مایکروسافت کیبورد ارگونومیک جدید را با نام سرفیس معرفی کرد

[h=2]
[/h]








کیبوردهای ارگونومیک Sculpt مایکروسافت در بین افرادی که مدت زمان زیادی را در طول روز تایپ می‌کنند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت دیروز جانشین این کیبوردهای محبوب را با نام «کیبورد ارگونومیک سرفیس» (Surface Ergonomic Keyboard) معرفی کرد. قیمت این کیبورد ۱۲۹ دلار خواهد بود و از همین حالا می‌توان آن را سفارش داد.
بر خلاف مدل قدیمی، این بار مایکروسافت کیبورد خود را به صورت باندل شده به همراه موس عرضه نمی‌کند و با توجه به همین موضوع، قیمت ۱۲۹ دلاری برای آن کمی زیاد به نظر می‌رسد.

تفاوت‌های اندکی بین کیبورد Surface و Sculpt وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، نحوه‌ی اتصال کیبورد به کامپیوتر است. درحالی که اتصال بی‌سیم کیبوردهای Sculpt از طریق یک دانگل USB و با اشغال یکی از پورت‌های کامپیوتر صورت می‌گرفت، کیبوردهای جدید مایکروسافت با استفاده از اتصال بلوتوث، نیاز به استفاده از دانگل بی‌سیم جداگانه را برطرف کرده‌اند.
علاوه بر استفاده از بلوتوث، مایکروسافت این بار بخش اعداد (Num Pad) را نیز به صورت کامل در کیبورد گنجانیده و به همین دلیل ابعاد سرفیس کمی از اسکالپت بزرگ‌تر است. البته کیبوردهای اسکالپت هم از نام پد استفاده می‌کردند، اما مایکروسافت آن‌ها را به صورت جدا از کیبورد اصلی ساخته بود تا ابعاد کیبورد کاهش پیدا کند و کاربران در صورت نیاز بتوانند آن را به راحتی جابجا کنند. اما از آنجایی که کمتر کسی از یک کیبورد ارگونومیک به صورت پرتابل استفاده می‌کند، مایکروسافت این بار تصمیم گرفته است تا نام‌پد را در بدنه‌ی اصلی کیبرد بگنجاند.

سرفیس ارگونومیک همچنان مانند اسکالپت برای تامین انرژی خود از ۲ عدد باتری قلمی (AAA) استفاده می‌کند؛ اما هیچ جای نگرانی برای عمر کم باتری وجود ندارد. بنا به اعلام مایکروسافت، به لطف استفاده از تکنولوژی Bluetooth LE، این یک جفت باتری قادرند تا ۱۲ ماه کیبورد شما را روشن نگه دارند.
ظاهر کیبورد نیز دستخوش تغییراتی شده است. مهم‌ترین تغییر ظاهری، رنگ خاکستری کیبورد جدید است. علاوه بر تغییر رنگ، قسمت استراحت کف دست نیز با استفاده از بافت آلکانترا (بافت مورد استفاده در تایپ کاور سرفیس پرو 4) ساخته شده است. این در حالی است که کیبوردهای اسکالپت در قسمت استراحت‌گاه دست از بافت تشک بادی استفاده می‌کردند.
 

Similar threads

بالا