لطفا استخراج بهتره یا اکتشاف

hirt

عضو جدید
برای انتخاب رشته میخواهم . کدام دانشگاه بهتره ؟
اول از همه دوست من این فایل رو قشنگ بخون تا با تقسیم بندی جدید آشنا بشی.

ببین دوست من، من سه ترم تو حال و اوضاع اکتشاف بودم ولی الان تغییر رشته دادم به استخراج
باید بگم که اکشتاف پایه اش زمین شناسی هست، اصلا تفاوت بین استخراج و اکتشاف تفاوت الکترونیک با مخابرات نیست، استخراج و اکتشاف دنیاشون متفاوته.
بچه های ریاضی فیزیک، اصلا آشنایی با زمین شناسی ندارند و باید بگم چیز خیلی مزخرفیه! کلی سنگ و کانی با اسم ها و مشخصات نزدیک به هم، با شیوه های تشخیصی پیچیده در نمونه های دستی و زیر میکروسکوپ ( کتاب های کانی شناسی، سنگ شناسی دانلود بکن بخون ببین چه کوفتین! ) تازه باید اینا رو بدونی تا پایه این بشه که زمین شناسی اقتصادی بخونی، این درس سردرد تر از بقیه هست که بیا و بپرس! ولی... اکتشاف بخونی و بری تو خط ژئوفیزیک میبینی که عجب کار درستی انجام دادی که اومدی این رشته! ژئوفیزیک کاربردی جزو علومی هست که تو ایران خیلی ها بلد نیستند، یکی از استادای ما با ارشد اکتشاف که تخصص خودش هم ژئوفیزیک بود پول پارو میکرد، پول میگمااااا! استاده خودش دستگاه آی پی داره، قیمت بکن ببین این دستگاه خودش بالای 100 تومنه!
در مورد استخراج و مکانیک سنگ هم باید بگم از همه گرایشای معدن مهندسی تر هستند، مکانیک سنگ هم همپوشانی زیادی با مهندسی عمران داره.

اما باید بهت بگم که با توجه به اینکه منابع معدنی در حال تموم شدن هستند ( البته نه در ایران! ) فراوری آینده مهندسی معدن هست.
 

Similar threads

بالا