محاسبه اوقات شرعي (كاملا حرفه اي) در اكسل

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان
لينك زير اولين و تنها فايل اكسل براي محاسبه اوقات شرعي ميباشد كه به همت تيم مديريتي جامعه اكسل ايرانيان تهيه گرديده است. اين فايل با در اختيار داشتن يكي از قوي ترين و كاملترين بانكهاي اطلاعاتي شهرهاي ايران و با انجام محاسبات پيچيده نجومي قادر است با دقت حداكثر 3 دقيقه اوقات شرعي هر روز از سال و هر سال كه مد نظر شما باشد محاسبه نمايد.


كافيست استان و سپس شهر خود را مشخص كنيد تا محاسبات براي شهر شما انجام شود.


براي پخش اذان كافيست فايل ضميمه شده را از حالت فشرده خارج كرده و تمامي فايل ها را در كنار فايل اكسل قرار دهيد. همچنين ميتوانيد از آدرس زير صداي ساير موذنين را دانلود كرده و به فايل اضافه كنيد. به اين نكته دقت بفرماييد كه پسوند فايل صوتي شما بايد حتما wav باشد.


http://www.aviny.com/Voice/azan/azan.aspx




محاسبات اوليه اين فايل توسط جناب آقاي اسدالله خدام محمدي مدرس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و عضو هیئت رؤیت هلال ماه دفتر مقام معظم رهبری انجام شده است.




قابليت هاي كليدي اين فايل:
محاسبه اوقات شرعي بيش از 430 شهر ايران
قابليت محاسبه اوقات شرعي هر نقطه دلخواه تنها با داشتن طول و عرض جغرافيايي
هشدار هنگام نزديك شدن به هر وقت شرعي
پخش اذان با قابليت انتخاب موذن
قابليت افزايش و كاهش موذنين
دقت محاسبات 3 دقيقه
با دقت بسيار خوبي ميتوان براي هر سالي محاسبات را انجام داد.




چرا دقت محاسبات 3 دقيقه ذكر شده است؟
اگرچه نتایج با دقت ثانیه نوشته شده اند ولی پدیده های نجومی را که تابع دما، رطوبت و فشار هوا هستند با دقت حدود چند دقیقه میتوان بدست آورد.
همچنين در اینجا محاسبات بر اساس طول و عرض جغرافیایی است كه بيانگر يك نقطه از كره زمين است در حالیکه یک شهر یک نقطه نیست و این موضوع نیز باعث میگردد تا نتوان با دقت زیاد اوقات شرعی را محاسبه کرد.




لينك دريافت فايل:

محاسبه اوقات شرعي (كاملا حرفه اي) براي اولين بار در انجمن اكسل ايران
 
بالا