مجموعه مسکونی تلاشی بر ساخت یوتوپیای پایدار

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ساخت اولین خانه از مجموعه مسکونی هالین از بیارکه اینگلس؛ تلاشی بر ساخت یوتوپیای پایدار
ساخت اولین خانه از مجموعه ی مسکونی هالین با طراحی گروه بیارکه اینگلس به پایان رسید. این خانه ی 1000 مترمربعی به عنوان نمونه ی نمایشی از این مجموعه ساخته شده است تا به ساکنان آینده ی آن، سبک زندگی و امکانات رفاهی این طرح توسعه را ارائه نماید.
این مجموعه که در 5 کیلومتری جنوب شهر هالین قرار گرفته است توسط شرکت توسعه زمین تایوان و با همکاری کارخانه مبلمان کیبیسی ساخته می شود. این پروژه به دنبال حفظ و افزایش زیبایی طبیعت اطراف است؛ در حالی که یک محله ی متراکم از خانه های تابستانی با سبک زندگی فعال و اجتماعی خارج از شهر را ارائه می نماید.
فاز بعدی این پروژه از سال 2016 آغاز می گردد و انتظار می رود تا در سال 2018 آماده و تکمیل گردد. طرح بیگ تداعی کننده ی چشم اندازهای طبیعی تایوان از تپه ها، دره ها و کوه هاست. صفحات طرح به باریکه هایی با پوشش سبز برش خورده و حجم ها به صورتی چرخیده اند تا نور طبیعی را تا عمق تمامی فضاها عبور دهند.
بیارکه اینگلس می گوید: "تپه های هالین، تلاشی یوتوپیایی و عملی در بخش پتانسیل دار روستایی ست که در آن کیفیت زیست محیطی طبیعی نه تنها توسط توسعه های شهری مصرف نشده است که گسترش و توسعه نیز یافته است."




.

.

.

.

.

.

ماکت طرح

.

.

.
منبع :etoood.com
 
بالا