لطفا 22 ثانيه به اين عكس نگاه كنيد!

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لطفا 22 ثانيه به اين عكس نگاه كنيد!
چهره‌هايي كه از كنار ما رد مي‌شوند با اينكه ظاهرا در رفاه بيشتر به سر مي‌برند اما انگار هميشه از چيزي رنج مي‌برند. خيلي فرق نمي كند از چه چيزي. مثلا قسطشان عقب افتاده يا درآمدشان كم است. ماشينشان خراب است يا كلاهشان را برداشته‌اند. مريض هستند يا مريضداري مي‌كنند. بليت سفر گيرشان نيامده يا بليت مسابقه فوتبال! كسي به ماشينشان زده يا پليس جريمه شان كرده. يا ... و هزار مشكل و رنجي كه تمامي ندارند.

... اما لطفا 22 ثانيه وقت بگذاريد و به اين عكس نگاه كنيد.

اينها 22 نفر از رزمندگان عرصه عشق و جوانمردي هستند. لازم نيست هيچ كدام را بشناسيد. تنها به آرامش و شوقي كه در چهره اين جوانان غيور ديده مي‌شود تامل كنيد. آن وقت از بركت اين نگاه‌هاي آسماني بهره‌مند خواهيد شد.

اينها هم زندگي را دوست ‌داشتند. آرزوي مدارج بالاي تحصيلي هم داشتند. از داشتن خانه و ماشين هم بدشان نمي آمد. حتي برخي از اينها زن و بچه هم داشتند اما وقتي ديدند به آب و خاكشان تجاوز شده، در خانه نشستن را ننگ دانست، جان با ارزش خود را به دست گرفته و مردانه به دفاع از ناموس و دينشان پرداختند.

اينها سبكبال و رها به استقبال شهادت رفتند تا چراغ خانه ما روشن بماند.



اين عكس پیش از عمليات بدر در سال 1363 گرفته شده است.

شهدايي كه در اين عكس ديده مي‌شوند:

محمدحسین اكرمي، محمدي قاري قرآن، فرج اله پيكرستان، محمدرضا صالح نژاد، حسين غياثي، عبدالرضا شريفي پور، حميد كياني، حسين انجيري، مصطفی معیری، سعید سعاده، امير پريان، محمود دوستاني و عبدالمحمد خيرعلي مشاك.​
 

"زهرا"

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
آرامش یعنی نگاه تنگ
شادی یعنی بغض فرو رفته
راه یعنی کفش های خاکی
صاف بایست و آرام بخند
لحظه ای تا خدا بیشتر راه نیست.....
"زهرا"
 

Similar threads

بالا