[متریال] تزیینات و دیوار پوش و کف پوش های داخلی (کاغذ دیواری و برچسب دیواری و ...)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاغذ دیواری اپکس – آلبوم پریمیوم

کاغذ دیواری اپکس – آلبوم پریمیوم

کد کاغذ: 2551کد کاغذ: 2552کد کاغذ: 3032کد کاغذ: 3033
کد کاغذ: 3034کد کاغذ: 3042کد کاغذ: 3044کد کاغذ: 11873
کد کاغذ: 5250794کد کاغذ: 6322کد کاغذ: 6329کد کاغذ: 6331
کد کاغذ: 6338کد کاغذ: 6353کد کاغذ: 6355کد کاغذ: 6337
کد کاغذ: 6333کد کاغذ: 6335کد کاغذ: 6336کد کاغذ: 6385
 

mars

کاربر بیش فعال
انتخاب مناسب ترین نوع پارکت برای كف

انتخاب مناسب ترین نوع پارکت برای كف

پوشش کف اتاق در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که طراحان داخلی کف اتاق را پایه اصلی دیزاین و طراحی خانه می دانند.

پارکت های چوب یکی از قدیمی ترین و بهترین کفپوش ها محسوب می شود که از دیرباز تا کنون مورد استقبال و استفاده همگان قرار گرفته است.تاریخچه استفاده از پارکت به سال 1963 توسط معمار سوئدی Damiel Cronstrom در کاخ ورسای در فرانسه بر می گردد.







از مزیت های پارکت های تمام چوب علاوه بر زیبایی و جذابیت ،کیفیت بالای چوب است که چون از طبیعت است این محصول را از محصولات دیگر که برای پوشش کف استفاده میشود کاملا متمایز می کند.

پارکت های چوبی با توجه به اینکه محصولات بسیار با دوامی هستند و عمر طولانی تری نسبت به سایر کفپوش ها دارند دارای رنگ،طرح و نوع های مختلفی هستند که قابلیت تطبیق پذیری با هر محیطی را دارند.

از جمله فاکتور های مهم در انتخاب پارکت مقاومت و رنگ آن می باشد.

مقاومت انواع پارکت ها در برابر آسیب
هر نوع چوب دارای درجه سختی متفاوتی است و این بدان معنی است که پارکت هایی که از چوب های گونه های مختلف درختان ساخته شده اند از نظر انعطاف و درجه آسیب های مکانیکی تمایز دارند.

از جمله چوب های بسیار سخت می توان maple کانادایی با مقیاس MPA47،Merbau=MPA 48،Doussies=41MPA،Jatoba =71 MPA و Wenge=61 MPA را نام برد که از جمله چوب های با دوام هستند و به همین علت برای مناطق پر تردد،اتاق بازی کودکان و مکان هایی که حیوانات خانگی دارند توصیه می شود.






از جمله چوب های نرم تر مانند European maple or brichبا 25 مگا پاسکال مقاومت ،مقاومت کمتری نسبت به آسیب های مکانیکی دارند و توصیه می شود در اتاق خواب ها و مکان های کم تردد تر استفاده شود.

از دیگر فاکتور های مهم در انتخاب پارکت رنگ آن می باشد.

رنگ کف مورد بسیار مهمی در دیزاین و طراحی داخلی می باشد که همیشه مورد توجه طراحان داخلی قرار می گیرد.

در زیر به مواردی اشاره شده است که به شما کمک میکند تا رنگ پارکت را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.

اگر منزل یا فضای مورد نظر شما کوچک است از رنگ های روشن مانند Oak یا Ash استفاده کنید زیرا علاوه بر اینکه فضای شما بزرگتر نشان داده می شود حس نشاط و سرزندگی و تمیزی را در فضای شما جاری میکند.رنگ های روشن برای کف علاوه بر اینکه بسیار کلاسیک می باشد از لحاظ هارمونی و تطبیق با سایر لوازم داخلی نظیر مبلمان،پنجره ها و درها بسیار ساده تر است.







یک خانه با پارکت و دیوار های روشن بزرگتر نشان داده می شود ولی اگر در تمام فضا از رنگ های روشن استفاده کنید خانه سرد و بی روح می شود بنابراین با وارد کردن رنگ های تیره و تند به دکوراسیون داخلی از سردی و یکنواختی فضا کاسته می شود.
اگر تنها کف روشن باشد و سقف ها و دیوار ها تیره باشد محل مورد باریک تر و بلند تر به نظر می رسد.
اگر کف و سقف روشن باشد و دیوارها تیره باشد از نظر بصری خطوط افقی بیشتری معرض دید و توجه قرار می گیرد.

از دیگر رنگ های پارکت ها ،پارکت هایی است که تونالیته قرمزی دارند که به عنوان مثال می توان jatoba و merbau را نام برد که این پارکت ها علاوه بر اینکه فضایی گرم و صمیمی را به وجود می آورد نسبت به ساییدگی و شکنندگی مقاوم است.


در آخر به پارکت هایی با رنگ های تیره نظیر wenge و walnut می رسیم که علاوه بر اینکه حس ارتباط با زمین و طبیعت را ایجاد می کند و با مبلمان روشن بسیار زیبا می شود.







اگر سقف ها روشن اما دیوارها وکف تیره باشد حس بودن در زیر زمین را در فرد ایجاد می کند چون نور فقط از بالا خواهدبود.
در صورتیکه پارکت تیره را انتخاب می کنید با روشن کردن دیوار ها و سقف،فضای خود را پهن تر نشان می دهید اگر سقف ها را نیز مانند کف تیره کنید فضای شما پهن تر و کوتاه تر به نظر می رسد.

پارکت های تمام چوب محیطی ملایم و طبیعی برای شما ایجاد خواهند کرد که همه افراد با سلیقه های متفاوت از آن لذت می برند. امید است شرکت آیریس تابان آسیا تنها نماینده رسمی شرکت بالتیک وود توانسته باشد کمکی هر چند کم در رابطه با انتخاب پارکت مناسب برای علاقه مندان کرده باشد.






شرکت آیریس تابان آسیا
 

persian-pelast

عضو جدید
دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی

[h=2]دیوارپوش پی وی سی[/h]
پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی نوعی ترمو پلاستیک می باشد که در شرایط کنونی یکی از با ارزشترین محصولات پتروشیمی می باشد. در سالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی همچون چوب، سفال و سیمان شده است. و بیش از 50 درصد این محصول صرف ساختمان سازی می شود.



دیوارپوش پی وی سی:


دیوارپوش پی وی سی در گروه پوشش های دیواری داخلی قرار می گیرد. این نوع دیوار پوش عایق صوت و دما بوده و در برابر ضربه مقاوم و نیز به راحتی و بدون نیاز به زیرسازی اساسی قابل نصب و اجرا می باشد. یکی از مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی وجود آنها در طرح و رنگ های متنوع و قابلیت نصب آنها در مدل های متفاوت می باشد که زیبایی و تنوع را به سادگی می توان با استفاده از آنها تجربه کرد.


این محصول تا زمانیکه در معرض شعله مستقیم، نور خورشید و یا ضربه جسم نوک تیز نباشد نیازی به تعویض و تعمیر ندارد بدین ترتیب با استفاده از پی وی سی به عنوان پوشش دیوار و سقف از بوجود آمدن مخارج اضافی مانند تعویض و رنگ آمیزی هرساله ساختمان جلوگیری می شود و در صورت آسیب دیدن قسمت کوچکی از سطح امکان تعویض تنها در آن نقطه آسیب دیده وجود دارد.


یکی دیگر از مزایای دیوارپوش های pvc استفاده از آنها در اولین مراحل پس از سفت کاری ساختمان می باشد و همین امر باعث حذف بسیاری از هزینه های اجرای مصالحی می شود.
نصب پانل های پی وی سی به دلیل وجود ابزار و اتصالات متنوع و همچنین قابلیت اتصال کشویی به سادگی و به صورت صورت می پذیرد.
پانل های پی وی سی ضد حشره و باکتری بوده و این امر موجب می شود که مصرف کننده با خاطری آسوده اقدام به خرید و نصب آنها نماید. لازم به ذکر است که پانل های پی وی سی با آب و کلیه مواد شوینده غیر اسیدی قابل شستشو می باشند.

 

persian-pelast

عضو جدید
[h=2]ابزار آلات پی وی سی[/h]
نبشی ثابت: این ابزار با داشتن زاویه 90 درجه برای تزیین کنج ها به کار می رود.این نبشی به دو صورت بدون روکش ( سفید ) و روکش شده در اجرای طرح های دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد .
عرض شاخه : 5 سانتیمتر
طول شاخه: 280 سانتیمتر
ضخامت: 2 میلی متر
نبشی تاشو: این ابزار تزیینی برای پوشاندن نبش، کنج و حد فاصل بین دیوار و سقف مورد استفاده قرار می گیرد، نبشی تاشو دررنگ های مختلف روکش می شود.تاشو بیشتر برای مصارف دورکار دیوارپوش استفاده میشود به صورتیکه در زاویه ها به صورت داخلی یا سر کنج دیوارها نصب میشوددر برخی موارد مکانهایی که پرتردد هستند مانند ورودی ها ، راهرو و لابی ها نیز پروفیل تاشو کاربرد زیادی دارد که از صدمه دیدن گچ دیوارها در اثر رفت و آمد و حمل اسباب و اثاثیه ، جلوگیری میکند.دیوارپوشها معمولا با پروفیل تاشو رنگبندی یکسانی دارند که در برخی موارد بنا به سلیقه مشتری تغییر پذیر میباشد.

عرض شاخه : 5 سانتیمتر
طول شاخه: 280 سانتیمتر
ضخامت: 2 میلی متر

قرنیز پی وی سی : نواری است از پلاستیک که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب می شود. قرنیز نسبت به دیوار برجسته بوده و مهمترین وظیفه آن محافظت از نازک کاری در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و اثاثیه و همچنین جلوگیری از نفوذ مستقیم رطوبت و آب از کف به دیوار می باشد.
این قرنیز معمولا به صورت نری و مادگی تولید می شود که با قرار گرفتن دو قسمت در داخل هم فضای توخالی ایجاد شده میتواند جهت عبور انواع سیم و کابلهای برق ٬ شبکه ٬ آنتن و ... مورد استفاده قرار گیرد و در صورت نیاز به آنها دسترسی پیدا نمود .
عرض شاخه : 9 سانتیمتر
طول شاخه: 280 سانتیمتر
ضخامت: 17 میلی متر
لبه روکش دار: محصولی است که برای پوشاندن لبه های بریده شده و بدون روکش مصرف میشود .
عرض شاخه : 3 سانتیمتر
طول شاخه: 400 سانتیمتر
ضخامت: 8 میلی متر

ابزار اسکوتی: پروفیل اسکوتی برای کنج داخلی کار دیوارپوش استفاده می شود
در مکانهایی که دور کار قرنیز سنگ یا چوبی از قبل باشد میتوان به عنوان جایگزین به جای قرنیز استفاده شود.

سقف کاذب: سقفی است که بار اصلی آن به دلیل اتصال به اسکلت ساختمان به سازه اصلی وارد می شود. این سقف ها می توانند به شکل های مختلف ساخته شوند. با استفاده از سقف کاذب به راحتی می توان عوامل زیر سقف را مخفی نگاه داشت.



مزیت استفاده از سقف کاذب در ساختمان
. کاهش مصرف سوخت
. کاهش میزان مصرف انرژی با حذف بخشی از فضای مورد سرمایش و گرمایش
. کاهش انتقال حرارت بین فضای داخلی و فضای خارج ساختمان
. کاهش تبادل حرارتی




مهمترین دلایل استفاده از سیستم سقف کاذب را می‌توان به ترتیب زیر برشمرد:
. ایجاد رویه‌ای برای پوشش قسمت زیرین سقف ساختمان
. ایجاد فضایی برای جاسازی تأسیسات و تجهیزات سبک وزن
. بهبود عایقبندی صوتی و یا حرارتی سقف هر طبقه از ساختمان
. ایجاد سقفی کوتاه‌تر برای فضاهای داخلی ساختمان
.زیبائی و استحکام فوق العاده سقفهای کاذب
 

hnfati

عضو جدید
چاپ های طراحی دیوار، برای تغییر سریع فضای داخلی

چاپ های طراحی دیوار، برای تغییر سریع فضای داخلی



حتما به نظرتان عجیب است که از کلمه بلافاصله و سریع استفاده شده است. خلاصه بگوییم، با برچسب های دیواری، می توانید نمای اتاقتان را در یک دقیقه تغییر دهید. اینکه از برچسب هایی استفاده کنید که حتی کودکانتان بتوانند در فضاهای مختلف آن را به راحتی نصب کنند، می تواند بسیار کارآمد باشد.​

.

.

.

.

.

.


 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا