لیست بهترین فیلم های خارجی جدید

mohadese esmaeeli

عضو جدید
best-international-movies.jpg

قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های خارجی جهان بپردازیم. معرفی 10 فیلم برتر دنیا از بین این همه فیلم جذاب و دیدنی، کار بسیار سختی است. به جز سلیقه افراد، شاید یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن لیست بهترین فیلم های خارجی جهان امتیازی است که توسط سایت های معتبر نقد و بررسی فیلم ارائه شده. فهرست بهترین فیلم های خارجی پیشنهادی شامل بهترین فیلم های دنیا از نگاه تماشاگران، فیلم های برتر راتن تومیتوز، ده فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه منتقدان و گوشه ای از فیلم های برتر سایت متاکریتیک است. این سایت ها با استفاده از معیارها و شاخص های خاص بهترین فیلم های جهان را رتبه بندی می کنند.
با توجه به سایت های معتبر نقد و بررسی فیلم لیست بهترین فیلم های خارجی دنیا را تهیه کرده ایم. البته فهرست بهترین فیلم های خارجی پیشنهادی ما دائما در حال به روزرسانی و تغییر است و باز هم به معرفی فیلم های جدید و بیشتری خواهیم پرداخت تا همواره بهترین فیلم های خارجی روز دنیا را ارائه کنیم. همچنین می توانید پس از مطالعه لیست بهترین فیلم های خارجی جهان به سایت های معتبر فیلم مراجعه و در خصوص دانلود 10 فیلم برتر جهان با دوبله فارسی اقدام کنید. بهترین فیلم های جدید و قدیمی سینما و البته ده فیلم برتر تاریخ سینمای جهان در این لیست وجود دارند. سعی کردیم از هر ژانر برترین و بهترین فیلم های خارجی روز دنیا و ده ها فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه منتقدان را در این لیست قرار دهیم.

بهترین فیلم های خارجی روز دنیا

واضح است که دیدن همه فیلم های دنیا امکان پذیر نیست و علاقه مندان به دنیای سینما همواره در تلاشند بهترین فیلم های روز دنیا را ببینند. البته بهترین فیلم های دنیا برای هرکس یک معنا دارد. برخی از افراد برایشان کارگردان مهم است، برخی بازیگر خاص و برخی دیگر هم ژانر. مجموعه ای از این سلایق با توجه به امتیاز بالای یک فیلم در سایت های معتبر نقد و بررسی فیلم، می تواند یک کالکشن جذاب از بهترین فیلم های خارجی جهان را ارائه کند. مسلما توجه به امتیاز یک فیلم و نقد و بررسی آن، حقایق فیلم و… می تواند اطلاعات جالبی را به مخاطب بدهد و او را نسبت به دیدن یک فیلم برتر روز دنیا ترغیب کند.
سالانه بین پانزده تا سی هزار فیلم در سراسر جهان تولید و اکران می شود. سهم سینمای آمریکا (هالیوود) و سینمای هند (بالیوود) حدود 1000 فیلم در سال است. سینمای شرق آسیا نیز هر از چند گاهی فیلم هایی بسیار زیبا مخصوصا در ژانر رزمی و اکشن تولید می کند.

1- فیلم اسکای فال Skyfall

Skyfall-movie.jpg


در فیلم اسکای فال سازمان اطلاعات انگلیس فکر می کند که جیمز باند در استانبول کشته شده است. اما وقتی که جیمز را در لندن می بینند، در مورد صداقت و وفاداری او شک می کنند. از این رو با دادن ماموریت جدید برای پیدا کردن رائول سیلوا دوباره او را مورد آزمایش قرار می دهند.
داستان فیلم از آنجا شروع می شود که MI6 فکر می کند جیمز در استانبول مرده است. اما طبق معمول جیمز باند نمرده و حالا در ماموریت جدید باید به دنبال یک هارد دیسک بگردد که حاوی اطلاعات بسیار مهمی از سازمان امنیت انگلیس است. این اطلاعات در اختیار فردی به نام رائل سیلوا قرار دارد به همین دلیل جیمز می بایست به دنبال رائول سیلوا بگردد. این ماموریت برای جیمز باند بسیار مهم است چرا که اعتماد سازمان به او کم شده و باید در این ماموریت وفاداری و لیاقت خود را به سازمان اثبات کند. خاویر باردم به خاطر بازی زیبا در این نقش تحسین مخاطبین و منتقدین را برانگیخت.

تبدیل یک فیلم جاسوسی و اکشن به یک اثر در خور احترام، کاری است که سم مندس به خوبی انجام داده است. کمتر پیش می آید که یک فیلم اکشن و جاسوسی بتواند در زمره فیلم هایی تحسین شده توسط کارشناسان قرار بگیرد.اما اسکای فال در این زمینه متفاوت عمل کرده است. از این رو اسکای فال واقعا جذاب و دیدنی شده. است.

خب اگر فیلم اسکای فال رو دوست داشتید دو فیلم زیر رو هم حتما ببینید:
  • ماموریت غیر ممکن Mission Impossible (اطلاعات کمیته المپیک به خطر افتاده و یک جاسوس آمریکایی باید جلو لو رفتن اطلاعات را بگیرد!)
  • هویت بورن The Bourne Identity ( جاسوس جیسون بورن، حافظه خود را از دست داده و نمی داند چرا عده ای می خواهند او را بکشند)

2- فیلم 12 سال بردگی 12Years a Slave

12Years-a-Slave-movie.jpg

فیلم 12 سال بردگی روایت گر زندگی سالومون یک ویولون نواز سیاهپوست در نیویورک است. او با چند سفید پوست که به او وعده کار بهتر در واشینگتن داده اند همراه می شود. وقتی سالومون چشم باز می کند می بیند که یک برده در جنوب آمریکا است. او 12 سال در آنجا به عنوان یک برده مشغول به کار می شود. 12 سال بردگی فیلمی بسیار تاثیرگذار است که زندگی و شرایط سخت سیاه پوستان و آفریقایی تبارها در دوره برده داری آمریکا در قرن 19 را به تصویر می کشد. فیلم 12Years a Slave در سال ۲۰۱۳ مورد تحسین جشنواره ها و منتقدین سینما قرار گرفت. به دلیل نمایش دراماتیک خود توانست از فیلم های برتر سایت متاکریتیک با امتیاز 96 و همچنین یکی از فیلم ای برتر تاریخ سینما از نگاه منتقدان و تماشاگران شود. یکی از فیلم های بسیار تاثیرگذار در مورد زندگی سیاه پوستان در دوران برده ‌داری در آمریکا، فیلمی به نام ۱۲ سال بردگی با کارگردانی استیو مک کوئین و نویسندگی جان ریدلی است.


در مورد شخصیت ویلیام فورد نیز مناقشه زیاد است. فیلم او را اربابی خوب نشان میدهد، اما در برخی از کتاب های تاریخ برده داری آمریکا از او به عنوان یک ارباب بد یاد شده است. فیلم 12 سال بردگی براساس کتابی به همین نام از سالومون نورثاب است. کارگردان به اغلب حقایق فیلم نامه وفادار است و تقریبا همه آنچه در فیلم اتفاق افتاده، بر طبق کتاب است. فقط در آن قسمت که برده ها در کشتی به جان هم می افتند و یکی از برده ها دیگری را می کشد، در کتاب نیست. همین موضوع مورد انتقاد قرار گرفت.

فیلم 12 سال بردگی دارای ژانر اجتماعی و کمی درام هست. اگر این ژانر را دوست دارید دو فیلم زیر را هم ببینید:
  • آمیستاد Amistad ( برده های آفریقایی که در یک کشتی به آمریکا برده می شوند، شورش کرده و همه مسئولان کشتی را می کشند. حالا به مشکل بزرگتری یعنی گم شدن در اقیانوس خورده اند)
  • من برده هستم I Am Slave ( این فیلم در مورد تاریخ برده داری نیست. بلکه داستان برده داری را در سال 2010 روایت می کند.)
3- پویانمایی وال ئی WALL-E

WALL-E.jpg



در فیلم وال ای یک ربات ساده به نام وال ئی وظیفه دارد هر روز زباله هایی که انسان ها ایجاد کرده اند را جمع آوری کند. یک روز وال ئی ربات زیبا و جذابی به نام ایوا را می بیند. کار ایوا پیدا کردن نشانه های حیات برای بازگشت انسان است. پویانمایی وال ئی را می توان در ژانرهای مختلف از جمله علمی و تخیلی و حتی عاشقانه نیز در نظر گرفت. این پویانمایی در سال ۲۰۰۹ در جشنواره های مختلف مورد تحسین قرار گرفت.
یکی از فیلم برتر جهان دوبله فارسی و ماندگارترین ها در ژانر پویانمایی یا همان انیمیشن، فیلم وال ئی است. شاهکار پیکسار که در حوزه ساخت انیمیشن بر فیلم های پس از خود از لحاظ فنی و صداگذاری تاثیرگذار بود.
در ابتدا قرار بود وال ئی آرنج داشته باشد. اما کارگردان اعتقاد داشت اگر آرنج داشته باشد بهتر می تواند احساسات را بروز دهد. پس نباید آرنج داشته باشد! السا نایت نه صدا پیشه است و نه دوبلور . او یک کارمند پیکسار است که خیلی اتفاقی به عنوان صدا پیشه ایوا انتخاب شد. اگر فیلم جنگ ستارگان را دیده باشید، (که این فیلم هم شایستگی حضور در این لیست را دارد، ) رباتی به نام R2-D2 را به خاطر خواهید آورد. صدای این ربات آنقدر دلنشین بود که برای وال ئی هم در نظر گرفته شد. اگر علاقه مند به دنیای انیمیشن ها هستید و از فیلم وال ئی خوشتان امده است، می توانید انیمیشن های زیر را هم ببینید:

  • انیمیشن روبات ها Robots (رادنی که خود یک ربات است سعی دارد یک ربات دیگر بسازد. اما با مشکلات زیادی مواجه می شود.)
  • در جستجوی نمو Finding Nemo (دوری باید در یک اقیانوس بزرگ به دنبال نمو بگردد. اقیانوسی که خطرات زیادی هم برای نمو دارد!)

4- فیلم پسرانگی Boyhood

Boyhood-movie.jpg


میسون شخصیت اصلی فیلم بوی هود است. مادر میسوون یعنی اولیویا از همسرش جدا شده قصد دارد برای ادامه تحصیل به شهری دیگر برود. او به همراه فرزندانش مسافرت کرده، اما میسون به عنوان فرزند کوچک خانواده دچار چالش های زیادی است. الیویا سعی دارد با ازدواج مجدد به او کمک کند، اما خیلی موفق نیست. جالب است بدانید که واقعاً تصویربرداری این فیلم خارجی ۱۲ سال طول کشیده است .یعنی از سال ۲۰۰۲ تصویربرداری بوی هود آغاز شده و در سال ۲۰۱۴ نیز به پایان رسیده است. به عنوان یک نکته جالب باید گفت این فیلم دقیقاً به اسم ۱۲ سال، در حال ساخت و تولید بود، اما به محض این که سازندگان فیلم فهمیدند که استیو مک کوئین در همان سال قرار است فیلم ۱۲ سال بردگی را بسازد، نام آن را تغییر دادند. فیلم بوی هود که به فارسی پسرانگی و پسر بچگی نیز ترجمه شده یکی از فیلم های ستایش شده در سال ۲۰۱۴ است. فیلم ۱۲ سال از کودکی تا نوجوانی شخصیت اصلی داستان را به زیبایی به تصویر می کشد.

اگر به فیلم هایی که در سبک بیوگرافی و سرگذشت نامه ای هستند علاقه دارید، می توانید این سه فیلم را هم ببینید:

  • لیدی برد Lady Bird (دختری نوجوان که به بلوغ رسیده سعی دارد مشکلات خود و خانواده اش را حل کند.)
  • با من بمان Stand by Me (فیلمی در مورد 4 نوجوان که به دنبال یک ماجراجویی خطرناک می روند)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mohadese esmaeeli

عضو جدید

تهیه کنندگان و فیلمسازان هالیوودی سعی کردند بهترین فیلم های سینمایی 2021 را به موقع اکران کنند تا این صنعت مانند خیلی از صنایع دچار رکود کرونایی نشود. بنابراین در میزبان فا مگ تلاش کردیم برترین فیلم های 2021 منتشر شده را معرفی می کنیم. این لیست شامل بهترین فیلم های 2021 از نظر Imdb و بهترین فیلم های اسکار 2021 و همچنین بهترین فیلم های 2021 از نگاه تماشاگران است. سهم عمده ای از بهترین فیلم ها 2021 (همانطور که پیش بینی هم می شد) ادامه فیلم های چند قسمتی هستند. در واقع اغلب فیلم های برتر پیشنهادی سال 2021 ، ادامه ای از نسخه های قبلی خودشان هستند
بهترین فیلم ها 2021 از نگاه تماشاگران
در این لیست برترین فیلم های جدید سال 2021 و انواع فیلم 2021 دوبله فارسی که از نگاه بینندگان جذاب بوده را معرفی می کنیم. این لیست شامل بهترین فیلم های هیجان انگیز سال جدید و سایر ژانرارهای جذاب است. البته بررسی فیلم های برتر 2021 کمی مشکل بود چرا که برخی از آن ها همچنان در وب سایت های نقد و بررسی فیلم امتیاز خاصی ندارند پس سعی کردیم لیستی شامل بهترین فیلمهای در حال اکران 2021 تهیه کنیم که به عنوان بهترین فیلم های 2021 از نگاه تماشاگران انتخاب شده باشند و علاوه بر این جزء بهترین فیلم های 2021 از نظر منتقدان Imdb هم باشند.
1. فیلم خارجی رتبه رئیس Boss Level
سرهنگ کلیو ونتور در گذشته عضو نیروهای ویژه بوده و اکنون بازنشسته شده و تصمیم دارد روزهای باقی مانده عمرش را با آرامش سپری کند. اما در روز مرگ خود دچار یک مشکل عجیب شده و در یک حلقه زمانی فرو می رود. اتفاقات مداوم برای او تکرار می شوند. تکرار اتفاقات روزمره دید سرهنگ به زندگی را متفاوت می کند.


2. گودزیلا در برابر کونگ Godzila Vs King Kong
داستان فیلم گودزیلا علیه کونگ این است که گودزیلا و کنگ با هم به مقابله می پردازند. در واقع آنها برای تصرف قلمروی بیشتر به جنگ با یکدیگر رفته اند و در اینجا انسان ها زنده می مانند! انسان ها قصد دارند به فضایی در کره زمین به نام فضای توخالی بروند. از آنجایی که قادر به این کار نیستند می خواهند که از کونگ کمک بگیرند.


3. محافظ همسر یک آدمکش The Hitman’s Wife’s Bodyguard
داستان فیلم محافظ همسر هیتمن از این قرار است که مایکل فریب سونیا را می خوردو به طور ناخواسته وارد یک ماموریت جدید می شود. هدف آنها از این ماموریت پدا کردن و نجات دادن همسر سونیا یعنی داریوس است. البته این ماموریت به قدری پیچیده است که باعث ایجاد یک توطئه می شود. توطئه ای برای نابودی کل اروپا!


4. آخرین نسخه فیلم احضار ۳ – The Conjuring: The Devil Made Me Do It
یک متهم به قتل در دادگاه و در مقابل قاضی علت قتلی که انجام داده را دستور شیطان اعلام می کند. موضوعی بسیار عجیب که باعث تعجب همه می شود. قاضی نیز با همکاری پلیس به دو کاراگاه بسیار حرفه ‌ای دستور می‌ دهد تا ابعاد مختلف این قتل و اظهارات قاتل را مورد بررسی قرار دهند. حال این دو کارآگاه باید به صحت و سقم داستان بپردازند.


بهترین فیلم های 2021 لیستی بلند بالا شامل دو دسته بهترین فیلم های اکران شده 2021 و بهترین فیلم های جدید در حال ساخت در 2021 است. سعی کرده ایم با توجه به تمام سلایق بهترین فیلم های 2021 از نظر منتقدان Imdb و بهترین فیلم ها 2021 از نگاه تماشاگران را ارائه کنیم تا تمام سلائق پوشش داده شود. بهترین فیلمهای در حال اکران 2021 و فیلم هایی که در ماه های آینده نیز اکران می شوند و به احتمال زیاد با استقبال همراه خواهند بود را در این لیست گنجانده ایم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا