[ماکت سازی] آموزش ساخت درخت و تیر چراغ برق در ماکت

nino

مدیر بازنشسته
بچه ها وقتی مقیاس کارتون کوچیک میشه مثلا 1/400یا 1/300یا.... شما اگه بخواین درخت درست کنید باید خیلی کوچیک باشه که به کارتون بخور . میتونید یه سنجاق ته گرد بردارید و درخت ها رو مثل توپوگرافی درست کنید چندتا دایره میبرید مثلا با چوب پنبه یا هرچیزی که دوست دارید . مثل شکل زیر ;)

 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه دوست دارید کارتون خیلی topبشه میتونید توی cadدرخت توی پلان بکشید با سه اندازه ی مختلف .کلی هم از روش کنار هم کپی کنید.بعد برید اونارو روی کالک پرینت بگیرید بعدش از بزرگ به کوچیک روی خلال دندون بذارین.روی هر خلال سه تا.واقعا جالب میشه.
البته یادتون نره با مقیاستون پرینت بگیرید.;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

seenoohe

عضو جدید
درخت.....

درخت.....

سلام...برای درخت ها هم از آماده هاش می شه خرید که خیلی گرون در میاد ...هم اینکه خودتون بسازید... مثلا با لحیم کردن سیم و چسبوندن یه چیزایی به عنوان توده برگ هاش.
اما من همیشه با سبز نبودن درختا موافقم...کار خیلی بازاری میشه اگه سبز به کار ببرید.
اگه مقیاستون کوچیک باشه که بیشتر هم همینه مثلا 1:400 یا کوچیکتر...می تونین از مروارید استفاده کنید...این بیشتر در مواردی زیباست که طرحتون هم مدرن باشه...اگه یه سر به خرازی بزنین میبینید که خیلی از مروارید ها با اندازه های کوچیکو بزرگ یا حتی تراش خورده مثل کریستال وجود داره که می تونین تو کارتون استفاده کنید.
به عنوان تنه درخت هم از خلال دندون میشه استفاده کرد هم ار پاک کن مدادی...
 

سعیده معمار

عضو جدید
با اسفنج میشه یا با اسکاج .بجه ها با سیم ظرفشویی هم میساختن.بعضی هم با پنبه بعد رنگشمیکردن.میتونی با جارو چوبی دستی میتوانی درختای خشک درست کنی.یه نمونه دیگه که من درست میکنم خیلی قشنگه اینه که من ابرهای 0.5سانتی که برا تشک استفاده میشه رو ریز ریز میکنم بعد میریزمشون تو یه ظرفی که رنگ سبز با گواش درست میکنم بعد اونقدر قاطی میکنم که کاملا رنگ رو جذب کنه.بعد که کاملا رنگ گرفت فشارشون میدم تا رنگای اضافی بیرون بیاد بعدش با نخ سبز قاطی به هم میدوزمشون خیلی قشنگ میشه
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

H.SHafiee

عضو جدید
کاربر ممتاز
درختان رو با پودر شوینده تایت دستی :


1. سر سوزن ته گرد رو یه کم پمبه گرد کنید و فرو ببرید داخل سوزن ته گرد.
2.روی پمبه چسب مایع بزنید و فرو ببرید داخل پودر.
3.وقتی حسابی پودر به چسب چسبید و اثری از چسب و پمبه نبود....
4.اگه تعداد درختا زیاد بود هر وقت که درست کردید اونا رو به ترتیب روی یه مقوا ماکت فرو کنید.(بزارید کامل خشک بشه)
4.با اسپری و رنگ دلخوه رنگشون کنید.

نکته : (رنگ رو زیاد روی درختا نپاشید چون رنگ زیاد باعث میشه زبری تایت از بین بره و از زیبایی درخت کم میشه.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

H.SHafiee

عضو جدید
کاربر ممتاز
مراحل ساخت1نوع تیر چراغ برق و درخت در ماکت

مراحل ساخت1نوع تیر چراغ برق و درخت در ماکت

بچه ها به دلیل کمی وقت و نداشتن فرصت نحوه ساخت رو با 3d آموزش دادم.امیدوارم به کارتون بیاد.

a.jpg
1.برای پیاده کردن مکعب چراغ از کاغذ شطرنجی استفاده کنید درست رسمش کنید و کاغذ رو با چسب نواری روی فابریانو بچسبانید بعد برش بدبد . اینطوری کار تمیز و بدون عیب ونقص میشه.

2.به روش گسترده مکعب رو درست کنید اینطوری سرعت کارتون هم بالا میره و چسب کمتری مصرف میکنید.

3.باید شکل مکعب اینطوری تمیز باشه.

4.صفحه بالایی رو یکم بزرگتر برش بدید و دو لایه بچسبونیدش تا نور از بالای مکعب بیرون نزنه.این طوری شعاع بیشتری از سایت روشن میشه و واقعی تر . در اصل از تمام نور استفاده شده.

5.برای میله تیر از نی ساندیس استفاده کنید.تو بازار دو نوع نی هست شیشه ای که داخلش معلومه و مات که کامل سفید و داخلش معلوم نیست ما این رو میخوایم تا سیم داخل نی معلوم نشه.

6.از لامپ LED برای روشنایی استفاده کنید.خارجی و ایرانی در بازار هست اما من از خارجی استفاده میکنم . از LED دو رشته سیم خارج شده که نشان دهنده
+ و - بودن لامپ هستند.

7.سیم هایی که میخواین استفده کنید باید نازک و لی رشته سیم های زیادی داخلش داشته باشه تا در هنگام نوسان برق لامپها نسوزن.

8. در آخر و برای سر هم کردن روی لامپ LED چسب مایع بزنید و اون رو داخل مکعب یزارید تا خشک بشه مواظب باشید تا کج خشک نشه و نسبت به مکعب کاملا 90 درجه باشه .

10. از چسب 1.2.3 برای چسبوندن استفاده کنید چون سریع خشک میشه .از ابزار فروشی ها میتونید تهیه کنید.
S.jpg

مونتاژ که تموم شد اگه کف سایت از مقوا ماکت بود مقوا رو یه کم با دریل سوراخ و تیر رو فرو کبید داخل مقوا از زیر کار هم چسب بزنید تا تیر کامل محکم بشه .برای روشن کردت لامپ ها از آدابتور(فقط نمی دونم کلمه رو درست نوشتم یا نه شما ببخشید) 6یا 12 ولت استفاده کنید 12 ولت ولوم دار بگیرید با این کار می تونید مقدار نور رو کنترل کنید.

امیدوارم به کارتون اومده باشه.فقط معذرت سریع تایپ کردم اگه مشکل املائی داره شما ببخشید.
 

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمونه عکسهای درخت در ماکت

نمونه عکسهای درخت در ماکت

سلام
چندتا عکس از نمونه های که ساختنشون خیلی سادست گزاشتم فقط عکسها رو مجبور شدم کراپ کنم.

عکس شماره یک : خلال دندان و خاکه چوب که از نجاری می تونید تهیه کنی و یا می تونید به جاش خودت چوب بالسا رو خورد کنی و چسب
اگه وقت بزارید و باحوصله خلال دندون رو اغشته به تکه های چوب کنید و اجازه بدید کمی خشک بشه بعد دوباره یک لایه چسب بریزید و در همون تکه بغلتونیدش خیلی درخت قشنگ و تمیز می شه اما اگه صبر تحملتون کمه پیشنهاد می دم اسفنج همرنگ تهیه کنید و اول کره های رو درست کنید و بعد از چسبوندش روی خلال دندون روی اون رو آغشته به چسب کنید و بعد در تکه های چوب یا بلاسا بغلتونید.




عکس شماره دو:اسفنج و خلال دندان و چسب
دونوع اسفنج داریم یه مدلش که خیلی بافتش بازه و گثیف کاری بیشتری تو ماکت داره یه نوع هم که بافتش فشرده تره تو ساخت این درخت از اون بافت فشرده استفاده کنید. طرح درختم که خودتون با نوک قیچی می تونید به دلخواه در بیارید.




عکس شماره سه:اینم مشابه عکس شماره یک





عکس شماره چهار : تو این درخت از تکه های مقوای کرکره ای و خلال دندان استفاده شده.می تونید به جای مقوای کرکره ای از مقوای بیسکوئت پتی مانژ یا کارتن بافت ریز هم استفاده کنید.




عکس شماره پنج : این درخت خیلی مهمه که مصالح ماکتتون چه چیزی باشه تا بتونید توی کار ازش استفاده کنید
ترجیحا اگه پلکسی کار می کنید از این نوع استفاده کنید.
چیزای که لازم دارید بازهم خلال دندان البته اینبار باید با اسپره یا گواش و یا ماژیک رنگش کنید، تلق بی رنگ که باید به صورت نوار های باریک ببریدش و با لبه ی قیچی یا هر چیزی مناسب دیگری حالتش بدید.بعدم مطابق شکل می چسبونیدش.


 
آخرین ویرایش:

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عکسهای از نمونه درخت در ماکت

عکسهای از نمونه درخت در ماکت

عکس شماره ی شش:تیر چراغ برق این عکس اماده ست. اما می تونید برای درست کردن نیر چراغ برق از سیم مفتول استفاده کنید.برای قسمت گردی چراغش می نونید از مروارید و یا چسب داغ استفاده کنید.اگه دقت کنید دور تا دور کار هم نرده ی نمادین کشیده شده که می تونید روی نوارهای باریک مقوای گرم بالا طرحش رو در بیارید و ببرید فقط گوشه های کار رو به صورت کام زبانه کار کنید تا چسب باعث زشتی کار نشه چون چسبوندن دوسط باریک یک مقوا باچسب نیاز به دقت و ظرافت داره که ترجیحا کام و زبانه کردن کار راحت تره.
درخت های این عکس هم به وسیله ی فرم دادن به پنبه درست شده.



عکس شماره هفت:این درخت زمستانی خیلی قشنگ هم روش راحتی داره اما ظرافت و حوصله ی زیادی می خواد.تنه ی اصلی درخت با سیم ساخته شده همونطوری که معلومه در قسمت تنه سیمها جمع شده و در قسمت شاخه هم به سیم فرم و حالت خم و راست شاخه داده شده در آخرم روی تعدادی از شاخه های درخت می تونید چسب مایع و یا ترجیحا چسب داغ بریزید.
یه موضوع دیگه ای که خیلی به نظرم کار رو زیبا تر می کنه در هنگام استفاده از این درخت اینه که بیس کار رو از قبل طراحی کنید.یعنی جای که قراره اون درخت رو قرار بدید از قبل پیش بینی و شکل پلان یک درخت زمسانی رو روی اون ترسیم کنید و بعد با رنگ خیلی کم رنگ پلات بگیرید بعد روی اون ماکت رو بسازید.





عکس شماره ی هشت: این درخت نیز با فرم دادن به اسفنج فشرده درست شده برای سابیدن اسفنج همیشه از آب و سوهان استفاده کنید.




عکس شماره نه:این درخت هم مشابه عکس شماره هفت ساخته شده.



عکس شماره ی ده : هدف از این عکس هم نشون دادن نرده که بیشتر برای محوطه پارک استفاده می شه بود،که به وسیله ی فوم برد پنج میل و رد کردن این قطعات کوچک توسط سوزن در نخ و در انتها نصبش به وسیله چسب البته به کمک سرنگ انجام شده.



عکس شماره ده




عکس شماره یازده:این درخت هم روش ساخت ساده ای داره به کمک شابل دایره سه درخت پلان روی مقوای گرم بالا در سه سایز بکشید و بعد مطابق شا در خلل فرو ببرید.
فقط قبل از فرو کردن خلال در مقوا این اشتباه که تیزی سر خلال مقوا رو سوراخ می کنه رو نکنید چون چروکی که بر اثر فشرده شدن تو کار به وجود میاد کار رو زشت می کنه قبلش حتما با تیزی سر کاتر یا اسکالپر مقوا رو به اندازه سوراخ نید بعد خلال رو فرو کنید.







امیدوارم کمک اندکی کرده باشم.
 
آخرین ویرایش:

ms.shahzad

عضو جدید
تیر چراغ برق، نیمکت پارک، تابلو اصلا به طور خلاصه خیلی کارهای دیگه رو میشه با چوب بالسا( 1الی 2 میل) انجام داد.
برای تیر چراغ به جای لامپ از فوم سفید رنگ استفاده کن.
Copy of P1040224.jpg
 

Moonlight3311

عضو جدید
بچه ها کسی می دونه این درختا از چی درست شده و از کجا باید پیدا کنیم این متریالو ؟
drvkswi94szejlwkknxg.jpg
 

ketabdoost

عضو جدید
سلام:
به نظرم با استفاده از پوشال درختها ساخته شده.ازگل فروشی ها می توانید پوشال تهیه کنید.برای اینکه پوشال انعطاف پذیر بشود کمی آن رانمناک کرده ، سپس به فرم دلخواه آن را درآورید.به همان حالت بگذارید خشک شود و سپس می توانید از آن استفاده کنید.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
چند روش برای ساخت درخت

چند روش برای ساخت درخت

1. اسفنج را به شکل توپی و به اندازه ی دلخواه گرد کنید.سپس روی آن را چسب فوم بریزید (یاجایی چسب فوم بریزید و توپ را درونش بغلتانید) بعد پودر سبزه رو روی آن بریزید.و یک چوب کبریت یا خلال دندان را به عنوان تنه ی درخت سرش رو چسب بزنید و یکم داخل توپ ببرید و صبر کنید خشک شود.
نکته: به جای غلتاندن در پودر سبزه می توانید اسفنج را رنگ کنید.
2. از محورهای درون جارو نپتون دستی،که داخلش میچرخند می توان استفاده نمود و روی آن را چسب زد و سپس در پودر سبزه غلتانید و کاج های زیبایی بدست آورد.



3.مقوا رو به اندازه ای دایره ای مختلف ببرید و و برای تنه آن از خلال دندان استفاده کنید.



4. برای ساخت درخت زمستانی پاکن رو رنده کنید و وسط دستتان بریزید و مقداری چسب وسطش بریزید،شپس یک خلال دندان وسط دستتان قرار داده و دستتان را ببندید. پاکن به خلال میچسبد و تبدیل به درخت برفی می شود.
این کار رو با اسکاچ ظرفشویی سبز هم می توانید انجام دهید. اسکاچ را با استفاده از مولینکس خیلی خورد کنید؛سپس یک چوب کبریت یا هرچیزی که میتواند به عنوان ساقه درخت باشد را بردارید؛
یک مقدار از اسکاچی که خورد کردید رو بذارید کف دستتان ؛بعد وسط دستتون پهن کنید و وسطش چسب بریزید و ساقه رو در وسطش بگذاریدو اسکاچ رو دورش بگیرید.


5.ذرت بو داده را روی سر خلال دندون یا چوب کبریت بگذارید و سپس روی آن را چسب زده در خاک اره بغلتانید.

6.می توان از تاس درخت ساخت.


7.از مروارید هم میتوان برای ساخت درخت استفاده نمود.





میتوان روی مروارید را با خاک اره پوشاند.





منبع:نو اندیشان
 
آخرین ویرایش:

mohammad1675

عضو جدید
شكل يه درخت رو به صورت تقارن رو مقوا ، چوب، فوم يا هر چيز ديگه اي كه ميخواي باهاش ماكت درست كني بكش بعد برش بزن ، برا هر درخت سه تا برش كافيه ، بعد به صورت سه بعدي كنار هم بچسبون

12082011250.jpg

12082011253.jpg

12082011257.jpg

12082011259.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا