[متریال] تزیینات و دیوار پوش و کف پوش های داخلی (کاغذ دیواری و برچسب دیواری و ...)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

دختر معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصول استفاده از شمع های رنگی در دکوراسیون

اصول استفاده از شمع های رنگی در دکوراسیون

شاید تا به حال هنگام خرید یک شمع به تاثیر رنگ آن کم‌تر توجه کرده‌اید. اما واقعیت این است که تاثیر رنگ‌ها از نظرروانشناسی در انتخاب شمع هم بی‌تاثیر نیست.
امروزه شمع‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود بوده و می‌توان از خاصیت رنگ‌ درمانی آن‌ها استفاده کرد. شمع‌ها قدمت مذهبی طولانی‌ای دارند. در اماکن مقدس از آن‌ها بسیار استفاده می‌شود. سوگواران معمولا شمع روشنی را به بستگان متوفی خود اختصاص می‌دهند و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌دارند.
تاثیر گرم و سرد حاصل از رنگ‌های متنوع، حس مختلفی در محیط و رسیدن به آن‌چه در نظر دارید، ایجاد می‌کند.


از آن‌جا که شمع‌ها انرژی مثبت و حس تازه‌ای به محیط می‌دهند، در خانه آن رنگ شمع را انتخاب کنید که حس مورد نظر شمارا ایجاد کند. در مراسم مختلف با توجه به تنوع شمع‌ها، نوعی را بخرید که با مراسم شما و هدفی که در ذهن دارید، هماهنگ بوده و ترجیحا معطر باشد.


در فصل‌ها، محیط‌ها و مراسم مختلف از شمع مناسب استفاده کنید. اگر از شمع به عنوان یک وسیله خاموش دکوری استفاده می‌نمایید، سعی کنید متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد.


در مورد رنگ شمع‌ها همین بس که :


1 - قرمز
رنگ گرم و مناسب اتاق‌خواب است. این رنگ محرک بوده، فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد.


2 - نارنجی
رنگیست که شادی و شور و شوق را به دنبال دارد.


3 - دارچینی
رنگ ثابت و باپشتوانه‌ ایست که در یک اتاق هماهنگی ایجاد می‌کند.


4 - زرد
از نظر ذهنی منجر به مکالمات جالب شده و به افزایش تمرکز کمک می‌کند.


5 - سبز
رنگ هماهنگ است که به تعادل و آرام کردن احساسات کمک کرده، امنیت و حمایت را به دنبال دارد.


6 - آبی
رنگ سرد و ملایمی است که احساس آرامش را به خصوص در اتاق‌خواب ایجاد می‌کند.


7 - بنفش
رنگ تسکین‌دهنده و از نظر روان‌شناسی در اتاق‌های مدیتیشن و خواب استفاده می‌شود.


8 - سفید
رنگ خلوص، حمایت و آرامش است.


9 - طلایی
رنگ فراوانی و ادراک است.


10 - نقره‌ای
رنگ ماه و تعادل است که به تغییر کمک کرده، تشویق به یادگیری می‌کند.
 

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
کاغذ دیواری که با حرارت طرحش تغییر می کند

کاغذ دیواری که با حرارت طرحش تغییر می کند


آیا شما می خواهید طراحی منزلتان بدون آنکه خودتان کاری انجام دهید تغییر کند؟




اما این نوع کاغذ دیواری این فکر را محقق کرده . کاغذ دیواری های گرما فعال به گونه ای طراحی شده اند که با رسیدن حرارت طرحشون مرحله به مرحله تغییر می کند.

در تصویر شماره یک ابتدا رادیاتور خاموش است سپس رادیاتور را روشن می کنیم ، همانطور که در تصویر می بینید ، لکه های قرمز رنگی بر روی کاغذ دیواری پدیدار می شود که به صورت شعبه به شعبه می باشد.

هر چه دما بیشتر شود ، طرح واضح تر می شود . در نهایت شما گل های قرمز رنگی را می بینید که به صورت کاملا منظم بین برگ ها قرار گرفته اند.

undefined


هیچ محدودیتی در نحوه گرفتن حرارت در این کاغذ دیواری وجود ندارد . اگر شما برای چند دقیقه دستتان را بر روی این کاغذ دیواری قرار دهید ، حرارت دستتان باعث تغییر در طرح و رنگ آن می شود.

undefined


کاربرد دیگر این فناوری بر روی روزشمارهای دیواری است . به این صورت که در طول روز با گرفتن نور روز شمار روشن است و در شب با تاریک شدن محیط روز شمار خاموش می شود تا فردا.
این تغییر از دمای 30 سانتیگراد شروع می شود و در دمای 30 سانتیگراد کامل می شود.

undefined


 

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
نصب دیوارهای مینیاتوری سبز در داخل ساختمان

نصب دیوارهای مینیاتوری سبز در داخل ساختمان



طراحی دیوارهای سبز گیاهی با حالت مینیاتوری خود توانسته به گونه‌ای قالب‌بندی شود كه رشد گیاهان طبیعی در داخل ساختمان را القاء كرده و به نمایش درآورد. یك چرخش ارگانیك و طبیعی میان گیاهان بدنه این دیوار مینیاتوری وجود دارد كه از رشد بی‌رویه و نامنظم آن جلوگیری خواهد كرد و در نهایت ثبات منحصر به فردی را در بدنه داخلی ساختمان به ارمغان می‌آورد.

یكی از طراحان حرفه‌ای ژاپنی با ساخت این دیوارهای مینیاتوری سبز توانسته به تهویه هوای داخلی ساختمان و جلوگیری از انتشار گازهای سمی و زائد در فضای موردنظر كمك چشمگیری كند.

البته باید خاطرنشان ساخت، بخش عمده گیاهان پوششی این دیوار از انواع خزه‌های متراكم و در هم فرو رفته تشكیل شده كه با رشد متعادل و متوازن خود به جذابیت هر چه بیشتر این دیوار مینیاتوری عمودی افزوده است.



 
آخرین ویرایش:

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی دیوارتوسط شابلون

طراحی دیوارتوسط شابلون

تاتوهای روی دیوار چند سالی است که مد شده اند و بصورت شابلون و یا برچسبهایی که میتوان روی دیوار چسباند در بازار موجود می باشند. اما راههای ساده و ارزانتری نیز برای آراستن دیوارهای خانه وجود دارد. روش ساده تر استفاده از فویلهای چسبدار است که میتوانید به سادگی طرح را پشت آنها که کاغذی است کشیده، سپس با کاتر و یا قیچی طرح راببرید و سپس برچسب پشت فویل را به آرامی روی دیوار به تدریج کنده وتاتوی ساخت خود را به دیوار بچسبانید.
روش دیگر طراحی شابلون می باشد و برای طراحی شابلونها به وسایل زیر نیاز دارید:

  1. عکسهای رادیولوژی
  2. کاتر
  3. زیردستی محکم و صاف مانند شیشه
  4. کاغذ کاربن
  5. خودکار
  6. قیچی
  7. نوارچسب
  8. طرح مورد نظر (میتوانید از کتابهای گلدوزی برای طراحی استفاده کنید. برای کودکان بهترین منبع کتابهای رنگ آمیزی کودکان می باشد.)
پیش از شروع به کار اگر بهتر است که عکسهای رادیولوژی را در وایتکس قرار دهید تا بیرنگ شوند. در اینصورت بهتر میتوانید طرح کاربنی را روی آن ببینید. سپس کاربن را از سمت جوهری آن روی فیلم رادیولوژی گذاشته و طرح را نیز روی آن بگذارید. بهتر است هر سه صفحه را با نوار چسب کاغذی در گوشه ها ثابت کنید تا طرح تکان نخورد. سپس با خودکار یکبار روی طرح کشیده و سپس با قیچی قسمتهای اضافی طرح را از روی فیلم ببرید. شابلون شما آماده است.
اکنون میتوانید با مقداری رنگ و یک قلم موی کوچک طرح را روی دیوار به شکلی که مایل هستید نقاشی کنید. اگر طرحتان رنگی میباشد باید بسیار دقت کنید که دستتان موقع کشیدن حاشیه ها نلرزد و رنگها در هم نرود. در تصویرهایی که در ادامه آمده است کمی با روند کار آشنا میشوید.

در تصویر مرحلۀ کشیدن طرح روی سطح کاغذی پشت فویل را مشاهده میکنید.سپس این طرح بریده و روی دیوار چسبانده میشود.

در این تصویر مشاهده میکنید که شابلون آماده شده با چسب کاغذی به دیوار چسبانده و سپس با قلم مو و رنگ داخل آن نقاشی میشود.
در ادامه تصویرهایی از تاتوهای دیوار میگذاریم تا شما بتوانید بهتر ایده بگیرید.
در این تصوی فوق ر طرح شابلون مسقیم با مداد روی دیوار کشیده شده و سپس با قلم مو داخل خطها رنگ میشود.
همانطور که در این تصویر می بینید از لوازم ساده تری چون کاغذ مقوا و اسفنج ظرفشویی نیز میتوان برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده کرد.



 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصول تزئین دیوار با تابلو

اصول تزئین دیوار با تابلو

[SUB]


[/SUB]
[SUB]
[/SUB]
[SUB]دیوارهای یک خانه بدون تابلوها، عکس ها، آینه و اشیای تزئینی آویز خالی و نا تمام هستند. آنچه بر روی دیوارهای یک خانه می بینید نشان دهنده ذوق و سلیقه صاحبان آن است. معماری خانه شاید چندان مطابق با سلیقه صاحبش نباشد. زیرا گاه افراد ناگزیر از انتخاب آن هستند. اما آنچه روی دیوارها نصب شده و زینت بخش آنها است، اغلب از ذوق و سلیقه صاحب خانه حکایت دارد. دیوارهای یک خانه مانند بوم سفیدی هستند برای ابراز ذوق صاحب خانه تا با هنر و سلیقه خود آنها را بیاراید.[/SUB]
[SUB]همیشه به خاطر داشته باشید در آراستن دیوارها نیز باید تناسب و تعادل را در نظر گرفت. ترکیب های متقارن همواره چشم نواز هستند. چه در چیدمان لوازم منزل و چه در نصب تابلو و قاب های گوناگون بر دیوار. با این حال یک آرایش نامتقارن نیز می تواند بسیار جذاب باشد.

[/SUB]

[SUB]ترکیب های گوناگون چیدمان نامتقارن را در دکوراسیون منزل و همچنین نصب تزئینات آویز بر روی دیوارها تجربه کنید تا به بهترین تعادل در میان آنها و ترکیب و آرایشی که با سلیقه و روحیات شما سازگار است برسید. اگر تعدادی قاب دارید که مایلید در یک اتاق نصب کنید، بهترین روش، جمع کردن آنها در کنار هم و تشکیل یک مجمع از قاب ها است. به این ترتیب نتیجه بسیار بهتر از پخش کردن آنها به صورت پراکنده در قسمت های مختلف از دیوارهای اتاق است. ساده ترین حالت برای یک مجموعه از قاب ها زمانی است که آنها وجه مشترکی با هم داشته باشند مثل وقتی که شما تصاویر گوناگونی را در قاب های یک شکل و یک اندازه دارید. با توجه به فرم فضای موردنظرتان ممکن است آنها را به صورت یک ردیف افقی یا عمودی نصب کنید. لزوم دقت به فرم اتاق به این دلیل است که چنانچه قاب ها را در یک ردیف افقی نصب کنید دیوار پهن تر و چنانچه در یک ردیف عمودی نصب کنید دیوار مرتفع تر به نظر خواهد رسید.[/SUB]
[SUB]بنا به سلیقه شما ممکن است این قاب ها را به صورت مجموعه ای از ردیف های افقی یا عمودی موازی با یکدیگر بچینید که در این صورت هم باید در انتخاب عمودی یا افقی بودن مجموعه دقت کنید. به عنوان مثال یک مجموعه شش تایی از قاب های یک شکل را ممکن است در سه ردیف دوتایی یا دو ردیف سه تایی نصب کرد. چنین ترکیب های متقارنی را می توان با قاب های غیرهمسان که هم اندازه نیستند نیز پدید آورد: یک قاب بزرگ تر در مرکز و قاب های کوچک تر در اطراف آن چیدمانی غیرمتقارن برای قاب ها می تواند مثلا به صورت فرم L یا صلیبی شکل باشد که برای چشم غیرقابل پیش بینی تر و در نتیجه جالب تر و زیباتر از چیدمان های متقارن خواهد بود.[/SUB]
[SUB]قاب ها را به صورتی بچینید که مطابق با زوایا و شکست های فرم موردنظر شما باشند. به جای قرار دادن بزرگ ترین قابتان که در چیدمان قاب ها بر بقیه چیره و غالب است خوب فکر کنید. اگرچه ممکن است قرار دادن بزرگ ترین قاب در مرکز و سپس چیدن سایر قاب ها در اطراف و متناسب با آن بدیهی به نظر برسد. اما بد نیست ترکیبات دیگری را نیز آزمایش کنید. مثلا ممکن است قاب بزرگ تر را در نقطه ای قرار دهید که با مرکز چیدمان مجموعه قاب ها فاصله اندکی داشته باشد و به یک سو متمایل تر باشد.
[/SUB]

[SUB]تزئینات آویز که برای دیوارها در نظر می گیرید الزاما نباید تابلوی نقاشی یا طراحی و یا پوستر های تهیه شده از آنها باشند؛ بلکه ممکن است از یک مجموعه کارت پستال یا یک قطعه پارچه نفیس یا گل دوزی های دستی و خلاصه هر آنچه مورد پسند شما است و می تواند در یک قاب قرار گیرد استفاده کنید. همچنین ظروف زیبایی مثل بشقاب های طرح دار قدیمی می توانند زینتی زیبا برای دیوارها باشند.
[/SUB]

[SUB]



[/SUB]
[SUB]
[/SUB]

[SUB]اگر قصد دارید مجموعه متنوعی از عکس ها، نقاشی ها و همچنین مثلا بشقاب ها را در یک دیوار در کنار هم نصب کنید ابتدا باید تصمیم بگیرید که فرم نهایی این مجموعه به چه شکلی باشد: به عنوان مثال فرم کلی آن سه گوش، چهارگوش یا گرد باشد. اگر مایلید سوراخ های اضافی روی دیوار شما ایجاد نشود بهتر است قاب ها را روی کاغذ بزرگی بگذارید و الگویی از فرم هر یک از قاب ها در اندازه طبیعی تهیه کنید. این الگوها را بریده و با یک قطعه چسب نواری که در زیر آنها چسبانده اید با ترتیب دلخواهتان روی دیوار بچسبانید و آنقدر تغییر دهید تا به بهترین ترکیب و آرایش برسید. سپس جای هر یک از الگوها، قاب اصلی را نصب کنید. همچنین می توانید قاب ها را روی زمین به نحو دلخواه بچینید و از بالا به آنها نگاه کنید و تا زمانی که از آرایش آنها راضی شوید آنها را جابه جا کنید. سپس مطابق ترتیب نهایی بر روی دیوار نصب کنید.[/SUB]
[SUB]بهترین جا برای نصب تابلوهای بزرگ تک، بالای یک کاناپه یا مبل شاخص که به لحاظ فرم یا اندازه از سایر مبل ها متمایز باشد، بالای شومینه و یا بالای یک بوفه است.[/SUB]
[SUB]قاب ها را در حدود ارتفاع هم تراز با چشم بیننده نصب کنید، نه خیلی بالاتر و نه خیلی پایین تر. هنگام نصب تابلوهای متفاوت به صورت یک مجموعه تعادل فرم کلی مجموعه را در نظر بگیرید: به عنوان مثال اگر می خواهید یک تابلوی بزرگ را در یک سو نصب کنید دو تابلوی کوچک تر در سوی دیگر نصب نمایید. دقت کنید فاصله میان تابلوها در یک مجموعه تقریبا یکسان و حدود نصف پهنای کوچک ترین قاب باشد.[/SUB]
[SUB]برای هماهنگ کردن چند قاب در اشکال و اندازه های مختلف ممکن است همه آنها را با رنگ واحدی رنگ بزنید و به این ترتیب با هزینه ای اندک تعدادی قاب را هماهنگ کنید.[/SUB]
[SUB]آویزان کردن تابلوهای هنری در منزل، خود نوعی هنر محسوب می شود. البته هیچ قاعده و قانون طبیعی برای آویزان کردن تابلوها به دیوار وجود ندارد که به انسان آموزش داده شود، اما راهنمایی ها و بحث های دکوراتورها که بر اساس تجربه آنها به دست آمده است، به شما کمک می کند تا هنر مورد علاقه تان و سبک زندگی شخصی تان را به دیگران نشان دهید. [/SUB]
[SUB]
[/SUB]

[SUB]نکاتی درباره آویختن تابلو:
[/SUB]

[SUB]- آویزان کردن تابلوهای هم اندازه، حالت عمودی بودن اتاق را برجسته می کند، همچنین یک طرح نرده مانند را به وجود می آورد.
- نصب تابلو در ارتفاع بالا اشتباه است؛ تابلوها را طوری نصب کنید که هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده به خوبی قابل مشاهده باشند.
- برای دیوارهای بزرگ خالی، گروهی از چندین قطعه کوچک، چشمگیرتر از یک تابلوی بزرگ خواهد بود.
- کارهای دستی و هنرهای خانگی یکی از سبک های جدید در قاب سازی است که به ما کمک می کند تابلوهایی مطابق با سلیقه خودمان تهیه کنیم.
- تزئین دیوار فضاهای غیرمعمول مثل زیر راه پله، اطراف در ورودی یا فضاهای باریک دیوارها، می تواند تأثیر مطلوبی بر بیننده باقی بگذارد.
- شما می توانید حتی وسایلی را که در زیرزمین خانه تان یا سمساری ها پیدا می کنید، با لوازم موروثی ترکیب کرده و آنها را به نحوی که بیشتر می پسندید به دیوارها یا بر روی درها آویزان کنید. به خاطر داشته باشید مادامی که وسایل مورد علاقه خود را بر روی دیوار آویزان کرده اید، نباید زیاد نگران قواعد باشید زیرا آرامشی که به شما می دهد در جای خود فوق العاده است.
- جذاب ترین نظم و ترتیب، همانی است که شاید اصلاً انتظارش را نداشته اید؛ بنابراین، سعی کنید همواره خلاق باشیداز این که تمام فضای خانه پر از وسایل تزئینی شود، یا تابلوهای متفاوتی از دیوارها آویزان کنید نگران نباشید. فقط از قاب های مشابه استفاده کنید تا هماهنگی را حفظ کرده باشید. در این نوع هماهنگی، منظره هایی خلق می شود که کاملا انتخابی است، ولی در کل، یک وحدت میان آنها به چشم می خورد. این نوع از آویزان کردن های تصادفی تابلو روی دیوارهای سالن یا دیوارهای بزرگ کارآیی خواهد داشت.
[/SUB]

[SUB]ستون تابلوها:
گاهی اوقات در منزل تان بین دو پنجره بلند فضای باریک عمودی وجود دارد و به خاطر فضای باریکی که ایجاد شده هیچ استفاده ای از آن نمی توان کرد. ولی می توان با قرار دادن چندین تابلو زیر هم به صورت عمودی، زیرکانه از این فضا استفاده کرده و نمای زیبایی به خانه تان بدهید.

[/SUB]

[SUB]منابع:


http://www.manzelmag.com/main/no11/home-design/200-hang-picture-without-rule-.html
http://www.aftab.ir/lifestyle/view.php?id=16664[/SUB]

[SUB]
[/SUB]

[SUB]
[/SUB]

[SUB]
[/SUB]
 

mahsa.mahsa

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر قصد دارید چیدمان منزل مدرن باشد و رنگ دیوار ها مشکی و سفید است میتوانید از یک تابلوی بزرگ و با رنگ گرم استفاده کنید که چشمان بیننده را خیره میکند.................
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز


آشنایی با اصول نصب تابلو روی دیوار






با توجه به سلیقه خود یکی از روش‌های زیر را برای نصب تابلوها و قاب عکس‌ها در نظر بگیرید و دکوراسیون خانه را کامل کنید:

- برای زدن تابلوها، یک خط فرضی به عنوان قاب یا چارچوب کار در نظر بگیرید،به خط فرضی سفید رنگ در تصویر زیر دقت کنید .






- در داخل این چارچوب می‌توانید چهار تا بیست قاب‌عکس در اندازه‌های مختلف قرار دهید. در مورد کادر فرضی مربع شکل توجه داشته باشید که در چهار گوشه آن چهار قاب عکس قرار دهید تا زمینه کار کاملا چهار گوشه و مربع و کلیت کار منسجم و یکپارچه شود.

- از یک تصویر بزرگ استفاده کنید.تصویر یک منظره به اتاق معنا و مفهوم می‌بخشد و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

- سعی کنید موضوعی انتخاب ‌کنید (مثلا تصویر پلی چوبی در دل جنگل) که کل فضای اتاق را تحت تاثیر قرار داده، به آن عمق و معنا ‌دهد.




- در صورتی که بخواهید یک گالری قابل تغییر داشته باشید، از طاقچه استفاده کنید.

- با استفاده از دو طاقچه در اندازه‌های متفاوت می‌توانید قاب‌عکس‌های مختلف را روی آن‌ها گذاشته و بدون استفاده از میخ و چکش تا رسیدن به نتیجه دلخواه قاب‌های بیشتری به آن اضافه کنید، یا آن‌ها را تغییر داده، جابه‌جا کنید.




- در صورتی که در تعداد دیوارهای خالی محدودیت دارید، از فضاهای بی‌استفاده کمک بگیرید.

- زدن تابلو روی قسمت‌های باریک، باعث زیبایی آن‌ها شده فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.





- در صورت تمایل، یکی از دیوارهای اتاق را به کل چیزهای مورد علاقه خود اختصاص دهید.

- به این ترتیب هر روز می‌توانید با نگاه کردن به آن‌ها خاطرات خود را مرور کنید. برای این منظور می‌توانید مجموعه‌ای از قاب‌عکس‌های مختلف همراه با اشیایی که برای شما خوشایند و مثبت بوده را برای آن که جلوه کرده، ظاهر زیبایی پیدا کند، با گیره لابه‌لای قاب‌عکس‌ها بگنجانید.






- اگر جزو کسانی هستید که از داشتن تابلوهای بسیار لذت می‌برید و مایلید اتاق شما بیش‌تر شبیه به یک گالری باشد،می‌توانید از تمام قسمت‌ها حتی کناره‌ها و چارچوب در استفاده کنید. تابلوها را روی زمینه تیره‌ به صورت قاب‌عکس‌های سیاه و سفید به دیوار بزنید.




- مجموعه‌ای از قاب‌عکس‌های کاملا متفاوت را می‌توان با در نظر گرفتن یک خط مستقیم فرضی در پایین دیوار به مجموعه‌ای منسجم تبدیل کرد.

- فقط کافیست یک سری از تابلوها را در پایین دیوار روی یک خط نصب کنید و تابلوهای دیگر را به دلخواه روی دیوار پخش کنید .



 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز

10 نکته کلیدی برای نصب تابلو روی دیوار





1 -
برای نصب تابلو بالای تخت خواب، مبلمان اتاق پذیرایی یا سایر اسباب و اثاثیه بزرگ انتخاب تابلوهای دوتایی یا چهارتایی هم اندازه گزینه مناسبتری است.


2 - برای نصب تابلوها در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آنها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ ترین دیوار نصب کنید. البته باید بدانید که عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه تان باشد. اندازه ایده آل این است که عرض آن حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.

3 - همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما همتراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین تر از خط دید فضا را بی تناسب و شما را آدم بی دقتی نشان می دهند.


4 - اگر می خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره تری دارند در ردیف های پایین تر نصب کنید.

5 - موضوع تابلوهای کنار هم را یکسان در نظر بگیرید. به طور مثال اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه مندید، تصاویری از خانه های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و ... را کنار هم قرار دهید.



6 - بعد از خرید تابلوهای تازه بلافاصله سراغ میخ و چکش نروید. درباره اینکه می خواهد تابلوها را چطور کنار هم قرار دهید خوب فکر کنید. می توانید یک دایره، مستطیل یا حتی مثلث فرضی را در ذهن تان مجسم کنید و تابلوها را طوری کنار هم بچینید تا فرم نهایی آنها کنار هم تعریف شده باشد. برای راحتی کار تابلوهای مورد نظرتان را روی یک مقوا یا کاغذ بزرگ روی زمین بچینید و بعد از هر کدام الگویی تهیه کنید. حالا این الگوها را روی دیوار کنار هم بچسبانید و بعد جای میخ را مشخص کنید. اینطوری دیوارهای شما به دلیل آزمون و خطاهای مختلف هنگام نصب، سوراخ سوراخ نمی شود.

7- اگر تصویر مورد نظر شما کوچک است اما می خواهید آن را داخل یک قاب بزرگ بگذارید باید به سراغ تهیه پاسپارتو بروید. پاسپارتو یک مقوای ساده است که به عنوان یک حاشیه بزرگ یا کوچک دور نقاشی یا تصویر مورد نظرتان قرار می گیرد. رنگ آن باید با یکی از رنگ های اصلی نقاشی هماهنگ اما با رنگ قاب تضاد داشته باشد. گاهی اوقا می توانید از قاب های حاشیه دار هم برای بزرگ تر کردن اندازه ابعاد تصویر استفاده کنید.


8- اگر می خواهید تابلوی شما بیشتر جلب توجه کند، در بخش بالایی آن چراغی برای نورپردازی نصب کنید که شاخه آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در این صورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

9 - گاهی اوقات می توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص های دیوارها استفاده کنید اما یادتان باشد که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته اید ناموزون و بی ربط به نظر نرسد.


10- اگر می خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می خواهید دیوار کشیده تر شود، تابلوها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید.
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
تابلو و تزئینات دیواری


در نظر گرفتن تزئینات دیواری برای اتقها حسن ختام و مکمل دکوراسیون داخلی است. تزئینات دیواری توانایی آنرا دارند که ظاهر یک اتاق را زیرو رو کنند. در واقع دیوارها در ایجاد هارمونی و تعادل در محیط نقش بسزایی را ایفامی کنند.





انتخاب بر اساس استایل شخصی

شیوه زندگی شما مبین حالات مدل و نوع چیدمان منزل شماست . از این رو تزئیناتی که برای دیوارها انتخاب میکنید نیز باید منطبق بر میل و سلیقه شخصی شما باشد کسی شما را مجبور نمیکند که آخرین مدل محصولاتی که به بازار عرضه میشود را بخرید بنابراین همیشه گزینه ای را انتخاب کنید که واقعا آن را دوست می دارید و برایتان جذاب است باید از اشیا پیرامون خود لذت ببرید پس فقط به مد روز نگاه نکنید و چیزی را که دوست دارید بخرید .

چرا باید دیوارها را تزیئن کنیم ؟
شاید این نقل قول از پابلو پیکاسو به گوشتان خورده باشد "هنر غبار روزمره گی ها را از روح شما می زداید." تزئینات دیواری خانه شما را تبدیل به یک مکان خوشایند برای کلیه افراد خانواده میکند.





اتاق به اتاق -کاربرد
دیوار هر اتاق را می بایست متناسب با دکوراسیون همان اتاق تزئین کنیم . به این منظور ابتدا باید از خود بپرسید که چه انتظاری از آشپزخانه نشیمن خواب و یا هر اتاق دیگری دارید ببه عنوان مثال نصب تابلو جنگل پر از حیوان در آشپزخانه ایده هوشمندانه ای به نظر نمی رسد .


رنگ
وقتی به مورد استفاده پی ببرید نوبت به انتخاب رنگ است . رنگ وسیله زینتی نیز می بایست با کاربرد و دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد به عنوان مثال تابلو ها و تزئینات زرد رنگ انرژی و نشاط را القا می کند و رنگ آبی برای ایجاد آرامش مناسب است.


مدل و استیل کلی
زمانیکه کاربرد و رنگ تزئینات مشخص شد نوبت به سبک و مدل وسیله زینتی میرسد تزئینات دیواری دارای انواع و اقسام مختلفی هستند اما اگر بخواهم یک جمع بندی سرانگشتی داشته باشیم می توانیم آنها را در چند گروه زیر خلاصه کنیم:

سنتی - استفاده از رنگهای موجود در طبیعت تصاویری از مناظر طبیعی به صورت افقی.
کلاسیک- قابهای شکیل و معمولا چوبی تصاویر کاملا رسمی.
مدرن- قابهای فلزی تیره رنگ بکار گیری آمیزه ای از سیاه و سفید در تصویر.



نصب و چیدمان
نحوه نصب سازماندهی و ترتیب چیدمان آثار هنری دیواری از اهمیت ویژه ای برخور دار می باشد.یک تابلو بزرگ در وسط دیوار می تواند هسته مرکزی ایجاد کند و نظر همه را به خود جلب نماید.برای زیباتر شدن می توانید یک صندلی راحتی با تعداد زیادی کوسن یا یک میز کنسول با گلدان زینتی را در زیر اثر هنری قرار دهید. نمونه های دیگر به ترتیب اتاقهای باریک و ورودی های باریک هستند. در اتاقهای طویل و باریک نصب یک تابلو دیواری پهن کل فضا را عریض تر نشان می دهد . همچنین مجموعه ای از آینه هادیواری در اشکال مختلف که بر روی دیوار یک ورودی تاریک نصب شوند فضا را روشن تر نشان می دهد.

شیوه های مختلف نصب آثار هنری
افقی- برای دیواری که میخواهید کشیده تر به نظر برسند.
عمودی- برای دیوارهایی که میخواهید بلندتر به نظر برسد .
رئوس مربع- برای ایجاد نقطه کانونی همچنین می توانید بالای تخت خواب یا میز نهار خوری از این مدل چیدمان استفاده میکنند.
بی تناسب- البته خیلی هم بی تناسب نیست و می بایست در موقع انتخاب آنها را دسته بندی کنید و بعد هر یک از آنها را به صورت تصادفی روی دیوار نصب میکنید. برای نصب گروهی تابلوها در سایزهای مختلف ابتدا از برجسته ترین و بزرگ ترین کار شروع کنید و سپس مابقی را در اطراف آن بچینید.





نکات ضروری در نصب تزئینات دیواری
1-تابلوهای گروهی در یک سایز و شکل را به صورت افقی یا عمودینصب کنید.
2-محل نصب باید همواره نقطه دید باشد به این معنی که تابلو ها را نه خیلی بالا و نه خیلی پایین نصب کنید در واقع باید جایی نصب شوند که به راحتی در معرض دید چشم ها باشند.
3- با نصب نورهای موضعی در بالای آثار هنری دیوار ی توجه بیننده را بیشتر به آنها جلب کنید .
4- از محکم شدن تابلو و سایر تزئینات به دیوار اطمینان حاصل کنیدو تابلوه و قابهای بزرگتر و سنگینتر را به دیوار پیچ کنید.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
راهنمای انتخاب برچسب دیواری

راهنمای انتخاب برچسب دیواری






پس از رکود چندين ساله بازار کاغذ ديواري و جايگزيني رنگ روي ديوار خانه​ها مدتي است دوباره کاغذ ديواري​ها دل مشتريان خود را برده​اند و آنها را قانع کرده​اند تا مجدداً قيد رنگ​کاري ديوار را بزنند و کاغذ ديواري را جايگزين کنند.







  • کاغذ ديواري به دليل نداشتن رنگ و بو و قابليت نصب سريع و آسان بهترين جايگزين براي رنگ است.




  • هنگام انتخاب کاغذ ديواري حواستان باشد که اگر طرح​هاي روي آن نزديک به هم و در خطوط مرتب افقي و عمودي قرار داشته باشند، طرح موجود بر محيط اتاق غالب خواهد شد. پس اگر مي​خواهيد وسايل اتاق فوق بيشتر به چشم بيايد مراقب باشيد از کاغذ ديواري با خصوصياتي که ذکر شد استفاده نکنيد.




  • اگر قصد داريد از کاغذديواري گلدار و شلوغ براي اتاقي استفاده کنيد بهتر است بدانيد چنين طرح​هايي فضاي اتاق را کوچک جلوه مي​دهد. پس با توجه به ابعاد اتاق چنين طرح‌هايي را انتخاب کنيد.براي وسيع​تر نشان دادن فضاي يک اتاق از کاغذ ديواري‌هايي استفاده کنيد که طرح​هاي افقي روي آنها نقش بسته است. طرح‌های زیگزاگی هم فضای اتاق را زنده‌تر جلوه می‌دهند.




  • فضاهايي مثل اتاق نشيمن که در واقع محيط​​هاي دورهمي است بهتر است با کاغذ ديواري​هايي با رنگ​هاي غالب گرم مثل قرمز، نارنجي يا زرد طراحي شود، چرا که به فضا صميميت خاصي مي​بخشد.




  • اگر اتاقي ديوار​هاي کوتاه دارد و در نتيجه سقف آن هم کوتاه است بهتر است براي پوشش ديوارهايش از کاغذ ديواري با طرح‌هاي عمودي استفاده کنيد چون در اينصورت ديوارها بلندتر نشان داده مي‌شوند.






منبع : برترین ها
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
کاغذ دیواری مخصوص اتاق خواب

کاغذ دیواری مخصوص اتاق خواب

دیواری با طرح چهل تکه خلق کنید.
با این ایده دیواری با طرح چهل تکه در اتاق خوابتان خواهید داشت. در شروع کارتکه های کاغذ دیواری های محبوبتان را پیدا کنید و سپس آنها را مطابق شکل ترکیبکنید و بچسبانید. سعی کنید به یک یا دو رنگ پایبند بمانید تا طرح آشفته ای پدیدنیاید. کاغذهایی انتخاب کنید که رنگ ها و طرح هایشان بهم بخورد.
بر روی گوشه دنج اتاقتان تأکید کنید.
با انتخاب یک دیوارنقش زیبا، به گوشه دنج اتاقتان حال و هوای بیشتری بدهید.این دیوارنقش با طرح گل زیبای شمعدانی پشت میز و تاقچه ها نصب شده است. می توانیدروی تاقچه ها مجسمه های محبوبتان را بگذارید و از میز به عنوان میز آرایش استفادهکنید.
گل های درشتی برای کاغذ دیواری انتخاب کنید.
با این کاغذ دیواری های گلدار زیبا به اتاق خوابتان نمای شاداب و زیباییبدهید. از طرح ها و گل های درشت برای تأثیرگذاری بیشتر بر نمای دیوارها استفاده کنید.نکته اینجاست که باید فقط از یک یا دو رنگ در کاغذ دیواری استفاده شده باشد و نه بیشتر.کاغذ دیواری با گل های درشت رنگارنگ می توانید فضای اتاق شما را خفه کند.
از طرح ها و نقش هایی در مقیاس بزرگ استفاده کنید.
اگر منزل شما ویژگی های خاص و یگانه ای دارد، این طرح برای آن مناسب است. طرحکلاسیک دمشقی در اندازه های بزرگ، نقطه کانونی این اتاق خواب طوسی رنگ است. سقفبلند و فضای زیاد این اتاق می تواند پذیرای طرح های بزرگتری باشد و وقتی روی همهدیوارها کار شود، غالب نخواهد بود. سعی کنید بقیه چیزهای اتاق کمرنگ تر و به رنگسفید و طوسی با مبلمان کلاسیک باقی بماند.
با مقیاس بازی کنید.
با این کاغذ دیواری راه راه درشت می توانید جلوه خاص و نمایانی خلق کنید. طرحراه راه روش خوبی برای تغییر دادن مقیاس و بزرگی اتاق است. برای آنکه اتاق کوچکشما بزرگتر به نظر برسد از راه های افقی استفاده کنید و برای آنکه نگاه را به سمتبالا و سقف بلند جذب کنید از راه های عمودی استفاده کنید. این کاغذ دیواری صورتی وطوسی برای اتاق خواب بسیار ایده آل است، و در عین حال شما در مورد انتخاب رنگشجاعتر می شوید. رنگ آبی سیر تأکید بیشتری بر بالش ها و لامپ ها ایجاد می کند.
ترکیب رنگی کمرنگی را امتحان کنید.

دیوار اتاق خواب نباید خودنمایی کند. این کاغذ دیواری گلدار طوسی روشن به نحویکمرنگ و محو نگاه انسان را جذب می کند. نقش های گل های درشت دارای سایه های کمرنگطوسی و کرم هستند که چشم را نوازش می دهند و از لحاظ ترکیب رنگی آرامش بخشمناسبند. نترسید و از رنگ هایی مانند این رنگ بیشتر بر روی دیوارهایتان استفادهکنید، فقط باید از همان رنگ برای لوازم دیگر اتاق مانند مبلمان و ملافه و روتختی وچیزهای دیگر استفاده کنید.
با گل های درشت و رنگارنگ اتاقتان را روشن و شاد نمایید.


سبک گل های وحشی و رنگارنگ این روزها مد شده است و اتاق خواب با این کاغذدیواری گلدار شلوغ، محیط شادی می یابد. با چنین طرح و نقش پر زرق و برقی باید بهاتاق تعادل بدهید و پس زمینه کاغذ دیواری باید رنگ روشن باشد و کف و سقف و ملافههای تخت به رنگ سفید یا روشن باشد. بعد می توانید از طرح ها و رنگ های اصلی کاغذدیواری – صورتی، قرمز و مشکی – برای بالش ها، روتختی و چیزهای کوچک دیگر استفادهکنید.
از دیوارنقش عجیب و غریبی استفاده کنید.
دیوارهای اتاق خوابتان با این طرح هرگز چشم گیر تر نبوده اند! این دیوارنقشمدرن ویژگی کانونی این اتاق خواب معاصر است. می توانید دیوارنقش های دیگری همسفارش بدهید که البته باید طرحشان مانند این طرح خاص باشند. قرار دادن آن در بالایتخت و انتخاب مبلمان و وسایل ساده دیگر با رنگ های خنثی، باعث می شود که دیوارنقششما تنها چیزی باشد که نگاه را جذب می کند.
اندکی از سبک مد به اتاقتان بیاورید.

آیا برای اتاق خواب نوجوان دنبال ایده هستید؟ این کاغذ دیواری تک رنگ برایخانم های دنبال کننده مد روز مناسب است. این کاغذ دیواری را فقط بر روی یک دیواربچسبانید که تأثیر آن بیشتر شود. دیوارهای دیگر و کف اتاق باید سفید باشند و میتوانید فقط از یک رنگ دیگر مانند بنفش یا آبی سیر برای ایجاد تأثیر چشمی استفادهکنید. از مبلمان سبک معاصر و مدرن با جلای زیاد یا پولیش شده برای هماهنگی باچیزهای دیگر استفاده کنید.
از طرحی تجملی استفاده کنید.
با این کاغذ دیواری لوکس ابریشمی، به اتاق خوابتان سبک هتل بدهید. جلای زیاد وجلوه های متالیک، روش بسیار خوبی برای بیشتر کردن حس جادار بودن اتاق های کوچکاست. فقط به رنگ هایی همچون قهوه ای، کرمی یا طلایی پایبند بمانید تا جلوه لوکساتاق بهم نخورد. این کاغذ دیواری پس زمینه ابریشمی با نقش دمشقی دارد که البته بهدرخشش و تلألو لوازم دیگر اتاق می افزاید.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

انسان‌های اولیه با خانه و كاشانه آشنا نبودند و تنها محل یا شیئی را به عنوان سر پناه فراهم می‌کردند تا از باد و باران در امان باشند. پس از سال‌ها انسان شروع به طراحی خانه و مسکن به عنوان محلی برای سکونت کرد. در مفاهیم معماری از قرن‌ها پیش ساحت مقدس «خانه» به عنوان محلی برای آرامش و توجهات معنوی تعریف می‌شد، اما امروزه این مفهوم كمی نادیده گرفته شده و خانه صرفا محلی برای آسایش شده، آسایشی كه آرامش دربرندارد.



یکی از راه‌های ایجاد فضاهای مطبوع جسمانی و روحانی در محیط زندگی، کاربرد عناصر طبیعی و فرم‌های آشنا و جذاب برای ذهن است. از پرکابردترین این عناصر در محیط اطراف ما چوب است که در عصر صنعتی بیشتر مدل‌های صنعتی و مصنوعی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند . مهم‌ترین خواص چوب در دکوراسیون داخلی عبارتند از:

1- رنگ: چوب رنگ‌های مختلفی دارد اما اغلب طیفی از قهوه‌ای در آن به چشم می‌خورد رنگ قهوه‌ای در ترکیب با سایر رنگ‌ها حالت‌های مختلفی را برای کاربر تداعی می‌کند. چوب‌های تیره رنگ در کنار رنگ‌های گرم پرمایه مانند زرشکی ترکیبی وزین و حرفه‌ای می‌سازند که در دکوراسیون دفتری اداری یا اتاق کار در منزل كاربرد زیادی دارد. اتاقی که ست میز و صندلی آن از چوب تیره رنگ با روکش زرشکی در کنار پرده‌هایی با زمینه زرشکی و گل‌های قهوه‌ای و تور کرم چیدمان شده همه را مبهوت جذابیت خود می‌کند



چوب‌هایی با رنگ‌های میانه مانند قهوه‌ای، شکلاتی و گردویی نیز در کنار رنگ‌های سردی همچون آبی فیروزه‌ای و سبزآبی ترکیباتی شاداب، ملایم، آرامش‌بخش و مناسب برای محیط‌های خانوادگی، تفریح و استراحت ایجاد می‌كنند. رنگ‌هایی که در کنار هم تداعی‌کننده قایقی چوبی در کنار امواج دریایی کم‌عمق و آبی هستند. استفاده از این ترکیب ذهنی، انسان را آرام کرده و بدن را به سكون دعوت می‌كند. نشستن بر روی یک مبل راحتی و تماشای تلویزیون در تعطیلات آخر هفته در ویلایی با کف چوبی به رنگ گردویی، دیواری از چوب نارون کرم مایل به زرد، پرده‌های راه‌راه آبی کم‌رنگ و پررنگ و روکش مبلمان آبی با طرح سبز رنگ، می‌تواند به خوبی آرامش را به افراد انتقال دهد.



چوب‌های روشن زرد مایل به صورتی، کرم و سفید مایل به زرد از پراستفاده‌ترین چوب‌ها هستند. اگر خلاقیت و جسارت نداشته باشید، شاید این رنگ‌ها را بدون معنای خاصی در کنار هم بگذارید، اما اگر کمی جرات به خرج دهید و این رنگ‌ها را با رنگ‌های گرم ملایم همنشین کنید نتایج بهتری می‌گیرید. یک سرویس ناهارخوری ساده شش نفره بدون منبت‌کاری از جنس چوب راش همراه با یک رومیزی کتان اخرایی و قالیچه قرمز، فضایی آرام و در عین حال با نشاط می‌سازد.

می‌توان چوب راش یا افرا را در کنار چوب گردو یا چنار تیره رنگ قرار داد و ترکیبی کلاسیک ساخت که برای محیط‌های پذیرایی و مهمان‌خانه علاوه بر سنگینی و وقار، راحتی را نیز القا می‌کند.



2- آکوستیک: محیط پوشیده از چوب، صداهای منتشر شده را به صورت ملایم جذب كرده و سپس منعکس می‌کند. این كار از پیچیدن صدا جلوگیری كرده و همچنین اختلاف طول موج‌ها را در آن محل تعدیل می‌كند. چوب‌های خشک و سبک مانند کاج صدای زیادی در هنگام راه رفتن با کفش ایجاد كرده و چوب‌های سنگین و متراکم مانند گردو و بلوط صدایی خفیف و گنگ منتشر می‌کنند. این صداها را می‌توان در کاربری‌های مختلفی به زیبایی به کار گرفت و به عنوان عاملی دینامیک و متغیر در دکوراسیون گنجاند.



3- سختی: ضریب سختی چوب پایین است و در برابر موادی همچون سرامیک و سنگ، جسمی بسیار نرم محسوب می‌شود. اما در عین حال به علت خاصیت ارتجاعی و بافت آونددار، فرسایش آن بسیار کم است. برآیند این دو موضوع باعث می‌شود چوب مصالحی مناسب برای مبلمان و پوشش‌های داخلی خانه باشد، زیرا علاوه بر مسائل زیبایی‌شناسی، موجب افزایش ایمنی به‌خصوص برای کودکان و سالمندان میشود. به راحتی می‌توان اثر ضربه بر روی دسته صندلی فلزی و چوبی و همچنین کفپوش سنگی و چوبی را مقایسه کرد.



4- ظرفیت حرارتی: این موضوع باعث می‌شود نوسانات دمایی چوب بسیار کاهش یابد. کف‌ها و مبلمان‌ چوبی به ندرت در سرمای زمستان سرد می‌شوند که نتوان لمس‌شان کرد. اما برعکس، یک کف سرامیکی در خانه‌ای گرم هم ممکن است سرد باشد و برای راه رفتن روی آن نیاز به جوراب و پاپوش است.



5- قدرت شکل پذیری بالا: چوب را به اشکال گوناگون می بینیم،تخته، الوار، تخته چندلایی و روکش، اینها حالت‌های معمول چوب هستند که ما در اطراف خود می‌بینیم. مبلمان، دکور، کابینت، مجسمه، گلدان و حتی قاشق و بشقاب را از چوب می‌سازند. انواع کمد و کابینت از چوب و تخته چندلایی ساخته می‌شوند که در برابر آب و حشرات بسیار مقاومند. حالت‌هایی از چوب نیز وجود دارند که کاربرد آن‌ها خاص‌تر است.

بعضی‌ها چوب را مدتی در رنگ شناور می‌کنند و رنگ دلخواه‌شان را به بافت آن می‌دهند . در این حالت بافت نرم چوب رنگ بیشتری به خود می‌گیرد و اشکال زیبایی خلق می‌شود.

همچنین سطح چوب را می‌توان به روش سند بلاست برجسته کرد و با رنگ و نورپردازی، پرسپکتیوی بدیع در آن به وجود آورد.







منبع: معماری نیوز
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش تکنیک های نقاشی سایه روشن روی دیوار

آموزش تکنیک های نقاشی سایه روشن روی دیوار

آموزش تکنیک های نقاشی سایه روشن روی دیوار

در این مقاله به شما تکنیک نقاشی سایه روشن روی دیوار و بافت پارچه مانند را با رنگ روی دیوار به شما آموزش می‌دهیم
همانطور که مشاهده می کنید دیوار با سه رنگ سایه روشن سبز که به سمت بالا زده اند رنگ شده است.

دیوارهایی با رنگهای ترکیبی


وسایل مورد نیاز
* بتونه (اختیاری است)
* یک لیتر رنگ سبز کم رنگ، سبز روشن و سبز پررنگ (هرکدام از رنگها یک لیتر باشد)
* سه عدد سطل رنگ
* تراز و مداد برای اندازه گیری
* سه عدد رول رنگ
*3 عدد رول 4 اینچی( برابر 2/54 سانتى متر) که هر کدام از آنها برای یکی از رنگها استفاده می شود
* سه قاشق که هر کدام برای یکی از رنگها استفاده می شود

شروع کنید
1. اگر لازم دانستید دیوار را بتونه کنید. هر کدام از رنگ ها را داخل سطل رنگ بریزید.

2. دیوار را به صورت افقی با اندازه گرفتن طول آن به سه قسمت تقسیم کنید. با تراز و مداد دو خط به صورت افقی روی دیوار بکشید. با این خطوط مشخص کنید که کدام قسمت سبز کمرنگ، کدام قسمت سبز روشن و کدام قسمت سبز پررنگ بخورد. در بالاترین قسمت سبز کمرنگ بزنید، در قسمت وسط سبز روشن یا متوسط و در قسمت انتهایی دیوار سبز پررنگ بزنید. حالا دیگر نیازی به خط بین قسمتهای روی دیوار نیست. حالا به راحتی رنگ کنید. در آخر بگذارید رنگ خشک شود.

3. با یک رول متوسط و رنگ سبز کمرنگ حدود 14 اینچ انتهایی(برابر 2/54 سانتى متر) سبز روشن را رنگ کنید.رول را سریع حرکت دهید، از یک قاشق استفاده کنید تا مقداری از رنگ سبز روشن روی سبز کم رنگ بریزد.

4. دیوار را به صورت کوه و پله پله یا زاویه دار رنگ کنید. رول را از قسمت انتهایی سبز کمرنگ به طرف سبز روشن حرکت دهید.

5. مقداری از رنگ سبز روشن را روی قسمت سبز کمرنگ بزنید. رول را به شکل عمودی و به صورت زاویه دار حرکت دهید.
6. به ردیف هایی که روی دیوار ایجاد کردید بیفزایید تا زمانی که سایه روشن آن مشخص شود. سبز روشن را روی دیوار بزنید سپس سبز پررنگ را به صورت سایه روشن روی آن بزنید. بگذارید خشک شود.


* دیوارهایی شبیه پارچه کتان


وسایل مورد نیاز
* رنگ جلا
* تراز
* مداد برای نشانه گذاشتن
* نوار آبی رنگ چسبی
* رنگ کرم تیره
* سطل رنگ
* قلم موی رنگ
* رول بزرگ
* پارچه مرطوب
دستورالعمل
1. ابتدا یک لایه رنگ جلا روی دیوار می زنیم و می گذاریم خشک شود.


2. دیوار را به چند بخش به پهنای 24 الی 36 اینچ( برابر 2/54 سانتى متر) تقسیم کنید. پهنای این بخش ها به سایز اتاق ، در و جای پنجره ها بستگی دارد. یک تراز و مداد برای اندازه گیری بردارید، خطوط را از سقف تا کف زمین بکشید.


3. با نوار آبی رنگ، هر کدام از بخش ها را از هم جدا کنید.


4. رنگ کرم تیره را در سطل رنگ بریزید. از قلم موی رنگ و رول استفاده کنید. ابتدا قلم مو و سپس رول را به دیوار بزنید تا براق شود

.

5. بورس یا فرچه را به صورت افقی روی تمام سطوح دیوار بکشید.


6. بورس را به صورت عمودی روی دیوار بکشید

7. روش بورس کشیدن را برای همه بخشها تکرار کنید.

8. نوار آبی رنگ را بردارید و بگذارید خشک شود.


برجستگی هایی که بعد از خشک شدن روی دیوار ایجاد می شود، مانند بافت پارچه های کتان می ماند که نمای زیبایی ایجاد می کند.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
چه فرشى براى كجا مناسب تر است

چه فرشى براى كجا مناسب تر است

چه فرشى براى كجا مناسب تر است

- رابطه خصوصيات محيط با طرح و نقشه فرش:پيش از هر توصيه اى در اين زمينه يادآورى اين مطلب خالى از لطف نيست كه معمولاً فرش هاى دستباف اكثر شهرهاى ايران در سه قالب اصلى به لحاظ طرح بافته مى شوند كه عبارت اند از
لچك ترنج- خشتى و افشان كه در ميان آنها لچك ترنج از قديم مورد استقبال بيشترى قرار گرفته و اغلب فرش هايى را كه شما در منازل يا در فرش فروشى ها مى بينيد در همين طرح بافته شده اند. البته طرح هاى ديگرى نيز وجود دارند كه در شهرهاى مختلف بر آن اساس بافته مى شوند. گبه ها، فرش هاى تركمنى و غيره از اين دسته اند.


در فرش هاى لچك ترنج دار علاوه بر حاشيه اى پهن كه دور تا دور فرش را احاطه كرده است، نقشى در قالب شكل هندسى دايره و يا بيضى در ميان قرار گرفته كه به آن ترنج مى گويند و در چهار گوشه داخلى حاشيه چهار نقش با فرم مثلثى قائم الزاويه كه وتر آن خطى هلالى است وجود دارد كه هر يك از اين چهار نقش را هم لچك مى گويند.

برخى از كارشناسان فرش ادعا مى كنند كه طرح هاى اصلى فرش هاى ايرانى برگرفته از معمارى ساختمان هاى آن روزگار است. در نتيجه هنگامى كه در ساختار خانه ها تغييرى اساسى ايجاد مى شده، طراحان فرش نيز از اين تغيير تبعيت مى كرده اند. آنها بر اين عقيده اند كه طرح لچك ترنج فرش ها از طرح پرديس معمارى ساختمان هاى سده آخر دوره اشكانيان الهام گرفته است. اين معمارى از فضاى اندرونى بيرونى تشكيل شده بود و در واقع فرش هاى لچك و ترنج دار نمادى از حياط اين ساختمان ها بوده اند. «لچك»ها باغچه هاى سبزيكارى چهار وجه حياط و «ترنج» حوض ميانى حياط را يادآور مى شدند. گل هاى ميان آنها نيز به گلكارى هاى گل محمدى حياط اشاره مى كرده اند.

پس از گذشت زمان و ايجاد تغييرات در معمارى و حذف حوض ميانى و باغچه هاى سبزيكارى، طرح افشان فرش به وجود آمد. در اين طرح ديگر اثرى از لچك و ترنج نبود و با حفظ همان حاشيه اصلى در فضاى ميان حاشيه ها نقش هايى از انواع گل و ساقه و برگ ديده مى شدند.


طرح هاى خشتى جمله ديگر طرح هاى فرش هاى ايرانى هستند كه براساس آن تمام سطح داخلى مابين حاشيه ها به مستطيل هايى مساوى تقسيم شده و در داخل هر يك نقشه اى بافته مى شود كه ممكن است اين نقشه ها چندين بار در خشت هاى مختلف تكرار شود. البته عدم تكرار آنها نشانى بر مرغوبيت نقشه و ابتكار طراح است. اين طرح در برخى از شهرها به گلستان نيز معروف است.

امروزه طراحان نقشه هاى فرش با ابتكارات خود و براساس سلايق متقاضيان در همين قالب هاى اصلى به ارائه طرح هاى متفاوت و زيبا پرداخته اند كه با توجه به نامشان ثبت شده است. مثلاً در فرش هاى تبريز نقشه هاى عليا، بهشتى، شيوا، بنام، تقى زاده، قلى نامى و بسيارى نقشه هاى ديگر وجود دارند كه با توجه به نام طراحانشان نامگذارى شده اند و اگرچه به لحاظ طرح و رنگ با هم متفاوت هستند ولى همگى در قالب طرح اصلى لچك ترنج جاى مى گيرند. با توجه به تنوع موجود، دست براى انتخاب مناسب ترين فرش براى فضاى مورد نظر باز است.

پس در همين راستا به پيشنهادات زير توجه كنيد:
- در فضايى با وسعت كم، پهن كردن فرش با نقش و نگارى فشرده و متراكم، به شلوغى فضا و در نهايت كوچكتر به نظر آمدن آن كمك مى كند.

- هنگامى كه كفپوش ثابت فضاى مورد نظر شما طرح دار است فرشى با طرح هاى خلوت انتخاب كنيد تا تعادل طرح و نقش در كف محيط حفظ شود. مثلاً در صورت امكان استفاده از گبه به لحاظ سبك دكوراسيونى محيط بهترين انتخاب براى روى كفپوش پاركت آن هم در فضاى مدرن گبه است.

- دكوراتورها همواره فرش هاى با طرح افشان را براى فضا هاى كوچك توصيه مى كنند.

-انتخاب فرش هاى لچك ترنج براى فضاى معمولى و نسبتاً بزرگ بسيار مناسب است ولى انتخاب فرش خشتى براى اين قبيل مكان ها توصيه نمى شود زيرا سبب كوچكتر جلوه كردن محيط مى شود.


رنگ و انتخاب فرش:
براى فضايى با وسعت كم، فرشى با تركيب رنگى روشن انتخاب كنيد. اين مسئله در مورد مكان هاى با محدوديت نور كافى نيز توصيه مى شود. هر چه كف زمين روشن تر باشد فضا بزرگتر و نورانى تر جلوه مى كند. در ضمن به هنگام انتخاب رنگ فرش، به پالت رنگى موجود در فضا شامل رنگ ديوارها، پارچه روكش مبلمان، پرده ها و حتى رنگ چوب لوازم و از همه مهمتر رنگ كفپوش، توجه كنيد. حفظ هماهنگى ميان طرح و رنگ فرش انتخابى و ديگر عناصر يك فضا از جمله مهمترين موارد در انتخاب فرش مناسب است.


كاربرد محيط و فرش مناسب:
اين كه فرش مورد نياز در چه مكانى و با چه كاربردى پهن مى شود در انتخاب تعيين كننده است. مثلاً براى فضاهاى پر رفت وآمد مثل اتاق نشيمن و فضاى ورودى خانه، فرش هاى روشن و با بافت ظريف و به اصطلاح رج بالا انتخاب نكنيد. اينگونه فرش ها در اين مكان ها در معرض آسيب ديدگى بيشترى قرار مى گيرند.
سبك دكوراسيونى: انتخاب فرش نيز مانند انتخاب ديگر لوازم دكوراسيونى تابع رعايت قوانين سبك دكوراسيونى به كار رفته در محيط است. لذا پيش از خريد فرش به انتخاب نقشه اى مناسب با سبك دكوراسيونى فضاى خانه تان بيانديشيد.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
کف چوبی اتاق هایتان را رنگ کنید

کف چوبی اتاق هایتان را رنگ کنید

کف چوبی اتاق هایتان را رنگ کنید

امروزه رنگ های کف اتاق پایدار، فعال و جذابند و اساسی برای شکل اصلی اتاق و دکوراسیون و نقشه اصلی اتاق اند.
کف اتاق های خود را با رنگ کردن زیبا و جذاب کنید.
اگرچه کف چوبی اتاق ها به طور عادی کاملا رنگ و جلا دارندو تکمیل اند، رنگ کردن کف چوبی اتاق می تواند لمس خاصی را به هر اتاق بدهد. امروزه رنگ های کف اتاق پایدار، فعال و جذابند و اساسی برای شکل اصلی اتاق و دکوراسیون و نقشه اصلی اتاق اند.


رنگ کردن کف اتاق تدارکاتی شبیه جلا زدن است، و معمولا کف اتاق قبلا رنگ شده یا بدون روکش هستند.
- گرد و خاک کف اتاق را با محلول هایی که با آب درست می شوند پاک کنید.
- در صورتی که کف اتاقتان بدون روکش است آن را با رنگ های جلا روکش کنید.
- در صورتی کف اتاق قبلا رنگ شده بود آن را پاک کنید و کف اتاق را مرمت کنید.
- کف اتاق را مجددا پاک کرده و آن را روغن کری کنید.



زمان
30 تا 45 دقیقه قبل از شروع کار محیط را آماده کنید، و هر 15 دقیقه یک قسمت را رنگ بزنید.


ابزار
سنباده، جارو برقی، پیچ گوشتی، دریل بی سیمريال کارک بتونه، برس رنگ، غلطک دسته دار.


مهارت ها
پاک کردن، تعمیر و رنگ کردن چوب


مصالح
سفید کننده ی شیمیایی، سنباده، بتونه و رنگ چوب، مواد برای وصله کردن و کاغذ.


مرحله 1

کپک ها و گرد و خاک را پاک کنید و چوب را خشک کنید با سنباده رنگ جلا ها را از روی چوب پاک کنید. تعمیرات لازم را انجام دهید و جارو برقی خاک های سنباده را پاک کنید.


مرحله 2

کاغذ ها را به صورت طولی بریده و در کناره و لبه بین دیوار و زمین روی دیوار بچسبانید تا هنگام رنگ کردن قطرات رنگ به دیوار پاشیده نشود. سپس با قلمو شروع به رنگ لبه های دیوار ها به صورت طولی کنید.

مرحله 3

از غلطک متوسط استفاده کنید. غلطک را موازی یکی از دیوار ها بغلطانید و زمانی که به قسمت بعدی می روید شما از غلطک را در قسمت قبلی قرار دهید تا جایی رنگ نشده نماند.

مرحله 4


بعد از رنگ کردن کامل بار دیگر غلطک را موازی دیوار دیگر قرار داده و روی رنگ را دوباره به صورت عمودی رنگ کنید.
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری نوعی ماده اولیه جهت پوشاندن و تزئین کردن دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و سایر ساختمان ها است و یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی محسوب می شود.
تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح (Surface)، کلیشه‏ای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) است.
کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود.
طرح های کاغذ دیواری

طرح های مورد استفاده در کاغذ دیواری ها به 2 صورت می باشند:
1- طرح هایی که مانند یک نقاشی دارای تصویر مشخصی هستند.
2- طرح هایی که از بافت های گرافیکی (نقش های کوچکی که تکرار می شوند) به وجود می آیند.
بر اساس علم ریاضی در چنین طرح هایی از کاغذ دیواری، نقش های گرافیکی فقط به 17 روش می توانند در کنار هم تکرار شده و تشکیل تصویر بزرگتری را دهند و طرح های استفاده شده در تولیدات همه سازندگان کاغذ دیواری در دنیا نیز بر اساس همین 17 روش می باشد.
جالب اینجاست که این مبحث در علم ریاضی به نام "گروه کاغذ دیواری" شناخته می شود.




کاغذ دیواری ها اغلب از چاپ و ایجاد یک نمای دکوراتیو بر روی سطح یک لایه ی آستر مانند، مثل کاغذ، پارچه یا نظایر آن ساخته می شوند. بنابر این می توان گفت که ساختار اغلب کاغذ دیواری ها از دو بخش اساسی تشکیل شده است:

1) زیرلایه (آستر)
2) نمای دکوراتیو (رخ کاغذ دیواری)


کاغذ دیواری ها از نظر جنس زیر لایه به چند نوع تقسیم می شوند:

Paper Backing :
که عبارتست از بکار گیری کاغذ به عنوان زیر لایه، که البته این کاغذ معمولا به منظور افزایش استحکام و مقاومت در برابر رطوبت با موادی پوشش داده می شود.


Woven Fabric Backing :
برخی انواع پارچه ها مثل نوعی کرباس نازک یا کتان که بعنوان زیر لایه در تولید کاغذ دیواری بکار میرود.


Non-woven Fabric Backing :
این زیر لایه نوعی از صفحات است که توسط ماشین آلات کاغذ سازی از ترکیب رشته های بلند خمیر سلولز و الیاف پارچه با نوعی چسب ساخته می شود و سپس برای استحکام و تثبیت رنگ به آن رنگدانه و اکریلات می افزایند. این نوع زیر لایه دارای ویژگی خاصی است که هنگام خیس شدن تغییر ابعاد نمی دهد بنا براین برای نصب کاغذ دیواری هایی از این دست می توان چسب را به دیوار زد که سرعت عملیات نصب بیش از زمانی است که چسب را به کاغذ میزنند.


Latex Acrylic Backing :
این نوع زیر لایه برای دیوار پوش های پارچه ای بکار می رود که استحکام کافی را جهت عملیات نصب آنها تامین می کند.


بر پایه هر کدام از زیر لایه های فوق چندین نوع کاغذ دیواری (دیوار پوش) تولید می شود که در زیر به انواع مختلف آن اشاره می شود:

Vinyl Coated Paper :
این نوع از کاغذ دیواری با استفاده از زیر لایه کاغذی تولید می شود که روی سطح نمای آن پوششی از آکلریک اسپری میشود و با آن پوشش داده می شود. شاید نام Acrylic coated paper برای این نوع دیوارپوش دقیقتر باشد ولی به هر حال نام آن به صورت نادقیق رایج شده است. این نوع کاغذ دیواری قابلیت تمیزکاری و قابلیت کندن از سطح دیوار را دارد و نسبت به کاغذ معمولی (بدون پوشش) از مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت برخوردار است.


Coated Fabric :
این نوع دیوارپوش از یک زیر لایه پارچه ای تولید می شود که با وینیل یا آکلریک مایع پوشیده شده و سپس طرح مورد نظر بر روی این پوشش چاپ می شود. این نوع دیوارپوش دارای قابلیت تنفس (breathable) می باشد به این معنی که تا حدی اجازه عبور هوا را از خود می دهد.


Paper Backed Vinyl / Solid Sheet Vinyl :
در این نوع کاغذ دیواری، لایه دکوراتیو که به شکل یک لایه جامد از وینیل است بر روی یک زیر لایه کاغذی لامینیت می شود. از آنجا که نمای این نوع دیوارپوش را لایه ای سخت از وینیل تشکیل می دهد، استحکام و دوام بیشتری نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری دارد و در برابر رطوبت بسیار مقاوم و قابلیت کندن از دیوار (peelable) و تمیزکاری (scrubbable) دارد.


In-register Paper-Backed Vinyl :
این نوع کاغذ دیواری هم از لامینیت کردن ورقه ای از وینیل جامد روی زیر لایه کاغذی ساخته می شود منتها برای برجسته کردن نقوش و افزودن کیفیت نمای آن، لایه دکوراتیو بوسیله حرارت داغ زده (embossed) می شود. تمیز کردن سطوح این نوع دیوارپوش بدلیل وجود برجستگی کمی مشکل تر از نوع صاف آن است.




Fabric Backed Vinyl :
این نوع دیوارپوش از یک زیر لایه پارچه ای یا non-woven که با وینیل پوشش داده شده است تولید می شود و متناسب با وزن دیوارپوش نهایی زیر لایه آن به این ترتیب انتخاب می شود:


- برای دیوارپوش هایی با وزن حدود 240 تا 440 گرم بر متر مربع از آستری (کرباس نازک) یا non-woven به عنوان زیر لایه استفاده می شود.
- برای دیوارپوش هایی با وزن حدود 440 تا 740 گرم بر متر مربع از osnaburg ، drill (نوعی کتان) یا non-woven استفاده می شود.
- برای دیوارپوش هایی با وزن بیش از 740 گرم بر متر مربع از drill fabric (نوعی کتان) به عنوان زیر لایه استفاده می شود.

Natural Textile :
در واقع استفاده از پارچه به عنوان دیوارپوش است. در این گروه بافته هایی از تار و پود طبیعی را بر روی زیر لایه ای از لاتکس آکریلیک یا مانند آن لامینیت میکنند تا هم ثبات در ابعاد دیوار پوش ایجاد شود و هم در هنگام نصب، چسب به سطح نمای دیوارپوش نفوذ نکند. نمای این دیوارپوش های پارچه ای می تواند ریز بافت و ظریف یا دارای بافتی خشن و درشت باشد.


Poly-olefin / Synthetic Textile :
دیوارپوش هایی هستند که با استفاده از الیاف مصنوعی بافته یا نساجی نشده تولید می شوند و نمای پارچه ای به سطوح می بخشند در حالیکه مقاومت سایشی و استحکام آنها از پارچه های طبیعی بیشتر است. زیر لایه این گروه می تواند کاغذ یا آکلریک لاتکس باشد.


Acoustic Wallcoverings :
این نوع دیوارپوش در واقع پوششی دکوراتیو با قابلیت جذب صوت و کاهش انعکاس صوت در محیط است که از آن به منظور پوشش سطوح عمودی و دیوار ها در اماکنی چون سالن های کنفرانس، کتابخانه ها، لابی ساختمانها و امثال آن استفاده می شود. این نوع محصول به طور عمده از پلی استر مصنوعی و الیاف اولفین ساخته می شود و ضریب تضعیف (NRC) آن آزمایش و تعیین می شود. این ضریب که عددی بین صفر تا یک است، میزان جذب صوت را توسط سطوح پوشش داده شده را نشان می دهد. هر چه این ضریب به عدد یک نزدیکتر باشد، دیوارپوش میزان بیشتری از صوت را جذب و هرچه به صفر نزدیکتر باشد، بیشتر صوت را منعکس می کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاغذ دیواری اپکس آلبوم Dante

کاغذ دیواری اپکس آلبوم Dante

کد کاغذ: D40704کد کاغذ: D40702کد کاغذ: D30506کد کاغذ: D30505
کد کاغذ: H10108کد کاغذ: D40904کد کاغذ: D40902کد کاغذ: D40901
کد کاغذ: H10602کد کاغذ: H10510کد کاغذ: H10505کد کاغذ: H10501
کد کاغذ: H10702کد کاغذ: H10610کد کاغذ: H10609کد کاغذ: H10608
کد کاغذ: S300130کد کاغذ: L20007کد کاغذ: H10703

 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاغذ دیواری اپکس آلبوم Dante

کاغذ دیواری اپکس آلبوم Dante

کد کاغذ: 700101کد کاغذ: 700201کد کاغذ: 700207کد کاغذ: 700208
کد کاغذ: 700214کد کاغذ: 700301کد کاغذ: 700305کد کاغذ: 700313
کد کاغذ: 1100102کد کاغذ: 1100107کد کاغذ: 1100108کد کاغذ: D20601
کد کاغذ: D10301کد کاغذ: D10306کد کاغذ: D10307کد کاغذ: D10807D
کد کاغذ: D20602کد کاغذ: D20607کد کاغذ: D20307کد کاغذ: D20303
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا