محبوبیت دوباره پشم سنگ

paramisco

عضو جدید
سابقه کاربرد عایق حرارتی صوتی پشم سنگ به اواخر قرن نوزدهم میلادی بر می گردد که از آن در عایق کاری ساختمان و تجهیزات صنعتی استفاده می شده است. با روی کار آمدن عایق پشم شیشه در دهه 1960 به دلیل ارزان تر بودن این عایق حرارتی، کاربرد پشم سنگ در عایق کاری ساختمان ها کاهش یافت و کارخانه های تولید کننده این محصول بر روی مصارف صنعتی آن و عایق کاری تجهیزات در کارخانه ها متمرکز شدند.
عایق ضد حریق پشم سنگ به دلیل ویژگی های که دارد جایگزین مناسبی برای مصالح آزبستی که به دلایل بهداشتی از رده خارج شده بود، در مصارف صنعتی می باشد.
با این همه در طی 25 سال گذشته با آگاهی عموم از خطرات بهداشتی و محیط زیستی، افزایش قیمت انرژی و توجه به ویژگی های پشم سنگ، این عایق صوتی حرارتی و ضد حریق محبوبیت دوباره خود را در صنعت ساختمان سازی در جهان بدست آورده است. بطوری که شرکت های بیمه کننده ساختمان ها در دنیا، تخفیفات بسیار خوبی به ساختمان های عایق کاری شده با عایق صوتی حرارتی پشم سنگ می دهند.

ویژگی های پشم سنگ از جمله ضریب انتقال حرارت بسیار خوب آن و مقدار R-value این عایق، خنثی بودنش از نظر شیمیایی، نداشتن هیچگونه ترکیبات فرار (VOC)،ضد حریق بودن و جذب بسیار خوب صدا، درک محبوبیت دوباره عایق پشم سنگ را آسان می کند.
حمل و نصب عایق پشم سنگ آسان می باشد و دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد، بطوری که طول عمر آن برابر با طول عمر ساختمان می باشد.
از پشم سنگ در ساختمان برای عایق کاری دیوارها، کف، سقف، سقف های کاذب و حتی زیر زمین استفاده می شود.
 

Similar threads

بالا