[مبانی نورپردازی] المان های نور (بازی نور و سایه)

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
این مجموعه نورهای داخلی به عنوان یک طرح مفهومی از یک الگوی ساده و مینیمال می باشد. خلق چنین الگویی توانسته به ایجاد سایه و نور، فضایی جالب و در عین حال مینیمال به وجود آورد.
نکته اصلی در اجرای این الگو، نحوه چینش آن به شمار می رود. روند قرار گیری هر بخش از چراغ ها و ایجاد سایه در هر جهت، حس قدرتمند و زیبایی به فضای معماری می بخشد.
تصاویر تشکیل شده از نور و سایه بر اساس الگوهای ساده طراحی اعم از: دیوار پوک و تهی، الگوهای اوریگامی، و احجام توپر تشکیل شده است که نتیجه نهایی کار خلق یک دیوار هنری می باشد.
از این طرح می توان در فضاهای هنری (موزه،گالری،نمایشگاه و ...)، فضاهای عمومی (خیابان ها، مترو، ایستگاه اتوبوس و ...)، و همچنین فضاهای خصوصی اعم از دفاتر و حتی نشیمن و خواب منزل استفاده نمود.

طراحی چنین المانی اول بر اساس باغ نورانی شکل گرفته و در حین انجام پروسه، کار به عنوان طراحی داخلی مورد استفاده قرار گرفته است.
هدف از ایجاد این پروژه ارزش های نور و تأثیر آن بر فضا می باشد تا بتواند مفهوم عادی و عرف نور (که صرفاً با لامپ ها و لوسترهای آماده که در اکثر فضاها به کار می رود) را به حداقل برساند. طراح این پروژه قصد داشته تا خلاقیت، هنر و جذابیت را به تمام فضاهایی که در آنها رفت و آمد، کار و یا زندگی می کنیم به حداکثر برساند. پس از پشت سر گذاشتن ایده و نور در فضای باز، طرح موجود به یک ایده زیبایی شناسی و عملکردی تبدیل شده است.

 
بالا