..:::: لنزی که چهره را جوانتر می‌کند ::::..

Foster.nicely

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجموعه جدیدی از لنزهای تماسی می‌تواند به کاربران، چهره جوانتر و جذابتری ارائه کند. لنزهای Acuvue Define از رنگدانه‌ای در داخل خود برخوردارند که به تعیین مرز اطراف عنبیه موسوم به حلقه لیمبوس کمک می‌کند. این حلقه بطور طبیعی با افزایش سن و بیماری کمرنگ‌تر می‌شود؛ از این رو ارتقای کیفیت آن می‌تواند فرد را جوانتر و شادابتر نشان دهد. «انجی باورز» طراح این لنزها اظهار کرد: این محصول برای هر دو رنگ چشم تیره و روشن قابل استفاده است. لنزهای چشم روشن از یک اثر درخشندگی برخوردار است، در حالیکه لنز طراحی شده برای چشم‌های تیره، دارای اثر «سوسوزنان» است.


در سال 2011، محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین پژوهشی را انجام دادند که در آن به داوطلبان 80 جفت تصویر چهره نمایش داده شده و جذابیت آن‌ها ارزیابی شد. چهره‌های این تصاویر مشابه بوده و تنها تفاوت آن‌ها، وجود حلقه لیمبوس تاریکتر در یکی از چهره‌ها بود.
محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان زن و مرد که از تغییر ایجاد شده در تصاویر آگاه نبودند، بیشتر چهره‌هایی را ترجیح می‌دادند که دارای حلقه‌های لیمبوس تیره‌تر بودند. این دانشمندان که پژوهش آنها در مجله Evolutionary Psychology منتشر شد، معتقدند که انسان طوری تکامل یافته که چهره‌های دارای حلقه لیمبوس مشخص‌تر را جذابتر بداند، زیرا این مسأله نشانه‌ای از جوان و سالم بودن شخص برای تولیدمثل است.
 
بالا