لیتیم آلومینیوم هیدرید

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
لـیـتـیـم آلـومـیـنـیـوم هـیـدریـد بـا فـرمول شیمیایی LiAlH[SUB]۴[/SUB] یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم۲۸۱۱۲ است. که جرم مولی آن ۳۷٫۹۵ g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، بلورهای سفید است.

ترکیب شیمیایی
عبارت است از گروهی از مواد شیمیایی که از دو یا چند عنصر شیمیایی مختلف که به وسیلهٔ پیوند شیمیایی به یکدیگر متصل شده‌اند و میتوانند بوسیله واکنش شیمیایی به مواد ساده تبدیل گردند.ترکیبات شیمیایی مختلف، ساختمان شیمیایی مختلفی دارند؛ به عبارت دیگر، هر ترکیب نسبت اتمی یکسانی دارد که باعث می‌شود که بصـورت خـاصـی بـوسیـله پیوند شیمیایی آرایش یابد. تـرکـیـبـات شـیـمـیـایـی مـمکـن اسـت بـصـورت ترکـیب مولکولها باشد که در اینصورت مولکولها با پـیـونـد کـووالانـسـی در کـنار هـم قرار مـیگیـرد؛ همچنین ممکن است بصورت املاح باشد و بوسیله پیوند یونی به هم پیوند یابند؛ اگر ترکیب مورد نظر فلزات باشد پیوند بین ذره‌های آن پیوند فلزی واگر از ترکیبات کمپلکس باشد، پیوند بین ذرات آن پیوند داتیو خواهد بود.عناصر شیمیایی خالص، در گـروه تـرکـیـبـات شـیـمـیـایـی قـرار نـمـیگیرند حتی اگر آنها از دو یا چند اتم از یک نوع عنصر تشکیل شده باشند (مانند H[SUB]۲[/SUB] و S[SUB]۸[/SUB])
عناصر با یکدیگر ترکیب میشوند تا به حالات پایدارتر برسند.آنها به حالت پایدار میروند وقتی که به بـیـشـتـریـن تـعـداد الکـتـرون و بـیـشترین سطح انرژی خود رسیده باشند که معمولاً تعداد ۲ یا ۸ ظرفیت الکترون است.به هـمـیـن دلـیـل گـازهـای نـجـیـب غـالبا واکـنش نشان نمیدهند:آنها ظرفیت ۸ الکترون دارند (بجز هیدروژن که فقط به ۲ ظرفیت الکترونی نیاز دارد تا به حالت پایدار برسد).
 
بالا