لوازم و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان معماری

MusArch

عضو جدید
دوستان عزیز و مهندسین و هنرمندان گرامی سلام
امیدوارم که روزگار بر مدار مراد شما می چرخه و خوب و خوش هستید.
قصدم از ایجاد این تاپیک ایجاد سرفصلی برای بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات دوستان با تجربه برای خرید وسایل و تجهیزات جانبی ای هست که دانشجویان معماری مورد نیازشون هست که عزیزان می دونن ، شکر خدا کم هم نیست این وسایل مورد نیاز .
همونطور که مستحضرید دو تا بحث مطرحه اول اینکه برای انجام هر کاری اساسا به چه ابزاری نیاز هست و اون ابزار با چه مارک و برندی خریده بشه بهتر و بهینه تر خواهد بود و دیگر اینکه از کجا بخریم و فرق اجناس اصلی با تقلبی که ماشاالله زیاد هم هست در بازار در چیه و دوستان باید به چه نکاتی موقع خرید توجه کنن و _اگر تبلیغات محسوب نشه و با قوانین سایت تناقضی نداشته باشه_ راهنمایی کنند دوستانی که وارد هستند که از کجا بخریم بهتر خواهد بود .
توضیح دیگه اینکه من خودم تجربه ای در این زمینه ندارم به عنوان دانشجوی ترم دوم و بیشتر چشم کمک و راهنمایی از دوستان با تجربه دارم .
=============================================================================
با این مقدمه در مورد راندو و پرزانته کردنِ کارها خوب تکنیک های مختلفی هست که هر کدوم لوازم خودش رو می طلبه . دو تکنیکی که تا الان تو دانشگاه باهاش روبرو شدم: ماژیک و آبرنگ هست. برای آبرنگ که برند های مختلفی در بازار هست (چون خریداری کردم) و تفاوت قیمت بین جنس خوب و معمولی هم زیاده . بطور مثال مارک وینزور که برند معتبری هست در لوازم نقاشی و طراحی خیلی گرونه و آبرنگ 24 تاییش فکر می کنم حدود 80 تومن قیمت داره! و مارک های دیگه مثل پلیکان که معمولیه و خیلی ارزون تره حدود 15 تومن و مارک های روسی که ظاهرا با کیفیته هم بین این دو قیمت . بطور مثال من خودم آبرنگ 24 تایی روسی گرفتم با مارک White Night که روش نوشته Nevskaya Palitra البته من الان که نگاه می کنم اثری از سنپترزبورگ نمی بینم روش ولی فکر میکنم به این نام گرفتم از مغازه که قیمتش 32 تومن بود بدون پالت و یه پالت جدا خریدم براش حدود 4 تا 6 تومن دقیق یادم نیست و حدودا 36 ، 7 تومنی در اومد . اما اطلاعاتی در مورد اینکه بهترین انتخاب چی بوده در این زمینه ندارم و در ضمن من از شهرستان خریدم و قیمت ها مال شهرستان و حدود یک ماه قبل هست . کاغذ هایی هم که استفاده میشه ظاهرا کاغذ های کانسون ، فابریانو و اشتنباخ هست که یکی از دوستان می گفت اشتنباخ خوب نیست برای آبرنگ که در عمل هم خودم به این نتیجه رسیدم ولی خوب خواسته ی استاد مربوطه بود و البته بگم که فکر می کنم کاغذم گرم پایین بود (قطع A4) و هرچی کاغذ گرم بالا تر باشه بالطبع برای آبرنگ بهتره و گرون تر البته . بطور مثال برای پروژه ی پایان ترم من یه کاغذ کانسون دست ساز 600 گرمی رو 10000 تومن پول دادم بابتش . (50*70) .
حالا از مبحث آبرنگ بیام بیرون و ظاهرا هم تکنیک محبوبی برای راندو کردن نیست میرسیم به مساله ی ماژیک های (مارکر) که برای راندو استفاده میشه . استاد محترم دیگری امر خرید ماژیک فرمودن (و این وسط پدر ما برای هزینه ی خرید در میاد) و لیستی دادن که حدود 13 ، 14 شماره از ماژیک های با مارک تاچ و به همین تعداد هم ماژیک های با مارک کیور کالر که میشه 28تا 30 عدد ماژیک !
یکی از دوستان از تهران یک سری ماژیک خریداری کرده با مارک تاچ که من دیدم دونه ای 3400 تومن (دو سر هستن ظاهرا تاچ ها) و استاد هم گفته بود کُره ای گیر بیارین و بخرین که به نظرم اینهایی که این دوستمون خرید بود چینی بود با اینکه روش زده بود کُره. یکی از دوستان می گفت اصلی ها درش به راحتی باز و بسته میشه و لِیبِلی که روی بدنه ی ماژیک خورده سفید خیلی روشن و درخشانی نیست رنگش و چند مورد اینطوری و حالا یکی دیگه از دوستان امروز اومد تهران که فردا بره بخره که برای من هم قرار شد بخره . حالا سوال اصلی من در همینجاست که به چه مورادی باید توجه کرد موقع خرید . از کجا بخریم بهتره . قیمت ها چطوره و هر راهنمایی دیگری که میتونه کمک کنه تا من به دوستم منتقل کنم و برای خرید اونها رو در نظر بگیره .
باز هم ممنونم از لطف مهندسای عزیز ، فقط زودتر راهنمایی کنید که تا شب بتونم دوستم و راهنمایی کنم .

=======================================================================================================
امیدوارم این مباحث در قالب این تاپیک ادامه پیدا کنه ودوستان تجربه های خرید خودشون رو در زمینه های مختلف و برای خرید وسایل مختلف اینجا مطرح کنن تا دیگر عزیزان ازش بهره ببرن .
 
آخرین ویرایش:

mahshid shz

عضو جدید
اولاً که لازم نیست همه شماره ها رو بگیری. من از سال اول شروع کردم ترمی 3-4 تا رنگ گرفتم و الان هم که ارشدم تموم شده رنگام کامل شدن! ولی هیچ وقت لنگ یکی دو رنگی که نداشتم،نشدم.

دوماً رشته ما نقاشی نیست، بهت پیشنهاد میکنم از رنگهای خاکستری گرم(دبلیوها) 3تا با شماره های یکی در میان بگیری و از رنگهای خاکستری سرد(سی ها) هم 3تا. از بقیه رنگ ها هم یه دونه فعلاً بگیر. اگر بتونی با یه نفر هماهنگ بشی هم که چه بهتر. مثلاً شماره ها رو با هم قسمت کنین و با هم کار کنین. ضمناً رنگهای خاکستری رو حتماً حتماً حتماً از یک مارک بگیر.

سوماً روی آبرنگ خیلی وقت نذار، مگر علاقه داشته باشی. آبرنگ خیلی کار رو ظریف دیزاین میکنه، ولی سرعتش پایینه و اگر خراب بشه هیچ کاریش نمیشه کرد. مخصوصاً اگر برای ارشد برنامه داری، با ماژیک کار کن.

آخرش هم اینکه اگر بتونی کارت رو با 3-4 رنگ ببندی، هم بهتر دیده میشه و هم استاد به این نتیجه نمیرسه که خواستی با رنگ گولش بزنی!

موفق باشی
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[اسکیس/کروکی] راه حل برای کشیدن خطوط مستقیم بدون خط کش

[اسکیس/کروکی] راه حل برای کشیدن خطوط مستقیم بدون خط کش

یک راه حل ساده برای کشیدن خطوط مستقیم بدون خط کش


برای کشیدن خطوط صاف و مستقیم اولین ابزاری که به شما پیشنهاد می شود و یا به ذهنتان متبادر می شود خط کش است اما Constrained Ball مفهومی تازه از خط کش و کشیدن خطوط مستقیم بیان می دارد.

Constrained Ball در واقع یک ایده خوب و در عین حال ساده برای کشیدن خطوط است که کافیست مداد یا خود کار خود را در شکافی که تعبیه شده قرار داده و به کمک چرخ کوچکی که زیر آن قرار دارد در یک خط سیر مستقیم خط خود را رسم نمایید. نمونه دیگری از آن هم وجود دارد که دارای یک صفحه نمایش کوچک است که میزان خط کشیده شده را هم به نمایش می گذارد. شاید بتوان گفت با تولید و عرصه این محصول دیگر خط کش اولین وسیله نباشد که به ذهن شما خطور کند. عکس های زیر نمونه اولیه این محصول ساده و در عین حال کار بردی را نشان می دهد.

















منبع : اینترنت
 

DDDIQ

مدیر ارشد
شماره های ماژیک برای راندو و پرزانته

شماره های ماژیک برای راندو و پرزانته

شماره های ماژیک برای راندو و پرزانته

ماژیک زیباترین راندو ها را در کارهای دانشجویان معماری بوجود می آورد اما داشتن ماژیک خوب، خود نعمتی است

متاسفانه بسیاری از دانشجویان شماره های دقیق ماژیک های ورد نیاز خود را بخوبی نمی شناسند، بهمین خاطر برآن شدیم که کد های اصلی ماژیک های مورد نیاز شما در یک مجموعه جمع آوری کنیم.


ماژیک های راندو متفاوت هستند با برند های گوناگون . در بازار فعلی ما 2 مارک KURECOLOR &TOUCH موجود هست که به دو دسته تقسیم می شوند یک سر و دو سر , در اینجا تعدادی از شماره رنگهای مورد نیاز رو به اون اشاره میکنیم :

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=151251&d=1368724183
Touch: 99(or98) , 94(or 95) ,103(or97) , 104 , 36 , 26 , 34 , 43 , 47 , 48 , 59 , 41 , 64 , 76 , 62 , 65 , 21
Kurecolor: 730 , 843 , 285 , 723 , 302 , 340 , 823 , W02 , W05 , W09 , C02 , C05
لازم ذکر هست که به کمک ابزار مختلف همچون مدادرنگ، پاستل و .. غیره هم می توان استفاده کرد.


شماره های ماژیک های دیگر جهت کامل کردن رنگها :

341 , 841 , 544 , 843 , 404 , 124 , 900 , 140 , 767 , 106 , 732 , 506 , 769 , 217 , 302 , 520 , 153 , C.04 , C.08 , 420 ,542 , 304 , W.04 , W.08 , 821 , 823
شما میتوانید کاتالوگ محصولات فوق را از روی عکس های پایین در یافت کنید .
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=151250&d=1368724083​
لازم به ذکر است ماکرگهای متفاوتی از ماژیک ها در بازار موجود می باند که شما میتوانید رنگهای خود را هماهنگ کنید .


منبع مطلب : farsicad.com
 

پیوست ها

  • 234 (2).jpg
    234 (2).jpg
    70.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 456.jpg
    456.jpg
    67.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

DDDIQ

مدیر ارشد
تونالیته ماژیک Touch و Kurecolor

تونالیته ماژیک Touch و Kurecolor

ماژیک تاچ Touch

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=151254&d=1368724340


کیوکالر Kurecolor

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=151253&d=1368724338
 

پیوست ها

  • touch.jpg
    touch.jpg
    77.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • rangbanddi.jpg
    rangbanddi.jpg
    47.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا