لینک سازی داخلی برای رشد سئو

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
[h=1]لینک سازی داخلی در سئو سایت[/h]عامل مهمی که صفحات سایت شما را به هم مرتبط میسازد. سایت شما را به موتور جستجو نشان میدهد در واقع هویت و محتوا و قدرت صفحات سایت شما را به موتور های جستجو نشان میدهد. عاملی که با اسم page rank معروف است. moz با الگوریتم های گوگل هماهنگ است و تعیین پیج رنک توسط moz قابل استناد است. سایت های بسیاری برای انالیز پیج رنک وجود دارند که میتوان از آن ها استفاده کرد . فرض کنید هیچ ابزاری برای بررسی و انالیز سئو و پیج رنک وجود نداشت. آیا از حرکت می ایستادیم .؟! قانون میگوید مخاطب را جذب کن.بسیاری دیدم سایتی با ۱۰ صفحه محتوا میخواهد رتبه خوبی بگیرد. آیا شدنی است؟ بله آیا میتواند حتی به صفحه یک گوگل برسد؟ بله. اما با چه اعتباری و با چه هزینه ای. به محض فعالیت یک سایت بهتر که مثلا ۲۰ محتوا یونیک داشته باشد دیگر سایت قبلی از دست رفته و تمام هزینه ها و زمان بازده طولانی مدت را ندارد.
[h=2]لینک سازی و محتوا[/h]بعضی ها به این فکر میکنند خب ۱۰۰ محتوا یونیک دارند و برای بدست اوردنش زحمت کشیده اند. پیش خود میگویند خب چه بهتر است که هر ماه یک محتوا انتشار دهم تا سایتم از نظر گوگل سایت به روزی به نظر برسد و تولید و انتشار محتوا منظم داشته باشد. این فکر غلط است. هر چه در توان دارید باید ابتدای کار بگذارید و تا زمانی که سایت شما در حال اعتبار گرفتن است برای محتوا بهتر و بیشتر تلاش کنید. چرا من این حرف را میزنم.؟ زیرا لینک سازی داخلی معتبر با تعداد صفحات شما رابطه مستقیم دارد و هر چه تعداد صفحات شما بیشتر شود لینک سازی داخلی برای بهبود سئو سایت نیز قوی تر و در نتیجه پیج رنک بهتری دریافت میکنید.
[h=3]اثر لینک سازی داخلی در سئو[/h]آیا اگر امروز من صد محتوا در سایت انتشار دهم و لینک سازی انجام دهم تا ۲۴ ساعت دیگر پیج رنک سایتم بهبود میابد.؟ خیر . افزایش و بهبود پیج رنک کمی زمانبر است. در مقاله سئو سایت نیز عرض کردم که ابتدا نیاز به زمان برای خزیدن ربات های موتور جستجو در سایت دارید. سپس کمی مدت زمان تا اعتبار پیج شما محاسبه شود. بررسی اسپم یا تکراری بودن محتوا را نیز به این زمان اضافه کنید. تجربه نشان داده ۷ روز الی ۲۱ روز زمان برای نمایش نتایج عملکرد نیاز است. اگر امروز من لینک سازی داخلی قوی در چند صفحه و چند محتوا انجام باید منتظر نتایج خوب آن در مدت زمان گفته شده باشم.
[h=3]آموزش لینک سازی داخلی برای بهبود سئو[/h]چگونه لینک سازی من از نظر مخاطب و موتور جستجو یک لینک سازی معتبر به حساب می آید.؟ اگر در وبگردی میکنید حتما به چشمتان خورده که محتوا صفحه ای که حدودا ۵۰۰ کلمه داشته باشد ۱۰۰ کلمه آن لینک شده است. اگر موتور جستجو را فاکتور بگیریم حتی من و شما و کابران واقعی یک سایت از چنین صفحه ای لذت نمیبرند. و با خود میپرسند ((این همه لینک؟حتما یا تبلیغ است یا اسپم وکپی روی هیچکدام کلیک نمیکنم.))صفحه ای هم بسیار مرتب هر جا که نیاز به توضیح بهتر و بیشتر باشد کاربر را به سوی مطالب بهتر هدایت میکند در این صورت هم کاربر و هم موتور جستجو از این لینک سازی خوششان می آید و امتیازی به سایت میدهند. کاربر ممکن است دوباره به سایت برگردد که هدف سئو در سایت همین است و موتور جستجو امتیازی به پیج رنک سایت اضافه میکند. اگر محتوایی دارید که گرایش دارد مثلا صفحه آموزش سئو و گرایش های آن بک لینک و محتوا باشد. بهتر است محتوا مناسب طوری ارایه شود که صفحه آموزش سئو برای کاربر مفید باشد و برای ادامه مباحث کاربر به صفحه بک لینک یا محتوا رجوع کند. پس در هر محتوا به تعداد گرایش هایش میتوان لینک سازی داخلی انجام داد با توجه به اینکه تعداد لینک ها طوری نباشد که کاربر را بترساند یا موتور جستجو را به بررسی صفحه برای اسپم بودن وا دارد.
[h=4]لینک سازی داخلی – انکر تکست -سئو[/h]انکر تکست عامل مهمی که سایت را در مسیر هدفش به موتور جستجو معرفی میکند. حتی در سرچ کنسول گوگل تعداد انکر تکست های معتبر و مشخص برای هر سایت محاسبه میشود.فرض کنید میخواهیم به صفحه سئو سایت لینک داخلی بدهیم. به جای قرار دادن آدرس لینک صفحه بهتر است عنوان یا کلمه کلیدی مد نظر آن صفحه را در متن جستجو کرده و لینک را در آن کلمه قرار دهید به این صورت به موتور جستجو و کاربر واقعی گفته اید اگر به دنبال سئو سایت هستید کلیک کنید. محتوا سایت با توجه به انکر تکست ها و کلمات کلیدی و تگ h و تگ عنوان و تگ اسلاگ و توضیحات صفحه همه دست به دست هم میدهند که اگر لینک سازی داخلی شما با کلمه ای که انتخاب کردید مرتبط باشد پس سایت شما سئو کلاه سفید را انجام میدهد و اسپم نیست و نمیخواهد کاربر و موتور های جستجو را دور بزند.
[h=5]کد نویسی لینک سازی داخلی[/h]<a href =” آدرس صفحه مورد نظر که میخواهید لینک دهید”/> text</a>

این ادرس دهی برای لینک سازی خارجی نیز کاربرد دارد.
 
برای سئو آن پیج بک لینک سازی برای هر ۱۰۰۰ کلمه حدودا ۳ الی ۵ تا بیشتر زیاد مفید نیست. و بک لینک های داخلی اگر باشه بانس ریت سایت رو میاره پایین
 

Similar threads

بالا