ماهیها حرف میزنند

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
براي شنيدن صدايي از جانب ماهي هاي خود نفس هاي خود را حبس نکنید زيرا اين ماهي ها با وجود قدرت شنوايي بالايي که دارند هرگز حرف نمي زنند.
دانشمندان دانشگاه اوکلند کشف کردند ماهي ها مي توانند از طريق زبان مرموزي که از صداهايي مانند غرغر يا جيرجير کردن تشکيل شده با هم حرف بزنند.
جهان زير آب متفاوت از ذهنيتي که سکوت مطلق را در آن مجسم مي کند از صداي ماهي هايي که درباره خطرهاي در کمين، جهت ها و موارد روزمره با هم در حال حرف زدن هستند پر شده است.
سطح مکالمات ميان ماهي ها به اندازه اي است که حتي شکارچيان با عبور از ميان آنها مي توانند آنها را رديابي و شکار کنند.
به گفته محققان همه ماهي ها نمي توانند با کمک ارتعاش باله هاي خود اصوات ظريف و جيرجير مانندي از باله هايشان به وجود آورند اما همه آنها مي توانند اين اصوات را بشنوند و بر همين اساس قدم بعدي در اين مطالعه رمزگشايي از مفاهيم نهفته در انواع مختلف ارتباطاتي است که ميان ماهي ها وجود دارد.
يکي از محققان اين پروژه معتقد است اصوات رديابي شده با اطمينان 99 درصد صداي ماهي ها هستند و اکنون بايد فهميد صداها چه مفهومي دارند.
دليل اصلي اين نوع از مکالمات جلب توجه جنس مخالف، ترساندن شکارچيان و يافتن مسير درست در اطراف صخره ها است.
اين محقق براي آزمايش بر روي ايده اش گروهي از ماهي ها را در مخزني در لابراتوار گنجاند و به آنها چند هفته فرصت داد به محيط خو بگيرند. وي از طريق ميکروفن هاي آبي و ردياب هاي حرکت آب رفتار ماهي ها را زير نظر گرفت.
نتايج نشان دادند ماهي هاي خالدار يکي از پرچانه ترين ماهي ها به شمار مي روند که با ايجاد صداي خرخر مانند با ديگران صحبت کرده و اين شيوه از مکالمه را در تمامي طول روز حفظ مي کند. در مقابل ماهي هاي Cod به جز در فصل هاي تخم ريزي معمولا ساکت هستند.
ماهي هايي که به ماهي هاي «چشم درشت» شهرت دارند نيز صداي جرقه مانندي از خود به وجود مي آورند که بيشتر به کدهاي مورس شباهت دارد.
اين محقق به افرادي که در خانه هاي خود ماهي قرمز نگه مي دارند پيشنهاد کرد براي شنيدن صدايي از جانب ماهي هاي خود نفس هاي خود را حبس نکنند زيرا اين ماهي ها با وجود قدرت شنوايي بالايي که دارند هرگز حرف نمي زنند.

 

AC120

عضو جدید
من وقتی طرف اکواریومم میرم گرین ترور جلوم خودشو باد میکنه و وقتی تکون میخورم به کله میاد به طرفم
فکر کنم کارش از حرف گذشته
 

Hamzeh856

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
پس بگو ماهیای بیچارم با من داشتن حرف میزدن این همه مدت و من خبر نداشتم ... هعی خدا

ولی خب دست آموز میشن آدمو میبینن میخوان از تانک بیان بیرون .... من که عادت کردم دستمو هر وقت خون بیارن و خراش بدن :D
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
salar77 آیا ماهیها آب می خورند؟؟؟؟ شیلات و آبزیان 2

Similar threads

بالا