ماساژ به روشهاي خارجي:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ماساژ سوئدی[/h]





اولین روش ماساژ مدرن در غرب است و برای کسانی که نخستین بار ماساژ و SPA را تجربه می نمایند، بسیار مناسب است. در این نوع ماساژ که از روغن های گیاهی و کرم استفاده می شود، ماساژور حرکات کششی، فشاری و لرزشی را با هدف افزایش اکسیژن موجود در خون و دفع سموم از عضلات به سمت قلب اعمال می نماید. با فزایش جریان خون عضلات گرم تر شده و دفع اسید لاکتیک، اسید اوره و سایر دفع شدنی های متابولیسم، احساس آرامش عمیقی را برای شما به ارمغان می آورد. در این نوع ماساژ علاوه بر بهبود کیفیت پوست، با تحریک سیستم عصبی استرس های روحی و جسمی به طرز چشمگیری کاهش می یابد.ماساژ سوئدی یک تجربه آرام بخش، نیرو دهنده و موثر است.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ماساژ رویال تایلند
[/h]





ماساژ رویال تایلند ترکیب کاملی از یک ساعت ماساژ تایلندی و 30 دقیقه ماساژ سر و صورت است که علاوه بر مزایای ماساژ تایلندی، باعث رفع خستگی ماهیچه های سر و صورت نیز می شود.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ماساژ عسل و شیر[/h]





در ماساژ عسل و شیر از ترکیب شیر و عسل بر روی بدن استفاده می شود که علاوه بر تاثیر کلی و عمیق ماساژ، زیبایی و لطافت را برای پوست به ارمغان می آورد. این نوع ماساژ برای همه افراد به ویژه بانوان یک تجربه لذت بخش و ماندگار است.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]تایلند[/h]




تایلند دارای تاریخ طولانی است و در طول تاریخ فراز و نشیب‌ها و جنگهای متعددی داشته چه با همسایگان خود و چه با کشورهای اروپایی. اما امروزه کشور تایلند یکی از امن‌ترین کشورها در قاره آسیا است.و به همین خاطر سرمایه گذاران و تجار و جهانگردان زیادی مایل هستند که در تایلند سرمایه گذاری و یا گردش کنند.

مردم تایلند بسیار مردم خونگرم و مهمان نواز و بسیار مهربان هستند. آنها از مهمانها به گرمی اسقبال می‌کنند. آنها مردمی بسیار آرام و صبور هستند. به ندرت عصبانی می‌شوند. با کسی با صدای بلند حرف نمیزنند. بسیار مودب و با وقار هستند. در بین مردم تایلند خانواده جایگاه و منزلت خاصی دارد. به بزرگترها با احترام بر خورد می‌شود. در فرهنگ مردم تایلند مادر از ارزش والایی بر خوردار است. در بین مردم تایلند مادر سمبل عشق و فداکاری و مهر است. فرهنگ و سنت تایلند در بسیاری از جهات با فرهنگ و سنت ایرانی همخوانی دارد.

تقویم تایلند براساس تولد بودا است وامسال سال ۲۵۴۷ را نشان می‌دهد. مردم تایلند مانند خیلی از کشورهای دیگر دنیا تماس زیاد و مداومی با خارجیان از ملیتهای و فرهنگهای مختلف دارند اما همواره مایل هستند که فرهنگ و سنت خود را حفظ کنند.کشور تایلند بیشترین تعداد توریست را در بین کشورهای شرق آسیا دارد اما ورود مهمانان خارجی به تایلند تأثیر محسوسی بر فرهنگ مردم نداشته و ندارد. تایلند دارای جشنها و مرامسمات ملی و فرهنگی زیادی است که هر ساله در موقع خاص بر گزار می‌شود. اما مهمترین آنها برای خارجیان جشن آب پاشی است که حقیقتا زیبا و جذاب است. این جشن هر ساله در نیمه اول اردیبهشت به مدت ۳ روز پشت سر هم بر گزار می‌شود و تمام مردم تایلند حتی مسولین رده اول نیز در این جشن شرکت می‌کنند.

در هر کوچه و خیابان بر سر هر گذر و راهی و همه جا مردم بر روی همدیگر آب پاک می‌‌پاشند که نشانه پاکی و شادابی زندگی است. مردم همه از کوچک و بزرگ پیر و جوان دختر و پسر بر روی یکدیگر آب می‌‌پاشند و همه شاد و خندان هستند. هر ساله صدها هزار مسافر خارجی در این ایام برای شرکت در این جشن به تایلند مسافرت می‌کنند.

در تایلند همه جا مکانهایی با عنوان ماساژ به چشم میخورد.شاید تنها یک حصیر کوچک که روی زمین پهن شده و یا تختها و صندلیهایی که کنار هم چیده شده ...اساس تای ماساژ:این هنر باستاني ؛درمان بدن براي شفا ؛سلامت و تندرستي و تغيير و دگرگوني است.


ماساژتايلندي يک نوع مهارت دستي ميباشد که با استفاده از کشش مثبت و فشار ملايم در مسير و امتداد خطوط انرژي انجام ميشود.اين حرکات به شما کمک ميکند تا:



-ساختار اسکلتي خود را تنظيم کنيد.
-انعطاف پذيري بدن را افزايش دهيد.
-تنش هاي ماهيچه اي و مفصلي خود را تسکين و يا کاهش دهيد.
-اندامها و ارگانهاي داخلي بدن را تحريک کنيد.
-سيستم انرژي بدن خود را ميزان و در حد تعادل دراوريد.


ماساژ تایلندی از دو روند اساسي و اوليه استفاده ميکند:
1-با انجام فشار ملايم به وسيله دستها و پاها

2-با تنوع گسترده اي از حرکات و جنبش هاي کششي و کنش پذير


با انجام اين دو تکنيک که بايستي در محيطي آرام و مرافبه اي انجام پذيردباعث ايجاد فضا در ساختار اسکلتي و ماهيچه اي

بدن ميشود.بدن شروع به باز شدن و انعطاف پذيري ميکندو حرکات و جنبش هاي بدن آسان ميگردد.


در حاليکه ذهن به آرامي به هوشياري برميگردد؛تنش و مواد سمي از مفاصل و ماهيچه ها بافتهاي رابط آزاد ميگردد. ماساژ تایلندی به يوگا براي افراد تنبل تشبيه شده است که در آن تمام عضلات بدن کشيده ميشوند و مفاصل نيز باز و بسته ميشوند و در ان کليه ماهيچه ها،رگها.. اعصاب و روان و همچنين پوست بدن حالت ارامشي پيداکرده و قواي جسماني افزوده ميگردد

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]تاریخچه ماساژ[/h]




اسناد تاریخی نشان می دهد ماساژ قدیمی ترین شکل درمان جسم و روح است. یکی از نخستین مراجع مکتوب در رابطه با ماساژ را می توان در کتاب طبی سنتی چینی یافت که تاریخ آن به قبل از میلاد باز می گردد که در آن ماساژ ماهیچه ها و پوست از شایع ترین شیوه های درمان است. در سرتاسر جهان ماساژ برای افزایش تندرستی، رفع درد و رسیدن به آرامش استفاده می گردد که بطور گسترده ای میان مصریان باستان، یونانی ها و رومیان رواج داشته است.
ماساژ هنر شفا بخش باستانی است که بر روی دستگاه های بدن فواید بسزایی داشته و موجب آرامش و تسکین دردهای عصبی و گرفتگی های عضلانی می گردد و با تشدید جریان خون فشار وارد بر رگ ها و سیاه رگ ها را کم کرده و از ناراحتی های قلبی می کاهد. هم چنین ماساژ پا یکی از کهن ترین انواع ماساژ بوده که حدود پنج هزار سال قبل در چین ابداع شده است. ماساژ ساق پا گردش خون در پاها را بهبود بخشیده و به جلوگیری از گشاد شدن سیاه رگها کمک می کند.
تاریخچه ماساژ درمانی به حدود 2700 سال قبل بر می گردد. در متن کتاب امپراتور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین ) برای درمان فلج و تب و لرز به ماساژ پوست و پا توصیه شدخ است. اسناد قدیمی دال بر استفاده ژاپنی ها و نیز سایر تمدن ها نظیر مصر و روم از ماساژ درمانی موجود است. بقراط حدود 400 سال قبل از میلاد ضرورت استفاده از ماساژ را به عنوان یک درمان، بخصوص در درمان آسیب های ورزشی و جنگی به پزشکان توصیه می کرد
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
آ ماساژ به روش جادویی شیاتسو طب مکمل 0
آ فوايد و روش ماساژ صورت طب مکمل 0

Similar threads

بالا