مجموعه اسلایدهای مدیریتی

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پاورپوینت: رفتار و فرهنگ سازمانی

پاورپوینت: رفتار و فرهنگ سازمانی

عنوان پاورپوینت: رفتار و فرهنگ سازمانی
قالب بندی : پاورپوینت

شرح مختصر : : این مقاله بررسی اثرات متعادل کننده فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و عملکرد در زمینه مالزیایی در سال ۲۰۰۸ است. در این مقاله داده‌ها از ۲۳۸ دانشجویان و محققان همکار نیمه وقت UM MBA مالزیایی جمع‌آوری شدند. داده‌ها در مورد فرهنگ سازمانی و رفتارهای رهبری پاسخ دهندگان و چگونگی اثرگذاری بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارمند با استفاده از OCI، پرسشنامه رفتار رهبری، ACS، درجه‌بندی جهانی مجزا برای رضایت شغلی و پرسش‌نامه‌های عملکرد کلی جمع‌آوری شد. آمارهای توصیفی گزارش شدند و بعد از آنها، تحلیل عاملی، تحلیل پایایی، همبستگی پیرسون و آزمون فرضیه‌ها با استفاده از رگرسیون سلسله مراتبی، استفاده شد. یافته ها: عموماً و با استثنائات کمی، مشخص شد که رفتار رهبری به طور قابل توجهی مرتبط با تعهد سازمانی می باشد و فرهنگ سازمانی نقش مهمی در متعادل‌سازی این رابطه ایفا می‌کرد. مشخص شد که رفتار سازمانی به طور قابل توجهی مرتبط با رضایت شغلی می باشد ولی مرتبط با عملکرد کارمند نبود. با این حال، تنها فرهنگ حمایتی بر رابطه میان تعهد و رضایت اثر گذار بود. عوامل و دلالت‌های محتمل برای مدیران بحث می‌شود.


فهرست :
فرهنگ
تعاریف فرهنگ
ویژگی های فرهنگ
مفهوم فرهنگ سازمانی
تعاریف فرهنگ سازمانی
نکات مشترک بین تعاریف مختلف
عواملی که در ایجاد فرهنگ نقش دارند
شیوه های آشنایی با فرهنگ سازمانی
لایه های فرهنگ سازمانی از نظر ادگار شاین
ویژگی فرهنگ سازمانی
انواع فرهنگ سازمانی از نظر رابینز
خرده فرهنگ چیست؟
فرهنگ سازمانی از نگاهی دیگر
مدیریت فرهنگ سازمانی
ارتباط فرهنگ با محیط و استراتژی سازمان
استراتژی فرهنگ سازمانی از نظر هریسون
نقش فرهنگ سازمانی
فرهنگ قوی سازمانی
نکاتی در مورد فرهنگ قوی سازمانی
آثار فرهنگ قوی سازمانی
نقش رهبری در فرهنگ سازمانی
عملکرد شغلی چیست؟
منابع
 

پیوست ها

  • raftare-sazmani-pishrafte-ppt-[www.prozhe.com].zip
    334.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[پارپوینت] کسب و کار هوشمند

[پارپوینت] کسب و کار هوشمند

عنوان مقاله: کسب و کار هوشمند
قالب بندی : پاورپوینت


شرح مختصر : هوش سازمانی ( که به عنوان کسب و کار هوشمند نیز مورد خطاب قرار میگیرد ) یعنی >>داشتن دانشی فراگیر از همه عواملی که بر سازمان موثر است<<. داشتن دانشی عمیق نسبت به همه عوامل مثل مشتریان، رقبا، محیط اقتصادی، عملیات و فرآیندهای سازمانی (مالی، فروش، تولید، منابع انسانی و…) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد. هوش سازمانی مدیران را برای تصمیم‌گیری در همه عوامل موثر بر سازمان و شرکت‌ها توانمند می‌سازد.هوش سازمانی ( که به عنوان کسب و کار هوشمند نیز مورد خطاب قرار میگیرد ) به همه شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق گزارش‌گیری و تحلیل داده‌ها، یک عملکرد اثربخش ، مطمئن و بدون دردسر اضافه و هزینه‌های اجرائی زیاد و بدون سعی و خطا بدست آورند. این راه‌حل این امکان را به سازمان می‌دهد تا بتواند تغییرات مثبت یا منفی را مانیتور کنند. امروزه سازمان‌های پیشتاز صحبت از ERP و CRM و…. نمی‌کنند، رویکرد سازمان‌ها به سمت BI است. آنها به دنبال بهینه‌سازی فرآیندها از طریق ارزیابی و بهبود عملکرد خود و زیرمجموعه‌های وابسته به خود می‌باشند.امروزه در کشورهای پیشرو و توسعه یافته سرمایه‌گذاری در BI در حال افزایش است.


فهرست:
هوش سازمانی
نمونه عملی: شرکت تویوتا
باربارا کوپر ( مقام ارشد اطلاعات )
کاربردهای مطرح در کسب‌ و‌ کار هوشمند
تهیه گزارشات سازمانی
تحلیل‌های چندبعدی
تحلیل‌ها و درخواست‌های غیرمعمول
تحلیل‌های آماری و داده‌کاوی
هشداردهی و ارسال گزارش
انباره داده ها
خصوصیات انباره داده ها
فازهای اجرایی مرحله استقرار BI
یکپارچه سازی دادهها
مزایای کسب‌ و کار هوشمند
 

پیوست ها

  • kasbo-kare-hooshmand-[www.prozhe.com].zip
    3.6 مگایابت · بازدیدها: 2

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
ارتباطات سازمانی

ارتباطات سازمانی

عنوان مقاله: ارتباطات سازمانی
قالب بندی : پاورپوینت


شرح مختصر : دراین بخش بر آن هستیم تا سبکها و شیوه های خاص ارتباطی در سازمان را مورد بررسی قرار دهیم. بطور کلی یک سبک خاص ارتباطی که یک فرد مورد استفاده قرار می دهد، در هر موقعیتی دو دسته عامل را درون خود دارد: ۱- عوامل سیستیم درونی:اشاره به طبیعت،خوی و سرشت شخصی خود افراد در فرایند ارتباطات دارند. ۲- عوامل سیستم بیرونی:مشخصا به آن موقعیت خاص سازمانی برمی گردد که در آن ارتباطات شکل می گیردو مسلما برسبک ارتباطی اثر ویژه ای خواهد گذاشت. این دو دسته عامل نسبت به یکدیگر ارجحیت خاصی نداشته و هریک به یک اندازه قابل توجه هستند. سبک و شیوه ارتباطی عبارتست از مجموعه ویژه ای از رفتارهای متقابل شخصی که در یک موقعیت خاص مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی از سبک وشیوه ارتباطی سخن می گوییم باید بدانیم که هر سبک ارتباطی مجموعه و طبقه ای از رفتارهای ارتباطی که به یکدیگر مربوط هستند را دربر می گیرد ضمن اینکه یک سبک ارتباطی خاص توسط یک شخص خاص در موقعیتهای مشابه با یک روند ثابت مورد استفاده قرار می گیرد.


فهرست:
سبک و شیوه ارتباطی
تشریح و توصیف سبکهای ارتباطی
سبک کنترلی
سبک برابر ( تساوی )
سبک ساختاری
سبک پویا
سبک تفویضی
سبک اجتناب
نگاهی گذرا به ۶ سبک ارتباطی
اثرات سبکهای ارتباطی
سبک تساوی
 

پیوست ها

  • ppt-ertebatate-samaani-[www.prozhe.com].zip
    433.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا