لایه محافظ فیبر نوری

faterrasa

عضو جدید
کابل فیبر نوری تنها دارای ایمنی بالا نسبت به تداخل و امنیت بالای سیگنال نمی باشد بلکه هسته آن به خوبی در برابر مشکلات موجود در محیط های خشن عایق بندی شده است.
هسته یک کانال بسیار ظریف است که برای انتقال سیگنال های اطلاعات از یک فرستنده نوری به یک گیرنده نوری استفاده می شود. برای کمک به تقویت هسته، جلوگیری از صدمه دیدن آن و فراهم کردن حفاظت بیشتر در برابر خمش کابل، کابل فیبر نوری شامل یک پوشش پلاستیکی از جنس اکریلات می باشد.
در یک محیط عاری از مشکلات عوامل خارجی مانند دما، خمش و اتصال، کابل فیبر نوری می تواند پالس های نور را با حداقل تضعیف و شرایط دیگر انتقال دهد.

دراینجا دو روش از ساختار کابل برای کمک به ایزوله کردن هسته وجود دارد:
Loose tube
buffer


در ساختار Loose tube، هسته فیبر در یک sleeve پلاستیکی پر شده از ژل شناور است. هسته فیبر با این لایه محافظ احاطه شده و نسبت به درجه حرارت بالا و همچنین نیروهای خارجی مخرب از قبیل برش و شکستن، عایق شده است.
در ساختار tight buffer حفاظت بیشتری از شکستن هسته ارائه می شود و نسبت به مشکلات تغییرات دمایی حساس تر است. اما در حالی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کابل loose tube دارد، طراحی tight buffer حفاظت کمتری از پیچ ها و خم های تند ارائه می دهد.

 

پیوست ها

  • f1.gif
    f1.gif
    2.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا