محلولهای بو زدائی

ضدحال

اخراجی موقت
محلول هاي گياهي بوزدايي سري
AirSolution 9000
بدون الكل

انواع آلاينده هاي مولد بوي قابل تصفيه:
- تركيبات آميني
- مركاپتان ها
- آلدهيدها و كتون ها
- اسيدهاي آلي
- غلظت هاي پايين سولفيد هيدرو‍ن
- فنول
- بوهاي آلي نامطبوع
- بوي حلال ها

محلول هاي گياهي بوزدايي AirSolution سري 9000 ، مايعاتي محلول در آب مي باشند كه براي خنثي سازي و حذف كامل انواع بوهاي نامطبوع ناشي از منابع مختلف، كاربرد دارند. اساس اين محلول ها بر مبناي تركيب پيچيده اي از روغن هاي پايه به دست آمده از قسمت هاي مختلف گياهان مانند گل، برگ، ساقه و پوسته مي باشند.

اين روغن هاي پايه از تركيبات آلي متنوعي مانند آلدهيدها، كتون ها، استرها، الكل ها و ... تشكيل شده اند كه به واسطه گروه هاي عاملي مشخصشان، بسيار فعال مي باشند. سري #9000 محلول هاي بوزدايي AirSolution فاقد هرگونه الكل مي باشند.

مكانيسم عملكرد اين محلول ها، تركيبي از فرآيندهاي جذب، واكنش هاي شيميايي، پيوندهاي فيزيكي، شيميايي و اثر متقابل مي باشد كه بسته به نوع محلول و نوع آلاينده گازي هدف، مجموعه اي از اين فرآيندها براي خنثي سازي و حذف آلاينده گازي و در نتيجه حذف بوي نامطبوع استفاده مي شوند.

محلول هاي گياهي بوزدايي AirSolution پس از رقيق سازي اتوماتيك با آب با نسبت هاي 100/1 الي 300/1، توسط تجهيزات و دستگاه هاي بخصوص، به صورت ذرات بسيار ريز در محيط هاي موردنظر اسپري و بوهاي نامطبوع را حذف مي كنند.
با توجه به نوع آلاينده هاي گازي و بوي نامطبوع موجود در صنايع و اماكن مختلف، انواع گوناگوني از اين محلول ها را مي توان به كار برد:

§ AirSolution #9149 ، محلول طبيعي، غير سمي و غير خورنده، براي كاهش غلظت و شدت بوهاي نامطبوع آلي از اماكن و صنايع مختلف، از طريق اسپري در محيط مي باشد.

§ AirSolution #9204 ، محلول طبيعي، غير سمي و غير خورنده براي كاهش غلظت و شدت بوهاي نامطبوع ناشي از زباله، اماكن صنعتي، فرآيندهاي پردازش فلزات، كارخانجات روغن نباتي و ... از طريق اسپري در محيط مي باشد.

§ AirSolution #9304 ، محلول طبيعي، غير سمي و غير خورنده براي كاهش غلظت و شدت بوهاي نامطبوع ناشي از اماكن مختلف از جمله تصفيه خانه ها و مراكز درگير با فاضلاب و پساب از طريق اسپري در محيط مي باشد.

§ AirSolution #9010 ، محلول طبيعي، غير سمي و غير خورنده، داراي رايحه مطبوعي بوده و به طور مشخص براي كاهش و حذف بوهاي نامطبوع ناشي از فعاليت هاي انساني در اماكن عمومي مانند هتل ها، مراكز خريد، سالن هاي ورزشي و سرويس هاي بهداشتي مي باشد.

با توجه به اينكه اين محلول فاقد هر گونه الكل مي باشد، مي توان آن را براي حذف بوهاي نامطبوع در اماكن مذهبي مانند مساجد، اماكن زيارتي و ... به كار برد.

منبع:
http://elitearyan.com/9000.html

=================================

محلول بو زدائی از مرکاپتانها

طبق قوانين بين المللي، گاز طبيعي تصفيه شده که بدون رنگ و بو مي باشد بايستي بودار گردد تا هر گونه نشتي گاز متان هنگامي که غلظت آن به 20 درصد حد پايين انفجار ( LEL ) برسد، توسط انسان با حس بويايي نرمال، به سرعت کشف شود. با توجه به مطالعات و تحقيقات گسترده طی سال هاي گذشته، مشخص شده است که بهترين ترکيبات شيميايي براي بودار نمودن گاز متان، مرکاپتان ها مي باشند. اين ترکيبات آلي – گوگردي در غلظت هاي بسيار پايين در حد ppb توسط اکثريت انسانها قابل استشمام مي باشند. از جمله ترکيبات ديگري که جهت بودار نمودن گاز متان با مرکاپتان ها مخلوط مي شوند، ترکيبات آلي – گوگردي سولفيد ها مي باشند که به دلايل مختلفي از جمله پايين آوردن نقطه انجماد به صورت مخلوط استفاده مي شوند. از جمله رايج ترين ترکيبات مورد استفاده جهت اين امر عبارتند از :

· Tertiary butyl Mercaptan ( TBM )
· Isopropyl Mercaptan ( IPM )
· Normal Prapyl Mercaptan ( NPM )
· Secondary Butyl Mercaptan ( SBM )
· Dimethyl Sulfide ( MES )
· Tetrahydrothiophene ( THT )

لذا با توجه به شدت بوي اين ترکيبات، در صورت وجود هر گونه نشتي و چکه آنها در ايستگاه هاي بودار نمودن گاز طبيعي و همچنين مواد باقي مانده در انتهاي بشکه ها، همواره بوي نامطبوعي از اين دستگاه ها و انبارهاي نگهداري بشکه هاي خالي متصاعد مي گردد. در کشور ما نيز که يکي از بزرگترين توليد کنندگان گاز طبيعي دنياست، همواره مصرف آن در بخشهاي خانگي و تجاري با افزودن مواد بودار کننده همراه بوده است و از اين رو شرکت هاي گاز استاني در ايستگاه هاي دروازه شهري ( CGS ) هميشه با مشکلات و معضلات ناشي از بشکه هاي خالي اين مواد که داراي بوي بسيار بد و نامطبوعي مي باشند مواجه بوده اند.

شرکت اليت آريان با استفاده از چندين نوع محلول های گياهی ويژه برای حذف بوی مرکاپتان، يک روش مؤثر، عملي و قابل اجرا براي بوزدايي از بشکه هاي خالي مواد بودار کننده گاز طبيعي، انبارهاي نگهداري بشکه ها و بوزدايي از محوطه ايستگاه هاي تقليل فشار و بودار کردن گاز را ارائه و نتايج به دست آمده را صد در صد تضمين می نمايد.
کليه محلول هاي بوزدايي مورد نظر، با تکنولوژي روز کشور کانادا توليد مي گردند و نزديک به 30 سال است که در کليه اماکن صنعتي و عمومي دنيا در حال استفاده مي باشند. با توجه به اقدامات علمي و عملي صورت گرفته در کشورهاي مختلف دنيا، تأييديه هاي مربوطه مبني بر ايمن و کارآمد بودن اين محلول ها، توسط سازمان هاي مختلف از جمله وزارت بهداشت و کشاورزي کانادا، سازمان حفاظت محيط زيست انتاريو – کانادا، دانشگاه پيروماري کوري فرانسه، مؤسسه تست مواد کمبريج کانادا، سازمان حفاظت محيط زيست ايران، کارفرمايان داخلي و خارجي و ... کسب شده است.

منبع:
http://elitearyan.com/gas_refinery_odor_neutralizing.html

======================================

بوزدايي از روغن موتور هاي تصفيه شده


محلول بوزدايي SF96-C107از عصاره طبيعي گياهان و تركيبات پيچيده اي از مواد سنتزي تشكيل شده است كه به طرز چشمگيري به كاهش بوهاي نامطبوع ناشي از فرآيندهاي داغ، بخصوص بوزدايي از روغن موتورهاي تصفيه شده، كمك مي نمايد.

ميزان مصرف استاندارد محلول بوزدايي در مقياس صنعتي، يك ليتر محلول به ازاي هر 25000 ليتر روغن مي باشد كه مي بايست پس از آخرين مرحله فرآيند و خنك شدن روغن به آن اضافه و كاملاً مخلوط گردد. لازم به ذكر است كه جهت توزيع بهتر محلول در اين حجم روغن، محلول بايستي ابتدا با حدود 200 ليتر از همان روغن، پيش رقيق شده و سپس به تانك حاوي 25000 ليتر روغن افزوده گردد. ميزان دقيق محلول بوزدايي مورد نياز، در عمل و با توجه به مشخصات روغن و شدت بوي آن مشخص مي گردد. به عنوان نمونه، يكي از شركت هاي داخلي تصفيه روغن موتور، به ازاي هر 25000 ليتر روغن توليدي، تنها 7/0 ليتر محلول بوزدايي اضافه مي كند كه با توجه به آناليزها و گفته هاي مسئولين كارخانه امكان استفاده از محلول كمتر نيز براي بوزدايي وجود داشته است.

جهت تست محلول در مقياس آزمايشگاهي و دستيابي به نتايج كاملاً ملموس در امر بوزدايي از روغنهاي مورد نظر، بايستي به ازاي هر 10 ليتر روغن، 2 ميلي ليتر محلول بوزدايي را با 200 ميلي ليتر از همان روغن پيش رقيق نموده و به ظرف حاوي 10 ليتر روغن اضافه و به خوبي مخلوط نمود.

شركت اليت آريان، ايمني و عملكرد مؤثر محلول هاي گياهي بوزدايي در كاهش آلاينده هاي گازي مولد بو و بوزدايي كامل را تضمين مينمايد.

منبع:
http://elitearyan.com/car_oil_odor_neutralizing.html
 

ضدحال

اخراجی موقت
محلول گياهی-بيولوژيک بوزدايی
BioStreme #111

محلول گياهی و بيولوژيکیBioStreme #111 ، ترکيبی از روغنهای گياهی، غيرسمی، قابل تجزيه و برگشت پذير به محيط طبيعی هستند. اين محلول ها ترکيبی از آمينو اسيد ها، روغن های طبيعي، ويتامين ها، مواد معدنی و نيز ديگر عصاره های مرکب آلی هستند که تواماً به صورت يک ضد بو قوی از آن برای بو زدايي سريع استفاده می شود. محلول بر پايه بيولوژيکی مولکولهای بو تاثير گذاشته و بوهای متصاعد شده از H[SUB]2[/SUB]S، مرکاپتانها، اسيدهای چرب فرار، کتونها، آمونياک و .... را برای مدت طولانی از بين مي برد.

محلول گياهی و بيولوژيکی BioStreme ، ماده ای مؤثر برای کنترل و کاهش بوهای نامطبوع تا حد مطلوب، کاهش رنگ، کاهش COD و BOD و کاهش جامدات معلق در پساب های شهری و صنعتی، لاگون های شيرابه و تانک های نگهداری می باشد. اين فرمولاسيون غليظ حاوی ميکرو مواد مغذی بوده، فرآيندهای بيولوژيکی پايه ای را تحت کنترل در می آورد و به باکتري های مفيد طبيعی موجود در فاضلاب، پساب و محيط های بوزا کمک می کند تا عمليات پالايش را سريع تر و زايدات بيولوژيکی را با سرعت بيشتر و بدون توليد مواد جانبی بوزا تجزيه کنند. لذا علاوه بر خاصيت پوشانندگی بوهای نامطبوع فعلی، با استفاده مستمر و بهينه، به طور پايه ای از توليد و انتشار آلاينده های مولد بو جلوگيری می نمايد. اين محلول از مواد طبيعی از جمله مخلوط غير سمی آمينواسيدها، عصاره های آلی، روغن های گياهی، ويتامين ها و مواد معدنی تشکيل شده است، دارای الکل، باکتری و يا آنزيم نبوده، کاملاً ايمن و صددرصد قابل تجزيه زيستی می باشد.

محلول هایBioStreme تهيه شده از عصارة طبيعی گياهان راه حل مناسبی برای از بين بردن بوهای شديد و متعفن از سطوح بوزا منجمله سپتيک های فاضلاب، ايستگاههای انتقال و مراکز دفن زباله، توليد کمپوست، مراکز بازيافت، مراکز نگهداری حيوانات، لاگونها، کشتارگاه ها، فاضلاب کارخانجات چوب و کاغذ، تصفيه خانه های فاضلاب، محلهای کاری، هتلها و غيره است. اين محلول را مي توان به صورت غليظ يا رقيق شده، با توجه به شدت بو مستقيماً بر روی سطوح مشکل دار اسپری نمود. کف سالنهای غذاخوری، آشپزخانه ها، اماکن عمومی، دستشويي ها، کف پوش ها، فرش ها،قفسه ها، جاکفشي ها و کف انبارها و غيره را نيز می توان با اين محلول شستشو داد.



* محلول BioStreme111 حاوی هيچ گونه باکتری نمی باشد. مکانيسم عملکرد اين محلول، تأمين ميکرو مواد مغذی برای باکتری های مفيدی است که به طور طبيعی در محيط های بوزا موجود می باشند. محلول به اين باکتری های طبيعی کمک می کند تا سريع تر رشد نمايند و با بازده بيشتری فعاليت کنند.

* باکتری های مفيد تقويت شده در حين فعاليتشان، گاز مولد بويی که منجر به شکايات مردمی شود را توليد نمی کنند. مواد آلی را با بازده بيشتری تخريب می کنند که علاوه بر کاهش بوهای نامطبوع، منجر به کاهش COD/BOD می شود.

* هيچگونه واکنشی بين BioStreme111 و H[SUB]2[/SUB]S موجود اتفاق نمی افتد که منجر به تشکيل محصول جديدی شود تا TSS يا سطح سولفور و نيترات فاضلاب افزايش يابد، بلکه استفاده از اين محلول باعث می شود که توليد H[SUB]2[/SUB]S کاهش يابد

منبع:
http://elitearyan.com/biostreme.html

=========================

محلول هاي گياهي بوزدايي
AirSolution

محلول هاي گياهي بوزدايي AirSolution، مايعاتي محلول در آب با رايحه اي مشخص و مطبوع مي باشند، كه براي خنثي سازي و حذف كامل انواع بوهاي آلي ناشي از منابع مختلف، كاربرد دارند. اساس محلول هاي AirSolution بر مبناي تركيب پيچيده اي از روغن هاي پايه به دست آمده از قسمت هاي مختلف گياهان مانند گل، برگ، ساقه و پوست مي باشند. اين روغن هاي پايه از تركيبات آلي متنوعي مانند آلدهيدها، كتون ها، استرها، الكل ها و ... تشكيل شده اند كه به واسطه گروه هاي عاملي مشخصشان، بسيار فعال مي باشند. اين محلول ها همچنين، بسته به نوع محلول و كاربرد، داراي مواد فعال سطحي، ايزوپروپيل الكل، رايحه مطبوع و آب نيز مي باشند.
مكانيسم عملكرد اين محلول ها، تركيبي از فرآيندهاي جذب، واكنش هاي شيميايي، پيوندهاي فيزيكي، شيميايي و اثر متقابل مي باشد كه بسته به نوع محلول و نوع آلاينده گازي هدف، مجموعه اي از اين فرآيندها براي خنثي سازي و حذف آلاينده گازي و در نتيجه حذف بوي نامطبوع استفاده مي شوند.
محلول هاي گياهي بوزدايي AirSolution پس از رقيق سازي اتوماتيك با آب با نسبت هاي 100/1 الي 300/1، توسط تجهيزات و دستگاه هاي بخصوص، به صورت ذرات بسيار ريز در محيط هاي موردنظر اسپري و بوهاي نامطبوع را حذف مي كنند.
با توجه به نوع آلاينده هاي گازي و بوي نامطبوع موجود در صنايع و اماكن مختلف، انواع بسيار متنوعي از اين محلول ها را مي توان به كار برد كه در ادامه تعدادي از آنها به عنوان نمونه معرفي مي گردند:

§ AirSolution #5, 15, 23 براي حذف كليه بوهاي نامطبوع ناشي از تجزيه و فساد مواد آلي مختلف مانند تصفيه خانه ها، مراكز انتقال زباله، توليد كمپوست، كشتارگاه ها، دامداري ها و ...كاربرد دارند.

§ AirSolution #7, 10, 28 به طور مشخص براي حذف كليه بوهاي نامطبوع ناشي از فعاليت هاي انساني در اماكن عمومي مانند هتل ها، مراكز خريد، سالن هاي ورزشي، بيمارستان ها، مدارس، اتاق هاي انتظار، مساجد، اماكن مذهبي، اتاق هاي اداري، سرويس هاي بهداشتي و ... كاربرد دارند.

§ AirSolution #101 ، براي حذف بوهاي نامطبوع كليه اماكن سر بسته و سرباز مانند مراكز انتقال و دفن زباله، توليد كمپوست، تصفيه خانه ها، مراكز در تماس با حيوانات، مراكز صنعتي و عمومي و ... كاربرد دارد. اين محلول را مي توان براي تقويت اثرگذاري و افزايش قابليت كاربرد در اماكن مختلف، با انواع ديگر محلول هاي گياهي AirSolution تركيب نمود.

منبع:
http://elitearyan.com/airsolution.html
=========================

محلول گياهی چربی گير و بوزدايی GreasEater

شرکت اليت آريان با استفاده از محلول های گياهی چربی گير و بوزدا، به طور کاملاً ايمن، مؤثر و سريع، مشکل پاکسازی چربی و شيرابه را از کليه سطوح و تجهيزات آلوده، حل مي نمايد.

محلول بوزدا و چربي گير (GreasEater) ، محصولي طبيعي، فعال و مؤثر براي حل مشكلات چربي بدون نياز به استفاده از حلال هاي تند، مواد شيميايي خورنده و يا صرف هزينه هاي بالاي سرويس و نگهداري مي باشد. اين محلول از فرآيندهاي طبيعي براي از بين بردن چربي، روغن و مواد زايد تجمع يافته در سطوح و لوله ها استفاده مي كند. اين محصول غليظ، از تركيبي از زنجيره هاي باكتريايي تشكيل شده كه پس از استفاده، به سرعت رشد و توسعه مي يابند تا به طور طبيعي، گريس، روغن، چربي و ديگر مواد آلي پيچيده را نابود كنند. محلول GreasEater ، حاوي مواد سوزنده، خورنده يا تصفيه كننده هاي شيميايي نمي باشد، لذا جهت استفاده در سيستمهاي لوله كشي و پاكسازي سطوح، ايمن و بي خطر خواهد بود.

اين محلول طبيعی، اولين نمونه محلول چربی گير بر پايه آبی می باشد که توسط آب نيز رقيق شده و به سهولت، انواع چربی ها را سريعاً پاک می نمايد.

مزاياي محلول طبيعي چربی گير :
· عاری از هرگونه مواد شيميايی مضر برای سلامتی و محيط زيست
· حفظ جريان در تله هاي چربي و روغن
· كاهش بوهاي نامطبوع
· زدودن چربي و روغن از سطوح
· كاهش جامدات معلق، BOD و COD
· ايمن و غير سمي
· خنثي سازي بوهاي آلي، بوي چربي، روغن و اسيدهاي چرب فرار
· طبيعي، قابل تجزيه زيستی و بازگشت پذير به محيط
· کاهش استفاده از پودرهای شوينده مضر برای محيط زيست

پاره اي از موارد كاربرد:

· حذف شيرابه و چربی های مخازن زباله
· تله هاي چربي و روغن
· جريان هاي آرام، كند و يا بسته شده، مانند نهرهای بدون شيب مناسب
· سطوح و معابر اماكن درگير با روغن و چربي مانند كارخانجات روغن نباتي
· چاه هاي فاضلاب
· مسير شوتينگ زباله
· كف آشپزخانه ها و سرويس های بهداشتی
· مسير كانال هودهاي آشپزخانه ها
· کارخانجات روغن نباتی
· کارخانجات توليد و تصفيه روغن موتور
· شستشو و چربي گيري از موتور خودرو ها، ماشين آلات و ابزار و ادوات
· کليه کارخانجات و اماکن درگير با مواد روغنی و چرب

منبع:
http://elitearyan.com/greaseater.html
========================
 
بالا