مجلل‌ترین هتل زیردریایی جهان

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دبی که در حال حاضر از برخی از عجیب‌ترین استراحتگاه‌های جهان برخوردار بوده، قصد دارد با هتل «مدور آبی» خود میهمانانش را به تجربه زندگی در سطح زیرزمینی دعوت کند. این هتل محصول فکر شرکت لهستانی «فناوری اقیانوس عمیق» با همکاری با شرکت سوئیسی BIG InvestConsult AG است. ساختمان این هتل از شکل عجیبی برخوردار بوده و با دو بخش دیسک مانند که با یک محور باریک دارای پله و آسانسور به هم متصل هستند، بیشتر شبیه به یک سفر فضایی است.
دو جزء سازنده اصلی با پنج پایه از هم جدا شده که یکی در زیر آب قرار خواهد گرفت. مهمانان می‌توانند در 21 اتاق این هتل اقامت کنند که به منظور ادغام هر چه بیشتر با دنیای زیر آب طراحی شده است. علاقه‌مندان به کاوش سطح زیرین همچنین می‌توانند از یک مرکز شیرجه و یک کافه زیرآبی بهره‌مند شوند. طراحی پیمانه‌ای این هتل به گفته طراحان به معنی قابلیت جابجایی این سازه و حرکت آن در صورت بروز رویدادهای اقتصادی و محیطی است.
سطح بالایی هتل شناور بوده و می‌توان آن را از سازه اصلی جدا ساخت و در زمان بروز بلایای طبیعی به عنوان قایق نجات مورد استفاده قرار داد. هتل مدور آبی اولین ساختمانی نیست که در زیر آب ساخته می‌شود. پیش از این هتل Jules Undersea Lodge در فلوریدا با سه اتاق و چند مورد دیگر در جزایر مالدیو ساخته شده بود.
اما طراحی جدید هتل دبی مسلما از بیشترین ابتکار برخوردار است. طراحان از دیگر مزیتهای این هتل به قابلیت استفاده از آن به عنوان یک ابزار آزمایشگاهی برای حفظ و بررسی محیط اقیانوس و دریا خبر دادند.
 

Similar threads

بالا