[مبانی رنگ]بررسی تاثیر روانی رنگ و رنگ کاري بر دکوراسیون داخلی

ahmad1987

عضو جدید
هادي غلامیان
دانشجوي کارشناسی ارشد، دانشکدهي منابع طبیعی، دانشگاه تهران


چکیده
در این تحقیق به بررسی تاثیر روانی رنگ و رنگکاري بر دکوراسیون داخلی پرداخته شده است. رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روي افراد میگذارد و افراد واکنشهاي متفاوتی نسبت به رنگهاي مختلف از خود نشان می دهند، عکس العمل افراد به فاکتورهاي متعددي نظیر فرهنگ، جنسیت، سن، موقعیت احساسی و ذهنی، به تجربه هاي خاص فردي بستگی دارد. البته نوع و شدت این واکنش ها نیز منحصر بفرد است. رنگها داراي نیروي خاصی هستند و هر یک از طیفها یک احساس عمیق را در محیط القا میکنند. رنگ ها عمیقا بر حالات، روحیه، رفتار و روربط عمومی و اجتماعی تاثیر میگذارند و سبب میشوند شما شدیدا احساس اعتماد به نفس و یا احساس نشاط و سرزندگی کنید و همچنین این امکان وجود دارد که احساس کسلی و بی حوصلگی را به شما القا کنند. رنگی که براي دکوارسیون اتاقهاي منزل خود انتخاب و استفاده میکنید نیز عمیقا در حالات روحی و روانی حاکم در منزل شما موثر است. بنابراین به نقش و تاثیر انواع رنگها در محیط بایستی توجه داشت تا انتخابی صحیح و مفید داشته باشید و بتوانید از محیط پیرامون خود لذت ببرید. در رنگکاري فضاي داخلی بسته به محیط بایستی فاکتور هاي متفاوتی را در نظر گرفت :
- سن کاربر؛
- نوع فعالیت؛
- رنگهاي طبیعی موجود در محیط؛
- شکل و حالت آیرودینامیکی محیط.
دراین مقاله سعی برآن است که به بررسی تاثیر هر رنگ و نحوه رنگکاري بر دکوراسیون داخلی به جزء پرداخته شود تا با به کارگیري هر رنگ در محیط مناسب خود، از بالاترین تاثیر روانی آن استفاده گردد.

مشاهده پیوست دکوراسیون داخلی.pdf
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

farzaneh mrz

عضو جدید
ویدئو آموزش تئوری رنگ فتوشاپ سی سی Photoshop Color Theory

ویدئو آموزش تئوری رنگ فتوشاپ سی سی Photoshop Color Theory



ویدئو آموزش تئوری رنگ فتوشاپ سی سی Photoshop Color Theory :

در این آموزش ویدئویی به صورت خلاصه در مورد تئوری رنگ (Color Theory) توسط Rhea Lelina Manglapus میپردازیم. در این آموزش تصویری ؛ به لایه های مختلف color theory از پایه خواهیم پرداخت و مبانی پایه مانند : درجه گرمی رنگ (color temperature) و روابط رنگی (color relationships) و … را برسی خواهیم کرد :

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا