ها نمي توانند در فضا بچرخند، با اين وجود مي توانند در سطح هر طبقه جا به جا شوند و اين دقيقاً كاري است كه استيون هال انجام داده است، جا به جايي 3 اتاق مطالعه كه برابر ارتفاع دو طبقه را داشته اند در يك فضا كه از يك شبكه 9 مربعي ايجاد شده بود.

فضاي استوديو از 3 وجه هر اتاق مطالعه را احاطه كرده و تمام سريس ها و گردش عمومي به طرف وجه چهارم كه همان سمت غربي ساختمان است كشيده شده است و اين 3 اتاق مطالعه دقيقاً منطبق بر يكديگر نيستند، بلكه در جهات گوناگون كشيده شده اند، بدين طريق نور خورشيد در تمام ساعات روز يكي از اين 3 اتاق مطالعه را به طور كامل تحت شعاع خود قرار مي دهد.





هال همچنين سعي كرده كه طراحي چرخشي 4 بعدي كه در داخل طراحي شده است در نماي ساختمان نيز بروز پيدا كند. نماي غربي ساختمان به صورت نامنظمي تورم پيدا كرده كه در آن پله ها و آسانسورها جاي دارند، كه راه دسترسي به اتاق هاي مطالعه مي باشد. نماي قسمت غربي به دليل پوششي متفاوت، متمايز از ديگر وجوه مي باشد. ديوارهاي داخلي استوديو از شيشه هاي مشبكي كه پنجره هاي مربع شكل دارند ساخته شده ديوار 4 بعدي غربي از انواع مختلفي از پنل هاي آلومينيومي تشكيل شده.


ساختمان m27150 هال در كنار ساختمان هنر دانشگاه كورنل بنا شده است، با يك پل ارتباطي عابر پياده از روي بناهاي مجاور به خوابگاه مجموع متصل مي شود.
يك نمايشگاه عمومي در طبقة همكف قرار دارد كه در مسير دانشجوياني كه از اين مسير عبور مي كنند، طراحي شده است. در زماني كه دانش آموزان در طبقات بالا مشغول به فعاليت و تمرين هستند، نور خورشيد از ميان ديوارها و كف پوش هاي شيشه اي عبور مي كند و فضاي سالن ها و راهرو ها و ديگر اماكن ساختمان را روشن مي كند.
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه معماری آرانفAranoff

مدرسه معماری آرانفAranoff

مدرسه معماری آرانف Aranoff

آرونوف:
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]اولين مرحلة كار در دانشگاه Cincinnati ايجاد يك برنامه توسعه براي دانشكده طراحي معماري، هنر و نقشه كشي كه در فضايي به مساحت 13470m 2 كه يك دانشكدة 4 بخشي را شامل مي شود به همراه 11900m2 فضاي نمايشگاهي، كتابخانه، تئاتر، استوديو و دفاتر اداري. طراحي اين مجموعه به صورتي بود كه يك فضاي ارتباطي بين چهار دانشكده برقرار مي كرد. و كمبود فضاي قبلي را كه اساتيد، مديران و دانش آموزان با آن رو برو بودند را جبران مي كرد.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]در اين مجموعه 3 بنا از قبل وجود داشته و هدف بر اين بود كه ساختمان جديد در تضاد با اين 3 بنا و كالبد مجموعه نباشد و بزرگترين مشكل در اين راستا قرار دادن مبناي جديد در سايتي مناسب بود. حجم بنا به گونه اي طراحي شد كه الهام گرفته از طبيعت و لنداسكيپ محيط و همچنين هماهنگ با بناهاي موجود باشد. ارتباط پويايي كه بين اين احجام وجود داشت، به فضاي مجموعه انسجام مي بخشيد.

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]يكي از انگيزه هاي اصلي طراحي اين مجموعه ساختارشكني و يك آلترناتيو براي شيوه هاي سنتي آموزشي بوده است. در بناي امروز كه تبادل اطلاعات اكثراً از طريق رسانه هاي عمومي صورت مي گيرد، طراحي و به خصوص محيط دانشكده بايد به گونه اي باشد كه دانش آموزان را تشويق و ترغيب به مستقل انديشيدن و مقاوم در برابر سطحي نگري و تفكرات خرافي در جامعه گرداند. به همين دليل مركز طراحي و هنر آرانفبه عنوان مدلي براي پرورش اين نوع مديريت و هدايت طراحي شده است. براي اينكه به صورت عميق بازنگري كند كه چگونه يك ساختمان مي تواند به صورت بهينه مكاني باشد براي فعاليت هاي خلاقانه، حياتي و به روز. تحقيقات بسياري انجام شد براي درك اين موضوع كه افراد اين مؤسسه منحصربفرد چه فعاليتي انجام مي دهند و اين فعاليت را چگونه و از همه مهمتر به چه دليلي انجام مي دهند. ساختمان تكميل شده تأكيد بر شيوه اي قوي و منسجم در برخورد با جامعه و نقش طراحي در رسيدن به اين هدف دارد.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]

 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
Ørestad High School, Copenhagen







Looking at this campus in the new Copenhagen suburb of Ørestad, it’s hard to imagine not wanting to go to school. Ørestad College – the Danish equivalent to a high school – has an open, modern design with colorful transparent glass shades that liven up its boxy exterior and rotate automatically with the sun. The interior is full of swirling staircases and platforms upon which students lounge on big orange pillows.

Modern High School #9 in Central LA





It looks more like an avant garde art museum design, but this uber-contemporary building by the Austrian design firm Coop Himmelb(l)au in Central Los Angeles is actually a public high school. High School #9 for the visual and performing arts holds 1,800 students and features an interior theatre that can seat 1,000.

Oppenheim’s Miami-Dade College Campus





The concept for Miami-Dade College on Biscayne Boulevard in downtown Miami would add a lot of reflective shimmer and interest to the city’s skyline. Designed by Oppenheim Architects, the glittering glass and steel tower has an unusual shape with an interior grassy corridor. It’s projected to be completed in 2012.

Rafael Arozarena High School, La Orotava, Spain





Rafael Arozarena High School is located near the historic town center of La Orotava, Spain and blends in perfectly with its surroundings, which include city buildings and farming terraces. Designed by AMP Arquitectos, the school’s concrete exterior has been softened with a degraded wash of different tones which create a smooth transition between the urban city and the rural farmland.​

منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

elahe yegane

عضو جدید
مدرسه ohio


[h=2]The Ohio State University – Austin E. Knowlton School of Architecture[/h] [h=3]Project Description[/h] The site of the new school of architecture is at the western edge of the old campus, close to the river and the football stadium, at the happily congested corner of West Woodruff Avenue and Tuttle Park Place. Bounded by raw concrete parking garages to the south and the staid red brick of the business school to the north, laboratory buildings to the east and the emptiness of the stadium parking lot to the west, edged and crossed by major campus pedestrian thoroughfares, the site is a dynamic zone, capable of sustaining a connective architecture and landscape and an inclusive urban form.
Asserting the belief that a school of architecture has a commitment to teach by example to both students within and the community at large, the architectural form and urban positioning of the new school is strategically active and interactive. The facades of the adjacent buildings are the spatial boundaries of the site of the school. The building form is generated by enclosing, defining and confronting the spaces and existing buildings of this larger site. A sculpted green space between the school and the business school campus to the north modulates both the mess and vitality of the roadway and pedestrian activity. Studios overlook the newly captured spaces. Students are in the midst of the urban activity which they will study and will eventually help form and influence.
At the main entrance, the vertical circulation path begins. An inclined plane system moves up and through the building, passing studios and review spaces along the way. Faculty offices are placed along circulation patterns, visually accessible from the studios and intimately linked with the daily work of the students. The final event along the vertical path through the school is the library, a thirty thousand volume collection with reading room and reference areas. The roof garden of the library extends out and over the forecourt below, bringing the inclined plane to its conclusion above its starting point. At night the glass clad library is a lantern signaling the glorious history of architecture and the discipline of architecture as an intellectual pursuit.
In addition to the forty-five studios, sixty-five offices, an auditorium and library, program areas of the school include a woodshop, café, digital imaging facilities, computer laboratories, classrooms, an archive and an exhibition gallery.

[h=2]The Ohio State University – Austin E. Knowlton School of Architecture[/h] [h=3]Project Description[/h] The site of the new school of architecture is at the western edge of the old campus, close to the river and the football stadium, at the happily congested corner of West Woodruff Avenue and Tuttle Park Place. Bounded by raw concrete parking garages to the south and the staid red brick of the business school to the north, laboratory buildings to the east and the emptiness of the stadium parking lot to the west, edged and crossed by major campus pedestrian thoroughfares, the site is a dynamic zone, capable of sustaining a connective architecture and landscape and an inclusive urban form.
Asserting the belief that a school of architecture has a commitment to teach by example to both students within and the community at large, the architectural form and urban positioning of the new school is strategically active and interactive. The facades of the adjacent buildings are the spatial boundaries of the site of the school. The building form is generated by enclosing, defining and confronting the spaces and existing buildings of this larger site. A sculpted green space between the school and the business school campus to the north modulates both the mess and vitality of the roadway and pedestrian activity. Studios overlook the newly captured spaces. Students are in the midst of the urban activity which they will study and will eventually help form and influence.
At the main entrance, the vertical circulation path begins. An inclined plane system moves up and through the building, passing studios and review spaces along the way. Faculty offices are placed along circulation patterns, visually accessible from the studios and intimately linked with the daily work of the students. The final event along the vertical path through the school is the library, a thirty thousand volume collection with reading room and reference areas. The roof garden of the library extends out and over the forecourt below, bringing the inclined plane to its conclusion above its starting point. At night the glass clad library is a lantern signaling the glorious history of architecture and the discipline of architecture as an intellectual pursuit.
In addition to the forty-five studios, sixty-five offices, an auditorium and library, program areas of the school include a woodshop, café, digital imaging facilities, computer laboratories, classrooms, an archive and an exhibition gallery.

msmearch
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه رقص؛ تدقیق شی در قامت یک ابژه کارکردیْ زیبایی شناسانه
مـنـــــــبـع : worldarchitecture.org


ما با شئ به گونه ای روبه رو می شویم تا آن را به عنوان بخشی از یک مجموع وسیع ترِ اشیاء پراکنده در وب شهری برنامه ریزی کنیم ، به عنوان بخشی از شبکه که کاربران را برای اقدامات فرهنگی مطلع می کنند . عناصر هندسی فضا ، اطلاعاتی را در مورد آغاز روند ترکیبی و مصنوعی می دهند که بعد از آن ، نیازهای عملکردی و اهداف مورفولوژیکی را تقویت می کند.​
هدف اصلی ترکیب ، سفر ویژه کاربر درون ساختمان است ، یک حرکت صعودی ، چرخشی در اطراف سلسله وُیدهای مرکزی موزون : یک رقص چرخشی . این فرایند فراتر از یک ترکیب دو بعدی هندسی و دیاگراماتیک ـ صفحات ـ و تلفیق آن در شئ سه بعدی به عنوان فرش تکه تکه و نامنسجم می باشد . در نهایت ، ساختمان به واسطه پتانسیل حرکتی اش با کاربر ارتباط برقرار می کند .​

درخواست مورفولوژیکی : مدرسه رقص در آتن 2006

-

-

-

-


 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
اریک اون موس و ایده ی حیاط مرکزی؛ این بار در قلب سرد اروپا
مـنـــــــبـع : http://www.designboom.com


دفتر معماران اریک اون موس، ساختمانی برای کمپ جدیدِ دانشگاه اقتصاد و بازرگانیِ وین طراحی کرده است. این ساختمانی شامل بخش هایی همچون چندین دانشکده، اداری و یک نانوایی کوچک می شود. بنا بخوبی از گذرگاه ها و مسیرهای موجود کمپ استفاده کرده و بخوبی با دیگر بخش های کمپ متصل می شود. ساختمان، به طور کلی، حول دو ستون اصلی مستقر است. هر یک از این ستون ها، حیاطی در مرکز خود دارد. یکی از حیاط ها سرپوشیده است و در زمستان بیشتر کاربرد دارد و دیگری روباز است و مناسب تابستان ها. کلاس های درس در اطراف همین حیاط ها شکل گرفته اند. عناصر عمودی ساختمان در برخی جاها کج شده اند و حتی به هم پیچیده اند.

نحوه ی شکل گیری ایده و ارتباط با بستر

سایت پلان

ارتباط با بستر

برش پرسپکتیو

یکی از نماها
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
کالج لوی-استراوس از معماران تنک
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


در زیر یک پنجره سقفی بلند ، یک راه پلۀ مارپیچی ، سه طبقه این دبیرستان در لیل – فرانسه – را به هم متصل می کند که توسط معماران فرانسوی تنک Tank طراحی شده . اگرچه بنا به طورکامل از آجر ساخته شده اما کالج Levi-Strauss هیچ گوشه ای ندارد و لبه های ساختمان منحنی هستند . سه نوع آجرکاری برای ایجاد یک نما با رنگ های متفاوت در ساختار استفاده شده . پنجره هایی چهارگوش با اندازه های مختلف در سراسر نما و ارتفاع ساختمان به صورت پراکنده قرار گرفته اند . در سطوح پایین تر آجرهایی به رنگ های زرد ، سبز و آبی رنگ آمیزی شده اند . این ساختمان در اطراف یک زمین بازی محصور است ، اما کلاس های درس رو به شهر قرار گرفته اند .
کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

کالج لوی-استراوس از معماران تنک

plan

plan

plan

section
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز

کالج مصدرِ نورمن فاستر؛ پردازشی معاصر از معماری اسلامی
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


فاستروهمکارانش درابوظبی موفق به تکمیل ساختمانهایی شدند که تماما با انرژی خورشیدی کارمی کنند. سازۀ کالج مصدردارای نمایی ازبتن آرمه شفاف رنگی می باشدکه تماما ازشن وماسه موجود درمنطقه وبراساس معماری اسلامی طراحی شده است.این ساختمان درمصرف انرژی بسیاربهینه عمل کرده و بیشتر انرژی مصرفیش راخودتامین می کند.خنک سازی هوا نیز سنتی بوده وبا روش عبورهواازبرجک های داخلی صورت می گیرد.که بادوربین های حرارتی کنترل می گردد.این دانشکده احتمالا 600 تا 800 نفرراجذب خواهد کرد.فازاول شامل مسجد،سالن کنفرانس ومجموعه ورزشی می باشدوفازدوم نیزشامل آزمایشگاه وآپارتمانهای بیشتری خواهد بود.فاسترمی گوید:خیلی ها آرزوی یک پروژه خورشیدی رادارند.این پروژه پیشروی مصرف بهینه وبازیافت انرژی خواهدبود و درحال حاظر12پروژۀ تحقیقی درآن درحال اجراست.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
آكادمي علمي كاليفرنيا از رنزو پیانو؛ جزیره گالاپاگوس مدرن
مـنـــــــبـع : www.wired.com_www.fastcompany.com_www.lifewithoutbuildings.net


رنزو پيانو در وصف آكادمي علمي كاليفرنيا مي گويد: "ما برای آکادمی، محلی ساخته ایم که هم از نظر بصری و هم از نظر عملکرد، جزئی از محیط اطرافش است، مثل اینکه تکه ای از زمین را برداشته باشید و زیرش یک ساختمان ساخته باشید." بناي قديمي اين محوطه شامل 12 ساختمان جدا از هم بود كه اكنون همه آنها توسط ساختماني مدرن با مساحت 10200 متر مربع، كه بر روي طبيعت و محيط زيست تاكيد وي‍‍ژه اي دارد يكي شده اند. آکادمی علوم کالیفرنیا، هم یک موزه ی تاریخ طبیعی است، هم یک رصدخانه و هم محل نگهداری بیش از 20 میلیون تحقیق که از دانشمندان سراسر دنیا جمع آوری شده است. سقف اين بنا با 15 سانتيمتر خاك پوشانده شده است كه علاوه بر عايق بودن در مقابل حرارت ، عايق صداي بسيار عالي اي نيز هست، شيب اين تپه سقف ها حداكثر 60 درجه است كه با جذب آب باران بستر بسيار مناسبي براي رشد گياهان روي اين سقف مي باشد.​

آكادمي علمي كاليفرنيا

آكادمي علمي كاليفرنيا

آكادمي علمي كاليفرنيا

آكادمي علمي كاليفرنيا

آكادمي علمي كاليفرنيا

آكادمي علمي كاليفرنيا
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشگاه جی واسکیلا/ آلوار آلتو

معمار: آلوار آلتو

مکان: جی واسکیلا ، فنلاند

سال ساخت : ۱۹۵۳-۱۹۵۹

در سال ۱۹۵۱ آلوار آلتو مامور شد تا ساختمانی جدید را برای دانشگاه جی واسکیلا طراحی کن تا از هر جهت نسبت به بقیه مجموعه متفاوت باشد و ساختمانی منحصر به فرد بوجود آید. او طراحی را به گونه ای انجام داد تا حجمی U شکل فضای اصلی را تشکیل دهد و از محیط وسط جهت فضای سبز استفاده گردد.

یک بال مستطیل شکل ساختمان جهت کلاسها در سه طبقه ایجاد شد و بال دیگر جهت آزمایشگاه ها در نظر گرفته شد که این دو ساختمان توسط راه پله هایی به هم متصل می شوند. اهمیت آلتو به فضای سبز در این پروژه به خوبی خود را نشان داده است و با به کار گیری پنجره های طولی محیط طبیعی دا در ساختمان ادغام کرده است.
آلتو بهترین نور و چشم انداز را برای کتابخانه در نظر گرفته است که شامل پنجره های کشیده ایست که نور مجاز آن را تامین می کند. فضای کتابخانه در دو طبقه در نظر گرفته شده است.

منبع: خویشخان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه AMET از معماران لایو

مدرسه AMET از معماران لایو



شرکت معماری LIVE مستقر در بمبئی (نورو کریم) پروژه مدرسه بین المللی 6500 مترمربعی "AMET School" در اوناوالا - ماهاراشترا- هند را طراحی کرده اند . با استفاده از دامنه زیبای سایت ، طراحی به دنبال ارتباط مستقیم با محیط توسط فریم بندی و مناظر آزاد و از طریق یک نمای موج دار مرکب از باله های دنده مانند می باشد . هدف ساختمان چند طبقه به عنوان یک مرکز آموزشی روزانه و همچنین یک محل برای فعالیت های فرهنگی برای جامعه محلی ، خدمت کردن به عنوان یک نشانگر بصری در داخل محل بوده است . نمای جلو که ماهرانه در شکل و پروفایل تغییر می کند ، شامل مجموعه ای از عناصر پره ای عمودی می باشد که طول کامل ساختمان را پوشانده و سایه خورشیدی متفاوت و شرایط متفاوت نوری برای فضای داخلی ایجاد می کند .












 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دورْگشت های شهری؛ زیستْ رُباتِ سنجش هوش بروکلین

هدف زاک گرزبوسکی و کاک تران دمیدن روحی روبوتیک در بافت شهری بروکلین بوده است، بافت منحصر به فرد منطقه اجازه حدوث ترکیبی جذاب از مصالح و فرمی غریب به واسطه الهامات برامده از بافت و محیط پیرامون را تدقیق می کند. نوع مصالح به کار رفته گرته ایست از کارهای سنگی ای که در بافت موجودند. این نگره طراحان را بر ان داشت تا به دنبال خلق پوسته ای باشند که عملا پوششی است اجری در قامت نمایه ای کالبدی از بافت شهری پیرامون حجم اصلی دیگر عناصر محیطی در فضاهای اصلی بنا محقق شده اند؛ ره یافتی که پوشش فلزی حجم کلی را راهبری کرده است.​
طراحان یک رهیافت سیستمی را جهت تدقیق اصلی ترین ریزفضاهای مجموعه پیش گرفته اند. این فضاها به سه منطقه مبتنی بر سطح هوش کاربران ـ مبتدیان، کاربران متوسط و کاربران پیشرفته ـ تقسیم شده اند. هر کدام از این مناطق به سه استودیو، دو کلاس و یک سالن اجتماعات تفکیک شده اند که در مجموع لایه های بیرونی ساختمان را نیز تعریف می کنند. در تضاد با این همگرایی منطقه ای، لایه درونی قفل شده در کناره های حجم اصلی، مسیرهای انتقلی را در بر می گیرند که همچون رشته ای هر سه منطقه را به هم متصل می سازد



دیاگرام طراحی

تفکیک ریز فضاها

تفکیک مناطق کارکردی سطح بندی شده

 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم ؛ بازپرداخت میراث و خاک

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم ؛ بازپرداخت میراث و خاک

وقتی که معماری، بینشِ رشدیافته ای را خلق می کند، همچون موجودیتی کامل و یگانه می ماند . یکی از این واحدهای فوق العاده در سال 2011 طراحی شد که معماران، ساد اِل کاباج، دِریس کِتانی و محمد امین سیانا مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا، را طراحی کردند .​
جان مایه ی این اثر، تولید ساختمان معاصری با تکیه بر مدرنیته ای است که میراث و خاک خود را ستایش می کند . در واقع می توان گفت که این یک مورد از گونه ای " وفاداری به وظیفه " است . با وجود تمام پوشش های تکنیکی نماد پردازی هایی که در سرزمین موروکانی ها وجود دارد، این ساختار رهیافتِ ساده و روشنِ مدرنی را دنبال می کند که بر مفاهیمی همچون خطی بودن و تقارن تاکید دارد . این تعریف درستی از زیرکی در این پروژه است که تمام باکس های درست را خود بر می گزیند . این ساختمان ها به دنبال الگویی اِل شکل نظم یافته اند و در محور شمالی - جنوبی قرار گرفته اند . حجم مدرسه ی تکنولوژی کاملا توپر است که کنتراست قوی را میان فضای داخلی و بیرونی ایجاد کرده است . به هر حال، این پوسته پوسته شدن ها با بازشوهای مربع و مستطیل برآمده اش کاملا در تناسب است . و این تکنیک خصوصیتی است که در میان، پیوستگی حجم اثر بسیار مهیج است .



مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

فضای داخلی مجموعه

فضای داخلی مجموعه

فضای داخلی مجموعه

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا