لیگ قهرمانان آسیا

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تعصب و شور و شوق خاص ترک ها/بسیاری از بازیکنان ملی پوش و نامی ایران از این شهر برخواسته اند.

تعصب و شور و شوق خاص ترک ها/بسیاری از بازیکنان ملی پوش و نامی ایران از این شهر برخواسته اند.

خمیس الخماری در گفتگو با آناج:
با این هوای سرد بازی سختی پیش رو داریم


بازیکن جوان و ملی پوش تیم الجزیره در پاسخ به خبرنگار آناج در مورد تراکتورسازی و شرایط این بازی گفت: با توجه به سردی هوا و تعریفی که از تماشاگران این تیم شنیده ایم بازی سختی پیش رو داریم.



سرویس ورزشی آناج: "عبداله خمیس الخماری" بازیکن جوان و ملی پوش تیم فوتبال الجزیره امارات بعد از حضور در تبریز در گفتگو با خبرنگار آناج در پاسخ به اینکه بازی با تراکتورسازی را چگونه میبینید گفت: با توجه به سردی هوا و تعریفی که از تماشاگران تراکتورسازی شنیده ایم و با توجه به حضور صد هزار نفریشان در بازی های این تیم واقعا بازی سختی خواهیم داشت.



وی افزود: البته ما هم با توجه به حضور بازیکن خوب اروپایی و آسیایی و منتخبی از بازیکنان ملی پوس و با تجربه اماراتی با آمادگی تمام در تبریز حضور یافته ایم و طی چند هفته اخیر بارها از سوی کادر فنی نکات لازم به ما گشزد شده است.

بازیکن ملی پوش الجزیره در مورد وضعیت تیم تراکتورسازی نیز گفت: فقط این را میدانم که این تیم به تازگی به لیگ برتر ایران صعود کرده است و جزو محبوبترین تیم های ایران هست.البته در مورد هوادران این تیم و نیز تعصب خاص بازیکنانش هم مطالبی را در سایت کنفدراسیون آسیا خوانده ام.



خمیس در مورد فوتبال تبریز نیز گفت: خوشبختانه چندین سال است که فوتبال تبریز را به خوبی میشناسم و میدانم که بسیاری از بازیکنان ملی پوش و نامی ایران از این شهر برخواسته اند.

وی در ادامه گفت: چندین سال پیش با رسول خطیبی در امارات آشنا شدم و از طریق وی به فوتبال ایران و بخصوص تبریز علاقه مند شدم چون رسول چندین بار از تعصب و شور و شوق خاص ترک ها به فوتبال برای تعریف کرده بود.



بازیکن ملی پوش الجزیره امارات در ادامه افزود: زمانی که در تیم نوجوانان الظفره بازی میکردم با حمایت رسول خطیبی و پیشنهاد وی به سرمربی وقت تیم بزرگسالان در تمرینات این تیم شرکت کردم و روز به روز پله های ترقی را طی کردم و همیشه خودم را مدیون این بازیکن خوب و با اخلاق تبریزی میدانم.



منبع : آناج
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازی ، دیشب از فرودگاه آغاز شد / طرفداران حاضر در فرودگاه !

بازی ، دیشب از فرودگاه آغاز شد / طرفداران حاضر در فرودگاه !





در حاشیه لیگ قهرمانان آسیا/تراکتورسازی

تعجب الجزیره ای ها از استقبال گرم تبریزی ها




ایستگاه ورزش/لیگ قهرمانان آسیا:
تیم الجزیره که قرار است نخستین حریف آسیائی تراکتورسازان تبریز باشد، دو شب قبل از دیدارش با این تیم وارد تبریز شد. اما نکته جالب این بود که الجزیره ای ها با استقبال بسیار گرم جمعی از هواداران تراکتورسازی مواجه شدند تا جائی که حتی خود آن ها نیز از این برخورد گرم و استقبال پر شور دچار تعجب و شگفتی شدند. در همین رابطه گفته می شود که اخبار جالبی هم از سوی تیم خبری همراه الجزیره به رسانه های اماراتی مخابره گردید.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مروري بر سابقه بین المللی آزربایجانيها؛ تراکتور رومانی!

مروري بر سابقه بین المللی آزربایجانيها؛ تراکتور رومانی!

[h=2][/h]

مروري بر سابقه بین المللی تبريزيها؛ تراکتور رومانی!





تراکتورسازی با واسیلی گوجای رومانیای یک کاپ قهرمانی از جام میلز را درویترین افتخارات بين المللي خود دارد


دیدارهای هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در مرحله مقدماتی گروهی از روز سهشنبه ۸ اسفند ماه با حضور نمایندگان کشورمان در این رقابتها آغاز خواهد شد.
به گزارش گل، تراکتورسازی در شرایطی اولین حضور خود را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تجربه خواهد کرد که پیش از این با حضور در تورنمنت بینالمللی سرداران شهید آذربایجان که معمولا با شرکت چند تیم آسیای میانه برگزار میشد و همچنين با حضور در جام میلز هندوستان نام خود را در این مسابقات به ثبت رسانده است. در جام میلز که معمولا با شرکت کشورهای جنوب شرق آسیا در دهه هفتاد برگزار میشد تیمهای مختلفی از ایران حضور پیدا کردهاند که تراکتورسازی با واسیلی گوجای رومانیای یک کاپ قهرمانی را در ویترین افتخارات خود از این مسابقات دارد.
اما با فلاش بکی به دهه ۵۰ باید یادآوری کرد که تراکتورسازی با توجه به ساختار کارخانه تازهتاسیس خود که به نوعی تحت لیسانس تراکتورسازی کشور رومانی بود ارتباط تنگاتنگی را با این کشور و فوتبال آن برقرارکرده بود. بر همین اساس اکثر اردوهای خود را در این کشور برگزار و دیدارهای مختلفی را با تیمهای درجه یک این کشور برگزار میکرد و در تورنمتهای دوستانه و مناسبتی که با حضور تیمهای سطح اول اروپای شرقی در این کشور برگزار میشد حضور پیدا میکرد.
در سال ۵۵ وقتی با هدایت مرحوم استاد حسین فکری تراکتورسازی توانست در جام تختجمشید بعد تیمهای پاس، پرسپولیس، تاج و ملوان جایگاه پنجم و عنوان بهترین تیم شهرستانی را همراه با ملوان بندرانزلی به خود اختصاص دهد برای برگزاری یک اردوی یکماهه راهی اروپا شد و در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، رومانی، بلژیک، آلمان، ایتالیا حضور پیدا کرد و دیدارهایي را در بعضی کشورها برگزار نمود. تراکتورسازی در کشور ترکیه مقابل تیم دوم این کشور يعني فنرباغچه (تاج استانبول) 2 بر 1 برنده شد و یک دیدار را با تیم سوم لیگ ترکیه به تساوی به پایان برد.
در ادامه و در دهه هشتاد سرخپوشان تبریزی حضور در میادین بیناللملی رسمی و تقابل با تیمهای نامی را تا اینجای کار در کارنامه خود نداشتهاند و تنها یک بار احتمال حضور تیم گالاتاسرای ترکیه در تبریز برای دیدار با این تیم خبرساز شد و حتی نمایندگان این باشگاه در تبریز و ورزشگاه یادگار امام این شهر حضور پیدا کردند که به دلایل مختلف توافقی برای انجام این دیدار بزرگ به عمل نیامد.​


سایت گل
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
واسیلی گوجا مربی سابق تراکتورسازی از رومانی:

واسیلی گوجا مربی سابق تراکتورسازی از رومانی:

تراکتورسازی بخت اول فتح قاره کهن / تراکتور سرخ امتیازات را درو میکند

خبرگزاری فارس: سرمربی سابق تیم تراکتورسازی تبریز گفت: تراکتورسازی شایستگی قهرمانی در آسیا را دارد و از حضور این تیم در رقابتهای آسیایی بسیار خوشحال هستم.







واسیلی گوجا امروز در گفتوگو تلفنی از رومانی با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در سال 71 اگر تراکتورسازی به فینال لیگ آزادگان راه مییافت، این تیم در آن سال آسیایی میشد، اما تقدیر این بود که این اتفاق بیست سال بعد صورت گیرد و بسیار خوشحال هستم که تیم تراکتورسازی بالاخره به آنچه استحقاق داشت، دست یافت.
تراکتور بهترین تماشاگران دنیا را دارد
این مربی رومانیایی به تماشاگران تراکتورسازی اشاره کرد و اذعان داشت: در دهه 70 بازیهای تراکتورسازی در ورزشگاه باغشمال و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار میشد و باید بگویم تراکتورسازی بهترین تماشاگران دنیا را دارد.
تونی مربی بزرگی است
واسیلی گوجا با تمجید از سرمربی فعلی تراکتورسازی اظهار کرد: تونی اولیویرا مربی بزرگی در اروپا است که افتخارات زیادی را با بنفیکا کسب کرده است.
وی افزود: تونی در زمان بازیکنی خود نیز فوتبالیست موثری در تیمش بود و از اینکه هدایت تراکتورسازی به این مربی خوب سپرده شده است، خرسند هستم.
از طریق اینترنت پیگیر بازیهای تراکتور هستم
سرمربی دهه 70 تراکتورسازی گفت: نتایج لیگ ایران در رسانههای رومانی بازتاب نداشته و من از طریق اینترنت پیگیر بازیهای تراکتورسازی هستم.
واسیلی ابراز تمایل کرد که در صورت دعوت باشگاه تراکتورسازی در دیگر بازیهای آسیایی این تیم در ورزشگاه حضور یابد.
واسیلی گوجا رومانیایی در سال 69 مربی تیم تراکتورسازی شد. وی که پدر فوتبال نوین در ایران است، تحول بزرگی در فوتبال تبریز و ایران ایجاد کرده و تراکتورسازی با هدایت وی در سال 71 به مقام سوم ایران دست یافت که کمترین مزد این تیم در آن سال بود.
بسیاری از بازیکنان بزرگ فوتبال تبریز در دهه 70 از شاگردان وی بوده که میتوان به کریم باقری، سیروس دین محمدی، حسین خطیبی، غلامحسین دین محمدی، اسماعیل حلالی، ستار همدانی، زنده یاد علی رضا نیک مهر، کاظم محمودی، شهرام باغمیشه، جواد شالچی، یونس باهنر و مهدی بخشیزاده اشاره کرد.
تراکتورسازی که در گروه A با تیمهای الشباب امارات، الجیش قطر و الجزیره امارات همگروه است هشتم اسفند در ورزشگاه خانگی خود از تیم الجزیره پذیرایی میکند.
الجزیره امارات برخلاف تراکتورسازی که نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه میکند تاکنون پنج بار در لیگ آسیایی حضور داشته است.
این تیم فصل گذشته در گروه A با تیم استقلال هم گروه بود و با کسب عنوان نخست این گروه به مرحله یک هشتم صعود کرد و در این مرحله و در ضربات پنالتی مقابل الاهلی شکست خورد و از لیگ قهرمانان حذف شد.
عنکبوتیهای ابوظبی که یک عنوان قهرمانی در لیگ امارات و دو قهرمانی در جام حذفی امارات دارند در فصل 2011 در مرحله گروهی و در گروهی که سپاهان نیز در آن حضور داشت با قرار گرفتن در رده چهارم، از ادامه رقابتها خط خورد.
در فصلهای 2010 و 2009 نیز این تیم در مرحله گروهی به ترتیب با قرار گرفتن در ردههای چهارم و سومی این رقابتها، از ادامه لیگ قهرمانان آسیا بازماند.
تراکتورسازی در دومین هفته از مرحله گروهی این رقابتها که بیست و دوم اسفند برگزار میشود در قطر به مصاف الجیش میرود.
الجیش قطر نیز همانند تراکتورسازی نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه میکند و شاید آسانترین حریف تراکتورسازی در محله گروهی باشد.
این تیم در سومین هفته از مرحله گروهی، 13 فروردین سال آینده در عربستان به مصاف الشباب میرود.
الشباب عربستان که شاید شانس صعودش از این گروه بیشتر از دیگر تیمها باشد، تاکنون شش بار در لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا حضور یافته که راهیابی به مرحله نیمه نهایی 2010 و حذف از این مرحله بهترین عنوان این تیم بوده است.
شیرهای سفید لقب این تیم بوده و قهرمانی در جام برندگان جام آسیا در کارنامه این تیم دیده میشود.
دور برگشت مرحله گروهی نیز بیست و یکم فروردین و چهارم و 11 اردیبهشت سال آینده و به ترتیب مقابل تیمهای الشباب در تبریز، الجیش در تبریز و الجزیره در ابوظبی برگزار میشود


منبع : خبرگزاری فارس
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آنالیزور ایرانی الجزیره : به تراکتور افتخار می کنم , تیم الجزیره می داند که جو استادیوم یادگار امام با آزادی متفاوت است

آنالیزور ایرانی الجزیره : به تراکتور افتخار می کنم , تیم الجزیره می داند که جو استادیوم یادگار امام با آزادی متفاوت است

مصاحبه اختصاصی با آنالیزور ایرانی الجزیره : به تراکتور افتخار می کنم / همه بازیکنان شگفت زده شده اند

فوتبال ایران/آنالیزور تیم الجزیره امارات گفت:بزرگترین بد شانسی تراکتور در این بازی نبود دهنوی است.



به گزارش اوج نیوز ،امروز در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی تیم الجزیره امارات و تراکتور،بابک رحیمی، مصاحبه ایی را با آنالیزور تیم الجزیره انجام داد.
وی که یک ایرانی است حرف های جالبی قبل از بازی بر زبان آورده است که در ادامه می خوانید:
-شما ایرانی هستید و در عین حال آنالیزور تیم الجزیره میشه خودتون رو معرفی کنید ؟
من پدرام بدخش هستم، مدت 4 سال هست که بعنوان مشاور و آنالیزور در تیم الجزیره حضور دارم و کار می کنم.
-اما این تیم که یک تیم اماراتی است ؟
زمانی که در آمریکا بودم با مدیر باشگاه الجزیره هم دانشگاهی بودم و مدتی هم بعنوان فوتبالیست بازی کردم و ار آنجا به کادر فنی این باشگاه هم افزوده شدم.
-اولین بازی الجزیره با تراکتور در تبریز رو چگونه تفسیر می کنید؟
فکر می کنم که همون طور که تراکتور تیم بزرگی هست الجزیره هم تیم بزرگی است، فکر می کنم که بازی سختی را در مقابل تراکتور داریم و بدون تردید جو آسانی را در تبریز نخواهیم داشت، تراکتور در حال حاضر بهترین فوتبال را در ایران به نمایش می گذارد و تیم یکدست و بزرگی در اختیار دارد، بزرگترین نفعی که برایشان وجود دارد مربوط می شود به جو استادیوم و هوادارانشان که نقش مهمی را بازی می کنند، تا آنجا که همه بازیکنان الجزیره از اینکه در چنین جوی میی خواهند بازی کنند بسیار خوشحال هستند بخاطر اینکه شما در آسیا هم کمتر استادیومی را می توانید پیدا کنید که چنین جوی را داشته باشند و بعنوان یک بازیکن همیشه دوست دارید تجربه بازی در مقابل این همه هوادار متعصب را داشته باشید و نباید این موضوع را به ترس از این جو تشبیه کرد، بازیکنان الجزیره واقعا هیجان زده هستند تا در چنین جوی بازی کنند و این برایشان بسیار مهم تر است که بعنوان یک بازیکن دوست دارند تا چنین جو وحشتناکی را در طول دوران زندگیشان تجربه کنند.
-الجزیره در مقابل استقلال هم در تهران تجربه بازی در مقابل هواداران زیاد را داشته ؟
آنها می دانند که جو حاکم در این استادیوم با آزادی متفاوت است، بارها فیلم بازیی تراکتور را دیده اند و می دانند جو این استادیوم بسیار بهتر از نظر تشویق ها با هواداران تهرانی است و آنها همگی هیجان زده هستند برای این بازی و دوست دارند تا در این بازی این شور و حرارات هواداران را از نزدیک لمس کنند.
-پس تیم الجزیره می داند که جو استادیوم یادگار امام با آزادی متفاوت است؟
بله، دیشب وقتی وارد فرودگاه شدیم ساعت 12 شب حدود 500 هوادار تراکتور در فرودگاه چنان با شور و حرارات خاصی از الجزیره استقبال کردند که اصلا قابل باور برای ما نبود، در آن سرما و آن موقع شب این هواداران آنچنان شعر و شعارهای حماسی خود را در وصف تراکتور می خواندند که بعنوان ایرانی به داشتن چنین تیمی و چنین هوادارانی افتخار کردم. با آن جو زیبا و صمیمی و همراه با خوشآمد گویی به بازیکنان الجزیره با آن شال ها و پرچم هایشان شب بیاد ماندنی را برای ما رقم خورد.
-پس فکر می کنید فردا بازی زیبایی را شاهد باشیم؟
شک نکنید همان مقدار که هواداران تراکتور برای این بازی لحظه شماری می کنند، بازیکنان ما هم برای این بازی لحظه شماری می کنند و فردا بدون تردید بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود.
-تیم الجزیره در لیگ آسیا بسیار با تجربه است و تراکتور اولین حضور خود را تجربه می کند فکر نمی کیند این انگیزه بازیکنان و جو حاکم کار شما را با مشکل مواجه کند؟
همان قدر که آنها تیم بزرگی هستند ما هم تیم بزرگی هستیم ولی بدون تردید بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود.
-علت تغییر کادر فنی الجزیره درآستانه لیگ آسیا چه بوده است؟
شاید نباید یک بازی را در نظر داشته باشید، تیم الجزیره سال گذشته در لیگ امارات دوم شده و امسال باید نتیجه بهتری را از سال گذشته کسب می کرد که متاسفانه هم اکنون با 6 امتیاز اختلاف در رده دوم هستیم و این برای باشگاه الجزیره که برنامه مدونی دارد چندان مناسب بود چرا که دیگر آنها امسال به کمتر از قهرمانی رضایت نمی دهند و بر این اساس تغییر در کادر فنی انجام شد.
-مربی جدید الجزیره پس بازی سختی را برای اولین امتحان پیش روی خود دارد؟
او مربی بزرگی است، در بارسلونا و رئال مادرید سابقه بازی دارد و در تیم امید ها اسپانیا هم مربیگری کرده اما او هم می داند که کار سختی در تبریز دارد.
-نقطه قوت تراکتور را در چه می دانید؟
آنها خط حمله فوق العاده زهر داری دارند و بسیار با منطق فوتبال بازی می کنند، اما بی ضعف هم نیستند و بدون تردید ضعف های آنها را آنالیز کرده ایم.
-بزرگترین ضعف تراکتور در این بازی را چه می دانید؟
به نظر بزرگترین بد شانسی آنها در این بازی نبود دهنوی است، بدون تردید او بهترین هافبک حال حاضر فوتبال ایران است که از خیلی از بازیکنان سرشناس بهتر فوتبال بازی می کند، هوش بالایی دارد و با منطق و درست بازی می کند، متاسفم که وی در بازی بزرگ فردا نیست و تاسف بزرگ تر برای اینکه او در تیم ملی جایگاهی ندارد.
- با این تفاسیر شما برای یک امتیاز به تبریز نیامده اید؟
این یک تورنمنت است و باید با منطق و حساب شده در آن بازی کرد اما به نظر من هواداران می توانند انتظار داشته باشند بازی زیبایی را شاهد خواهند بود چرا که ما هم دوست داریم سه امتیاز بازی را کسب کنیم و گام اول را محکم تر برداریم.
-4 سال در امارات هستید و در الجزیره ، فکر می کنید فرق لیگ ایران با لیگ امارات در چیست؟
فقط حاشیه، در ایران چه تیم اول باشید و چه تیم آخر حاشیه دارید و این برای کشور ما که پر از استعداد است اصلا خوب نیست.
-برگردیم به تراکتور، فکر می کنید چرا تراکتور در مدت چنین کوتاهی به چنین پیشرفتی در لیگ ایران دست پیدا کرده؟
فقط به لطف غیرت و حمیت مردم دیار آذربایجان، آنها با غیرت و تعصب پشت تیم خود را خالی نکردند تا تراکتور امروز در لیگ آسیا حضور پیدا کند، می توانم بگویم هواداران با غیرت این تیم در آسیا پدیده هستند.
-پس بازیکنان شما خوب می دانند کجا آمده اند و با چه تیمی بازی دارند؟
آنها خوب می دانند که اینجا تهران و آزادی نیست و با استقلال هم بازی ندارند و اینجا جو خاصی دارد. برای من بعنوان یک ایرانی تراکتور مایه افتخار و غرور است که امیدوارم در انتها از این گروه ما و تراکتور به دور بعد صعود کنیم.
- تبریز را چگونه دیدند، بازیکنانتان با برف چگونه کنار آمدند ؟
فرصت نکرده ایم که شهر را بگردیم اما می دانم که از طرف یونسکو تبریز بعنوان زیباترین، مدرنترین و در عین حال تمیز ترین شهر ایران معرفی شده، در مورد برف هم بگویم که دیروز بازیکنان که برف دیده بودند برف بازی می کردند و از این برف احساس خوبی داشتند.
-فکر می کنید در بازی فردا بازنده خواهید بود یا برنده؟
من فقط می توانم بگویم ما بازیکنان بزرگی داریم و تراکتور هم بازیکنان بزرگی دارد امیدواریم اتفاقی بیفتد که در اولین گام به نفع هر دو تیم باشد.


منبع : اوج نیوز
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تراکتورسازی آزربایجان 3 - 0 الجزیره امارات : گانگنام استایل در یادگار!

تراکتورسازی آزربایجان 3 - 0 الجزیره امارات : گانگنام استایل در یادگار!

تراکتورسازی ایران سه - الجزیره امارات یک: گانگنام استایل در یادگار!
با این تماشاچی بارسا و رئال را هم می برند!






سایت گل -فرزندان دیار بابک روزی بزرگ در تاریخ فوتبال خود رقم زدند. اخطار تراکتور به آسیا موضوعی مهم تر از برد امروز بر الجزیره بود تا به همه ی رقبا یک بیدار باش درست و حسابی بدهد.


تراکتورسازی 3 (مهدی سید صالحی دقیقه 36،جواد کاظمیان دقیقه 59،مسعود ابراهیم زاده دقیقه 80)- الجزیره 1 ( علی مبخوت دقیقه 78)

سه شنبه هشتم اسفند ماه نود و یک - ساعت: 16:30

لیگ قهرمانان آسیا - مرحله اول گروهی

ورزشگاه یادگار تبریز - تماشاگر: بیش از هشتاد هزار نفر

داور: تان های (چین)

کارت زرد: محمد ابراهیمی دقیقه 37،محمد نصرتی دقیقه 68 (تراکتورسازی) - ابراهیم دیاگی دقیقه 53 (الجزیره)

کارت قرمز: محمد ابراهیمی دقیقه 83 (تراکتورسازی)

تراکتورسازی:
مهدی ثابتی،مرتضی اسدی،محمد ایرانپوریان،محمد نصرتی،مصطفی اکرامی،مهدی کیانی، مهدی کریمیان،فلاوید لوپز،محمد ابراهیمی،جواد کاظمیان( از دقیقه 69 مسعود ابراهیم زاده)،مهدی سید صالحی( از دقیقه 86 گتسون سوآرز)
سرمربی: تونی الویرا.

الجزیره:
علی خسیف،عبدالله جمعه,عبدالله موسی،خالد سماید،سبیت خاطر( از دقیقه 85 علی سالم)،هیونگ مین شین،ابراهیم دیاکی( از دقیقه 64 علی مبخوت)،ریکاردو الویرا،ماتیاس دلگادو( از دقیقه 75 بارگاش بن هالی)،خمیس اسماعیل،فرناندینیو.
سرمربی: لویسس میلا.

شرح بازی:

سوت تان های برای هواداران تراکتور یک معنا داشت؛ کلید حضور تراختوری ها در آسیا زده شد و این مهم در حالی اتفاق افتاد که ورزشگاه تبریز مالامال از جمعیت مشتاق شوری حاص و جوی منحصر به فرد به مسابقه داده بودند و این یعنی افزایش جمعیت لیگ قهرمانان آسیا. تراکتور به نمایندگی از ایران که در برابر تیم چند ملیتی الجزیره قرار گرفته بود در این مسابقه می خواست طلسم نباختن های خود در این فصل را در تبریز حفظ کند و البته به همه ی حریفانش در آسیا اعلام کند که قطبی تازه در این قاره کهن از راه رسیده است.

نیمه نخست:
مسابقه با میدان داری تراکتورسازی شروع شد و در همان ده پانزده دقیقه ی ابتدایی سرخ پوشان تبریزی چندین بار می توانستند بر روی فرارهای جواد کاظمیان و محمد ابراهیمی خط دفاع چند لایه الجزیره را مغلوب کنند و نخستین گل آسیایی تراکتور را به ثمر برسانند که در یک نوبت شیرجه دیدنی علی خسیف و در موقعیتی دیگر دست پاچگی کاظمیان این فرصت را از آنان محروم کرد. البته الجزیره که در این نیمه راه دفاع را در پیش گرفته بود در تک موقعیت هایی که بدست می آورد خطرناک نشان می داد و در یکی از مهم ترین آنها فرناندینو در حالی که سه دفاع تراکتور را پشت سر گذاشته بود در دقیقه 33 با شوتی سنگین ثابتی را حسابی به زحمت انداخت. این اما پایان کار نبود و خلاصه آن اتفاقی که ده ها هزار نفر تراکتوری داخل ورزشگاه و صدها هزار نفر در همه ی ایران منتظرش بودند روی داد و تراکتور گل آسیایی اش را با هنرنمایی ابراهیمی و سید صالحی به ثمر رساند و این یعنی انفجار ورزشگاه تبریز.
پس از گل اماراتی ها کمی از لاک دفاعی خود بیرون آمدند و ترتیب چند حمله ی نصف و نیمه را دادند که مهترین موقعیت بازی برای الجزیره در واپسین دقایق این نیمه بدست آمد و الویرا پس از آنکه دو مدافع مستقیم خود را پشت سر گذاشته بود و در حالی که با ثابتی تقریبا در حالت تک به تک مواجه شده بود، در گام آخر مقهور دستان چسبناک ثابتی شد تا این مسابقه در نیمه اول با همان تک گل به نفع تراکتوری ها پایان یابد.

نیمه دوم:
الجزیره که نیمه نخست را با شکست به رختکن رفته بود ده دقیقه ابتدایی را بسیاری توفانی ظاهر شد و چند موفعیت پی در پی بر روی دروازه تراکتور توسط الویرا و دلگادو به دست آمد که همگی توسط مدافعان تراکتور و هوشیار ثابتی مهار گردید. اما این بار این تراکتوری ها بودند که در چند موقعیت با دل بستن به ضد حمله ها موجب می شدند تا اماراتی ها نتوانند با همه ی قوا دست به یورش بزنند. اماراتی ها خیلی زود دریافتند که قرار نیست این نیمه هم شانسی برای برتری داشته باشند، زمانی که جواد کاظمیان چهارمین گل آسیایی خود را تقدیم تبریزی ها کرد.
پس از این گل کمی به فشار الجزیره ای ها افزوده شد و خلاصه در اشتباه آفسایدگیری تراکتوری ها و پاس زیبای فرناندینیو الجزیره توانست فاصله را به حداقل برساند. اما این پایان داستان نبود، چرا که تنها دو دقیقه بعد روی همکاری سیدصالحی و ابراهیم زاده سومین گل تراکتوری ها در یک غروب خاطره انگیز زمستانی به مردم ایران تقدیم شد تا فرزندان دیار بابک روزی بزرگ در تاریخ فوتبال خود رقم بزنند. اخطار تراکتور به آسیا موضوعی مهم تر از برد امروز بر الجزیره بود تا به همه ی رقبا یک بیدار باش درست و حسابی بدهد.

دقایق حساس:
دقيقه 2: در حالي که تنها چند دقيقه از به صدا درآمدن سوت شروع بازي گذشته بود، مهاجم الجزيره ميتوانست دروازه تراکتورسازي را باز کند اما بيدقتي او باعث شد خطر از بيخ گوش تيم ميزبان عبور کند.
دقيقه 40: الجزيره پشت محوطه جريمه صاحب يک ضربه ايستگاهي شد اما ضربه مهاجم اماراتي آنقدر دقت نداشت که براي تراکتورسازي خطرساز شود.
دقيقه 42: مهاجم الجزيره تقريبا با دروازهبان تراکتورسازي تک به تک شد اما مهدي ثابتي به زيبايي شوت او را مهار کرد.
دقیقه 53: فرار سید صالحی از کمند مدافعان الجزیره که همه به سمت دروازه تراکتور آمده بودند و با پاس از نیمه میدان ابراهیمی در حالی که صالحی با دروازه بان تک به تک شده بود با شوت زیبای او همراه گردید که این بار شانس با او برای گلزنی یار نبود.
دقیقه 64: شوت کریمیان از هجده قدم تراکتور به کریمیان در کنج زمین الجزیره رسید و او هم به زیبایی سیدصالحی را صاحب توپ نمود و ضربه ی نوک پای او با بدشانسی محض به کنج تیرک افقی برخورد نمود.


شرح گلها:
تراکتورسازی 1-0 الجزیره: فرار از جناح چپ محمد ابراهیمی تا روی خط جریمه الجزیره ادامه یافت و از آنجا با سانتری مواج توپ پشت خط شش قدم روی سر سید صالحی جفت و جور شد و او با یک ضربه سر که کمتر از یک شوت سهمگین نبود تراکتوری ها به نخستین گل آسیایی رساند.
تراکتورسازی 2-0 الجزیره: این بار نوبت جواد کاظمیان بود تا توپی که باز همخ از جناح چپ تراکتور و راست الجزیره داخل محوطه هجده قدم صاحاب توپ شد و مانور او روی غفلت مدافعان الجزیره با یک شوت بی نقص پیام آور شادی مجدد در تبریز بود.
تراکتورسازی 2-1 الجزیره: فشار اماراتی ها پشت محوطه جریمه تراکتوری ها با یک یک و دوی بین فرناندینیو با علی مبخوت تازه به میدان آمده همراه شد و تراختوری ها که به گمان آفساید ایستاده بودند، ثابتی را با مبخوت تنها گذاشتند و شوت او به کنج دروازه تراکتورسازی جای گرفت.
تراکتورسازی 3-1 الجزیره: فرار تراکتوری ها در خلا خط دفاع الجزیره نوید یک گل تیمی بسیار زیبا را داد. سانتر از جناح چپ سید صالحی از دروه محوطه جریمه روی سر ابراهیم زاده تازه وارد جفت و جور شد و او به زیبایی هر چه تمام تر تیر خلاص را به الجزیره شلیک نماید.

بهترین بازیکن:

بی گمان امروز همه ی تراکتوری ها عالی ظاهر شدند از مهدی ثابتی درون دروازه گرفته تا حتا ابراهیمی که اخراج شد، اما سید صالحی چیز دیگری بود، او گل نخست را وارد دروازه الجزیره کرد و پاس گل سوم را هم به زیبایی داد و اگر کمی خوش شانس بود می توانست حداقل یک گل دیگر هم به ثمر برساند.
نفر به نفر با تراکتورسازان/ یک روز با کیفیت

در روزی که تراکتورسازان بازیکن بد نداشتند، این تیم موفق شد اولین بازی آسیایی خود را با برد به پایان برساند.

تراکتورسازی با انبوه هوادارانش که جای خالی در ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام (ره) تبریز باقی نگذاشته بودند موفق شد اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی 3 - 1 برابر الجزیره پشت سربگذارد تا اولین بازی رسمی بین المللی شان با خاطره ای شیرین همراه شود.

با هم نگاهی می کنیم به عملکرد تک تک نفرات این تیم در بازی امروز؛


1- مهدی ثابتی(7) دروازبان 40 ساله تراکتوری ها در این بازی به خوبی از تجربیات سالهای طولانی بازیگری اش استفاده کرد. ثابتی دو موقعیت صددرصد و چند فرصت خوب را از حریف گرفت و روی گل دریافتی تیمش هم کمترین تقصیر را داشت. به جز دو دفع ناقص به پشت محوطه جریمه هیچ نکته منفی دیگری از او مشاهده نشد.

2 - مرتضی اسدی(7) کاپیتان تراکتورسازان هم تلاش زیادی کرد تا نظم دفاعی تیمش را حفظ کند ولی در برخی صحنه ها نتوانست در این ماموریت موفق باشد و الجزیره فرصت های خوبی از مرکز دفاع میزبان به دست آورد. اسدی در عین حال به این نکته باید توجه داشته باشد وقتی پابه توپ وارد زمین حریف می شود باید یک پاس مطمئن و سالم به هم تیمی های خود بدهد تا فرصت ضدحمله برای حریف مهیا نشود.

3 - محمد نصرتی(6) مدافع ملی پوش تراکتورسازان روی توپ های اول حضور موفقی برابر اولیویرای برزیلی داشت ولی در امر پوشش نفرات کناری خود چندباری متزلزل نشان داد. اصرار او به ارسال های بلند از مرکز دفاع به روی دفاع حریف هم برایمان چندان توجیه پذیر نبود. آیا این حرکت او دستور تاکتیکی مربیان بود؟ اگر این گونه باشد هم نباید بیش از 90 درصد توپهایش نصیب مدافعان حریف شود!

4 - محمد ایران پوریان(8) خیلی قابل باور نبود که در اولین بازی بین المللی خود این قدر راحت و مطمئن ظاهر شود ولی محمد دقیقا این ویژگی را داشت. نه تنها از جناح خود اجازه طراحی حملات موثر به حریف نداد بلکه بارها به زمین الجزیره سرک کشید و با دریبل های مثبت خود به دفعات نظم دفاعی تیم میهمان را در جناح چپش به ریخت . اگر بهتر سانتر می کرد می توانست بهترین بازیکن تیمش باشد.

5 - مصطفی اکرامی(7) مدافع چپ تحصیل کرده و مودب تراکتور هم روز خوبی را در ترکیب تیمش سپری کرد. هرچند که مقابل یک برزیلی تکنیکی به نام فرناندینیو بازی می کرد ولی سماجت خودش و تمایل این برزیلی برای حرکت در عرض باعث شد تا از این منطقه خطری متوجه دروازه تراکتور نشود. حضور به موقع در صحنه و ارسال دقیقش روی گل اول ، به یادماندنی ترین صحنه اکرامی در این بازی بود.

6 - مهدی کیانی(6) با تمام توان دوید و جنگید تا خلا قاسم دهنوی از این بابت در میانه میدان تراکتورسازان به چشم نیاید. در درگیری های نفر به نفر و توپ گیری از حریف موثر بود ولی وقتی حریف از مرکز دفاع تراکتور چند حمله موثر طراحی می کند ، طبیعتا پای او هم گیر است. کیانی باید روی بازی فیزیکی خود و تفکیک آن از خشونت بیشتر کار کند تا این همه ضربه ایستگاهی به حریفان ندهد.

7- مهدی کریمیان(7) غیبت دهنوی کار او را هم سخت کرده بود ولی تمام تلاش خود را به کار بست تا میانه میدان را به خوبی مدیریت کند و اجازه تاخت و تاز در این منطقه را به الجزیره ندهد. الحق هم باید گفت که در این مورد موفق بود. ولی آنجا که باید برای زدن ضربه نهایی به کمک مهاجمان می رفت تا دفاع حریف به هم بریزد، کمی تا قسمتی کند عمل کرد.


8- فلاویو لوپز(7) سه چهارم فصل را در منطقه ای دیگر بازی کرده و به یک باره تغییر پست برایش سخت بود ولی به هرحال اجازه نداد تا کیفیت بازی تیم پائین بیاید. چندبار به خوبی مهاجمان را تغذیه کرد و تا حد امکان هم برای کمک به دفاع تیم عقب آمد ولی نمی توان انکار کرد که کیفیت زمان بازی در خط حمله را در این مسابقه نداشت.

9 - جواد کاظمیان(7) با توجه به شرایطش در بازی های قبلی عملکرد قابل قبولی داشت. جواد نسبت به بازی های قبلی بیشتر با مدافعان حریف درگیر شد و آنها را تحت فشار گذاشت . هم تیمی هایش نتوانستند به خوبی ازارسال های ایستگاهی اش بهره ببرند. هوش و تجربه بالایش در زدن ضربه ای مطمئن در صحنه گل دوم بسیار به کمکش آمد.فقط ای کاش شرایط فیزیکی بازی 90 دقیقه ای را هم داشت.

10-سید مهدی سیدصالحی(9) اگر آن موقعیت تک به تک در نیمه دوم را هم گل می کرد نمره کامل شایسته اش بود. سید در این بازی با یک گل و یک پاس گل موفق ترین عنصر تراکتورسازان بود ولی جدا از موارد آماری دوندگی بی امان و جنگندگی اش یک عامل موثر در به ریختن نظم دفاعی الجزیره بود. پاس گلش به ابراهیم زاده آن هم در حالی که خودش هم موقعیت گلزنی را داشت، ارزش بسیاری داشت.


11- محمد ابراهیمی(5) حیف از این پسر تند و تیز و در عین حال فیزیکی شیرازی که نمی تواند خود را با ضرباهنگ تیمش همراه کند. جنگندگی او عامل مهمی در ثبت گل اول تراکتور بود ولی قبل از آن در چند صحنه با اصرار به حفظ توپ و ایجاد فضا برای شوتزنی، سرعت تیمی را گرفت. کارت زرد دومش اشتباه مسلم داوری بود ولی قبلا با زمین خوردن های زیاد و بی دلیل باعث تغییر نگاه داور به خودش شده بود.



بازيكنان تراكتورسازي بعد از اولين برد آسيايي اين تيم در پوست خود نميگنجند. اما هيچكدامشان تقدير و تشكر از حضور هواداران را فراموش نميكنند. جمله مشترك همه تراكتورسازان اين است: اين برد را به هواداران تقديم ميكنيم.

اسدي: اين برد تقديم به هواداران
کاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: مردم یک هفته در شور و هیجان بودند و این پیروزی را به آنها تقدیم میکنیم.
مرتضی اسدی بعد از پیروزی 3 بر یک تراکتورسازی مقابل الجزیره گفت: بازی بسیار خوبی بود. این برد را به هواداران تقدیم میکنم. تماشاگران یک هفته در شور و شوق بودند و خوشحالیم که در این بازی به پیروزی رسیدیم. استحقاق کسب این نتیجه را داشتیم و در طول بازی موقعیتهای بسیار خوبی را به ایجاد کردیم.
وی افزود: امیدوارم روند رو به رشد ما در مسابقات تداوم یابد و در ادامه بازیها بتوانیم با کسب پیروزی نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشیم.

اكرامي: بايد دست اين هواداران را بوسيد
مصطفی اکرامی پس از برتری 3 بر یک تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه همانطور که کادر فنی از ما توقع داشت بازی را بسیار خوبی شروع کردیم و در اولین گام تیم پرقدرت الجزیره را با یک نتیجه قاطع شکست دادیم.
وی افزود: اما واقعاً اگر تماشاگران در ورزشگاه نبودند دچار مشکل میشدیم. از شب گذشته هزاران نفر به خاطر بازی تراکتور و الجزیره به ورزشگاه آمدند و در چادرها اسکان پیدا کردند. ساعت 11 امروز نیز ورزشگاه پر بود پس باید دست تکتک این هواداران را بوسید.
اکرامی ادامه داد: درست است پیروزی مقابل الجزیره در اولین گام بسیار شیرین بود اما هنوز هیچ کاری در آسیا نکردهایم و باید این بازی را فراموش کنیم. یکی از اهداف ما این بود که در اولین قدم در آسیا محکم گام برداریم که این اتفاق افتاد. در حال حاضر به نظرم پس از موفقیت در آسیا برای ما لیگ خیلی مهم است تا بتوانیم جزء چند تیم بالای جدول در انتهای فصل باشیم.

كياني: فكر ميكرديم با اختلاف يك گل ببريم
مهدی کیانی بعد از پیروزی 3 بر یک تراکتورسازی در دیدار مقابل الجزیره امارات گفت: غیرت هواداران در این بازی به ما روحیه بسیار خوبی داد و توانستیم با حمایتهای آنها 3 امتیاز این بازی را کسب کنیم. خدا را شکر با این برد توانستیم دل این تماشاگران را شاد کنیم.
وی افزود: دیدید که تیم ما در این بازی بسیار خوب بازی کرد و در جریان مسابقه بسیار روان عمل میکرد. در نیمه مربیان توانستیم بازی الجزیره را به خوبی آنالیز کنیم و روی استفاده از نقاط ضعف این تیم به گل برسیم. امیدوارم روندمان در دیدارهای آینده تداوم داشته باشد.
کیانی در مورد اینکه خیلی از سوی هواداران مورد تشویق قرار میگیرد، اظهار داشت: کوچک هواداران هستم. آنها در گرما و سرما برای حمایت از تراکتورسازی به ورزشگاه میآیند. خوشحالم که بردیم و به نوعی به دوستدارانمان عیدی دادیم.
هافبک تراکتورسازی در مورد اینکه آیا انتظار کسب چنین پیروزی را داشتند، خاطرنشان کرد: نتیجه بسیار خوبی کسب کردیم. میدانستیم میبریم اما فکر میکردیم با اختلاف یک گل به این نتیجه برسیم اما زدن 3 گل برایمان بسیار شیرین بود و امیدوارم هواداران هم از آن لذت برده باشند.

نصرتي: دست تكتك هواداران را ميبوسم
محمد نصرتی بعد از پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل الجزیره امارات گفت: این برد را به مردم کشورم مخصوصا خطه آذربایجان تبریک میگویم. هواداران با حضورشان به ما دلگرمی دادند و خوشحالم که شرمنده آنها نشدیم و توانستیم هر سه امتیاز این مسابقه را کسب کنیم.
وی در مورد اینکه آیا فکر میکردند با این نتیجه به پیروزی برسند اظهار داشت: الجزیره تیم قدرتمندی است و سالها تجربه حضور در این رقابتها را دارد. خدا را صدهزار مرتبه شکر به پیروزی رسیدیم. دست تکتک هواداران را به خاطر حمایتهایشان میبوسم و امیدوارم در ادامه بازیها نیز بتوانیم به نتایج خوبمان ادامه دهیم.

اتفاق ویژه:
1):این جواد کاظمیان بود که پس از زدن گل اول خود و دوم تراکتورسازی در گوشه زمین یادگار تبریز با همبازی هایش یک اجرای لایو رخص معروف گانگنام استایل را به هواداران شادمان تبریزی تقدیم نمود.
2): محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ برتر، عزيز محمدي، عليپور و استاندار تبريز در ورزشگاه حضور داشتند.

منبع : سایت گل

لیگ قهرمانان آسیا/تراکتورسازی الجزیره های قبل از سوت مغلوب هواداران تراکتور



/لیگ قهرمانان آسیا/تبریز: بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتبال الجزیره به محض ورود به ورزشگاه یادگار امام و مواجه شدن با خیل هواداران تراکتور که تمام ورزشگاه را مملو از وجود پر شور خود کرده بودند، به تعجب و حیرت افتاده و به نظر می رسید که چنان تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفتند که قبل از شروع مسابقه دست های خود را به نشانه تسلیم بالا بردند
منبع : ایستگاه ورزش

حواشی بازی تراکتور و الجزیره امارات

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و الجزیره امارات در چهارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، پیش از شروع، حواشی مختلفی دارد.

درب های ورزشگاه یادگارامام (ره) از ساعت 9 صبح به روی هواداران گشوده شد که با تجمع بیش از صد هوادار مقابل گیشه های بلیط فرشی همراه بود.
بنا به این گزارش پس از گذشت 1 ساعت از گشوده شدن درهای ورزشگاه بیش از 10 هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشتند که چندیدن هزار هوادار نیز در اطراف ورزشگاه به تشویق تیم تراکتور مشغول بودند


منبع : نصر نیوز

سنگ تمام تبریزی ها برای تیراختور



AFCرکورد غیر رسمی آذری ها را ثبت می کند؟


لیگ برتر - نزدیک به 7 ساعت مانده تا بازی تراکتورسازی و الجزیره ؛ ورزشگاه یادگار امام مملو از تماشاگر است.

رضا دلجوان خبرنگار
خبرآنلاین در تبریز : تا ساعت 11:30 صبح روز سه شنبه نزدیک به 70 هزار نفر از علاقمندان به تراکتور در ورزشگاه بودند و جمعیت زیادی هم پشت درها آماده حضور روی سکوها بود. حضور خیره کننده مردم در اولین بازی آسیایی تراکتورسازی سبب شده تا نیروهای امنیتی تدابیری ویژه برای این بازی در نظر بگیرند. خیل جمعیت به اندازه ای است که پیش بینی می شود ورزشگاه 78 هزار نفری یادگار در بازی امروز جمعیتی نزدیک به 90 هزار نفر را در خود ببیند و تمام تپه های مشرف به استادیوم هم مملو از تماشاگر شوند و رکوردی بیش از 100 هزار جمعیت در استادیوم که متعلق به پرسپولیس است را تبریزی ها امروز و در اولین دیدارشان بشکنند. البته رکوردی که باید دید از سوی ناظران آسیایی هم تائید خواهد شد یا نه چون بخشی از این جمعیت پشت درهای ورزشگاه هستند.جمعیتی که بیرون ماندگان شان می تواند تقریبا یک ورزشگاه یادگار دیگر را هم پر کند!
منبع : خبرآنلاین
تشویق هواداران تراکتور به سبک بشیکتاشیها

سایت گل- در بخش دوربین نود لحظاتی از تشویق هواداران تراکتورسازی روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام در روز بازی تراکتورسازی با فجرسپاسی پخش شد که یک نکته جالب در خود داشت.

در این قسمت که توسط یکی از هواداران تراکتورسازی برای برنامه نود فرستاده شده بود تشویق دستهجمعی هواداران تراکتورسازی به سبک جدید اتفاق جالبی بود که به تصویر کشیده شد. اما این نوع سرود و تشویق دقیقا تشویق دستهجمعی و چندهزار نفری هواداران بشیکتاش است که با این سبک تشویق، تیمشان را تهییج میکنند و از این حیث در ترکیه کاملا مشخص و بارز هستند.
البته تقلید از هواداران بشیکتاش برای هواداران تراکتورسازی همراه با اندکی تغییر بوده چرا که بعد از قسمت اول سرود که دقیقا مشابه سرود بشیکتاشیها است، تراکتوریها میگویند یاشا تراکتور به معنای زندهباد تراکتور تا در این سرود دست برده و ایرانیزهاش کرده باشند.
احتمالا این سرود امروز و در دیدار با الجزیره امارات با نفرات بسیار بیشتر و به صورت شکیلتری اجرا خواهد شد تا تیم اماراتی در فضای ترسناک ورزشگاه تبریز دستها را به علامت تسلیم بالا ببرد.
منبع : سایت گل
تیمهای اماراتی تماشاگر زیادی ندیدهاند حالا شما فکر کنید تماشاگران تراکتور با آن تشویقهای مثالزدنی چه جوی را علیه تیم اماراتی درست میکنند

سايت گل- بعد از يك شروع نامطمئن در ليگ يك، شهرداري تبريز با فراز كمالوند كمكم اوج گرفت و حالا به دوقدمي صدر جدول رسيده است. كمالوند با شهرداري و رسول خطيبي با گسترش فولاد تبريز شانس زيادي براي صعود به ليگ برتر دارند. درباره اينكه حضور احتمالي سه تيم تبريزي در ليگ برتر چه آيندهاي را ممكن است براي فوتبال اين شهر رقم بزند با فراز كمالوند به گفتگو نشستيم. آن هم در روزي كه تيم سابق او اولين گام آسيايي را برميدارد. فراز و تراكتورسازي هنوز همديگر را فراموش نكردهاند.

از بازي امروز تراکتورسازی در آسیا بگوييد؟
خب از نظر من تراکتور این بازی را میبرد، چون حریف وقتي شور و حمایت هواداران تراکتور را ببیند سرش گیج میرود و فشار مردم آنها را دیوانه میکند. تیمهای اماراتی تماشاگر زیادی ندیدهاند حالا شما فکر کنید تماشاگران تراکتور با آن تشویقهای مثالزدنی چه جوی را علیه تیم اماراتی درست میکنند. من برد را از آن تراکتور میدانم و برای این تیم بزرگ و محبوب از صمیم قلب آرزوی موفقیت میکنم.
اگر شهرداري و گسترش فولاد صعود كنند تبريز صاحب سه تيم در ليگ برتر ميشود! آیا تبریز پتانسیل سه تيم را دارد؟
شک نكنيد. تبريز به راحتی میتواند. این حرف را از دو جنبه میگویم. یکی بخش سختافزاری و دیگری بخش نرمافزاری باشگاههای تبریزی. در تبریز هر سه تیمی که حالا ممكن است در لیگ برتر باشند استادیوم اختصاصی دارند. زمین تراکتور با گنجایش ۱۵هزار نفر، گسترش فولاد در ورزشگاه بنیاندیزل و شهرداری هم در استادیوم شهرداری. علاوه بر اینها استادیوم یادگار امام و باغشمال را هم داریم و چندین هتل بینالمللی و طرفدارهای بینظیر تبریزی.
از ديدگاه فني چطور؟ تبريز ميتواند هر سه تيم را ساپورت كند؟
بله. شما اگر به عقب برگردید میبینید که در دهه 70 كريم باقری و خطیبیها و دینمحمدیها از همين تبريز در تیم ملی بودند و کمک زیادی هم به فوتبال ملی کردند. البته در یک مقطع هم باید بگویم که تبریز سه تیم را داشته. تراکتور و ماشینسازی و شهرداری در مقطعی در لیگ دسته اول یا همان لیگ برتر الان بهطور همزمان حضور داشتهاند.
تجمع چند تيم در يك منطقه به ضرر فوتبال كشور نيست؟
در واقع این اتفاق منفعت زیادی هم میتواند برای فوتبال ایران داشته باشد. چرا که اگر AFC هم برای بازدید بیاید خیلی راحت تیمهای تبریزی و امکانات آنها را تایید میکند. الان هم اگر توجه کنید بازیکنهای بزرگ خيلي راحت به تبریز میآیند و این نشاندهنده جذابیت فوتبال تبریز است. این استان کاملاَ فوتبالي است. از استاندار و شهردار و شورای شهر و حتی فرمانده سپاه همه ورزشی هستند و به نوعی در هيئتمدیره باشگاهها هم خدمت میکنند. در کل باید بگویم تبریز میتواند این اتفاق بزرگ را در خودش جای دهد.



منبع : سایت گل
حاشیه بازی تراکتور_الجزیره/تصویربرداری مربی و بازیکنان الجزیره از ورزشگاه + ابراهیمی ورزشگاه را منفجر کرد





فوتبال ایران/مربی و بازیکنان الجزیره از ورزشگاه یادگار امام(ره)تصویربرداری کردند. + مهاجم تیم تراکتورسازی ورزشگاه یادگار را به وجد آورد.

به گزارش اوج نیوز،آنها که از جو ورزشگاه به وجد آمده بودند،با موبایل های خود از شور و حال مردم تصویربرداری کردند.
*سرمربی تیم تراکتورسازی به محض ورود به داخل ورزشگاه مورد تشویق شدید هواداران تراکتورسازی قرار گرفت.او پس از این،مقابل طرفداران تیمش تعظیم کرد.

محمد ابراهیمی قبل از آغاز بازی تراکتورسازی مقابل الجزیره ،به سبک گذشته حرکات موزونی را انجام داد که با استقبال شدید تماشاگران روبرو شد.
وی همچنین هواداران را به سکوت فراخواند و سپس با شمردن یک،دو و سه از طرفداران تیمش خواست تا تراکتورسازی را تشویق کنند.
*ساعت 15:30 بازیکنان تراکتور وارد زمین شدند و خود را گرم کردند.
منبع : اوج نیوز
پس از شکست الجزیره مقابل تراکتورسازی
میلا: از حضور تماشاگران تبریزی شگفتزده شدم
در اسپانیا اینقدر هیجان نیست



خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال الجزیره پس از شکست این تیم برابر تراکتورسازی گفت: از حضور تماشاگران تبریزی شگفتزده شدم.
لوئیس میلا پس از شکست 3 بر یک الجزیره مقابل تراکتورسازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: اول به تراکتورسازی تبریک میگویم، میدانستیم بازی سختی داریم. تراکتورسازی همیشه در خانه خوب بازی میکند، از عملکرد تیمم رضایت دارم.
وی در این خصوص که با توجه به اینکه تازه به تیم ملحق شده، شناختش از تیم کم بوده و آیا بازیکنانش تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفته بودند یا خیر، خاطرنشان کرد: بازیکنانم تحت تاثیر جو قرار نگرفتند، به خاطر تماشاگران با تعصب تبریزی به آنها تبریک میگویم. فکر میکنم بازیکنان ما تمرکز کافی داشتند و تحت تاثیر جو قرار نگرفتند.
سرمربی الجزیره در مورد اینکه تماشاگران بازی زیبایی دیدند، یادآور شد: خوشحالم که مردم از فوتبال لذت بردند، میدانستیم که تراکتورسازی مالکیت توپ را خواهد داشت به خاطر همین خواستیم از فضاهایی که به دست میآوریم استفاده کنیم.
میلا در پاسخ به اینکه جو ورزشگاه تبریز را در مقایسه با سایر ورزشگاه چگونه میداند، تصریح کرد: شگفتزده شدم. چنین انتظاری نداشتم، هواداران یار دوازدهم تراکتورسازی بودند در اسپانیا هم تماشاگران زیادی میآیند اما اینقدر سر و صدا نمیکنند و هیجان ندارند.

وی در مورد اینکه قصد داشته فلسفه فوتبال اسپانیا را پیاده کند، گفت: من یک مربی اسپانیایی هستم و میخواهم فلسفه فوتبال اسپانیا را در الجزیره پیاده کنم اما زمان میبرد، امروز روز خوبی بود تا من شناخت کافی از تیمم پیدا کنم. فقط 3 روز با این تیم تمرین داشتم، زمان میبرد که فلسفه خود را در این تیم پیاده کنم. از عملکرد بازیکنان در تیم راضی هستم. نتیجه خوبی از لحاظ عملکرد بازیکنان داشتم.
منبع : خبرگزاری فارس


باید به مردم تبریز بالید

رویانیان: بازیکنان الجزیره غرق در جو ورزشگاه شدند
روز باشکوهی بود







خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: با حضور 70 هزار نفر در ورزشگاه یادگار امام (ره)، بازیکنان الجزیره غرق جو ورزشگاه شدند.

محمد رویانیان پس از پیروزی 3 بر یک تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات اظهار داشت: امروز به تبریز آمدم تا به عنوان یک ایرانی طرفدار تیم قرمزپوش تراکتورسازی باشم و خوشحالم که در یک روز خوب و جوی بسیار عالی من هم به عنوان یک هوادار در ورزشگاه، تراکتور را تشویق کردم.

وی افزود: ما به دنبال فوتبال پاک هستیم و هماندیشی خود را از تبریز شروع کردیم و قطعاً با کمک تیمهای دیگر سعی میکنیم تا یک فوتبال پاک را در سراسر ایران اجرا کنیم.
رویانیان ادامه داد: واقعاً یک روز فراموش نشدنی را در تبریز پشت سر گذاشتم. الجزیرهایها با دیدن 70 هزار نفر در ورزشگاه یادگار غرق جو ورزشگاه شده بودند؛ هرکدام چند دور، دور خود میچرخیدند تا بتوانند با شرایط که شاید یک درصد آن را در امارات ندیدهاند آشنا بشوند اما حریف هواداران تراکتور نشدند.
مدیرعامل قرمزپوشان خاطرنشان کرد: من این پیروزی را به بازیکنان، استاندار و مسئولان آذربایجان و مردم پهلوانخیز تبریز و تمام ترکزبانها تبریک میگویم و امیدوارم تراکتورسازی تا مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا برسد. واقعاً امروز روز باشکوهی در تبریز بود که به نظرم باید به فوتبال ایران تبریک گفت

منبع : خبرگزاری فارس



حالا باید در لیگ قهرمانان را ببندیم و به لیگ برتر فکر کنیم

اولیویرا: بدون تماشاگران هیچی نیستیم
فقط یک بار 120 هزار تماشاگر از نزدیک دیدهام


خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: بدون این تماشاگران هیچی نیستیم.






تونی اولیویرا پس از پیروزی 3 بر یک تراکتورسازی مقابل الجزیره در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: امروز بازی خوبی انجام دادیم در اولین بازی آسیایی توانستیم نتیجه خوبی به دست آوریم. توانستیم به آن چیزی که در فوتبال خیلی مهم است یعنی کسب نتیجه پرگل دست یابیم.

وی ادامه داد: با برنامهریزی کار کردیم. بازیکنان حواسشان جمع بود. از قبل هماهنگ کرده بودیم و به بازیکنان اطلاع داده بودیم. با صحبتهایی که کرده بودیم روحیه خیلی خوبی به بازیکنان داده بودیم. گفته بودیم به خودشان اعتماد داشته باشند، هرکس به خصوصیت خودش اعتماد داشته باشد. مثل همیشه بازیکنان بودند که نتیجه را گرفتند. امروز روز روشنی برای ما و تراکتورسازی بود. این برد را تبریک میگویم. توانستیم از تیمی که برایمان کمی مشکلساز بود رد شویم، هر لحظه الجزیره میتوانست نتیجه را عوض کند اما ما در آخر بردیم. امروز تیم ما خوب حساب شده و با برنامه کار کرد و از همه بازیکنان راضی هستم.
سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: برای من در 34 سال مربیگریام فقط یکبار 120 هزار تماشاگر دیدم اما امروز هواداران فوقالعاده بودند. هواداران واقعا پشتیبان ما بودند و کمک کردند تیم ما رو به جلو حرکت کند. با وجود مشکلاتی که هواداران از صبح داشتند اما کمک زیادی به ما کردند و باید در شادی ما سهیم باشند.
اولیویرا افزود: یک دوی مارتن داریم و از یک امتحان صد متری سخت رد شدیم. حالا باید برای نفت آماده شویم. همیشه خوب است که خوب شروع کنیم. 2 بازی خارج از خانه در آسیا داریم. در بازیهای آسیایی را میبندیم و در لیگ برتر را باز خواهیم کرد. بازیهای آینده لیگ خیلی مهم و پرقیمت است. حواسمان برای لیگ جمع خواهد شد.
سرمربی تراکتورسازی در حالی که قصد ترک سالن را داشت، گفت: خیلی زود نشست را به پایان رساندید و حرف آخر باید بگویم تماشاگران یکدل و یک صدا حمایت کردند، بزرگترین قدرت تراکتورسازی هواداران هستند. بدون آنها هیچی نیستم. کاملا در اختیار تماشاگران و هواداران هستم.
وی درباره بازی دادن به مسعود ابراهیمزاده خاطرنشان کرد: امسال خیلی بیشتر از فصل قبل بازی کرد، در فصلهای قبل کمتر بازی میکرد بازیکنان باید آماده باشند تا بازی کنند.
اولیویرا در مورد ایننکه فصل بعد تمدید میکند تصریح کرد: حواسم کاملا متوجه تراکتورسازی است با جایی صحبت نکردم شایعه کرده بودن پرسپولیس اما فقط شایعه بود. حالا زمان داریم و بعدا با باشگاه صحبت خواهم کرد.
وی ادامه داد: شادی من شاید شبیه خنده نباشد، وقتی کار ما درست انجام میشود و نتیجه بدهد کاری نداریم.
منبع : خبرگزاری فارس
مهاجم الجزیره پس از شکست مقابل تراکتورسازی:
در برزیل، ایتالیا و اسپانیا بازی کردهام، اما مدتها بود چنین جوی ندیده بودم




خبرگزاری فارس: مهاجم تیم فوتبال الجزیره امارات گفت: من در فوتبال برزیل، ایتالیا و اسپانیان بازی کردم اما مدتها بود که چنین جوی فوقالعاده ندیده بودم.
ریکاردو اولیویرا پس از شکست 3 بر یک الجزیره امارات مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به شرایط بازی به نظرم تراکتورسازی شایسته برد در دیدار مقابل الجزیره بود.
وی افزود: واقعاً جو سنگینی بر ورزشگاه حاکم بود و باید اعلام کنم تراکتورسازی هم روی توپهای بلند و همچنین روی زمین بسیار عالی کار کرد.
مهاجم الجزیره ادامه داد: من در فوتبال برزیل، ایتالیا و اسپانیان بازی کردهام اگر بخواهم در مورد جو ورزشگاه حرف بزنم باید این را بگویم که مدتها بود چنین جو فوقالعادهای را ندیده بودم. جوی که به برد تراکتورسازی خیلی کمک کرد.



منبع : خبرگزاری فارس

تیمی که افتخار ایران خواهد شد

نمره 20 برای تیم تراکتورسازی و تماشاگرانش/سربلند از نخستین آزمون آسیایی







خبرگزاری فارس: تیم تراکتورسازی تبریز در نخستین بازی آسیایی خود با ارائه بازی فراتر از انتظار، زنگ خطر را به سایر تیمهای آسیایی به صدا درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شاگردان تونی اولیویرا در یک بازی برتر موفق شدند با زدن سه گل ضمن خط و نشان کشیدن به سایر تیمهای این گروه، به صدر جدول صعود کرده و انتقام ناکامی سایر تیمهای ایرانی را از الجزیره امارات بگیرند.
با وجود اینکه حضور 90 هزار تماشاگر و استرس موجود میتوانست در روند بازی تراکتورسازی نتیجه منفی داشته باشد، اما تراکتورسازان از حضور هواداران خود انرژی گرفته و این تیم الجزیره بود که اسیر میزبان خود شده و بازی را با نتیجه سه بر یک واگذار کردند.
در این دیدار از تیم تراکتورسازی سید صالحی با زدن یک گل و یک پاس گل، بیشترین نقش در این پیروزی داشت، اما نباید از تلاش سایر بازیکنان نیز چشم پوشید.
در درون دروازه مهدی ثابتی با تجربه قرار داشت که در نیمه نخست یک موقعیت استثنایی را از حریف گرفت.
خط دفاعی به رهبری مرتضی اسدی روز خوب و کم اشتباهی را سپری نموده و در خط هافبک نیز تنوع برنامههای تاکتیکی مشهود بود و پاسهای عالی لوپز و کریمیان مدافعان تیم عربی را آزار دادند.
در خط حمله سیدصالحی، محمد ابراهیمی و جواد کاظمیان روز بسیار خوبی را سپری کردند و مسعود ابراهیم زاده نیز که در نیمه دوم به میدان فراخوانده شده بود با گل خود طلسم عدم گلزنی هایش را شکست.
بیش از یک سال بود که ابراهیمزاده موفق به گلزنی نشده بود.
تعویضهای خوب تونی و تاکتیکهایش در برتری تراکتورسازی بسیار موثر بود و وی به خوبی توانسته بود روحیه تهاجمی به تیمش تزریق کند.




آفرین به تماشاگران تراکتورسازی تبریز آسیا به تماشاگران تراکتورسازی افتخار خواهد کرد. در کنار تیم تراکتورسازی، تماشاگران این تیم نیز از برندگان این بازی بودند. 90 هزار تماشاگر حاضر در در ورزشگاه فقط به تشویق تیم خود پرداخته و کوچکترین اهانتی را به تیم حریف نکردند.
امروز آسیا با پدیده جدید تماشاگران تراکتورسازی آشنا شد که طول 90 دقیقه به تشویق و حمایت تیم خود پرداخته و هیچ گونه مسئله حاشیه ای در ورزشگاه ایجاد نکردند.
یار دوازدهم تراکتورسازی در این پیروزی نقش پر رنگی داشته و امروز آسیا به تراکتورسازی بابت داشتن چنین تماشاگرانی افتخار خواهد کرد که در این بازی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خود را به نمایش گذشته و نشان دادند که فراتر از آسیا هستند.
منبع : خبرگزاری فارس




دوربین آناج / الجزیره در دریای سرخ غرق شد

ورزشگاه 100 هزار نفری یا دریای سرخ پوشان.











منبع : آناج


گزارش تصویری/
دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و الجزیره امارات






























































 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازتاب پیروزی تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات در رسانه های عرب زبان ( هشتاد هزار عاشق متعصب...)
بازتاب پیروزی تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات در رسانه های عرب زبان

گناوه - پیروزی باارزش تیم تراکتور سازی ایران مقابل نماینده امارات در رقابتهای فوتبال جام باشگاههای آسیا بازتاب گسترده ای در رسانه های تصویری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس داشت.




به گزارش ایرنا، اغلب کارشناسان شبکه های عربی اذعان کردند که پبش از آغاز این دیدار تصور چنین قدرت نمایی این تیم و حضور بی شمار هواداران متعصب را نداشته اند.

ابوظبی اسپوت در این زمینه گزارش داد: باتوجه حضور تعدادی از بازیکنان سرشناس خارجی در تیم الجزیره تصور بیشتر کارشناسان برد آسان این تیم مقابل نماینده ایران بود اما تیم تراکتور سازی به محض شروع مسابقه با بهره گیری از حضور هواداران بی شمار زمام امور را بازی را در دست گرفت و ضمن به ثمر رساندن 3 گل اجازه خودنمایی به تیم الجزیره را نداد.

تحلیلگران شبکه الدوری هم قطر در برنامه کارشناسی بعد از بازی باشگفتی از نتیجه 3 بر یک این دیدار گفتند: تیم تراکتور سازی باوجود بازی سراپا هجومی و برخورداری از تماشاگران متعصب، قدرت جدیدی در رقابتهای جام باشگاههای آسیا در فصل جاری به نمایش می گذارد.

دبی اسپورت نیز از نحوه بازی تیم تراکتور سازی مقابل الجزیره که پس از تیم العین یکی از تیمهای مطرح امارات است به شگفتی آمده بود وگزارش داد که برد این تیم باوجود بازی حماسی بازیکنان وشور وشعف هواداران برای دیگر تیمهای مشکل ساز خواهد شد.

این دیدار از 9شبکه ورزشی عربی بصورت زنده پخش شد که اکثر این شبکه ها میزگرد کارشناسی داشتند.

تیم تراکتورسازی ایران در دیدار رفت گروه خود در رقابتهای فوتبال جام باشگاههای آسیا توانست با ارایه یک نمایش برتر با نتیجه سه بر یک تیم الجزیره امارات متحده عربی را شکست دهد.
منبع : ایرنا



مسئولین ای اف سی با دیدن هواداران تراکتورسازی به وجد آمده بودند

آناج: ریخته گران بعد از برتری تراکتوسازی مقابل الجزیره گفت: خوشبختانه توانستیم در گام اول هم بسیار موفق ظاهر شویم و امیدوارم قدم های بعد را هم بسیار مثبت و کامل و با موفقیت بتوانیم برداریم.

سرویس ورزشی آناج: "محمدابراهیم ریخته گران" مدیر رسانه ای تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در لیگ قهرمانان آسیا بعد از برتری این تیم در اولین دیدار آسیایی خود مقابل حریف ثروتمند اماراتی در گفتگو با خبرنگار آناج گفت: خوشبختانه با حمایت هوادارانمان بازی اول لیگ قهرمانان را با برد شروع کردیم و همین برتری در گام اول باعث بوجود آمدن شخصیت خاصی برای تراکتوری ها از سوی رقیبان شد.



ریخته گران در مورد حضورش در تبریز و همراهی باشگاه تراکتورسازی در لیگ قهرمانان به خبرنگار آناج گفت: بنده هم بر حکم وظیفه و همکاری بوجود آمده بین باشگاه های ایرانی برای کمک به تیم تراکتور سازی به این تیم ملحق شدم. تمامی تجارب خودم را در مورد برگزاری بازی های آسیایی و بحث رسانه ای و بحث مقررات لیگ قهرمانان آسیا به باشگاه تراکتور سازی منتقل خواهم کرد.

مدیر رسانه ای باشگاه در موردادامه حضورش در کنار تیم نیز گفت: در بازی های بعدی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان هم در کنار این تیم خواهم بود و این همکاری بنا به توافق باشگاه ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز صورت میگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در مورد حضور هواداران تراکتور در بازی های خارج از خانه تراکتورسازان در آسیا گفت: اگر شرایط محیا باشد میتوانند کمک بزرگی باشند.این هواداران سرمایه های بسیار بزرگی هستند که امروز علاوه بر اینکه بازیکنان را به وجد آورده بودند ، مسئولان ای اف سی و مسئولان فدراسیون و مهمانان ویژه حاضر در استادیم را هم به وجد آورده بودند.

وی در خاتمه برای تمامی نمایندگان ایران در بازی های آسیایی آرزوی موفقیت کرد و از تک تک هواداران تراکتورسازی بخاطر حمایت ویژه شان از تیم قدردانی نمود.




منبع : آناج


پيرواني: حضور پرشور تماشاگران بر برد تراکتورسازي تاثيرگذار بود

کارشناس فوتبال در خصوص نخستين برد تراکتورسازي در ليگ قهرمانان آسيا گفت: تراکتورسازي به لحاظ نتيجه گيري عملکرد خوبي در نخستين بازي اش در ليگ قهرمانان آسيا داشت.
اميرحسين پيرواني کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، افزود: عوامل متعدد در برد تراکتورسازي مقابل الجزيره امارات نقش داشتند. حضور پرشور هواداران در ورزشگاه يادگار امام مهمترين علل پيروزي تراکتروسازي بود.

پيرواني در ادامه اظهار داشت: حضور تماشاگران تبريزي در ورزشگاه يادگار امام براي تيم الجزيره تازگي داشت و تاثير منفي بر عملکرد اين تيم اماراتي گذاشته بود.

کارشناس فوتبال تصريح کرد: اوليويرا به عنوان مربي صاحب سبک شناخت خوبي از تيم الجزيره داشت و با توجه به کند بودن مدافعان الجزيره تونسي بازي سرعتي در خط حمله را سرلوحه تيمش قرار داد.

وي عنوان کرد: تراکتورسازان از فاصله هاي عرضي ايجاد شده در خط دفاعي الجزيره نهايت استفاده را کردند. سيد صالحي هم از تجربياتش در بازيهاي آسيايي به نحو احسن استفادده کرد.

پيرواني درباره عملکرد تيم فوتبال الجزيره امارات، گفت: الجزيره امارات مهره هاي تاثيرگذاري داشت، اما اسير تاکتيک ايراني و حضور 85 هزار تماشاگر شد.

همچنين بازيکنان الجزيره نتوانستند خودشان را با شرايط آب و هوايي تبريز تطبيق دهند.

وي درباره شانس تراکتورسازي براي صعود به مرحله بعد گفت: تراکتورسازي يکي از مدعيان اصلي صعود است. با اضافه شدن قاسم دهنوي در بازي بعد کمربند مياني تراکتور مستحکم تر خواهد شد.

وي درباره شانس صعود سه نماينده فوتبال کشورمان در ليگ قهرمانان آسيا گفت: به هرحال امسال سه نماينده فوتبال کشورمان شرايطشان ايده آل است. در حال حاضر، آنها مدعيان اصلي قهرماني ليگ دوازدهم هستند.

وي تصريح کرد: به طور حتم هر سه تيم فوتبال تراکتورسازي، سپاهان و استقلال از گروهشان صعود مي کنند و از همين الان برنامه ريزي شان براي مرحله حذفي بايد باشد.

کارشناس فوتبال در پايان خاطرنشان کرد: مشکلات مالي دغدغه اصلي سه نماينده فوتبال کشورمان است. مسئولان ورزش بايد تميهداتي بيانديشند که بازيکنان با فراغت بال بازي کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

سرگیجه اماراتیها در تبریز

قائم مقام کانون هواداران تیم تراکتورسازی تبریز گفت: تیمی که ادعا می کرد بازی مقابل 80 هزار نفر برایش مهم نیست، چنان تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار گرفته بودند که قبل از بازی تا دقایقی فقط دور خود چرخیدند و از تماشاگران تراکتور فیلم برداری کردند.


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



رکورد زنی هواداران تراکتورسازی در آسیا

دیدار تراکتورسازی تبریز با الجزیره امارات در حضور بیش از 80 هزار هوادار سرخپوش در تبریز برگزار شد و در خاتمه تراکتوری ها با حمایت یار دوازدهمشان توانستند شگفتی بزرگی خلق کرده و اماراتی ها را با سه گل بدرقه کنند.






































 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آسيا به احترام تراکتور برخاست : عنکبوت در پنجۀ گرگ

آسيا به احترام تراکتور برخاست : عنکبوت در پنجۀ گرگ

آسيا به احترام تراکتور برخاست

عنکبوت در چنگال قارتال ( عقاب )


خبرگزاري آريا - امير امير سفيدان -هشتم اسفند تراکتورسازي تبريز در اولين بازي آسيايي خود بايد در ورزشگاه يادگار امام از الجزيره امارات ميزباني مي کرد و با توجه به شور و شوقي که در بين هواداران تراکتورسازي ديده مي شد همگان در انتظار روزي باشکوه براي فوتبال ايران بودند ولي تصور اينکه تنها يک ساعت بعد از باز شدن درب هاي ورزشگاه بيش از چهل درصد ورزشگاه پر شود کمي دور از ذهن بود با تمام اين اوصاف هواداران تراکتور از اقصي نقاط کشور براي حمايت از تيم محبوبشان خود را به ورزشگاه رسانده بودند و گروهي نيز شب را در کنار استاديوم و همچنين سالن هاي ورزشي نزديک به آن گذرانده بودند تا در اولين فرصت وارد ورزشگاه شوند .

به گزارش خبرگزاري آريا از تبريز، در بين هواداراني که خود را به ورزشگاه رسانده بودند علاوه بر هواداران تراکتور در استان هاي آذري نشين کشور ، ازساير شهر هاي کشور از جمله تهران ، کرج ، سبزوار ، نيشابور ومشهد و ... نيز هوداراني خود را به ورزشگاه رسانده بودند .
تماشاگران بازي : تماشاگران تراکتور آسيا را انگشت به دهان کردند
در حالي که ساعت هنوز به دوازده نرسيده بود عملا تمامي صندلي هاي ورزشگاه پر شده بودند ودر حدود ساعت يک ونيم بعد از ظهر راه پله ها و راه رو هاي پشت سکو ها و هر جايي که بتوان بازي را ديد پر از تماشاگر شده بود .
براي اين بازي حدود هشتاد دو هزار بليط فروخته شد و اين در حالي است که گروهي از تماشاگران داراي دعوت نامه بودند و برخي نيز بدون بليط وارد ورزشگاه شده بودند و در کل اين ديدار را جمعيتي بالاي نود هزار نفر از نزديک به نظاره نشسته بودند .
البته لازم به ذکر مي باشد در اين ديدار الجزيره هم دو نفر تماشاگر داشت .

گرم کردن تيم ها قبل از آغاز مسابقه : بازيکنان الجزيره بيشتر دوست داشتند فيلم بکيرند تا نرمش
حدود ساعت سه و نيم تيم ها براي گرم کردن وارد ميدان شدند ولي نکته جالب توجه اين بود که بازيکنان الجزيره پس از اينکه چندين دقيقه مات و مبهوت در وسط ميدان ايستادند دقايقي را هم به فيلم برداري از حضور وصف ناپذير هواداران تراکتورسازي پرداختند و سپس شروع به گرم کردن نمودند همزمان بازيکنان تراکتورسازي هم در نيمه ديگر زمين در ميان تشويق هواداران مشغول تمرين و گرم کردن بودند
از نکات جالب گرم کردن بازيکنان تراکتورسازي مي توان به مي توان به تمرين شوت هاي بلند مهدي ثابتي دروازه بان اصلي و عقيل اعتمادي دروازه بان ذخيره تراکتورسازي اشاره کرد تمريني که در طول بازي دروازه بان تراکتورسازي حتي يک بار هم از آن استفاده نکرد .







شروع بازي : عنکبوت در چنگال عقاب

بازي با سوت داور چيني راس ساعت چهار و نيم عصر توسط تراکتوري ها آغاز شد و بازيکنان قرمز پوش ميزبان از همان ابتداي بازي نشان دادند که آمده اند مدعي جديدي را به فوتبال آسيا معرفي کنند البته الجزيره هم در اين ميدان در نيمه اول حريف دست و پا بسته اي نبود و در چندين نوبت تا آستانه فرو پاشي دروازه تراکتورسازي نيز پيش رفت ولي مهدي ثابتي در چهل سالگي با درخشش فوق العاده خود مانع گلزني حريف عرب شد .
با ادامه بازي سرانجام تراکتورسازي در دقيقه 36 بازي روي فرار محمد ابراهيمي و سانتر از گوشه محوطه جريمه سيد صالحي اولين گل تاريخ فوتبال تراکتورسازي را در آسيا به ثمر رساند تا ورزشگاه منفجر شود و تراکتورسازي با اين گل نيمه اول را برنده به رخت کن رفت
با آغاز نيمه دوم الجزيره که از بازيکنان سرشناس و گرانقيمتي سود مي برد براي جبران گل خورده وارد ميدان شد ولي با گذشت زمان بازي کم کم به اين نتيجه رسيد که شانسي در برابر تراکتورسازي ندارد ، در حالي که زمان بازي به دقيقه 59 رسيده بود روي پاس عمقي مدافعان تراکتورسازي و فرار جواد کاظميان ، اين بازيکن با يک ضربه دقيق توپ را به گوشه دروازه الجزيره فرستاد تا بار ديگر ورزشگاه به آسمان فرستاده شود البته قبل از گل دوم تراکتورسازي سيدصالحي مي توانست در موقعيتي تک به تک گلزني کند ولي توپ او با فاصله اي اندک از کنار دروازه به بيرون رفت و در دقيقه 66 بازي نيز ضربه اين بازيکن به ديرک افقي دروازه الجزيره اصابت کرد تا اينکه اين بازي کنان الجزيره بودند که روي تيز هوشي خود ، در دقيقه 79 بازي توسط مخبوط دروازه تراکتور را باز کنند ولي اميد الجزيره براي به تساوي کشاندن بازي تنها 2 دقيقه دوام داشت زيرا در دقيقه 81 بازي ابراهيم زاده بازيکن تازه وارد تراکتورسازي روي پاس سيد صالحي موفق شد گل سوم تراکتور سازي را با ضربه سر به ثمر رسانده و تير خلاص تراکتورسازي را بر پيکر الجزيره وارد کند.
در ادامه بازي و در دقيقه 84 بازي روي اشتباه داور بازي محمد ابراهيمي کارت زرد دوم را گرفت تا از بازي اخراج شده و ديدار بعدي تراکتور را در برابر الجيش قطر از دست بدهد .




پيام ويژه بازي به فوتبال آسيا : به احترام تراکتور بر پا
با پايان بازي ، تراکتورسازي تبريز موفق شده بود تيمي را شکست بدهد که فصل قبل در استاديوم آزادي استقلال تهران را حذف کرده بود و اين در حالي است که استقلال تهران در شش بازي که با اين تيم انجام داده است تا کنون نتوانسته است آنها را با شکست مواجه کند
از طرفي ديگر حريف تراکتور سازي در اين ديدار از بازيکنان گران قيمتي سود مي برد به طوري که مبلغ ريکاردو بازيکن برزيلي الجزيره حدود 15 ميليون دلار مي باشد و با احتساب آن به تومان شايد مبلغ قرارداد اين بازيکن به تنهايي بيش از دو برابر کل هزينه هاي تراکتور سازي در يک سال باشد و با در نظر گرفت اين موارد بيشتر به ارزش کار تراکتورسازي مي توان پي برد و اين تيم با بازي درخشان خود آسيا را مجبور به احترام به خود کرد .
اين ديدار حاشيه هاي جالبي نيز داشت از جمله حضور پرشور و پر شمار هواداران تراکتورسازي ، عبورهواپيماي جنگي در نيمه اول و هواپيماي مسافربري در نيمه دوم از فراز استاديوم ، پرواز پارا گرايدر در آسمان بالاي استاديوم ، تشويق هي اروپايي تماشاگران و همچين رفتار مناسب عوامل نيروي انتظامي با تماشاگران از حاشيه هاي قابل ذکر اين ديدار بود .
با برد تراکتور سازي در ديدار اول خود و همچنين برد دو بر صفر الشباب در برابر الجيش قطر ، تراکتور با گل زده بيشتر صدر نشين گروه شد .


منبع : خبرگزاري آريا













قدردانی سرپرست سازمان لیگ از باشگاه تراکتورسازی و مردم آذربایجان شرقی



سرپرست سازمان لیگ برتر حرفه ای فوتبال ایران با صدور اطلاعیه ای از باشگاه تراکتورسازی تبریز، مردم و مسوولان استان آذربایجان شرقی به دلیل برگزاری مطلوب دیدار تیم تراکتورسازی با الجزیره امارات عربی متحده در چارچوب رقابت های جام قهرمانان قدردانی کرد.



مهدی تاج در این پیام ابتدا پیروزی مقتدرانه تیم فوتبال تراکتوسازی تبریز را در نخستین دیدار این تیم در این رقابت ها برابر الجزیره امارات عربی متحده تبریک گفت و سپس از آنان قدردانی کرد.

در ادامه این پیام آمده است: این پیروزی با تلاش و کوشش کادر فنی و بازیکنان و حمایت های بی دریغ هواداران برای یکی از نماینده های فوتبال جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها بدست آمد، از این رو بر خود فرض دانستم از شما تشکر کنم.

وی در ادامه این اطلاعیه به مساعدت و تلاش های اداره کل تربیت بدنی استان، هیات فوتبال و مسوولان استان آذربایجان شرقی نیز اشاره و تاکید کرده است: باید این تلاش ها را ارج نهاد چرا که با پیگیری های آنان، ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز مطابق با استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، آماده میزبانی در لیگ قهرمانان شد.

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال در خاتمه ابراز امیدواری کرده است: در مسابقات آینده نیز مردم پرشور و خونگرم و فوتبال دوستان استان آذربایجان شرقی از تیم تراکتورسازی تبریز مانند دیدار با الجزیره امارات عربی متحده حمایت کنند و زمینه ساز صعود این تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا باشند.


سایت تحلیلی









نماینده AFC دیروز وقتی جو را دید شوکه شد. می گفت در هیچ جای دنیا چنین هوادارانی را ندیده است

حسن آذرنیا در گفت و گو با خبرنگار اوج نیوز، درباره حضور پرشور تماشاگران در دیدار تراکتور و الجزیره اظهار داشت:
همه شاهد بودند که چه جوی در ورزشگاه به وجود آمده بود. از همه مردم تبریز و آنهایی که تلاش کردند تا این مسابقه در بهترین شرایط برگزار شود، تشکر می کنم.تیم ما به خوبی جواب هواداران را داد و یک سر و گردن بالاتر از حریف بودیم. خوشحالم که گام اول را محکم برداشتیم. این برد برای ما بسیار مهم بود و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و زمینه ای برای موفقیت های بعدی باشد.
وی ادامه داد: نماینده AFC دیروز وقتی جو را دید شوکه شد. می گفت در هیچ جای دنیا چنین هوادارانی را ندیده است. حتی بازیکنان و مربیان الجزیره به ورزشگاه آمدند با شنیدن سر و صداها متعجب شدند و مربی شان می گفت در اسپانیا برای تیم ملی این کشور هم چنین جمعیتی به ورزشگاه نمی رود.
منبع : اوج نیوز
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری :پرواز تراکتور در آسمان آسیا

گزارش تصویری :پرواز تراکتور در آسمان آسیا

گزارش تصویری :پرواز تراکتور در آسمان آسیا







سایت گل - دیدار دو تیم تراکتورسازی و الجزیره امارات یک روز به یادماندنی را برای مردم آذربایجان رقم زد، سرخپوشان تراکتورسازی دیروز با حمایت تماشاگران پرشور خود اولین گام را در رقابت های لیگ قهرمانان محکم برداشتند، بازنگاهی داریم از دوربین سایت گل به این دیداربزرگ




بازیکنان الجزیره از تونل آکاردیونی جدید یادگار بدین شکل وارد زمین شدند، تماشاگران حاضر وقتی متوجه حضور اعضای این تیم در داخل استادیوم شدند با تشویق های بی امان خود جوسنگین و غیر قابل تحملی را برای تیم میهمان بوجود آوردند.


دیروز همه سعی داشتند سهمی را در جشن پیروزی تیم میزبان داشته باشند از رویانیان پایتخت نشین تا شخصیت سیاسی که قصد کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 را دارد.اما نکته ی جالب اینکه کاندید مورد نظر دوست داشت در جمع حاضرین حضور داشته باشد که با صلاحدید مسئولین استانی به وی آی پی آ در طبقه ی دوم مستقر شد. البته عزیز محمدی و تاج دو چهره ی سرشناس خیابان سئول در کنار وی قرار گرفتند تا زیاد احساس تنهایی نکند..


بازیکنان و اعضای کادر فنی الجزیره وقتی خود را در محاصره فریادهای سکو نشینان یادگار دیدند مات و مبهوت برای به ثبت رساندن این صحنه ها گوشی های همراه خود را بکار گرفتند.


جنگ سید صالحی و عبدالله جمعه تا دقیقه 36 با برتری مدافع میانی الجزیره ادامه داشت اما در این لحظه سید آقای گل تبریزی ها از غفلت او استفاده و اولین گل آسیایی تراکتوریها را به هواداران این تیم تقدیم نمود.



الجزیره ای ها با خوش شانسی در هوای پنج درجه بالای صفر تبریز در شزایطی روی صندلی های چرم و نرم نیمکتهای جدید یادگار نشسته بودند که غافل از این بودند که روزهای برفی و پانزده درجه زیر صفر تب ریز نشتسن روی صندلی های پلیمری چه حال و هوایی دارد..


علی خصیف دروازه بان ملی پوش اماراتی وقتی سی دقیفه اول بازی دروازه اش را بسته دید شاید احتمال نمیداد که نیمه دوم طوفانی سهمگین در راه است، در این صحنه شانس با او همراه بود تا ضربه ی بغل پای سید صالحی بجای داخل دروازه روی تیر افقی بنشیند.




لویس میلا سرمربی اسپانیای الجزیره شاید اگر میدانست که در اولین گام با چنین سرنوشتی روبرو خواهد شد شاید قید پذیرفتن این مسئولیت را میزد تا اینگونه دستهای خود را به نشان تسلیم جلوی چشم هم قاره ای خود بلند نکند.




این صحنه مربوط به تنها گل میهمان است، در این صحنه فرناندو بازیکن تکنیکی الجزیره که بارها خط دفاعی تراکتور را آزار داد با یک پاس عمقی علی مبخوط را با مهدی ثابتی تک به تک کرد تا یکبار دیگر زنگ خطر برای دو مدافع میانی تراکتور به صدا درآید که باید بیشتر از این ها در این منطقه هماهنگتر عمل کنند.





در این صحنه بعد از آنکه تونی با فریادهایش نسبت به اشتباه شاگردش معترض شد به حالت ساکن و بی حرکت لحظاتی را سپری نمود




تونی اولیویرا سرمربی تراکتور وقتی وارد زمین شد تشویق یکپارچه سکو نشینان را به چشم دید، او در نیمه اول سعی کرد با آرامش بیشتری بازی را دنبال کند این اتفاق موجب شد همه به این فکر بیافتند که شاید تونی میخواهد با شرایط دیگری نسبت به لیگ داخلی بازی را زیر نظر بگیرد اما نیمه دوم با به اوج رسیدن دقایق حساس بازی او نشان داد که لیگ و آسیا برای وی فرقی ندارد. اولیویرا نشان داد که شاگردانش حق اشتباه را در هیچ میدانی ندارد، در این صحنه بعد از آنکه یکی از بازیکنان تراکتور حرکت اشتباهی را انجام داد او زانوهایش را به زمین گذاشت و اعتراض خود را بدین شکل نشان داد

منبع : سایت گل
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
استراليايي‌ها باختند و صعود کردند
[h=1]صعود مقتدرانه نماينده ژاپن با صدرنشيني[/h]
[h=2] در روز اول هفته پاياني مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا کاشيوا ژاپن مقتدرانه با صدرنشيني به مرحله بعد رسيد و نماينده استراليا با وجود شکست به عنوان تيم دوم صعود کرد.[/h]

در آخرين هفته از پيکارهاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا و از گروه هشتم (H)، کاشيوا ريسول ژاپن در استراليا ميهمان سنترال کوئست بود و با نتيجه 3 بر صفر به پيروزي رسيد تا مقتدرانه با صدرنشيني راهي مرحله حذفي شود.

به گزارش فارس، در اين ديدار کودو 59، سلو 79 و لئوناردو 85 موفق به گلزني شدند.

در ديگر بازي اين گروه گيژو چين در ديدار با سوان بلووينگز کره‌جنوبي به تساوي 2 بر 2 رسيد.

گل‌هاي اين ديدار را جيهاي 45 و چنگلين 87 براي نماينده چين و مين لي 35 و هون کئون 55 براي سوان به ثمر رساندند.

نماينده کره پيش از اين حذف شده بود و گيژو چين هم با اين تساوي حذف شد.

*جدول رده‌بندي:

1- کاشيوا ريسول ژاپن 14 امتياز

2- سنترال کوئست استراليا 7 امتياز

3- گيژو چين 6 امتياز

4- سوان بلووينگز کره‌جنوبي 4 امتياز

در ادامه اين مسابقات و در منطقه غرب، استقلال ايران ميهمان العين امارات است. اين ديدار ساعت 20:20 به وقت تهران برگزار مي‌شود.

سپاهان ايران هم در اصفهان ميزبان الغرافه قطر است. اين ديدار ساعت 20:30 برگزار مي‌شود.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
ليگ قهرمانان آسيا
[h=1]پوهانگ کره‌جنوبي حذف شد[/h]
[h=2] در آخرين هفته از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا و از گروه هفتم پوهانگ کره‌ حذف شد و بنيادکار به عنوان صدرنشين و نماينده چين به عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شدند.[/h]

در روز اول هفته آخر پيکارهاي ليگ قهرمانان آسيا در منطقه شرق و از گروه هفتم (G) دو ديدار به‌طور همزمان برگزار شد.

به گزارش فارس، در يکي از اين بازي‌ها پوهانگ استيلرز کره‌جنوبي در ورزشگاه استيل‌يارد ميزبان بنيادکار ازبکستان بود که اين ديدار با تساوي يک بر يک خاتمه يافت. اين تساوي باعث شد تا پوهانگ از گردونه مسابقات حذف شود و نماينده ازبکستان به عنوان تيم صدرنشين راهي مرحله بعد شد.

پيشچور 79 براي بنيادکار و هوپارک 90 براي پوهانگ گلزني کردند.

ديدار دو تيم در بازي رفت و در تاشکند با تساوي 2 بر 2 خاتمه يافته بود.

در ديگر ديدار اين گروه سنفرس هيروشيما ژاپن که پيش از اين حذف شده بود در ديدار مقابل بيجينگ گوان چين به تساوي بدون گل رسيد.

با اين تساوي نماينده چين با 9 امتياز به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد شد.

*جدول رده‌بندي:

1- بنيادکار ازبکستان 10 امتياز

2- بيجينگ گوان چين 9 امتياز

3- پوهانگ کره‌جنوبي 7 امتياز

4- سنفرس هيروشما ژاپن 3 امتياز

در ادامه اين مسابقات و در منطقه غرب، استقلال ايران ميهمان العين امارات است. اين ديدار ساعت 20:20 به وقت تهران برگزار مي‌شود.

سپاهان ايران هم در اصفهان ميزبان الغرافه قطر است. اين ديدار ساعت 20:30 برگزار مي‌شود.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
عربستان با 2 نماينده به يک چهارم رسيد
[h=1]نتايج کامل دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي[/h]
[h=2] تيم فوتبال استقلال با برتري در ديدار مرحله يک هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به جمع 8 تيم برتر اين رقابت‌ها پيوست.[/h]

پرونده مرحله يک هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در فصل 2013 طي دو شب گذشته با برگزاري 8 ديدار در دو منطقه غرب و شرق آسيا بسته شد تا به اين ترتيب چهره 8 تيم برتر اين مسابقات براي حضور در مرحله يک چهارم نهايي مشخص شود.

به گزارش فارس،با پايان رقابت‌هاي اين مرحله تيم‌هاي بوريرام تايلند، اف‌سي سئول کره‌چنوبي، الاهلي عربستان، الشباب عربستان، کاشيوا ريسول ژاپن، گوانگژو چين، لخويا قطر و استقلال ايران با برتري مقابل حريفان خود به عنوان 8 تيم برتر قاره کهن، راهي مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا شدند.

در آخرين ديدار از اين مرحله استقلال که با توجه به برتري پرگل در بازي رفت در امارات، صعودش به مرحله بعدي را تقريباً قطعي کرده بود، در ديدار برگشت با خيالي آسوده قدم به ميدان گذاشت و در يک بازي بي‌دردسر با کسب نتيجه تساوي بدون گل (مجموع 4 بر 2) به مرحله يک چهارم نهايي صعود کرد.

*نتايج کامل ديدارهاي برگشت مرحله يک هشتم نهايي به شرح زير است:

سه‌شنبه 31 ارديبهشت:

الشباب عربستان 3 - الغرافه قطر صفر (مجموع 5 بر يک به سود الشباب)

الاهلي عربستان 2 - الجيش قطر صفر (مجموع 3 بر يک به سود الاهلي)

بنيادکار ازبکستان صفر - بوريرام يونايتد تايلند صفر (مجموع 2 بر يک به سود بوريرام)

اف سي سئول کره‌جنوبي 3 - بيجينگ گوان چين يک (مجموع 3 بر يک به سود اف سي سئول)

چهارشنبه اول خرداد:

گوانگژو چين 3 - سنترال کوئست استراليا صفر (مجموع 5 بر يک به سود گوانگژو)

کاشيوا ريسول ژاپن 3 - چونبوک موتورز کره‌جنوبي 2 (مجموع 5 بر 2 به سود کاشيوا ريسول)

لخويا قطر 2 - الهلال عربستان 2 (مجموع 3 بر 2 به سود لخويا)

استقلال ايران صفر - الشباب امارات صفر (مجموع 4 بر 2 به سود استقلال)

قرعه‌کشي مرحله يک چهارم نهايي اين رقابت‌ها 30 خرداد در مقر کنفدراسيون فوتبال آسيا در کوالالامپور مالزي برگزار مي‌شود و تيم‌هاي برتر حريفان خود را خواهند شناخت.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
بوريرام تايلند نه، بوريرام اسپانيا!
[h=1]گزارش مارکا از حريف استقلال در ليگ قهرمانان[/h]
[h=2] بوريرام هفت بازيکن اسپانيايي دارد و اين نکته باعث شده رسانه‌هاي معتبر اسپانيا نيز با انتشار گزارش‌هايي به تحليل و معرفي اين تيم بپردازند.[/h]

دقيقا 12روز ديگر، يعني روز چهارشنبه 30مردادماه، تيم استقلال براي صعود به جمع 4تيم نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان به مصاف حريف تايلندي خود بوريرام‌يونايتد خواهد رفت. اين باشگاه تايلندي اگرچه در نگاه اول حريف چندان قدرتمندي براي آبي‌پوشان به حساب نمي‌آيد اما اخبار و گزارش‌ها نشان مي‌دهد بوريرام آن‌قدرها هم حريف دست‌وپابسته‌اي نيست.

به گزارش گل، يک نکته جالب در مورد بوريرام‌يونايتد تعداد زياد بازيکنان خارجي به خصوص اسپانيايي‌ها در اين تيم است. بوريرام هفت بازيکن اسپانيايي دارد و اين نکته باعث شده رسانه‌هاي معتبر اسپانيا نيز با انتشار گزارش‌هايي به تحليل و معرفي اين تيم بپردازند.

در همين زمينه سايت اسپانيايي مارکا که از معتبرترين رسانه‌هاي اين کشور به شمار مي‌رود با اشاره به حضور هفت بازيکن اسپانيايي در ترکيب تيم تايلندي، به اين تيم لقب «بوريرام اسپانيا» داده است. به نوشته مارکا، بوريرام با داشتن بازيکنان اسپانيايي‌اش قصد دارد نام خود را در فوتبال تايلند و آسيا مطرح کند که با رسيدن به مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، تا کنون در اين امر موفق بوده است.

بوريرام با حضور بازيکنان اسپانيايي‌اش بايد روز سي‌ام مردادماه براي انجام بازي رفت در تهران مقابل استقلال بايستد و سايت مارکا تاکيد کرده اين تيم براي رسيدن به مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا بايد قهرمان ليگ برتر ايران يعني استقلال را شکست دهد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031539 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/11/02 17:08

[h=1]ميزان پاداش هر برد در ليگ قهرمان آسيا[/h][h=2] هر پيروزي در ليگ قهرمانان آسيا 40 هزار دلار پاداش دارد.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، نشست هماهنگي برگزاري رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا با حضور مهدي محمد نبي-دبير کل فدراسيون، سيد محمد هادي آيت الهي-نايب رئيس اول و مهدي تاج نايب-رئيس دوم فدراسيون فوتبال به همراه نمايندگان چهار باشگاه استقلال تهران، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و تراکتور سازي تبريز، روساي هيات‌هاي فوتبال استان‌هاي خوزستان، اصفهان و آذربايجان شرقي برگزار شد.

همچنين در اين نشست روساي کميته‌هاي صدور مجوز حرفه‌اي، بين الملل، تشريفات، روابط عمومي، رئيس شرکت افق سبز و نماينده شرکت WSG حضور داشتند.

در ابتداي نشست محمد نبي-دبير کل فدراسيون فوتبال گفت: رقابت مرحله گروهي در فروردين و ارديبشهت به پايان مي‌رسد و کميته‌هاي مختلف در اين زمينه فعاليت‌هاي لازم را انجام داده‌اند.ثبت نام باشگاه‌ها انجام شده و در کارگاه‌هاي آموزشي کنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي، نمايندگان فدراسيون و باشگاه‌ها شرکت کرده‌اند. ضمن اينکه البسه و وسايل لازم و مدارکي که کنفدراسيون فوتبال اسيا درخواست داشته، ارسال شده است. سه روز ديگر موعد ثبت نام به پايان مي‌رسد که بايد اين امر انجام شود و تا اين لحظه تنها کادر فني تيم تراکتورسازي تبريز باقيمانده و ديگر باشگاه‌ها همه مدارک لازم را ارسال کرده‌اند که کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از بررسي نواقص را اعلام خواهد کرد که بايد رفع شود.

وي گفت: باشگاه‌ها بايد بين 18 تا 30 بازيکن را ثبت نام کنند و اگر باشگاهي بازيکنان را تا سقف 30 نفر معرفي نکرده‌اند 10 روز قبل از شروع اولين مسابقه مي‌توانند حداکثر 5 بازيکن جديد را معرفي کنند. ضمن اينکه توپ‌هاي مسابقات که توپ NIKE است براي ما ارسال شده و براي هر باشگاه 45 توپ اختصاص مي‌يابد که 15 توپ مربوط به تمرين و 10 توپ مربوط به هر مسابقه است که در اختيار باشگاه ميزبان قرار مي‌گيرد.

در ادامه نشست مسائل مختلف مربوط به مسابقات مانند بليط فروشي، برگزاري مسابقات، هتل محل اقامت ناظران، داوران و نمايندگان AFC، تيم ها؛ مسائل مربوط به اخذ ويزا بررسي شد و دبير کل فدر اسيون اعلام کرد که ثبت اخطارها و کارت هاي زرد و قرمز بر عهده تيم ها است که سرمربي و سرپرستان موظف به ثبت و پيگيري آن هستند . همچنين مسائل مربوط به خروج کشور مربيان و بازيکنان بر عهده باشگاه مربوطه است ضمنا تيم‌هاي برنده در هر بازي در ليگ قهرمانان از سوي کنفدراسيون فوتبال 40 هزار دلار دريافت مي‌کنند. در صورت تساوي اين رقم به 20 هزار دلار مي رسد و در هر بازي خارج از خانه به هر تيمي 30 هزار دلار براي پوشش هزينه‌هايش داده مي شود.

دبير کل فدراسيون در پايان گفت: هماهنگي بين هيات فوتبال استان و باشگاه ميزبان امري ضروري است و قطعاً فدراسيون و سازمان ليگ نيز از کليه تلاش‌هاي خود به منظور پشتيباني از باشگاه‌ها جهت حضور موفق در مسابقات ACL فرو گذاري نخواهد کرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تيم‌هاي حاضر در جام ملت‌هاي آسيا

تيم‌هاي حاضر در جام ملت‌هاي آسيا

کد خبر : 1055672 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/12/14 20:16

تيم‌هاي حاضر در جام ملت‌هاي آسيا مشخص شدند

تيم ملي فوتبال عراق با پيروزي برابر چين در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا 2015 صعودش را به اين رقابت‌ها نهايي کرد.

در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا 2015 استراليا هفت ديدار از گروهاي مختلف برگزار شد که در يکي از حساس‌ترين بازي‌ها تيم ملي فوتبال عراق موفق شد با نتيجه سه بر يک چين را از پيش رو بردارد و با 9 امتياز صعودش را به مرحله گروهي نهايي کند. در اين گروه عربستان با 13 امتياز صعود خود را به عنوان تيم نخست نهايي کرده است. چين هم به عنوان بهترين تيم سوم به دور بعد راه يافت. در آخرين ديدار اين گروه هم تا ساعاتي ديگر عربستان به مصاف اندونزي مي‌رود. اين ديدار براي هر دو تيم جنبه تشريفاتي دارد.

گروه A

در ديدار نخست اين گروه عمان موفق شد با نتيجه سه بر يک سنگاپور را از پيش رو بردارد. در ديگر ديدار اردن با نتيجه دو بر يک سوريه را از پيش رو برداشت. در اين گروه عمان با 14 امتياز و اردن با 12 امتياز به ترتيب به عنوان تيم هاي اول و دوم به مرحله نهايي راه‌ يافتند.

گروه E

در اين گروه دو ديدار برگزار شد. در ديدار نخست جدال دو تيم امارات و ازبکستان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. در ديگر ديدار برگزار شده از اين گروه ويتنام موفق شد با نتيجه سه بر يک هنگ هونگ را از پيش رو بردارد. در اين گروه امارات با 16 امتياز به عنوان تيم نخست به مرحله نهايي صعود کرد. ازبکستان هم با 11 امتياز به عنوان تيم دوم به مرحله گروهي راه يافت.

گروه D

در نخستين ديدار اين گروه يمن در ورزشگاه خانگي خود با نتيجه دو بر يک برابر مالزي تن به شکست داد. در ديگر ديدار اين گروه قطر در دوحه به مصاف بحرين رفته است که نيمه نخست اين ديدار با تساوي بدون گل به پايان رسيده است. در اين گروه بحرين با 13 امتياز و قطر با 12 اميتاز صعود خود را به دور نهايي مسجل کرده‌اند.

پيش از اين هم ايران و کويت صعود خود را از گروه B به دور نهايي مسجل کردند.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1056424 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/12/21 20:56

پيروزي شيرين سپاهان برابر الهلال

سپاهان در دومين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا موفق به پيروزي شد.

در ادامه هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا تيم فوتبال سپاهان ديگر نماينده ايران از ساعت 19 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ميزبان الهلال عربستان بود که در پايان اين بازي با نتيجه 3 بر 2 به سود زردپوشان اصفهاني به پايان رسيد.

درابتدا سپاهان بود که با پاس خوب نويدکيا و ضربه دقيق الوين بولکو در دقيقه 17 در موقعيتي تک به تک به گل رسيد. الهلال که پيش از اين هم روي دروازه سپاهان خطرناک ظاهر شده بود و يک بار ديرک دروازه رحمان احمدي را به صدا در آورده بود براي گل خورده تلاش کرد و در دقيقه 29 روي يک ضربه کرنر به وسيله سگوندو کاستيو به گل تساوي رسيد.

پنج دقيقه بيشتر طول نکشيد که الهلال دوباره صاحب کرنر شد و اين بار با اشتباه رحمان احمدي ارسال بازيکن الهلال مستقيما وارد دروازه شد و در عين ناباوري آبي‌پوشان الهلال در زمين سپاهان پيش بيفتند.

در ادامه اين نيمه تلاش‌هاي سپاهان براي جبران گل خورده سودي نداشت و نيمه نخست با نتيجه دو بر يک به سود الهلال به پايان رسيد.

اما در نيمه دوم زلاتکو کرانچار براي فرار از نخستين شکست خانگي در رقابت‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان عناصر هجومي خود را بيشتر کرد و روي يکي از حمله‌ها با حرکت انفرادي خوب و شوت تمام کننده زيباي مهدي شريفي در دقيقه 73 به گل تساوي دست يافت.

پنج دقيقه بعد زردپوشان اصفهان اين فرصت را داشتند تا گل پيروزي را به ثمر برسانند اما پس از آنکه داور به نشانه خطاي هند مدافع الهلال نقطه پنالتي را نشان داد، هادي عقيلي توپ را به آسمان کوبيد و اين موقعيت عالي را از دست داد.

در لحظات پاياني بازي و در شرايطي که الهلال فکر مي‌کرد يک امتياز ارزشمند را از اصفهان گرفته، جواهير سوکاي روي يک ضدحمله در حالي که پشت محوطه جريمه حريف صاحب توپ بود روي يک شوت محکم و غافلگيرکننده گل سوم و پيروزي‌بخش تيمش را به ثمر رساند تا سپاهان در لحظات پاياني به يک پيروزي شيرين برسد و نخستين برد خود را دشت کند.

سپاهان با اين برد 3 امتيازي شد و به رده دوم گروه D صعود کرد.

جدول رده‌بندي گروه D:

1-السد قطر 2 بازي 6 امتياز

2- سپاهان ايران 2 بازي 3 امتياز

3- الاهلي امارات 2 بازي يک امتياز تفاضل صفر

4-الهلال عربستان 2 بازي يک امتياز تفاضل 1-
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1056423 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/12/21 20:51

10 نفره شدن عادت تراکتورسازي در آسيا
[h=1]تساوي ارزشمند تراکتور سازي مقابل لخويا[/h][h=2] تيم فوتبال تراکتورسازي در چارچوب هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا در ديدار مقابل لخويا به تساوي بدون گل دست يافت.[/h]

تيم فوتبال تراکتورسازي در دومين ديدار خود در چارچوب مسابقات مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا عصر امروز از ساعت 19 در ورزشگاه عبدالله بن‌ناصر بن‌خليفه به مصاف لخويا قطر رفت که در پايان دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند.

بازي در نيمه اول با حملات دو تيم همراه بود اما توپي از خط دروازه‌ها عبور نکرد. شاگردان توني اوليويرا در اين نيمه عملکرد خوبي را از خود به نمايش گذاشتند و چندين موقعيت روي دروازه لخويا خلق کردند اما از رسيدن به گل بازماندند. ابراهيمي در دقيقه 25 يک بار توپ را به تيرک دروازه ميزبان زد.

همچنين لخويا در دقيقه 16 صاحب ضربه پنالتي شد که سپاستين توپ را به بيرون زد. در ادامه نيز روي ضربه ايستگاهي ولاديمر در دقيقه 30 توپ را به تيرک دروازه حامد لک زد به اين ترتيب در پايان نيمه اول دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند.

در نيمه دوم بازي بيشتر در اختيار لخويا بود و چندين حمله روي دروازه نماينده ايران داشت که با واکنش‌هاي خوب حامد لک اجازه گلزني به نماينده قطر نداد. در دقيقه 59 لخويا به گل رسيد که کمک داور آفسايد بازيکن اين تيم را اعلام کرد و آن را مردود دانست. در پايان نيز دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند.

حامد لک از تراکتورسازي در اين نيمه کارت زرد دريافت کرد. محمد نصرتي نيز از تراکتورسازي در دقيقه 89 از زمين مسابقه اخراج شد. تراکتورسازي در ديدار اول خود نيز با 10 نفره شدن و اخراج علي کريمي روبرو شده بود.

تراکتورسازي با اين تساوي 4 امتيازي شد و موقتا به صدر جدول راه يافت.

در ديگر ديدار الاتحاد و العين از ساعت 21 و 50 دقيقه به مصاف يکديگر مي‌روند. العين 3 امتيازي و الاتحاد هم بدون امتياز است.

ترکيب تراکتورسازي:

حامد لک، محمد نصرتي، محمد ابراهيمي (نويد خوش‌هوا-90)، مرتضي اسدي، مهدي کياني، جواد کاظميان (ميثم بائو-66)، حبيب گرداني، فرشاد احمدزاده (مسعود ابراهيم‌زاده-81)، سعيد دقيقي، ميلاد فخرالديني و مهدي کريميان

سرمربي: توني اوليويرا

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] قیمت بلیت دیدارهای ایران چقدر است؟
[/h]





خبرگزاری فارس: قیمت بلیت‌های رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مشخص شد.

سایت ویژه رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اداره می‌شود امروز قیمت بلیت‌ دیدارهای رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که با توجه به قیمت حدود 3280 تومانی دلار در بازار آزاد کشورمان، قیمت بلیت دیدار فینال این رقابت‌ها از 130 هزار تومان تا 490 هزار تومان خواهد بود.

بلیت‌های رقابت‌های مرحله مقدماتی این مسابقات از جمله دیدارهای ایران در گروه سوم مقابل تیم‌های بحرین، امارات و قطر از 5 دلار تا 30 دلار (16هزار و 400 تومان تا 98 هزار و 400 تومان) خواهد بود، ضمن اینکه در مرحله مقدماتی و در بخش‌های مختلف ورزشگاه، بلیت‌های 10، 15 و 20 دلاری نیز عرضه خواهد شد.

در بین دیدارهای مقدماتی، قیمت بلیت‌های دیدارهای استرالیا با سایر دیدارها در این مرحله تفاوت خواهد داشت و بلیت 3 دیدار این تیم در مرحله مقدماتی از بین 24.5 تا 149 دلار عرضه خواهد شد.

همچنین قیمت بلیت‌های مرحله یک چهارم نهایی 14.5 تا 69 دلار خواهد بود، قیمت بلیت مرحله نیمه‌نهایی 24.5 تا 99 دلار و قیمت دیدار فینال در 4 بخش به قیمت‌های 39.5، 79، 109 و 149 دلار به علاقمندان این دیدارها عرضه خواهد شد.

این رقابت‌ها دی و بهمن‌ ماه سال جاری در استرالیا برگزار خواهد شد.
 

Similar threads

بالا