[متریال] کاغذ دیواری

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
راهنمای انتخاب کاغذ دیواری



کاغذدیواری یک از مصالحی است که به علت سهولت اجرا ، تنوع طرح و رنگ و هزینه مناسب ، مورد استقبال طراحان داخلی قرار گرفته است. اما انتخاب بهترین طرح و نوع کاغذ دیواری از میان انبوه طرح های موجود در بازار نیاز به تأمل بیشتری دارد. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که هر کس لازم است قبل از خرید کاغذ دیواری به آن ها توجه نماید تا بهترین انتخاب کاغذ دیواری را برای فضای مورد نظر انجام دهد.

قبل از اینکه به بازار جهت خرید کاغذ دیواری بروید ، موارد زیر را بررسی نمایید تا بدون سردرگمی در طرح های متنوع موجود ، بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

۱) کاربری فضا
اولین نکته در انتخاب کاغذدیواری ، کاربری آن فضا است. مثلاً برای اتاق‌خواب که نیاز به آرامش وجود دارد بهتر است از طرح‌ها و رنگ‌های ساده‌تر و ملایم‌تر استفاده کرد که ایجاد آرامش نمایند؛ از طرفی برای فضاهایی با فعالیت‌های بیشتر و پرانرژی‌تر مثل آشپزخانه ، پذیرایی و … می‌توان طرح‌ها و رنگ‌های شاخص‌تر را انتخاب نمود.
در ضمن ، کاربری فضا ، جنس کاغذدیواری مناسب و میزان دوام آن را تعیین می‌کند. مثلاً برای اتاق یک نوجوان پرانرژی و بازی گوش ، لازم است جنس بادوام‌تری از کاغذدیواری انتخاب کرد، از طرفی برای اتاق مهمان شاید جنس کاغذدیواری و مقاومت آن کمتر مورد توجه باشد. در مورد فضاهایی که دارای رطوبت و آلودگی هستند مثل سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه ، توجه به دوام کاغذدیواری و مقاومت آن در برابر تردد افراد، آلودگی و گردوخاک و رطوبت اهمیت پیدا می‌کند، ضمناً باید به نحوه نگهداری آن و قابلیت شست‌وشو بودنش توجه کرد.

کاغذ دیواری با طرح و رنگ ملایم برای اتاق خواب


کاغذ دیواری با طرحی نسبتا شاخص تر در پذیرایی

۲) مقیاس فضا
ابعاد فضای موردنظر و ویژگی‌های دیواری که قرار است با کاغذدیواری پوشیده شود مثل ارتفاع و عرض آن، بازشوهایش و … ، بر طرح و نقش و رنگ کاغذدیواری اثر دارد.
مثلاً توصیه می‌شود اگر دیواری پر از بازشو مدنظر است ، بهتر است از طرح‌های شلوغ‌تر و ریزنقش‌تر استفاده کرد. در فضاهایی با ارتفاع سقف بلند می‌توان از طرح‌هایی با خطوط عمودی استفاده نمود.

۳) میزان روشنایی فضا
کاغذهای دیواری می‌توانند بر روشنایی فضا اثر بگذارند؛ به‌عکس، میزان روشنایی و تعداد پنجره‌های اتاق نیز بر رنگ کاغذدیواری مؤثر است. برای مثال طرح‌های تیره‌تر و شلوغ‌تر باعث تاریک‌تر شدن اتاق می‌شود (مخصوصاً اتاق‌های کوچک). از طرف دیگر استفاده از کاغذهای دیواری براق و روشن می‌تواند اتاق‌های با روشنایی کم را روشن‌تر نماید.
طرح‌ها و رنگ‌هایی از انواع کاغذدیواری که در آلبوم‌ها و مجله‌ها می‌بینید با جلوه واقعی آن در فضای موردنظر شما با شرایط مختلف نور و روشنایی تفاوت دارد. این نکته بسیار مهم است که طرح انتخابی‌تان در فضای واقعی با شرایط نوری مختلف در صبح و ظهر و شب چگونه جلوه می‌کند. پس شاید لازم باشد نمونه‌هایی از طرح‌های انتخابی خود را به خانه بیاورید و در شرایط مختلف نوری بررسی‌شان کنید.

۴) عناصر دیگر فضا
مشاهده و بررسی کاغذدیواری انتخابی در فضای موردنظر و در ترکیب با عناصر دیگر اتاق مثل مبلمان و وسایل، فرش، کف‌پوش، رنگ سقف و … نکته بسیار مهمی است. چراکه عناصر دیگری که در هم‌نشینی با کاغذدیواری موردنظرتان قرار می‌گیرند بر جلوه آن بسیار مؤثرند.
لازم به ذکر است که کاغذ دیواری تنها مختص دیوار نیست و می توان آن را روی صفحاتی چون در، پله و سطوح دیگر نیز نصب کرد . در مطلب نصب کاغذ دیواری روی صفحات مجزا – فیلم کوتاه آموزشی می توانید مراحل نصب کاغذ دیواری روی صفحاتی غیر از دیوار را مشاهده نمایید.


هماهنگی کاغذ دیواری با عناصر دیگر فضا

۵) طرح و نقش روی کاغذدیواری
کاغذهای دیواری معمولاً دارای طرح‌های خاصی هستند که تکرار می‌شوند و با کنار هم قرار گرفتن، طرح کلی‌تری را ارائه می‌دهند. به این نقش‌های تکرارشونده، ابعادشان و دفعات تکرارشان و نحوه جایگیری آن‌ها بر روی دیوار موردنظر توجه کنید . مثلاً گاهی ممکن است دیوار کم‌عرضی مثل دیوار حمام داشته باشید، طرح انتخابی‌تان دارای نقش‌های بزرگی باشد که بر روی دیوار کم‌عرض موردنظرتان تنها دو بار تکرار شود؛ توصیه می‌شود طرح‌ها حداقل ۴ بار تکرار شوند؛ یعنی در این مثال نقش‌های انتخاب‌شده بزرگ هستند و بهتر است طرحی با نقش‌های کوچک‌تر انتخاب کرد.


توجه به نقش های روی کاغذ دیواری و جای گیری آن روی دیوار

۶) می‌خواهید چقدر شاخص باشد
می‌توان به دو صورت از کاغذهای دیواری استفاده کرد، اول استفاده از طرح‌های شاخص با نقش‌های بزرگ و یا شلوغ و رنگ‌های تیره‌تر برای ایجاد تأکید و نقطه کانونی در فضا، که معمولاً این نوع طرح‌ها را بهتر است در مساحت کمتری از دیوار اجرا نمود.
دوم استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های روشن‌تر و ساده‌تر با اثرگذاری کمتر. این نوع طرح‌ها را می‌توان بر سطوح بزرگ‌تر دیوار اجرا نمود .


در این اتاق خواب، از کاغذ دیواری برای ایجاد نقطه کانونی و یک دیوار شاخص پشت تختخواب، استفاده شده است.

۷) ویژگی‌های شخصیتی شما
اینکه طرز فکر شما چیست؟ شغل و حرفه‌تان چیست؟ به چه چیزهایی علاقه‌مند هستید؟ و در کل ویژگی‌های شخصیتی شما باعث می‌شود محیط زندگی‌تان را متناسب با آن شکل دهید. انسان‌ها دوست دارند در محیط زندگی‌شان عناصر هویت‌بخش وجود داشته باشد، بدین معنا که محیط را آن‌طور که می‌خواهند تغییر می‌دهند تا عناصری متعلق به خودشان در آن وجود داشته باشد ، یا اینکه سبک دکوراسیون اتاقشان را طوری انتخاب می‌کنند که نشانگر طرز فکرشان و علایقشان باشد.
می‌خواهید چه حسی را در فضا ایجاد کنید؟ می‌خواهید چه روایتی را بیان کنید؟ می‌خواهید چه پیامی را برسانید؟ این‌ها سؤالاتی است که در انتخاب طرح کاغذدیواری به شما کمک می‌کند. برای مثال شاید شما یک هنرمند باشید و طرح‌های هنری و گرافیکی کاغذدیواری را انتخاب می‌کنید؛ شاید به طبیعت علاقه‌مند باشید، می‌روید به سراغ طرح‌هایی از طبیعت. خوشبختانه کاغذهای دیواری در طرح‌های متنوعی در بازار موجود است و به‌راحتی می‌توانید طرحی متناسب با علایق و شخصیتتان انتخاب نمایید.


انتخاب طرح کاغذ دیواری متناسب با علایق و شخصیت شما


انتخاب طرح کاغذ دیواری متناسب با علایق و شخصیت شما


۸) قبل از استفاده از طرح انتخابی ، آن را امتحان کنید

لازم است قبل از خرید کاغذدیواری موردنظرتان، مطمئن شوید که برای فضای خانه شما مناسب است. برای این کار دو پیشنهاد برایتان داریم:

  • اول آنکه نمونه‌هایی از طرح‌های منتخب خود را از فروشگاه خریداری کنید ، به خانه بیاورید و در فضای موردنظر قرار دهید و یکی دو روز با آن‌ها زندگی کنید، ببینید در ساعات مختلف شبانه‌روز چه جلوه‌ای دارند، بررسی نمایید که آیا با سایر لوازم و مبلمان اتاق(به لحاظ طرح و رنگ) تناسب داشته باشند.
  • دوم آنکه می‌توانید از فضای موردنظر عکس بگیرید و با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر طرح‌های موردنظر خود را در فضا مشاهده کنید و مناسب‌ترین طرح را انتخاب نمایید.

منابع:
gardenista.com
amara.com
newhomesource.com


 
آخرین ویرایش:

arex_decor

عضو جدید
کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟
محبوبیت زیاد کاغذ دیواری به عنوان یک کالای لوکس دکوراسیون باعث به وجود آمدن انواع مختلف طرح کاغذ دیواری شده که "کاغذ دیواری سه بعدی" یکی از پرطرفدارترین آنهاست. بر خلاف تصور عمومی، کاغذ دیواری سه بعدی لزوما دارای طرح های برجسته نیست، بلکه طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد، از فاصله 3متری (یا بیشتر از آن) برجسته به نظر می رسد. دیواری که کاغذدیواری سه بعدی روی آن نصب شده است اگر به خوبی نورپردازی شود، بسیار زیبا و زنده دیده می شود. یک مزیت کاغذ دیواری سه بعدی این است که همیشه مد است و لازم نیست هر چند سال یک بار با ورود آلبوم های کاغذدیواری جدید عوض شود. برای زیباتر دیده شدن کاغذ دیواری سه بعدی و جلوگیری از شلوغ شدن فضای دکوراسیون، بهتر است که فقط روی یک دیوار یا حداکثر دو دیوار روبروی هم نصب شود و بقیه دیوارها با کاغذ دیواری ساده دکور شود. از کاغذ دیواری سه بعدی برای دکوراسیون سالن پذیرایی منازل، لابی، اتاق خواب، اتاق کار و دکوراسیون فضاهای تجاری مانند رستوران، هتل، کافی شاپ و فروشگاه استفاده می شود.

انواع طرح کاغذ دیواری سه بعدی
در حال حاضر کاغذدیواری سه بعدی(3بعدی) انواع مختلفی دارد و تنوع طرح و رنگ آن بسیار بالاست. به طور کلی می توان کاغذ دیواری سه بعدی را به دو گروه تقسیم کرد:

  1. کاغذ دیواری سه بعدی پوستری
  2. کاغذ دیواری سه بعدی معمولی (با نقش ثابت)
کاغذ دیواری پوستری که به صورت جداگانه در مقاله "کاغذدیواری پوستری" توضیح داده شده است، معمولا به صورت چاپی است. به این صورت که طرح مورد نظر شما بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو (با جنس عالی) چاپ می شود. طرح هایی که برای کاغذ دیواری پوستری قابل چاپ پیشنهاد می کنیم و معمولا استفاده می شود، طرح های سه بعدی است. به خصوص طرح منظره سه بعدی برای کاغذ دیواری پوستری بسیار پرطرفدار است. چند نمونه را در زیر میبینید:









کاغذ دیواری سه بعدی با نقش ثابت (نقش آن در هر 60 سانتی متر تکرار می شود):







قیمت کاغذ دیواری سه بعدی
خوشبختانه قیمت کاغذ دیواری سه بعدی با سایر کاغذ دیواری ها تفاوتی ندارد. دقت داشته باشید که قیمت کاغذ دیواری بر اساس آلبومی که در آن قرار دارد تعیین می شود و قیمت تمام نمونه کاغذهای موجود در یک آلبوم با هم یکی است. چه ساده باشد، چه طرح دار و چه سه بعدی. قیمت کاغذ دیواری برای هر رول بیان می شود در حالیکه قیمت کاغذ دیواری پوستری به صورت متر مربع است. قیمت کاغذ دیواری پوستری بر حسب جنس آن مشخص می شود و طرح آن (سه بعدی باشد یا نباشد) تاثیری در قیمت ندارد. پس لطفا هنگام خرید کاغذ دیواری سه بعدی، توجه داشته باشید که نباید برای سه بعدی بودن آن پول بیشتری پرداخت کنید.

نصب کاغذدیواری سه بعدی
نصب کاغذ دیواری به طور کلی کاری تخصصی است که خریداران کاغذدیواری نمی توانند به خوبی آنرا انجام دهند. نصب کاغذ دیواری را باید نصاب کاغذ دیواری انجام دهد که ابزار و تجربه کافی برای نصب دارد. بنابراین نگران نصب آن نباشید. تنها نکته ای که در نصب کاغذ دیواری سه بعدی مهم است، توجه به قرار گرفتن طرح ها کنار هم است به گونه ای که به هیچ وجه درز کاغذ دیده نشود و تمام دیوار یک دست به نظر برسد. چراکه عدم هم راستایی تکه های کاغذ دیواری حتی به اندازه چند میلیمتر در طرح سه بعدی مشخص می شود.


کاغذ دیواری سه بعدی سالن پذیرایی
تنوع کاغذ دیواری های سالن و لابی بسیار زیاد است. کاغذ دیواری سه بعدی پوستری، مدرن یا کلاسیک با رنگ هماهنگ با مبلمان و پرده برای دکور سالن پذیرایی مناسب است. اگر طراحی دکوراسیون منزل شما به صورت مدرن و نسبتا ساده است، پیشنهاد ما کاغذدیواری های سه بعدی مدرن آرکس است. اگر فضای بزرگ و پرنوری دارید، کاغذ دیواری های پوستری را نیز در نظر بگیرید. مزیت این کاغذ دیواری این است که هر طرحی که خود شما پیشنهاد کنید قابل چاپ و اجرا روی دیوار است.


کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون(ال سی دی) و کاغذ دیواری بالای شمینه
یکی از دیوارهایی که معمولا میزبان کاغذ دیواری سه بعدی است، دیوار پشت تلویزیون یا دیوار بالای شمینه است. طرحی که برای دکور این قسمت ها به کار می رود، کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی است که آن هم تنوع طرح و رنگ خود را دارد و باید با فضای کلی دکوراسیون هماهنگ شود. برای انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون یا کاغذ دیواری بالای شمینه، این لینک را مشاهده کنید:
* کاغذ دیواری سنگ سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق
انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب آسان است و سلیقه شخصی مهمتر از اصول طراحی داخلی است. اگر دوست دارید اتاق خود را با کاغذدیواری سه بعدی دکور کنید، از طرح های مدرن کاغذ دیواری سه بعدی یا طرح های کاغذ دیواری گل دار سه بعدی استفاده کنید. در عکس های زیر چند نمونه کاغذ دیواری سه بعدی مناسب اتاق را مشاهده می کنید:






کاغذ دیواری سه بعدی برای فضاهای تجاری
یکی از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون فضاهای تجاری است. از کاغذ دیواری سه بعدی پوستری در بوتیک، رستوران، لابی هتل، کافی شاپ، سالن زیبایی و ویترین فروشگاه استفاده می شود. نمونه های زیر را ببینید:



منبع: arovaco.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
کاغذ دیواری پوستری

یکی از انواع کاغذ دیواری که بسیار خاص بوده و محبوبیت زیادی دارد، کاغذ دیواری پوستری است. این کاغذ دیواری با کاغذ دیواری های رولی متفاوت است. کاغذ دیواری های رولی که در آلبوم های کاغذ دیواری با تنوع بسیار زیاد وجود دارد، تولید انبوه شده و مشابه آن نیز هست. ولی کاغذ دیواری پوستری به صورت سفارشی چاپ میشود و هر طرحی قابل چاپ است. به همین دلیل خاص و منحصر به فرد است.

انواع طرح کاغذ دیواری پوستری

  • کاغذ دیواری پوستری منظره: یکی از طرح های رایج در کاغذ دیواری پوستری طرح منظره است که می تواند مناظر طبیعت یا کهکشان یا شهرها باشد. کاغذ دیواری پوستری به قدری زیبا و طبیعی ساخته می شود که گاهی اوقات تصویر آن کاملا واقعی به نظر می رسد. بعضی از طرح های منظره که به طرح منظره سه بعدی معروفند، طوری طراحی می شوند که انگار فضای جدیدی بر روی دیوار ایجاد می کنند که کاملا زنده است. این کاغذ دیواری ها یک بعد به دیواری اضافه می کنند.






  • کاغذ دیواری سه بعدی: کاغذ دیواری های پوستری سه بعدی طرحی دارند که برجسته به نظر می رسد. مثلا اگر تصویری از مجسمه روی کاغذ دیواری چاپ شده باشد، مثل اینست که چند مجسمه روی دیواری قرار داده شده اند.








  • کاغذ دیواری پوستری اتاق کودک: برای کاغذ دیواری اتاق کودک انواع طرح کاغذ دیواری پوستری وجود دارد که در کاغذدیواری های رولی نیست. چراکه در کاغذ دیواری های رولی که از آلبوم های کاغذ دیواری انتخاب می شوند، طرح کاغذ دیواری مرتب تکرار می شود. ولی در کاغذ دیواری پوستری می توان یک "تک طرح بزرگ" روی کاغذ دیواری چاپ کرد.





  • چاپ عکس سفارشی: همانطور که گفته شد، ویژگی خاص کاغذ دیواری پوستری سفارشی بودن آن است. این بدان معناست که هر تصویری قابل چاپ است. حتی تصاویر افراد را نیز می توان روی کاغذ دیواری چاپ کرد.

کاغذ دیواری پوستری برای چه فضایی مناسب است
از آنجا که کاغذ دیواری پوستری یک تصویر دارد که تکرار نمی شود، نباید تابلو، ساعت یا ال سی دی روی آن نصب شود. کاغذ دیواری پوستری باید روی یک دیوار صاف به صورت یکپارچه نصب شود. پشت تخت، یکی از دیوارهای پذیرایی که روبروی مبلمان قرار دارد و دیوار کنار میز نهارخوری برای نصب کاغذ دیواری پوستری مناسب است. رنگ و طرح کاغذ دیواری با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه خریدار کاغذ دیواری انتخاب می شود. اگر جلوی دیواری که کاغذ دیواری پوستری روی آن نصب شده است، مبلمان یا تخت قرار می دهید، دقت کنید که ارتفاع مبلمان به اندازه ای باشد که طرح کاغذدیواری را نپوشاند. اگر طرحی شلوغ یا رنگی تند برای کاغذ دیواری پوستری انتخاب کرده اید، باید سایر متریال دکوراسیون مثل مبلمان و پرده ساده و روشن باشد تا فضا را زیاد شلوغ نکند. این نکته بخصوص وقتی از کاغذ دیواری پوستری سه بعدی استفاده می کنید که به دیوار عمق می دهد، بیشتر باید در نظر گرفته شود.






جنس کاغذ دیواری پوستری
جنس کاغذ دیواری پوستری از بهترین متریال کاغذ دیواری است. به طور کلی دو جنس کاغذ دیواری PVC و کاغذ دیواری چرمی برای کاغذ دیواری پوستری در نظر گرفته می شود که طرح پوستر روی آن چاپ می شود. جنس PVC همانند کاغذ دیواری های باکیفیت و با قابلیت شستشو است که روکش وینیل دارد. کاغذ دیواری چرمی نیز از جنس نوعی چرم مصنوعی است که با چرم مصنوعی که برای ساخت کیف و کفش استفاده می شود فرق دارد. این جنس بسیار باکیفیت و قابل شستشو است که در آلبوم های کاغذ دیواری (رولی و غیر پوستری) وجود ندارد. به همین دلیل کسی که از این کاغذ دیواری استفاده می کند از ویژگی قابلیت شستشو، ضد خش بودن، با دوام بودن، دوده نگرفتن و ضد حساسیت بودن بهره مند می شود.
کاغذ دیواری پوستری به صورت چاپ تصویر مورد نظر روی کاغذ دیواری با جنسی که توضیح داده شد، ساخته می شود. به همین دلیل جنس آن نیز مانند طرح روی آن قابل انتخاب توسط خریدار است.

قیمت کاغذ دیواری پوستری
قیمت کاغذ دیواری پوستری به صورت مترمربع بیان می شود و با کاغذ دیواری های آلبومی که به صورت رولی به فروش می رسند، فرق می کند. قیمت آن به دلیل سفارشی بودن و اینکه باید مخصوص هر خریدار به صورت جداگانه چاپ شود و تولید انبوه ندارد، گران تر از کاغذ دیواری های رولی است. البته همانطور که گفته شد، کاغذ دیواری پوستری در دو جنس اصلی PVC و چرم مصنوعی وجود دارد که چرم مصنوعی کیفیت بالاتری داشته و گران تر است. به هر حال در خیلی موارد، این هزینه اضافه ارزش دارد، چراکه کاغذ دیواری تولید شده کاملا منحصر به فرد است و در خانه دیگری وجود ندارد.

نصب کاغذ دیواری پوستری
نصب کاغذ دیواری پوستری نیز مثل کاغذ دیواری های رولی توسط نصاب کاغذ دیواری و با چسب مخصوص کاغذ دیواری انجام می شود. کاغذ دیواری پوستری با عرض 1.25 تولید می شود و به همین صورت نصب می شود. تکه های کاغذ دیواری باید خیلی دقیق کنار هم قرار بگیرد و هیچ درزی دیده نشود. رعایت این نکات از وظایف نصاب است. پس توصیه می شود که یک نصاب کاغذ دیواری حرفه ای و باتجربه انتخاب کنید. در مقاله "نصب کاغذ دیواری" درباره جزئیات نصب کاغذ دیواری توسط نصاب توضیح داده شده است.

مراحل و مدت زمان ساخت و اجرای کاغذ دیواری پوستری
از آنجا که کاغذ دیواری پوستری سفارشی است و برای هر مشتری به صورت جداگانه طراحی و چاپ می شود، در اینجا مراحل تولید آنرا توضیح می دهیم:

  1. طرح کاغذ دیواری توسط مشتری انتخاب شده و به طراح داده می شود. طراح نیز آن طرح را در نرم افزارهای مخصوص طراحی پیاده کرده و فایل عکس طراحی شده را آماده می کند. زمان مورد نیاز: 7-4 روز


  1. طرح مخصوص پس از تایید مشتری برای چاپ ارسال می شود. در این مرحله یک تکه کوچک از کاغذ دیواری چاپ شده و به مشتری نشان داده می شود تا رنگ و جنس آنرا از نزدیک ببیند. زمان: 2 روز


  1. پس از تایید مجدد مشتری، چاپ خانه کاغذ دیواری مربوطه را چاپ کرده و آنرا خشک می کند. زمان: 5-4 روز


  1. در مرحله آخر، کاغذ دیواری پوستری توسط نصاب کاغذ دیواری روی دیوار نصب می شود. زمان: کمتر از 1 روز


منبع:arovaco.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در دکوراسیون

یک ترکیب متداول در دکور دیوارها این است که روی یک یا چند دیوار کاغذ دیواری نصب می شود و سایر دیوارها رنگ معمولی دارد. این ترکیب با اینکه به اندازه دکوراسیون تمام کاغذ دیواری زیبا نیست، اما کمی از نظر هزینه به صرفه تر است. البته هزینه آن بستگی به این دارد که کاغذ دیواری و رنگ را با چه کیفیتی انتخاب می کنید. در این مقاله به مزایا و معایب ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در دکوراسیون می پردازیم.

رنگ یا کاغذ دیواری
در مقاله "رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری"، درباره مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ دیوار صحبت شد. در واقع دلیل محبوبیت کاغذ دیواری و تنوع زیادی که در آن بوجود آمده است، نیز همین ویژگی های مثبتی است که نسبت به رنگ دیوار دارد. کاغذ دیواری دوامی به مراتب بیش از رنگ دارد، دوده و چرک جذب نمی کند (اگر با کیفیت باشد)، قابل شستشو با آب و مواد شوینده است، مثل رنگ نمیریزد و نمونه های مرغوب آن پاره نیز نمی شود، نصب آن تمیز و بدون بو است و بیش از یک روز طول نمی کشد. از طرفی تنوع رنگ و طرح کاغذ دیواری حتی اگر کاغذدیواری ساده باشد، با رنگ قابل مقایسه نیست. کاغذ دیوار های ساده در خود انواع مختلف بافت را دارند، بعضا متالیک یا اکلیل دار هستند و در نور می درخشند و رنگ های آنها تنوعی بی نظیر دارد. تمام این مزایا به علاوه پیشرفت صنعت دکوراسیون و معماری داخلی به طور کلی باعث افزایش محبوبیت کاغذ دیواری نسبت به رنگ شده است.


مقایسه قیمت کاغذ دیواری و رنگ

همانطور که در مقاله "قیمت کاغذ دیواری" اشاره شد، قیمت کاغذ دیواری های مختلف بر حسب کیفیت و کشور سازنده با هم تفاوت دارد. در حال حاضر بعضی کاغذ دیواری های چینی که از نظر کیفیت بسیار ضعیف است و ضخامت آن مثل روزنامه بوده و به راحتی پاره می شود، قیمتی معادل بدترین انواع رنگ دارد. از طرفی کاغذ دیواری های اروپایی که برندهایی مثل Esprit و Roberto Cavalli تولید می کنند، بسیار گران قیمت است. اگر می خواهید یک کاغذ دیواری با کیفیت عالی و قیمتی مناسب نصب کنید، قیمت آن تقریبا متری 4 هزار تومان بیشتر از رنگ با کیفیت عالی است. این اختلاف هزینه در یک سالن مثلا 30 متری (مساحت کف سالن)، 200 تا 250 هزار تومان می شود. به همین دلیل اگر این اختلاف هزینه برای شما قابل قبول است، نصب کاغذ دیواری در تمام دیوارهای فضا (بخصوص سالن پذیرایی) بسیار شیک تر و زیباتر از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ خواهد شد.

استفاده از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری
با اینکه گفته شد استفاده از کاغذدیواری طرح دار و ساده بسیار زیباتر از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ است، گاهی اوقات پیش می آید که افرادی خانه را رنگ کرده و سپس تصمیم به اجرای کاغذ دیواری می گیرند. یا می خواهند بعضی از دیوارهای منزل را با استفاده از کاغذ دیواری از فضای تمام رنگ مجزا کنند. در این مواقع تصمیم به ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی می گیرند. در این ترکیب بخصوص اگر در سالن یا لابی اجرا شود، یک یا دو دیوار را که دیوار های اصلی به حساب می آید و زیاد در دید قرار دارد، کاغذ دیواری نصب می کنند. به عنوان مثال دیوار پشت مبلمان در پذیرایی یا دیوار پشت تلویزیون برای نصب کاغذ دیواری پتانسیل بهتری دارد.
در این موارد رنگ زمینه کاغذ دیواری باید بسیار نزدیک به رنگ سایر دیوارها باشد تا بیشترین هارمونی را بوجود بیاورد. اما طرح کاغذ دیواری بنا به سلیقه افراد می تواند کلاسیک، مدرن، فانتزی یا سه بعدی باشد و از نظر طرح محدودیتی وجود ندارد. برای انتخاب مدل کاغذ دیواری، به مقاله های "طرح و مدل کاغذ دیواری" و "هماهنگی کاغذ دیواری و دکوراسیون" مراجعه کنید.


چه دیوارهایی مناسب نصب کاغذ دیواری است؟

وقتی تصمیم گرفتید که تنها یک دیوار را کاغذ دیواری بزنید، دیوار باید دیوار اصلی اتاق باشد. چند نمونه دیوار مناسب نصب کاغذ دیواری در زیر آورده شده است:

  1. دیوار پشت تخت خواب
  2. دیوار اصل پشت مبلمان در سالن
  3. دیوار پشت میز نهار خوری
  4. دیوار پشت تلویزیون
  5. دیوار پشت میز کار


معایب ترکیب کاغذ دیواری و رنگ


  1. عدم هماهنگی رنگ
با اینکه سعی می شود رنگ زمینه کاغذ دیواری هر چه بیشتر به رنگ دیوار نزدیک باشد، به هر حال اختلاف رنگ مشهود خواهد بود. معمولا در آلبوم های کاغذ دیواری، بعد از هر نمونه کاغذ دیواری طرح دار، یک یا چند نمونه کاغذدیواری ساده که با آن هماهنگ است قرار می دهند. این کاغذ دیواری های ساده که در خود طرح بافت دارند یا متالیک هستند، هماهنگی و هارمونی بی نظیری با نمونه طرح دار آن دارد که به هیچ وجه نمی توان آنرا با رنگ درآورد.

  1. عدم هماهنگی جنس
عدم هماهنگی جنس کاغذ دیواری که پی وی سی است با رنگ دیوار به شدت از زیبایی دکوراسیون می کاهد. به طوری که بعضی اوقات (بخصوص اگر کاغذ دیواری جنس خوبی نداشته باشد) رنگ کامل خیلی بهتر از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری دیده می شود.

  1. کم شدن جلوه کاغذ دیواری
یک از جلوه های اصلی کاغذ دیواری هارمونی زیبایی است که در دکوراسیون ایجاد می کند. کاغذ دیواری های ساده کمابیش طرح های ریزی دارد که باعث می شود کاغذ دیواری ساده و طرح دار علاوه بر رنگ، هماهنگی سبک و مدل هم داشته باشد. این جلوه با ترکیب کاغذ دیواری و رنگ از بین می رود. همچنین کاغذ دیواری با مبلمان و پرده نیز هماهنگی دارد که این تناسب به هیچ وجه در رنگ وجود ندارد. چون رنگ صرفا یک پوشش برای دیوار است و هیچ هماهنگی و زیبایی ندارد.

  1. اختلاف سطح در دیوار
کاغذ دیواری باکیفیت سه تا 5 میلیمتر ضخامت دارد. وقتی روی دیوار نصب می شود، 3 تا 5 میلیمتر جلوتر از رنگ قرار می گیرد. گرچه این اختلاف با نگاه کردن از روبرو مشخص نمی شود، وقتی از کنار نگاه کنید، اختلاف ارتفاع به خوبی مشخص می شود و از زیبایی کار می کاهد.

با اینکه ترکیب کاغذ دیواری و رنگ به زیبایی کاغذ دیواری کامل نیست، ولی همانطور که گفته شد در بعضی دیوارها در فضاهای خاص به کار می رود و زیباست. به همین دلیل اگر دوست دارید از این ترکیب استفاده کنید، تنها توصیه این است که کاغذ دیواری را مرغوب انتخاب کنید.





منبع:arexdecor.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
دکوراسیون و کاغذ دیواری کلاسیک

سبک معماری و دکوراسیون داخلی کلاسیک که از زمان رم باستان مورد استفاده بوده است، مبتنی بر نظم، تقارن و تعادل است. این سبک در قرن 17 میلادی دوباره به معماری و معماری داخلی راه پیدا کرد و تا امروز هم طرفدار خاص خود را دارد. از مزایای سبک کلاسیک همیشگی بودن آن است. به این معنا که هرگز کهنه نشده و از مد نمی افتد. سبک و استایل کلاسیک، لاکجری به حساب آمده و استفاده از آن در هر خانه نشانی از ثروت و رفاه است. این ارتباط دوطرفه بین دکوراسیون کلاسیک و ثروت سالهاست که در کشورهای غربی و نیز در ایران وجود دارد. یک دلیل این ارتباط کیفیت متریال کلاسیک است. اصولا سبک کلاسیک در هر هنر (صنعت مد، معماری، دکوراسیون) با متریال با کیفیت تعریف می شود و به همین دلیل هزینه آن بیشتر است.
تاریخچه دکوراسیون کلاسیک
همانطور که گفته شد سبک کلاسیک به شدت از روم و یونان باستان الهام می گیرد. کلاسیک گرایی در قرن 17 میلادی در فرانسه آغاز شد و به سرعت در تمام اروپا رواج یافت. سبک کلاسیک که بیشتر توسط طبقه اشراف مورد استفاده قرار می گرفت به مدت دو قرن و تا قبل ظهور مدرنیسم، یگانه سبک استفاده شده در معماری بود.
با اینکه سبک معماری و دکوراسیون کلاسیک، یکپارچه و مشخص است، ولی در هر کشور و فرهنگ المان های خاصی به آن اضافه شده است. به عنوان مثال، در فرانسه از لوسترهای لاکجری و در انگلستان از دکوراسیون ساده چوبی استفاده می شد. روسیه نیز در عصر ملکه کاترین معماری کلاسیک متقارن و هارمونیک را دنبال کرد.


ویژگی های دکوراسیون کلاسیک
کلاسیک سبکی همیشگی است و تاریخ زوالی ندارد. المان ها در این سبک ساده و طراحی به صورت متقارن بوده وهارمونی رنگ و طرح به شدت در آن رعایت می شود. از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاده کرد:

  1. سادگی، تقارن، نظم و یکپارچگی کلید اصلی است.
  2. رنگ ها و طرح به شدت هارمونی دارد و المان های متضاد در آن به کار نمی رود.
  3. تمرکز دکوراسیون در یک قسمت از فضا مثلا شمینه یا میز نهارخوری قرار دارد.
  4. از متریال طبیعی مثل چوب و سنگ در دکوراسیون استفاده می شود.
  5. رنگ ها بیشتر از طبیعت الهام گرفته شده است. رنگ های کرم، قهوه ای، سبز، آبی و سفید در این سبک زیاد به کار می رود. رنگ ها عمدتا بسیار روشن است.
  6. از پارچه و متریال بسیار باکیفیت استفاده می شود.
  7. لوازم دکوری آنتیک و پرده های سبک قدیمی زیاد به کار می رود.

کاغذ دیواری و دکوراسیون
در مقاله "هماهنگی کاغذ دیواری و دکوراسیون" به کاغذ دیواری های کلاسیک و مبلمان و پرده هماهنگ با آن اشاره شد. در دکوراسیون کلاسیک در ایران، از مبلمان استیل و لاکجری و پرده های مخمل چند لایه با تور استفاده می شود. بهترین کاغذ دیواری که می توان با این مبلمان و پرده ست کرد، ترکیب کاغذ دیواری کلاسیک و ساده است.
بیشترین کاربرد کاغذ دیواری ساده در ست کردن آن با کاغذ دیواری های طرح دار در فضاهای مختلف است. کاغذ دیواری طرح دار حتی اگر به رنگ ملایم باشد، نمی تواند برای دکور همه دیوارها به کار رود، بلکه باید آنرا با کاغذ دیواری ساده همرنگ آن ست کرد. کاغذ دیواری طرح دار معمولا روی دیوار اصلی پشت مبلمان، کنار میز نهار خوری، پشت تخت یا روبروی تخت و دیوار پشت تلویزیون به کار می رود. می توان روی دیوارهای روبروی هم در سالن و اتاق کاغذ دیواری طرح دار نصب کرد، ولی دیوارهای کنار دیوار طرح دار باید حتما کاغذ دیواری ساده داشته باشد.
در دکوراسیون کلاسیک، کاغذ دیواری را می توان روی تمام دیوار را روی قاب های گچی که روی دیوار درست شده است، نصب کرد. قاب ها گچی معمولا در سالن های بزرگ و تالارها وجود دارد و در فضاهای کوچک مثل سالن پذیرایی آپارتمان کاربرد ندارد. در زیر نمونه هایی از نصب کاغذ دیواری را درون قاب های روی دیوار می بینید:



طرح کلاسیک کاغذ دیواری
کاغذ دیواری های کلاسیک همیشه وجود دارد و هرگز از مد کنار نمی رود. به همین دلیل تقریبا در تمام آلبوم های کاغذ دیواری می توان نمونه هایی از کاغذ دیواری کلاسیک را پیدا کرد.
رایج ترین طرح کلاسیک کاغذ دیواری، طرح داماسک است که در بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری با رنگ ها و شکل های مختلف وجود دارد. کاغذ دیواری طرح داماسک (که به اشتباه به آن کاغذ دیواری داماس می گویند)، طرحی گلدار به شکل اشک است و می تواند به صورت پراکنده یا پر در سطح کاغذ دیواری وجود داشته باشد.


جنس کاغذ دیواری کلاسیک
اساسا هر چیز که در سبک کلاسیک تولید شود اعم از لباس، کفش، مبلمان، پرده و غیره با بهترین کیفیت ممکن ساخته می شود. دکوراسیون سبک کلاسیک از قدیم توسط افراد ثروتمند استفاده می شده و امروزه نیز چنین است. به همین دلیل کیفیت بالا ویژگی اصلی متریال دکوراسیون کلاسیک است. کاغذ دیواری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کاغذ دیواری مدل کلاسیک باید کیفیت بالایی داشته باشد.
در حال حاضر طرح ها و کیفیت کاغذ دیواری آنقدر متنوع است که می توانید انواع کاغذ دیواری بی کیفیت تولید چین در سبک کلاسیک پیدا کنید. اما به خاطر داشته باشید که به کار بردن این کاغذ دیواری ها روی دیوار نه تنها زیبایی ندارد، بلکه تاثیر بدی روی تمام دکوراسیون می گذارد. به همین دلیل اگر دوست دارید کاغذ دیواری طرح کلاسیک استفاده کنید، باید در انتخاب کاغذ دیواری با کیفیت دقت لازم را به عمل آورید.

منبع:arovaco.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
کاغذ دیواری از نظر جنس چه تنوعی دارد؟

کاغذ دیواری از نظر جنس چه تنوعی دارد؟

انواع کاغذ دیواری در این مقاله انواع کاغذ دیواری را از نظر جنس بررسی می کنیم:

کاغذ دیواری کاغذی
این نوع کاغذ دیواری بسیار نازک و غیر قابل شستشو است. با چسب مخصوص کاغذ دیواری به دیوار می چسبد و مدت ۱ تا ۲ سال دوام دارد. کاغذدیواری کاغذی به راحتی پاره می شود. به همین دلیل هنگام جابجا کردن مبلمان منزل باید دقت کرد تا پارگی پیش نیاید. تنها مزیت آن به انواع دیگر کاغذ دیواری قیمت ارزان آن است.

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیلاین نوع کاغذ دیواری محکم، بادوام، قابل شستشو و ضد خش است. به سختی پاره می شود و پس از نصب به دیوار تا ۵ سال دوام دارد. کاغذ دیواری های پی وی سی (PVC) در ابعاد کوچک ۵ مترمربع و بزرگ ۱۶ مترمربع در بازار وجود دارد.

کاغذ دیواری نانو
یکی از انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری نانو است. کاغذ دیواری هایی که با تکنولوژی نانو ساخته می شوند، علاوه بر ویژگی های کاغذدیواری های PVC ویژگی های مثبت دیگری دارند. به دلیل تکنولوژی خاصی که در ساخت آنها به کار رفته است، ضد دوده و کثیفی هستند، پاره نمی شوند، ضد حساسیت هستند، در برابر تابش آفتاب مقاومند و عایق صدا و گرما هستند.

کاغذ دیواری مخملیدر کاغذ دیواری مخملی، تکه های نقش و نگار از جنس مخمل پارچه ای یا مخمل پلاستیکی به کار رفته است. این نوع کاغذ دیواری زیبایی خاص خود را دارد و البته قیمت بالاتری نسبت به کاغذ دیواری های معمولی دارد. طرح های کاغذ دیواری های مخملی معمولا کلاسیک است و رنگ های تیره دارد.

کاغذ دیواری سه بعدییکی از انواع کاغذ دیواری های قابل شستشو، کاغذ دیواری سه بعدی است. کاغذ دیواری های سه بعدی از فاصله چند متری کاملا برجسته به نظر می آیند.

کاغذ دیواری الیاف طبیعییکی از انواع کاغذ دیواری که قیمت بالایی دارد و بسیار کمیاب است، کاغذ دیواری با الیاف طبیعی است. این کاغذ دیواری با چوب طبیعی ساخته می شود و تمام ویژگی های کاغذ دیواری های قابل شستشو را دارد و بعلاوه سازگار با طبیعت است.


منبع:arovaco.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری ساده


اگر یک مدل کاغذ دیواری باشد که با هر دکوراسیون و هر سبک کاغذ دیواری ست شود، کاغذ دیواری ساده است. کاغذ دیواری ساده به کاغذ دیواری گفته می شود که طرح بسیار کمی دارد، در خود آن بافت دارد یا کاغذ دیواری کاملا ساده است. به همین دلیل تنوع کاغذ دیواری های ساده بسیار بالا است و در رنگ های مختلف ارائه می شود.


کاغذ دیواری ساده هماهنگ با کاغذ دیواری طرح دار


یکی از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری ساده، استفاده از آن همراه با کاغذ دیواری های طرح دار است. چراکه استفاده از کاغذ دیواری به گونه ای است که انواع کاغذ دیواری طرح دار با کاغذ دیواری ساده، روی دیوار ست می شود. در یک سالن یا یک اتاق، دو دیوار روبروی هم کاغذ دیواری طرح دار می شود، ولی به ندرت کاغذ دیواری های طرح دار را روی دیوارهای کنار هم نصب می کنند. به همین دلیل روی این دیوارها کاغذ دیواری ساده نصب میشود. کاغذ دیواری ساده باید از نظر رنگ، هارمونی کاملی با کاغذ دیواری طرح دار کنار آن داشته باشد. در عین حال بافت کاغذ دیواری ساده هم باید هماهنگ با کاغذ دیواری طرح دار باشد. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری طرح دار را کلاسیک و اکلیل دار انتخاب کرده اید، می توانید از کاغذ دیواری های ساده اکلیل دار برای ست کردن با آن استفاده کنید. یا اگر کاغذ دیواری طرح دار بافت پارچه است، کاغذ دیواری ساده را نیز از بافت پارچه و همرنگ آن انتخاب کنید.


در بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری، در کنار هر طرح کاغذ دیواری، یک کاغذ دیواری ساده گذاشته شده است که با آن ست می شود. معمولا برای هر کاغذ دیواری طرح دار، یک کاغذ دیواری ساده همرنگ آن طراحی می شود. توجه داشته باشید که در بسیاری مواقع کاغذ دیواری ساده خود دارای طرح است، اما طرح آن بسیار کمتر از کاغذ دیواری طرح دار هماهنگ با آن است. خوشبختانه تعداد کاغذ دیواری های ساده در هر آلبوم کاغذ دیواری آنقدر زیاد است که می توان یک کاغذ دیواری مدل دار را با یک کاغذ دیواری ساده در آلبومی دیگر ست کرد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.





کاغذ دیواری ساده به عنوان کاغذ دیواری اصلی


کاغذ دیواری های ساده که هیچ طرحی ندارند، در رنگ و بافت با هم تفاوت دارند. کاغذ دیواری می تواند کاملا ساده، اکلیل دار، بافت پارچه ای، بافت حصیری، دارای طرح های هندسی از خود کاغذ دیواری با همان رنگ یا دارای خطوط و نقش مخمل باشد.


از این کاغذ دیواری ها برای ست کردن با کاغذ دیواری طرح دار یا به عنوان کاغذ دیواری اصلی برای دکور دیوارها استفاده می شود. خیلی افراد دوست دارند دکوراسیونی ساده و شیک داشته باشند که رنگ های مختلف در آن به کار نرفته باشد. خوشبختانه طیف وسیعی کاغذ دیواری ساده وجود دارد که طرح های بسیار ریز یا بافت زیبایی در خود دارند. این کاغذ دیواری ها در رنگ های مختلف به عنوان کاغذ دیواری ساده در دکوراسیون به کار می رود. بعضی آلبوم های کاغذ دیواری نیز به طور خاص، سبک ساده دارد و از این سبک کاغذ دیواری زیاد استفاده کرده است. کاغذ دیواری ساده و دکوراسیون سبک ساده که در آن از طرح های ریز و کم و رنگ های آرام استفاده می شود، بعد از سال ۲۰۱۵ بسیار محبوب شده و طرفدار زیادی دارد.




نصب کاغذ دیواری ساده


نصب کاغذ دیواری ساده که مثل سایر کاغذ دیواری توسط نصاب کاغذ دیواری به صورت حرفه ای انجام می شود، در کل ساده تر از نصب کاغذ دیواری طرح دار بوده و سریع تر از آن انجام می شود. برای نصب کاغذ دیواری باید تکه های برش داده شده روی دیوار هم تراز بشود، طوریکه طرح کاغذ دیواری به هم نخورد. این مشکل در کاغذ دیواری ساده کمتر است و همین امر نصب آن را راحت تر می کند. از طرفی حجم دور ریز کاغذ دیواری کمتر است، چراکه برای هم تراز کردن تکه های کاغذ دیواری نیاز به برشی کمتری هست.


شستن کاغذ دیواری ساده


شستن و تمیز کردن کاغذ دیواری ساده به همان روش شستن سایر کاغذ دیواری ها انجام می شود. اگر یک آلبوم کاغذ دیواری، قابل شستشو باشد، به این معنی است که همه کاغذ دیواری های آن از جمله کاغذ دیواری های ساده، قابل شستشو است. روش شستن کاغذ دیواری قابل شستشو در مقاله های "نگهداری از کاغذ دیواری" و "تمیز کردن کاغذ دیواری" توضیح داده شده است. تنها نکته ای که در تمیز کردن کاغذ دیواری ساده با دستمال نم باید رعایت کرد، توجه به رنگ کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری های ساده معمولا رنگ روشن و سفید هستند. به همین دلیل باید برای تمیز کردن آن حتما دستمال سفید و کاملا تمیز به کار برد که دستمال کاغذ دیواری را لک نکند.


همانطور که در مقاله های دیگر گفته شده است، کاغذ دیواری های جنس نانو که روکش وینیل دارند، دوده و چرک جذب نمی کنند. به همین دلیل اگر از کاغذ دیواری ساده رنگ روشن استفاده می کنید، به هیچ وجه نگران چرک تاب شدن و کثیف شدن کاغذ دیواری به مرور زمان نباشید. بلکه فقط تکه ای از کاغذ دیواری ممکن است در اثر برخورد خودکار، لاک یا مواد غذایی کثیف شود که قابل شستشو است.



کاغذ دیواری ساده در اتاق کودک


در اتاق کودک نیز با همان استانداردها از کاغذ دیواری استفاده می شود که در سایر فضاها. در اتاق کودک نیز نمی توان روی همه دیوارها کاغذ دیواری طرح دار نصب کرد. به همین دلیل باید برای هر مدل کاغذ دیواری کودک، یک کاغذ دیواری ساده که با آن هارمونی داشته باشد، انتخاب کرد. در آلبوم های کاغذ دیواری کودک نیز نمونه های کاغذ دیواری ساده هماهنگ با کاغذ دیواری های طرح کودک گذاشته شده است. کاغذ دیواری های ساده کودک یا کاملا ساده یا دارای طرح های ریز کودکانه (ستاره، گل ریز، خالخالی) به رنگ های مختلف است. معمولا کاغذ دیواری های کودک نیز همراه با کاغذ دیواری هماهنگ با آن در آلبوم کاغذ دیواری کودک ارائه می شود.




منبع:arovaco.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
کاغذ دیواری قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو چیست؟

به جرات می توان گفت که مهمترین ویژگی کاغذ دیواری ها در حال حاضر قابلیت شستشو است. با اینکه این ویژگی در تمام کاغذ دیواری ها وجود ندارد، اما بیشتر کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند. ویژگی قابلیت شستشو به دلیل جنس pvc و یک لایه نازک روکش وینیل است که روی کاغذ دیواری کشیده شده است. وینیل نوعی پلاستیک است که دیده نمی شود ولی پیوندهای ملکولهای آن به گونه ای است که آب از آن عبور نمی کند. روکش وینیل قابل لمس نیست. مثلا وقتی شما کاغذ دیواری را می بینید و لمس می کنید که جنس مخمل روی آن کار شده یا مثلا اکلیل دارد، روکش وینیل روی آن قسمت ها هم هست. بنابراین مخمل دار یا نگین دار بودن کاغذ دیواری مانع شستشوی آن نمی شود.

قابلیت شستشو سه درجه دارد. از درجه یک که کمترین میزان قابلیت شستشو است تا درجه سه که بیشترین حد را دارد. درحالیکه کاغذ دیواری قابل شستشو درجه یک تنها با یک دستمال نمناک قابل تمیز کردن است، کاغذ دیواری قابل شستشو درجه سه را می توان با ابر خیس و مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی تمیز کرد.

تمیز کردن (شستن) کاغذ دیواری
در این وبسایت در بخش "مقاله های کاغذدیواری آرکس" مقاله مفصلی درباره روش تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو آورده شده است. در اینجا به طور مختصر توضیح می دهیم:
کاغذ دیواری های آرکس تولید کره جنوبی و تماما قابل شستشو درجه سه هستند. بنابراین به سادگی می توان آنها را تمیز کرد. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جنس این کاغذ دیواری ها نانو است. یعنی با استفاده از تکنولوژی نانو تولید شده اند که این باعث می شود دوده، چرک و غبار جذب نکنند. ولی با این حال می توان هر لکه (مثل برخورد کف کفش با دیوار یا خط خودکار) را به روش زیر تمیز کرد:


  • یک دستمال نخی سفید رنگ کاملا تمیز بردارید و آنرا به آرامی روی دیوار بکشید.
  • یک ابر کاملا تمیز(ترجیحا نو و استفاده نشده) را در ظرف آب و مایع ظرفشویی برده و خیس کنید. سپس با فشار دادن تمام آب آنرا بگیرید و آنرا به نرمی روی دیواری بکشید تا لکه کاملا پاک شود.
  • بلافاصله با یک دستمال نخی سفید رنگ تمیز دیوار را خشک کنید.


برای پاک کردن لکه های خاص که با آب و مایع ظرفشویی پاک نمی شود، می توان از لکه بر کاغذ دیواری استفاده کرد.

خرید کاغذ دیواری قابل شستشو
اگر قصد خرید کاغذ دیواری قابل شستشو را دارید، حتما هنگام خرید از آن مطمئن شوید. یک راه ساده برای تشخیص کاغذ دیواری قابل شستشو نگاه کردن به ویژگی های ذکر شده درباره کاغذدیواری در آلبوم است. قابلیت شستشو حتما در آلبوم کاغذدیواری ذکر می شود. کاغذ دیواری های کره ای تماما قابل شستشو درجه ۳ هستند.

قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو
همانطور که گفته شد جنس بعضی از کاغذ دیواری ها از کاغذ نازک یا کلفت است که قابل شستشو نیست. ولی کاغذ دیواری قابل شستشو حتما از جنس پی وی سی (pvc)، یعنی نوعی پلاستیک است و روکش وینیل دارد. همین تفاوت کیفیت جنس قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو را بیشتر می کند. البته این تفاوت کیفیت جنس کاغذ دیواری تنها باعث قابل شستشو بودن آن نمی شود، بلکه کاغذ دیواری جنس PVC پاره نمی شود و به راحتی خراش برنمی دارد. به طور متوسط قیمت هر مترمربع کاغذ دیواری قابل شستشو تقریبا دو برای قیمت همان کاغذ دیواری از جنس کاغذ (بدون روکش) است که به راحتی پاره شده و قابل شستشو هم نیست. با اینکه این کاغذ دیواری ها ارزان است، ولی مقرون به صرفه نیست. چون خیلی زود (بعد از چند ماه) پاره و خراب شده و به همین دلیل خرید آن توصیه نمی شود.

نصب کاغذ دیواری قابل شستشو
روش نصب کاغذ دیواری ها مثل هم است و توسط نصاب کاغذ دیواری انجام می شود. کاغذ دیواری قابل شستشو به روش سایر کاغذ دیواری ها نصب می شود و مراقبت خاصی ندارد.



کاغذ دیواری قابل شستشو برای اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک علاوه بر زیبا بودن و رعایت نکات روانشناسی کودک، باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد. از جمله قابل شستشو بودن و ضد حساسیت بودن.
کودک از سنی که شروع به راه رفتن می کند دست خود را به دیوار میزند و دیوار به مرور کثیف می شود ( مثل لکه های بستنی و چربی). همچنین از دو-سه سالگی به بعد که ماژیک و مداد دست میگیرد، دیوار اتاقش اولین جایی است که خط خطی می شود! بنابراین قابل شستشو بودن کاغذ دیواری اتاق کودک واجب است. روش تمیز کردن این لکه ها در بالا توضیح داده شد.



کاغذ دیواری قابل شستشو برای آشپزخانه

یکی از مکان هایی که به تازگی (۳-۲ سال اخیر) بکاربردن کاغذ دیواریدر آن رایج شده است، آشپزخانه است. بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری کره ای طرح هایی را برای دکوراسیون آشپزخانه گذاشته اند. قابلیت شستشو درجه ۳ کاغذدیواری های آرکس از نظر جنس و کیفیت، اجازه استفاده از آن را در آشپزخانه می دهد. روش شستن کاغذ دیواری در آشپزخانه مشابه سایر مکان هاست و تفاوتی ندارد. برای به کار بردن کاغذدیواری قابل شستشو در آشپزخانه نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • در پشت اجاق گاز (جایی که همیشه پخت و پز انجام می شود) کاغذ دیواری استفاده نکنید.
  • هنگام شستن کف آشپزخانه با آب، اگر کاغذ دیواری خیس شد، آنرا با یک دستمال تمیز خشک کنید.
  • برای دکوراسیون آشپزخانه با کاغذ دیواری، معمولا یک یا دو دیوار آن را که پشت سینک و اجاق قرار ندارد، کاغذ دیواری نصب می کنند. برای فضای بین کابینت از کاشی یا سنگ آنتیک استفاده کنید. برای مشاوره در این زمینه با شرکت آرکس تماس بگیرید.


منبع:arovaco.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
قبل از نصب کاغذ دیواری، زیرسازی دیوار چگونه انجام می شود؟

قبل از نصب کاغذ دیواری، زیرسازی دیوار چگونه انجام می شود؟

زیرسازی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری

یک سوال که خریداران کاغذ دیواری مطرح می کنند، نیاز دیوار به زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری است. اصولا برای نصب کاغذ دیواری فرض بر این است که دیوار کاملا صاف، بدون شوره گچ و رنگ و بدون کنده کاری است. اگر غیر از این باشد دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی دارد. در این مقاله به انواع سطوحی که کاغذ دیواری با زیرسازی و بدون زیرسازی روی آن نصب می شود و مشکلاتی که پس از نصب کاغذ دیواری روی دیوار نم دار پیش می آید، اشاره می کنیم.

زیرسازی دیوار چیست؟

برطرف کردن عیب و ایراد دیوار نظیر ترک خوردگی و پرکردن تکه های کنده شده گچ دیوار را زیرسازی می گویند. زیرسازی دیوار توسط نصاب کاغذ دیواری انجام می شود که در این زمینه حرفه ای است و لوازم و مواد مورد نیاز زیرسازی را دارد. زیرسازی دیوار غالبا با بتونه کاری انجام می شود. نصاب کاغذدیواری با بتونه و به وسیله کاردک تکه های کنده شده و ترک خورده دیوار را می پوشاند و دیوار را کاملا صاف و آماده نصب کاغذدیواری می کند.
زیرسازی دیوار باید قبل از کاغذ دیواری انجام شود، ولی خشک شدن بتونه نیاز به زمان زیادی ندارد. به همین دلیل می توان یک ساعت پس از زیرسازی دیوار، کاغذ دیواری را نصب کرد.



هزینه زیرسازی دیوار چقدر است؟

زیرسازی دیواری برخلاف نصب کاغذ دیواری هزینه مشخص و ثابتی ندارد، بلکه بر حسب متراژ دیوار، جنس سطحی که کاغذ دیواری روی آن نصب می شود و مدت زمانی که وقت می گیرد، فرق می کند. بنابراین بهتر است قبل از انجام زیرسازی و پس از بازدید فضا توسط نصاب کاغذ دیواری، هزینه را از نصاب کاغذ دیواری پرسیده و با او در این مورد مذاکره کنید. اما معمولا هزینه زیرسازی بین ۱۲۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان متغیر است.

نصب کاغذ دیواری روی گچ و رنگ

کاغذ دیواری به راحتی روی گچ و رنگ نصب می شود و برای نصب آن صرفا نیاز به چسب کاغذ دیواری است که نصاب ها با خود می آورند. اگر دیوار ترک خورده باشد یا تکه هایی از گچ و رنگ دیوار کنده شده باشد، باید قبل از نصب کاغذ دیواری، زیر سازی انجام شود. همچنین اگر دیوار قبلا خیس بوده باشد و گچ و رنگ ریخته باشد (به اصطلاح دیوار شوره داشته باشد)، نیاز به زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری است. زیرسازی خرابی های دیوار گچی و رنگ زیاد زمان بر نیست و سریع انجام می شود.

نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری

خیلی از آنها کاغذ دیواری دارد و خریداران کاغذ دیواری که عموما در دکوراسیون بسیار باسلیقه هستند، با تغییر مد در دکوراسیون و ارائه کاغذ دیواری های جدید، تصمیم به تعویض کاغذ دیواری خانه می گیرند. کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری نصب نمی شود. اگر کاغذ دیواری را روی کاغذ دیواری بچسبانید، بعد از مدت کوتاهی از آن جدا خواهد شد. به همین دلیل باید قبل از نصب، کاغذ دیواری های موجود روی دیوار را کند، زیرسازی را انجام داد و سپس کاغذ دیواری جدید را نصب نمود.
"کندن کاغذ دیواری" در مقاله جداگانه ای به اسم "نگهداری از کاغذ دیواری" توضیح داده شده است. اما نیازی نیست که این کار را خودتان انجام دهید، بلکه کندن کاغذ دیواری از کارهای نصاب کاغذ دیواری است. نصاب با استفاده از آب و کاردک کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرده و سپس با خیس کردن چسب کاغذ، آنرا نیز از دیوار جدا می کند. پس از گذشت زمانی کوتاه، دیوار خشک شده و آماده نصب کاغذ دیواری می شود. این زیرسازی معمولا زمان بر بوده و هزینه بیشتری دارد.



نصب کاغذ دیواری روی کاشی


بعضی اوقات لازم است که کاغذ دیواری روی دیواری نصب شود که کاشی یا سرامیک دیواری دارد. نصب کاغذ دیواری روی کاشی امکان پذیر است، به شرط آنکه ابتدا شیارهای بین سرامیک گرفته شده و دیوار کاملا صاف شود. این کار را نصاب با بتونه انجام می دهد. به این ترتیب که ابتدا با بتونه و به وسیله کاردک، شیارهای خالی بین کاشی را پر کرده و آنرا هم سطح کاشی می کند. سپس بعد از گذشت یک ساعت دیوار کاملا خشک شده و آماده نصب کاغذ دیواری می شود.



نصب کاغذ دیواری روی مولتی کالر
همانطور که می دانید، مولتی کالر برجستگی و فرورفتگی دارد، درحالیکه برای نصب کاغذ دیواری، دیوار باید کاملا صاف باشد. به همین دلیل باید با بتونه تمام سطح دیوار را صاف کرد و سپس کاغذ دیواری را نصب کرد. زیرسازی دیوار مولتی کالر زمان بر و هزینه بر است.



نصب کاغذ دیواری روی کمد و در چوبی
همانطور که در مقاله "نصب کاغذدیواری" و "کاغذ دیواری اتاق" گفته شد، کاغذ دیواری به راحتی روی چوب می چسبد و نیاز به زیرسازی ندارد. به همین دلیل نصب کاغذدیواری روی کمد و در امکان پذیر است. مگر آنکه قسمتی از چوب یا ام دی اف کنده شده باشد که در این صورت، نصاب باید ابتدا خرابی ها را درست کرده و سپس کاغذ دیواری را نصب کند.




نصب کاغذ دیواری روی کمد و در فلزی

اگر قصد نصب کاغذ دیواری روی سطح فلزی را دارید، بهتر است بدانید که خوشبختانه نصب کاغذ دیواری روی کمد و در فلزی امکان پذیر است. اما اگر سطح فلز برآمدگی داشته باشد، قابل ترمیم نیست و کاغذ دیواری نیز به همان صورت روی آن نصب شده و در (یا کمد) بعد از نصب کاغذ دیواری نیز برآمدگی را نشان می دهد. نصب کاغذ دیواری روی فلز، نیاز به زیرسازی ندارد، مگر آنکه از قبل کاغذ دیواری روی آن نصب شده باشد که در این صورت باید ابتدا کاغذ دیواری قبلی را جدا کرد.

نصب کاغذ دیواری روی دیوار نم دار

متاسفانه دیوار خیلی از خانه ها نم دارد و هرگز هم خشک نمی شود. نصب کاغذ دیواری روی چنین دیواری توصیه نمی شود. اما اگر حتما قصد نصب کاغذ دیواری را دارید و امکان خشک کردن دیوار هم نیست، باید کاغذ دیواری را از بهترین کیفیت موجود در بازار انتخاب کنید. اگر جنس کاغذ دیواری مرغوب باشد، با وجود نم مداوم دیوار، پوسیده و کنده نمی شود. تنها مشکلی که بوجود می آید این است که لکه های آب (در قسمت های خیس دیوار) کم و بیش از روی کاغذ دیواری مشخص است. یعنی رنگ کاغذ دیواری در آن قسمت ها تیره تر نشان می دهد. برای جلوگیری از این مشکل نیز می توان برای دیوار نمناک، کاغذ دیواری تیره رنگ انتخاب کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
کاغذ دیواری سه بعدی چیست و چه انواع و کاربردی دارد؟

کاغذ دیواری سه بعدی چیست و چه انواع و کاربردی دارد؟

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

محبوبیت زیاد کاغذ دیواری به عنوان یک کالای لوکس دکوراسیون باعث به وجود آمدن انواع مختلف طرح کاغذ دیواری شده که “کاغذ دیواری سه بعدی” یکی از پرطرفدارترین آنهاست. بر خلاف تصور عمومی، کاغذ دیواری سه بعدی لزوما دارای طرح های برجسته نیست، بلکه طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد، از فاصله ۳متری (یا بیشتر از آن) برجسته به نظر می رسد. دیواری که کاغذدیواری سه بعدی روی آن نصب شده است اگر به خوبی نورپردازی شود، بسیار زیبا و زنده دیده می شود. یک مزیت کاغذ دیواری سه بعدی این است که همیشه مد است و لازم نیست هر چند سال یک بار با ورود آلبوم های کاغذدیواری جدید عوض شود. برای زیباتر دیده شدن کاغذ دیواری سه بعدی و جلوگیری از شلوغ شدن فضای دکوراسیون، بهتر است که فقط روی یک دیوار یا حداکثر دو دیوار روبروی هم نصب شود و بقیه دیوارها با کاغذ دیواری ساده دکور شود. از کاغذ دیواری سه بعدی برای دکوراسیون سالن پذیرایی منازل، لابی، اتاق خواب، اتاق کار و دکوراسیون فضاهای تجاری مانند رستوران، هتل، کافی شاپ و فروشگاه استفاده می شود.

انواع طرح کاغذ دیواری سه بعدی
در حال حاضر کاغذدیواری سه بعدی(۳بعدی) انواع مختلفی دارد و تنوع طرح و رنگ آن بسیار بالاست. به طور کلی می توان کاغذ دیواری سه بعدی را به دو گروه تقسیم کرد:

  • کاغذ دیواری سه بعدی پوستری
  • کاغذ دیواری سه بعدی معمولی (با نقش ثابت)
کاغذ دیواری پوستری که به صورت جداگانه در مقاله “کاغذدیواری پوستری” توضیح داده شده است، معمولا به صورت چاپی است. به این صورت که طرح مورد نظر شما بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو (با جنس عالی) چاپ می شود. طرح هایی که برای کاغذ دیواری پوستری قابل چاپ پیشنهاد می کنیم و معمولا استفاده می شود، طرح های سه بعدی است. به خصوص طرح منظره سه بعدی برای کاغذ دیواری پوستری بسیار پرطرفدار است. چند نمونه را در زیر میبینید:





کاغذ دیواری سه بعدی با نقش ثابت (نقش آن در هر ۶۰ سانتی متر تکرار می شود)، در بعضی آلبوم های کاغذ دیواری آورده شده است. طرح این کاغذ دیواری ها معمولا مدرن، گل، سنگ یا چوب است. در اینجا چندین نمونه عکس اجرای کاغذ دیواری سه بعدی آرکس آورده شده است:




قیمت کاغذ دیواری سه بعدی
خوشبختانه قیمت کاغذ دیواری سه بعدی با سایر کاغذ دیواری ها تفاوتی ندارد. دقت داشته باشید که قیمت کاغذ دیواری بر اساس آلبومی که در آن قرار دارد تعیین می شود و قیمت تمام نمونه کاغذهای موجود در یک آلبوم با هم یکی است. چه ساده باشد، چه طرح دار و چه سه بعدی. قیمت کاغذ دیواری برای هر رول بیان می شود در حالیکه قیمت کاغذ دیواری پوستری به صورت متر مربع است. قیمت کاغذ دیواری پوستری بر حسب جنس آن مشخص می شود و طرح آن (سه بعدی باشد یا نباشد) تاثیری در قیمت ندارد. پس لطفا هنگام خرید کاغذ دیواری سه بعدی، توجه داشته باشید که نباید برای سه بعدی بودن آن پول بیشتری پرداخت کنید.
نصب کاغذدیواری سه بعدی
نصب کاغذ دیواری به طور کلی کاری تخصصی است که خریداران کاغذدیواری نمی توانند به خوبی آنرا انجام دهند. نصب کاغذ دیواری را باید نصاب کاغذ دیواری انجام دهد که ابزار و تجربه کافی برای نصب دارد. بنابراین نگران نصب آن نباشید. تنها نکته ای که در نصب کاغذ دیواری سه بعدی مهم است، توجه به قرار گرفتن طرح ها کنار هم است به گونه ای که به هیچ وجه درز کاغذ دیده نشود و تمام دیوار یک دست به نظر برسد. چراکه عدم هم راستایی تکه های کاغذ دیواری حتی به اندازه چند میلیمتر در طرح سه بعدی مشخص می شود.
فروش کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذدیواری های سه بعدی در بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری وجود دارد. فروشگاه کاغذ دیواری آرکس نیز انواع متعددی از کاغذ دیواری سه بعدی را در طرح ها و رنگ های مختلف ارائه می کند. برای انتخاب طرح، سعی کنید حتما از مشاوره دکوراسیون کمک بگیرید، چون کاغذدیواری های سه بعدی معمولا طرح های ساده نیستند و باید در انتخاب طرح و ست کردن آن با سایر طرح های کاغذ دیواری دقت کرد.

کاغذ دیواری سه بعدی سالن پذیرایی
تنوع کاغذ دیواری های سالن و لابی بسیار زیاد است. کاغذ دیواری سه بعدی پوستری، مدرن یا کلاسیک با رنگ هماهنگ با مبلمان و پرده برای دکور سالن پذیرایی مناسب است. اگر طراحی دکوراسیون منزل شما به صورت مدرن و نسبتا ساده است، پیشنهاد ما کاغذدیواری های سه بعدی مدرن آرکس است. اگر فضای بزرگ و پرنوری دارید، کاغذ دیواری های پوستری را نیز در نظر بگیرید. مزیت این کاغذ دیواری این است که هر طرحی که خود شما پیشنهاد کنید قابل چاپ و اجرا روی دیوار است.

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون(ال سی دی) و کاغذ دیواری بالای شمینه
یکی از دیوارهایی که معمولا میزبان کاغذ دیواری سه بعدی است، دیوار پشت تلویزیون یا دیوار بالای شمینه است. طرحی که برای دکور این قسمت ها به کار می رود، کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی است که آن هم تنوع طرح و رنگ خود را دارد و باید با فضای کلی دکوراسیون هماهنگ شود. برای انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون یا کاغذ دیواری بالای شمینه، این لینک را مشاهده کنید:
کاغذ دیواری سه بعدی اتاق
انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب آسان است و سلیقه شخصی مهمتر از اصول طراحی داخلی است. اگر دوست دارید اتاق خود را با کاغذدیواری سه بعدی دکور کنید، از طرح های مدرن کاغذ دیواری سه بعدی یا طرح های کاغذ دیواری گل دار سه بعدی استفاده کنید. در عکس های زیر چند نمونه کاغذ دیواری سه بعدی مناسب اتاق را مشاهده می کنید:







کاغذ دیواری سه بعدی برای فضاهای تجاری
یکی از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون فضاهای تجاری است. از کاغذ دیواری سه بعدی پوستری در بوتیک، رستوران، لابی هتل، کافی شاپ، سالن زیبایی و ویترین فروشگاه استفاده می شود. نمونه های زیر را ببینید:

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
مزایا و ویژگی های کاغذ دیواری کره ای

مزایا و ویژگی های کاغذ دیواری کره ای

مزایای کاغذ دیواری کره ای

از آنجا که گروه آرکس صرفا کاغذ دیواری کره ای عرضه می کند، این مقاله به ویژگی ها، مزیت ها، طرح ها، اندازه و قیمت کاغذ دیواری کره ای اختصاص دارد. در وبسایت آلبوم کاغذدیواری کره ای ارائه شده که در هر آلبوم، نمونه های کاغذ دیواری ها با عکس و مشخصات کامل آورده شده است.

مزیت ها و کیفیت کاغذ دیواری کره ای
یکی از بهترین کیفیت های کاغذ دیواری، به کاغذدیواری کره ای اختصاص دارد که تمام استاندارهای لازم را داشته و دوام بسیار زیادی دارد. مزیت های کاغذ دیواری کره ای نسبت که سایر کاغذدیواری های موجود در بازار ایران، به شرح زیر است:

  • طول عمر و دوام بالا
  • گارانتی ۵ ساله
  • قابلیت شستشو
  • سازگاری با محیط زیست
  • عدم ایجاد حساسیت
  • مقاومت در برابر آفتاب
  • قابلیت نصب مجدد
  • نصب آسان و بدون درز
  • عدم جذب دوده و چرک
  • مقاومت در برابر خراش های کوچک



دوام و طول عمر بالا

دوام کاغذ دیواری و مدت عمر مفید آن بستگی به کیفیت و جنس کاغذ دیواری دارد. کاغذ دیواری های کره ای از جنس pvc درجه یک بوده و روکش وینیل دارد. همچنین در ساخت آن از تکنولوژی نانو استفاده شده است که این خود به دوام کاغذ دیواری می افزاید. دوام کاغذ دیواری به پاره نشدن، کثیف نشدن و کهنه نشدن آن بستگی دارد که به دلیل کیفیت ساخت بالا، کاغذ دیواری های کره ای این ویژگی ها را داشته و حداقل تا پنج سال شکل و زیبایی خود را مثل روز اول حفظ می کنند.

گارانتی ۵ ساله
شرکت های تولید کننده کاغذ دیواری در کره جنوبی همگی ۵ سال ضمانت کیفیت را برای کاغذ دیواری های خود ارائه می کنند. به همین دلیل شرکت های ارائه کننده کاغذ دیواری کره ای موظفند در صورت بروز مشکل تا ۵ سال خدمات پس از فروش را به خریداران کاغذ دیواری ارائه کنند.

قابلیت شستشو
درباره کاغذ دیواری قابل شستشو و شیوه شستن کاغذ دیواری تا به حال مقاله های زیادی نوشته ایم. بعضی از کاغذ دیواری های موجود در بازار ایران، از جمله کاغذ دیواری های کره ای، اروپایی و برخی کاغذ دیواری های چینی قابل شستشو هستند. قابلیت شستشو کاغذ دیواری به دلیل روکش وینیل روی آن است و از قابلیت شستشو با آب تا شستشو با مواد شوینده متغیر است. کاغذ دیواری های ساخت کره بهترین کیفیت وینیل را داشته و همگی قابل شستشو با آب و مواد شوینده اند.



سازگاری با محیط زیست

امروزه دغدغه افراد نه تنها استفاده از کالای مرغوب، بلکه سازگاری آن با محیط زیست است. افراد هنگام خرید هر کالا به میزان خسارتی که تولید آن به محیط زیست وارد کرده و میزان آلودگی و پسماند آن می اندیشند. کاغذ دیواری اساسا کالایی است که تولید آن به چوب طبیعی نیاز داشته و آلاینده های محیط زیست بالای دارد. در این میال کره جنوبی با تعریف و ارائه استاندارهای سخت گیرانه محیط زیست، این آلاینده ها را تا میزان قابل توجهی کاهش داده است. این دقت زیاد منجر به تولید محصولی شده که با محیط زیست سازگار(Environment friendly ) بوده و پسماند آن محیط زیست را آلوده نمی کند.

عدم ایجاد حساسیت
کاغذ دیواری یک محصول پتروشیمی است که مواد پلاستیکی در تولید آن به کار می رود. مواد پلاستیکی به شدت آلرژی زا هستند و اگر کیفیت پایینی داشته باشند، می توانند آلرژی ایجاد کنند. کاغذ دیواری محصولی است که روی همه دیوارهای خانه نصب می شود و حساسیت زا بودن مواد آن خطرناک بوده و می تواند همه اعضای خانواده را درگیر کند. به همین دلیل هنگام خرید کاغذ دیواری دقت کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد. خوشبختانه کاغذ دیواری های تولید کره جنوبی آلرژی زا نیستند و این یکی از دلایل انتخاب کاغذ دیواری کره ای توسط شرکت آرکس است.

مقاومت در برابر آفتاب
اگر مرغوبیت کاغذ دیواری پایین باشد و رنگ هایی که در ساخت آن به کار رفته است کیفیت لازم را نداشته باشد، کاغذ دیواری به مرور زمان و بر اثر تابش نور خورشید، رنگ خود را از دست می دهد. ممکن است شما هم کاغذ دیواری دیده باشید که در خانه ای نصب شده و پس از یک سال قسمت های مختلف آن رنگ های متفاوتی دارد و بعضی قسمت ها رنگ پریده است. از آنجاکه کاغذ دیواری کالایی لوکس است که برای زیبایی به کار می رود، اگر چنین اتفاقی بیوفتد، زیبایی خود را از دست داده و خیلی زشت می شود. کاغذ دیواری های کره ای مقاوم در برابر نور خورشید است و رنگ و کیفیت خود را با تابش آفتاب از دست نمی دهد.



قابلیت نصب مجدد

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بعضی اوقات پیش می آید که نظر خریداران کاغذ دیواری پس از نصب آن، درباره دیواری که کاغذدیواری روی آن نصب شده است، عوض می شود. در این شرایط اگر کاغذ دیواری “قابل نصب مجدد” باشد، می توان قبل از آنکه چسب کاغذ دیواری خشک شود، آنرا از روی دیوار برداشت و بدون آنکه پاره شود روی دیوار دیگری نصب کرد. توجه کنید که همه کاغذ دیواری ها این ویژگی را ندارند. چراکه کاغذ دیواری پس از زدن چسب، مرطوب شده و به سادگی پاره می شود. کاغذ دیواری های کره ای به دلیل کیفیت و ضخامت بالایی که دارند، پس از چسب پاره نمی شوند و می توان دوباره آنها را نصب کرد.



نصب آسان و بدون درز
دو عامل در نصب زیبا و بدون درز کاغذ دیواری تاثیر دارد. مهارت نصاب و کیفیت خود کاغذ دیواری. اگر جنس کاغذ دیواری به گونه ای باشد که هنگام برش و زدن چسب، لبه آن برآمدگی پیدا کند یا زمخت و غیر قابل انعطاف باشد، پس از نصب روی دیوار خط درز آن مشخص شده و به شدت از زیبایی کاغذ دیواری کم می کند. کاغذ دیواری های کره ای قابل انعطاف و ظریفند و نصب آن بسیار آسان است. برای نصب کاغذ دیواری کره ای، صرفا به یک نصاب خوب احتیاج دارید.

عدم جذب دوده و چرک
همانطور که می دانید یکی از مزایای محصولات نانو این است که کثیف نمی شوند. پارچه ها یا شیشه هایی که با تکنولوژی نانو ساخته شده اند، همگی این خصوصیت را دارند. در ساخت کاغذ دیواری های کره ای نیز از این تکنولوژی استفاده شده است. به همین دلیل کاغذ دیواری های کره ای دوده و گرد و غبار جذب نمی کند و به هیچ وجه چرک تاب نیست. در شهرهای بزرگ که آلودگی هوا یک مشکل همیشگی است، این ویژگی اهمیت زیادی دارد.

مقاومت در برابر خراش های کوچک
روکش پلاستیکی روی کاغذ دیواری تاثیر زیادی در پارگی یا پاره نشدن آن دارد. کاغذ دیواری های کره ای با موادی ساخته شده است که به راحتی پاره نمی شود. اگر جسم بسیار تیز مثل کاتر یا قیچی با کاغذ دیواری برخورد کند، ممکن است پارگی ایجاد کند که در این صورت نیز پارگی زیاد نشده و تا قسمت های دیگر کاغذ دیواری گسترده نمی شود. پارگی های کوچک به راحتی قابل ترمیم است و روش آن در مقاله “نگهداری از کاغذ دیواری” آمده است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

behtam2

عضو جدید
نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری می‌ تواند گزینه‌ی فوق‌ العاده‌ای باشد برای اینکه فضای خانه ‌تان ظاهری زیبا و جدید به خود بگیرد. نصب کاغذ دیواری های مدرن آسان است و تنوع طرح و رنگ‌ آنها به حدی زیاد است که قطعا می ‌توانید سبک مورد نظرتان را پیدا کنید. اما موضوع مهم این است که بدانید از کجا باید شروع کنید. نکاتی وجود دارند که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین گزینه را برای فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. وقتی که در مورد طرح مناسب فضای خانه تان تصمیم گرفتید، می توانید آلبوم های کاغذ دیواری را نگاه کنید و تصمیم نهایی را بگیرید.

انواع کاغذ دیواری و تاثیری که روی فضا می‌گذارند

  1. کاغذ دیواری داماسک (damask)
کاغذ دیواری داماسک گزینه ‌ی لوکسی است که می ‌تواند هر فضایی را زیبا کند. این سبک هم برای فضاهای مدرن و هم برای فضاهای سنتی مناسب است.

  1. کاغذ دیواری با طرح گل
کاغذ دیواری گلدار فضا را پرنشاط و جذاب می‌ کند. این نوع کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های فراوان موجود است، بنابراین قطعا می توانید چیزی پیدا کنید که برای خانه تان مناسب باشد.

  1. کاغذ دیواری ساده
این نوع کاغذ دیواری انتخاب فوق العاده ای برای تکمیل کردن سایر اِلِمان ها در فضای خانه است. اگر دوست دارید فضای داخل خانه روشن به نظر برسد و در عین حال دیوارهایی زیبا داشته باشید، کاغذ دیواری ساده راه حل مناسبی است.

  1. کاغذ دیواری راه راه
این نوع کاغذ دیواری کلاسیک طرحی جذاب و زیبا برای فضای خانه ی شماست. خواه به دنبال افزودن سبک یا زیبایی به دیوارهای خانه تان باشید و خواه قصد داشته باشید فضایی را بلندتر یا عریض تر نشان بدهید، این نوع کاغذ دیواری یک گزینه ی عالی است.

  1. کاغذ دیواری متالیک
استفاده از کاغذ دیواری متالیک روش فوق العاده ای است برای اینکه فضای خانه تان را روشن تر کنید. زیرا این نوع کاغذ دیواری با نور بازی می کند و آن را در فضا بازتاب می دهد. کاغذ دیواری متالیک ظاهری جذاب به فضا می دهد.
هنگام خرید کاغذ دیواری به چه نکاتی باید توجه کنیم:

  1. چند رول کاغذ دیواری باید تهیه کنیم؟
پس از آنکه سبک مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید و ببینید چند رول کاغذ دیواری لازم دارید. معمولا سایز رول‌ های استاندارد کاغذ دیواری، 10m x 52cm است. با در نظر گرفتن سایز هر رول می‌ توانید تعداد رول های مورد نیاز را محاسبه کنید.

  1. برای آشپزخانه و حمام چه نوع کاغذ دیواری‌ای می توانیم به کار ببریم؟
در هر دوی این فضاها مشکل بخار و میعان وجود دارد، و این می تواند روی دوام و ظاهر کاغذ دیواری تاثیر بگذارد. با در نظر گرفتن این مشکل، بهترین کار استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو و وینیل است که به راحتی تمیز و خشک می شود. این نوع کاغذ دیواری برای مهد کودک ها و اتاق بازی نیز مناسب است.

  1. نور چه تاثیری روی کاغذ دیواری می گذارد؟
هنگام انتخاب کاغذ دیواری از نور به نفع فضا استفاده کنید و طرحی را انتخاب کنید که با نور موجود در فضا هماهنگی داشته باشد. نور مصنوعی جلوه ی متفاوتی در مقایسه با نور طبیعی دارد، و تن های رنگی گرم تر به طور کلی برای فضاهای تاریک تر مناسب هستند.

  1. کدام کاغذ دیواری برای سایز اتاق من مناسب است؟
برای پیدا کردن کاغذ دیواری درست باید بدانید که کدام طرح برای شما مناسب است و چه سبکی می تواند فضای اتاق را تغییر دهد:
– کاغذ دیواری روشن باعث می شود که فضا بزرگ تر به نظر برسد.
– کاغذ دیواری با راه های عمودی ارتفاع فضا را افزایش می دهد.
– راه های افقی فضا را عریض تر نشان می دهد.
– کاغذ دیواری دارای طرح های بزرگ برای فضاهای کوچک مناسب نیست، زیرا باعث می شود که فضا کوچک تر به نظر برسد.
– کاغذ دیواری با طرح های ریز مناسب فضاهای کوچک است.
– رنگ های تیره باعث می شوند اتاق کوچک تر به نظر برسد.
– کاغذ دیواری با زمینه ی روشن باعث می شود که فضا بزرگ تر به نظر برسد.

نمونه ای از کاغذ دیواری دارای طرح های بزرگ را در زیر می بینید:

  1. کاغذ دیواری مسطح انتخاب کنیم یا کاغذ دیواری دارای بافت؟
انتخاب کاغذ دیواری مسطح یا دارای بافت برجسته تماما بستگی به سلیقه ی شما دارد. کاغذ دیواری های دارای بافت باعث می شود دیوار چند بعدی به نظر برسد و در پنهان کردن نقص ها و اشکالات عالی عمل می کند. کاغذ دیواری مسطح باعث می شود دست تان برای انتخاب سایر المان های دکوراسیون در فضا بازتر باشد.
نمونه ای از کاغذ دیواری دارای بافت برجسته را در زیر می توانید ببینید



  1. چه سبک یا رنگی برای ما مناسب است؟
خواه علاقمند به طرح های سنتی باشید و خواه طرح های مدرن را دوست داشته باشید، به هر حال طرح و سبکی وجود دارد که مطابق با سلیقه ی شما باشد. بنابراین ابدا خود را برای انتخاب طرحی که حس خوبی به شما نمی دهد، تحت فشار نگذارید. دقت کنید و ببینید معمولا کدام طرح یا رنگ شما را به خود جذب می کند و اصلا در دام مدهایی که سبک ایده‌آل شما نیستند، گرفتار نشوید. در حالت ایده آل، کاغذ دیواری مورد علاقه ی شما سال های سال همان حس خوب همیشگی را برای شما خواهد داشت.
منبع: به تام
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hirad1392

عضو جدید
کاغذدیواری پذیرایی منزل

برای سالن پذیرایی که بیشترین وقت روز را در آن می گذاریم چه کاغذدیواری انتخاب کنیم؟ مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشیم چه نکاتی هستند ؟

1- پذیرایی هر خانه ای دیواری دارد به نام دیوار مستر. در واقع دیوار مستر دیوار اصلی و مهم پذیرایی در نظر گرفته می شود. دیوار مستر معمولا دیواری است که از در ورودی که داخل می شویم در جلو ما قرار می گیرد. برای دیوار مستر معمولا کاغذدیواری کلاسیک گل دار با گل های درشت در نظر گرفته می شود.
2- برای سالن پذیرایی منزل معمولا کاغذدیواری با گل های درشت بکار می رود و برای اتاق خواب معمولا گل های ریزتر کاربرد دارد.
3- برای دیوار روبروی دیوار مستر دو راه داریم. هم می شود همان کاغذ دیواری دیوار مستر را بکار برد و هم می شود کاغذ دیواری ساده زد. بستگی به شرایط و بزرگ بودن فضا دارد.
4- برای دیوار پشت ال سی دی بهتر است که کاغذدیواری ساده با رنگ های تیره بکار برد. یا ساده ساده یا راه راه.
5-برای سایر دیوارهای پذیرایی کاغذ دیواری ساده بافت دار یا کاغذدیواری با طرح گل های ریزتر یا دارای راه های عمودی بکار برده می شود.
6- اگر در سالن خود ستون دارید بهترین کاغذ دیواری برای ستون کاغذدیواری طرح سنگ می باشد.
7- اگر فضایی دارید که مانند راهروی کوچک یا گود رفتگی است از کاغذ دیواری طرح سنگ یا باقی مانده کاغذدیواری ساده استفاده کنید.

آلبوم کاغذدیواری فانسی 2018، با برجستگی چند میلی متر یکی از بهترین گزینه ها برای سالن پذیرایی منزل می باشد. در این آلبوم ترکیب مناسبی از گل های درشت و گل های ریز و طرح های ساده بافت دار بکار رفته است. ابعاد این کاغذ دیواری بزرگ بوده (1.06 متر در 15.5 متر) و هر رول تقریبا 16.5 متر مربع از دیوار را پوشش می دهد. فرصت را از دست ندهید و زیباترین را برای منزل خود انتخاب کنید.




کاغذدیواری کاغذدیواری قیمت مناسب کاغذ دیواری اتاق کودک کاغذدیواری نوجوان کاغذدیواری پشت چسب دار کاغذ دیواری آشپزخانه کاغذ دیواری گل دار کاغذ دیواری مدرن کاغذدیواری دخترانه کاغذدیواری پسرانه حراج کاغذ دیواری آلبوم کاغذدیواری رایگان کاغذ دیواری داماسک کاغذدیواری کلاسیک کاغذ دیواری پذیرایی کاغذ دیواری اتاق خواب دکوراسیون منزل
کاغذ دیواری ایتالیایی
کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری مجلل
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hirad1392

عضو جدید
کاغذدیواری اتاق کودک

کاغذدیواری اتاق کودک

کاغذدیواری فانتزی و اتاق نوجوان

با بزرگتر شدن بچه ها طرح های عروسکی و خیلی بچه گانه جای خودشان را به کاغذ دیواری فانتزی و مدرن می دهند. کاغذ دیواری طرح برج ایفل و سایر طرح هایی که در زیر مشاهده می کنید بهترین گزینه برای اتاق نوجوان یا حتی فضاهای مدرن مثل کافی شاپ ها هستند. کاغذ دیواری طرح قاصدک یا ... گزینه های بسیار مناسبی برای اتاق خواب بزرگ تر ها محسوب می شوند. از کاغذ دیواری فانتزی می توان برای سایر فضاهای خانه مانند نشیمن یا اتاق تلویزیون هم استفاده کرد. از این کاغذ دیواری ها بصورت ترکیبی با ساده و یا بصورت یکدست استفاده می شود.

با توجه به اینکه ابعاد این کاغذ دیواری ها بزرگ بوده و هر رول تقریبا 16 متر مربع را پوشش می دهد هر رول از این کاغذ دیواری ها برای دیوار به عرض 5 متر کفایت می کند. برای یک اتاق 8 متر تا 12 متری دو رول کافیست.



کاغذدیواری کاغذدیواری قیمت مناسب کاغذ دیواری اتاق کودک کاغذدیواری نوجوان کاغذدیواری پشت چسب دار کاغذ دیواری آشپزخانه کاغذ دیواری گل دار کاغذ دیواری مدرن کاغذدیواری دخترانه کاغذدیواری پسرانه حراج کاغذ دیواری آلبوم کاغذدیواری رایگان کاغذ دیواری داماسک کاغذدیواری کلاسیک کاغذ دیواری پذیرایی کاغذ دیواری اتاق خواب دکوراسیون منزل
کاغذ دیواری ایتالیایی
کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری مجلل
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا