مالیات مطمئن ترین و سالم ترین درآمد دولت است

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) به نقل از سازمان امور مالیاتی، حسین حقیقی، مدیر کل امور مالیاتی گیلان اظهار داشت: مالیات مهمترین رکن تامین درآمد دولت و بخشی از سیاستهای مالی برای هدایت و اصلاح اقتصاد است.

حقیقی ادامه داد: درواقع وصول مالیات از طرف دولت و پرداخت آن ازسوی مردم یک همیاری و همکاری متقابل بوده و هدف از آن تامین هزینه های عمومی و همچنین بعنوان یک ابزار کارآمد در جهت اجرای سیاستهای اقتصادی اعم از توزیعی و مالی و هدایت اقتصاد در مسیر اهداف کلان مانند ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی به شمار می آید .

وی افزود: برای اثر بخش شدن نظام مالیاتی باید مبانی فرهنگی و اجتماعی مالیات در جامعه تبیین شود وبا همگرایی و تعامل دستگاههای اجرایی شاهد پدیده فرار مالیاتی نباشیم .

حقیقی در خصوص اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم تاکید کرد: خوشبختانه در اصلاح قوانین مالیاتی نقش دستگاههای اجرایی در ارتباط با انجام تکالیف قانونی در زمینه مالیات پررنگ تر شده و با استفاده از نظام اطلاعاتی مناسب و مدیریت صحیح منابع، امکان رسیدن به عدالت مالیا تی محقق می گردد.

مدیر کل امور مالیاتی گیلان با ابراز امیدواری از تکمیل پروژه های مربوط به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان تا پایان سال، گفت: طرح جامع مالیاتی یکی از بزرگترین پروژه های ملی در حوزه اقتصادی است و با استفاده ازسیستم های نوین و کار آمد و بهره مندی ازنیروی انسانی خبره و متخصص و در سایه اجرای مطلوب قوانین و مقررات موضوعه و همچنین با سعی و تلاش و حول قوه الهی تا پایان سالجاری در تمامی شهرستانهای استان عملیاتی می گردد.

در پایان حقیقی از تعامل خوب این اداره کل با مودیان خبر داد و در راستای بهبود فضای کسب و کار خواهان ادامه این تعامل شد.
 
بالا