لاس وگاس صحنه نمایش تازه های الکترونیک

ali...

عضو جدید
محصولات بیش از 2700 شرکت در چهل و سومین نمایشگاه بین المللی محصولات تجاری الکترونیک (CES) که بطور سالانه در لاس وگاس برگزار می شود، به نمایش درآمد.
این نمایشگاه که از بزرگترین نمایشگاه های مربوط به تجارت محصولات الکترونیک در جهان محسوب می شود، در سال 2009 در شرایطی برگزار شد که رکورد مالی جهانی بر همه صنایع سایه انداخته است، اما برگزار کنندگان آن انتظار داشتند که شمار شرکت کنندگان به 130 هزار نفر برسد.


تام هنکس، هنرپیشه سرشناس هالیوود در کنار سر هاوارد استرینگر مدیرعامل شرکت سونی عینکی را به نمایش گذاشت که علاوه بر دیدن محیط می توان بر روی آن تصویر دیگری مانند یک فیلم سینمایی را نیز تماشا کرد.


شرکت SimCraft شبیه ساز اتومبیل های مسابقه (مدل Apex SC320) را به نمایش درآورد که 44 هزاردلار قیمت دارد و شیب، چرخش و حرکات عرضی را به بازی‌کن منتقل می کند


بازی MindFlex از شرکت Mattel با حسگرهایی اطراف پیشانی و شقیقه به بازی‌کن امکان می دهد توپی سبک را سوار بر فشار بادی ممتد با تمرکز از موانع مختلف مسیر بازی عبور دهد.


سونی با افتخار مدل VG-P500 را عرضه کرد که با 600 گرم وزن سبک ترین کامپیوتری است که کلیه قابلیتهای کامپیوترهای متعارف را دارد. این دستگاه که با قیمت 900 دلار به فروش می رسد، از صفحه نمایش 8 اینچی، دو گیگابایت حافظه، ویندوز ویستا، و قابلیت اتصال به شبکه های بی سیم و 3G برخوردار است.


پولاروید با نمایش مدل PoGo خاطرات محصولات دهه 70 میلادی این شرکت را زنده کرد. این دوربین عکاسی دیجیتال به یک چاپگر داخلی مجهز است.


قلم هوشمند Pulse از شرکت LiveScribe نه تنها نوشته های کاربر (بر روی یک صفحه ویژه) را می خواند بلکه کلیه صداهای محیط را نیز ضبط می کند و اجازه می دهد متن و صدای ضبط شده را به کامپیوتر منتقل کرد.


شرکت Psyko گوشی تازه خود را عرضه کرد که سیستم صوتی خانگی 5.1 بلندگو را در این گوشی ارائه می کند.


شرکت OQO مدل +2 را به نمایش درآورد که با وزن حدود 450 گرم اولین کامپیوتر جهان است که برای نمایش از نسل جدید صفحه نمایش کم مصرف تر OLED استفاده می کند.


در کنار تلویزیون های 65 اینچی، Myvu Crystal توجه بینندگان را به خود جلب کرد. این عینک با استفاده از دو صفحه نمایش LED امکان پخش تصاویر از منابع مختلف مانند پخش کننده های DVD و آی پاد را فراهم می کند.


توسط عینک غواصی Liquid Image می توان تصاویر دیجیتال با کیفیت بالا و فیلم با کیفیت HD ضبط کرد و بر روی حافظه ای 32 گیگابایتی ذخیره نمود.


تلویزیون های OLED با قطر بسیار کم از جاذبه های نمایشگاه امسال بودند.


موتورولا اولین صفحه نمایش دایروی در تلفن های موبایل را در مدل Aura به نمایش گذاشت که از لنزی کریستالی بهره می گیرد.


شرکت Novo اولین وب کم با توانایی ضبط تصاویر سه بعدی را عرضه کرد.


دو شرکت فن آوری جدیدی را به نمایش گذاشتند که توسط آن امکان شارژ کردن باتری دستگاه های مختلف بطور بی سیم و تنها با قرار دادن این ادوات بر روی صفحه ای مخصوص و با کمک القاء مغناطیسی فراهم می شد.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سن‌دیسک نبین چه ریزه!
شرکت سن‌دیسک که در رتبه اول تولیدکنندگان کارت‌های حافظه قرار دارد، یک دستگاه جیبی پخش موسیقی ارایه کرده که در آن از کارت‌های حافظه استفاده می‌شود. این ابزار جدید که سن‌سا رادیو نام دارد، همراه با کارت‌های موسیقی و دیگر انواع کارت‌های حافظه پرظرفیت ویژه گوشی‌های همراه زینت‌بخش غرفه سن‌دیسک در سی.ای.اس امسال است. اما این کارت‌های کوچک که از ناخن دست بزرگ‌تر نیستند، بیش‌از هزار قطعه موسیقی را در خود جای داده‌اند. قطعات موسیقی بر اساس ژانر مرتب شده‌اند و از هر نوع ژانر، چند قطعه‌ای عرضه شده است. قیمت این دستگاه مربعی شکل به همراه یک کارت حافظه، 100 دلار و قمیت هر کارت موسیقی دیگر که شامل انواع خاصی از موسیقی یا آلبوم‌های یک گروه بخصوص است، 40 دلار تعیین شده است.



سن‌دیسک، هم‌چنین اعلام کرده که کارت‌های حافظه فوق‌العاده کوچک 16 گیگابایتی را برای گوشی‌های همراه در بهمن‌ماه عرضه می‌کند. این کارت‌ها که اصطلاحا میکرو اس.دی خوانده می‌شوند، حافظه جانبی میلیون‌ها گوشی همراه را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند. کاربران به واسطه آن‌ها می‌توانند قطعات موسیقی را ذخیره کنند یا برای چندین ساعت، فیلم‌برداری کنند.


سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها و نِت‌بوک‌های جهان
پس‌از آن‌که اپل، مک‌بوک ایر را به‌عنوان لپ‌تاپی سبک با کارآیی بالا معرفی کرد؛ بازار جدیدی با محوریت لپ‌تاپ‌های سبک با قابلیت حمل فوق‌العاده ایجاد شد. استقبال گسترده کاربران از این محصول سبب شده است دیگر شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ نیز به تکاپو بیفتند و محصولات جدید خود را برای این بازار جدید طراحی کنند. در همین راستا، شرکت دل که سهم زیادی از فروش جهانی لپ‌تاپ را در اختیار دارد، مدل جدید و سبک‌وزن خود را معرفی کرده است. آدامو، یکی از محرمانه‌ترین محصولات شرکت دل است که تا همین اواخر کسی از ویژگی‌های آن خبر نداشت. این لپ‌تاپ 13 اینچی نازک، جزو محصولات قیمتی دل طبقه‌بندی شده و اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشده است.


از سوی دیگر، شرکت اینتل، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های الکترونیکی در جهان، نسل جدید نت‌بوک‌هایش را معرفی کرد. این کامپیوتر همراه که برای اهداف آموزشی طراحی شده‌، نسل سوم سری کلاس‌میت (هم‌کلاسی) است و از ریزپردازنده کم‌مصرف اتم اینتل سود می‌برد. این مدل جدید توسط سازندگان محلی کامپیوتر در چند کشور مختلف ساخته شده و دارای نمایشگر لمسی و قابل چرخش است.


سیسکو و شبکه‌های خانگی
سیسکو، بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزارهای شبکه در جهان هم به فکر حضور در بازار کاربران خانگی است. این شرکت، یک سیستم صوتی خانگی بی‌سیم را در سی.ای.اس ارایه کرده که توانایی اتصال به شبکه‌های چندرسانه‌ای آنلاین را نیز دارد. با استفاده از این سیستم می‌توان موسیقی یکسانی را در تمام اتاق‌های خانه پخش کرد، یا برای هر ناحیه خاص، موسیقی بخصوصی را انتخاب کرد. قابلیت اتصال به ابزارهای جیبی چون آی‌پاد یا لپ‌تاپ نیز توانایی‌های آن را افزایش می‌دهد. اما مهم‌ترین خبر سیسکو، این است که قصد دارد هر دو ماه یک‌بار، محصولی جدید به بازار ارایه دهد. این درحالی‌ است که بسیاری از شرکت‌های حاضر در سی.ای.اس 2009 سیاست‌های محافظه‌کارانه‌ای را به‌دلیل بحران اقتصادی جهانی اتخاذ کرده‌اند و برای سال جاری، به ارایه حداکثر یک تا دو محصول می‌اندیشند.
 
آخرین ویرایش:

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تلویزیون‌های 3بعدی
روزگاری، برترین محصول سی.ای.اس، تلویزیون‌های صفحه‌تخت بود، اما چندین سال پس‌از ارایه این محصول و درحالی‌که تماشای تصاویر در نمایش‌گرهای صفحه‌تخت برای بسیاری از کاربران عادی شده؛ غول‌های بزرگ صنایع تصویری تصمیم گرفته‌اند محصول تازه‌ای را به بازار ارایه دهند.
مهم‌ترین ایده تصویری امسال، فناوری تصاویر 3بعدی در تلویزیون‌های خانگی پرکیفیت یا HD است که از سوی پاناسونیک دنبال می‌شود. مدیران پاناسونیک قصد دارند تا پایان سال جدید، استاندارد صنعتی ساخت این محصول را به پایان برسانند.

فکرش را بکنید! در خانه‌تان نشسته‌اید و در حال تماشای فیلم آرواره‌های 3بعدی (Jaws 3D) هستید. کوسه سفید ناگهان از میان صفحه تلویزیون حمله می‌کند، فاصله‌اش را با شما لحظه‌به لحظه کم‌تر می‌کند؛ آرواره‌هایش را باز می‌کند، ، شما هم جیغ بلندی می‌کشید و به عقب می‌پرید و ... .
این، چشم‌انداز پرهیجانی است که مدیران پاناسونیک امیدوارند به آن دست یابند و البته با استفاده از آن، کاربران را برای خرید این محصول به طمع بیاندازند. اما برای آن‌که بتوان از سیستم‌های 3بعدی اچ.دی استفاده کرد، اول باید محصولات نمایشی 3بعدی اچ.دی در اختیار داشت. غیر از این است؟
بدین منظور، شرکت ژاپنی پاناسونیک در حال مذاکره با جیمز کامرون است که قصد دارد فیلمی 3بعدی به‌نام آواتار بسازد. هم‌چنین، پاناسونیک امیدوار است بتواند ساخت مرکز تکثیر دیسک‌های بلو-ری را تا پایان بهمن‌ماه به پایان برد. این مرکز، به استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود امکان می‌دهد که بتوانند فیلم‌هایی متناسب با فناوری جدید 3بعدی را تا سال 2010 آماده کنند.



اینترنت تلویزیونی یا تلویزیون اینترنتی؟
در حاشیه سی.ای.اس امسال، نمایندگان شرکت‌های بزرگ تصویری جهان نیز با هم دیدار کردند. مدیران سونی، سامسونگ، ال.جی، پاناسونیک، توشیبا و دیگران به دور یک میز نشستند و توافق کردند سیاست‌های جدید تلویزیون‌های پرکیفیت، HD را به سوی انتقال تصاویر، فیلم‌ها و دیگر محتویات اینترنتی به درون خانه‌ها تغییر دهند.
تلویزیون‌های جدید می‌توانند مستقیما به پایگاه‌های اینترنتی عرضه فیلم مانند یوتیوب و نت‌فیکس متصل شوند و فیلم‌های آن‌ها را نمایش دهند؛ یا پیام‌های دوستانتان را در شبکه‌های اجتماعی چون تویتر و مای‌اسپیس پخش کنند.

از سوی دیگر، یاهو نیز دست‌به‌کار شده و قصد دارد سرویس آنلاین یاهو را روی تلویزیون‌های اچ.دی عرضه کند. سامسونگ، ال.جی، سونی و ویزیو؛ شرکت‌هایی هستند که برای انجام این کار با یاهو به توافق رسیده‌اند.

نمایشگرهای جدید در کنار پخش برنامه‌های تلویزیونی، فعالیت‌های اینترنتی معمولی را نیز انجام می‌دهند. با استفاده از آنها می‌توانید کلیپ‌های تصویری گوگل یوتیوب را تماشا کنید؛ از حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند مای‌اسپیس لذت ببرید؛ بازار سهام یا مسابقات ورزشی را لحظه‌به‌لحظه دنبال کنید؛ در eBay به خرید و فروش اینترنتی مشغول شوید؛ به دوستانتان در تویتر پیغام بفرستید و از سایت تصاویر مشترک فلیکر استفاده ببرید. تمام امکانات یاهو آنلاین در این تلویزیون‌های جدید فراهم است.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خیلی عالی هست.
هنوزم می شه ادامش داد ...
شدنشو كه ميشه.توضيحاتش بيشترهم بود ولي با توجه به مختصرنويسي شروع كننده تاپيك كمش كردم.
حالا اگر فكر مي كنيد خوبه اونارم اضافه كنم.
و ايشالا خبرهاي بعدي;)
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اینجوریا هم که می گید نیست.
درسته که ایران هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به یک جامعه ی مدرن داره ولی دیگه اون دوران هم که می گفتی فلان تکنولوژی چند سال دیگه میاد ایران گذشت هر چند به خاطر تحریم ها ممکن این روند اندکی کند شده باشه.


 

ali...

عضو جدید
باز هم عكس هايي از نمايشگاه لاس وگاس


1. تلفن جديد موتورولا با امكان جديد گردش در وب و طراحي جذاب​

2. تلفن همراه مدل Krave موتورولا، تركيبي است از يك تلفن هوشمند و گوشي تاشو​



3. حس موسيقي با دستگاه پخش P3 شركت سمسونگ و حافظهء بالا كه تعداد بيشتري از آهنگ هاي MP3 را در خود جاي مي دهد.​

4. سمسونگ همزيستي وب و تلويزيون را امكان پذير مي سازد. حين مشاهدهء برنامه تلويزيوني به امكانات وب در پايين صفحه دسترسي داريد.​
 

ali...

عضو جدید

5. شركت سوني با بهره گيري از تكنولوژي OLED تلويزيون هاي جديدي را كه به مراتب نازك تر، اما با دقت نمايش بهتر هستند عرضه كرده است.​

6. تلفن Palm با سيستم عامل جديد و طراحي جذاب گوشي كه شايد گوي سبقت را از iPhone بربايد.​
7. تلفن Twist از شركت LG كه تصاويري با دقت 8 مگاپيكسل مي گيرد و امكانات پيشرفته تصويربرداري دارد.​
8. بازي هاي سه بعدي شامل مونيتور و پروژكتور Nvidia و عينك هاي سه بعدي محيط بازي زنده و بسيار جالبي را ايجاد مي كنند.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ادامه

ادامه

نخستين رهياب مسير با ‌GPRS‌
اولين روز نمايشگاه مصادف بود با معرفي نخستين دستگاه رهياب ماهواره‌اي ‌GPS‌ شركت ‌TomTom‌ كه با كمك سيم‌كارت داخلي و مودم ‌GPRS‌، آخرين اطلاعات را از طريق اينترنت در صفحه نمايش لمسي خود به‌روز مي‌كرد. اين اطلاعات شامل نرخ بنزين، جستجوي مناطق محلي از طريق گوگل و تعيين آب و هوا و ... نيز مي‌شود. ‌

تلفن هوشمند پالم
تلفن همراه، دستيار جيبي، سيستم‌عامل جديد، صفحه نمايش چندلمسي، صفحه كليد ‌QWERTY‌ و بسياري از ويژگي‌هاي ديگر، به‌همراه طراحي زيباي اين تلفن همراه، از همين حالا رقيب سرسخت آي‌فون را معرفي كرده است.

سينماي خانگي بلوري
سامسونگ نيز با عرضه سينماي بلوري خود، عملا در حال كسب تمام قلمرو بلوري است. اين سينماي خانگي جداي طراحي زيباي خود، با قابليت خريد فيلم از طريق اينترنت، پشتيباني از آخرين استانداردهاي كيفي صدا و تصوير و همچنين امكان دريافت موسيقي از طريق اينترنت عملا فاصله ميان مشتري تا محصول را كاهش داده است. ‌



بالش بلندگودار!
اين يكي شايد كمي عجيب‌به‌نظر برسد، اما ‌perCushion‌‌بالش جديدي است كه به كمك بلوتوث و دو بلندگوي داخلي‌اش، شما را تا خود خواب همراهي مي‌كند. مي‌توانيد موسيقي‌هاي آرام‌بخش پيش از خواب گوش بدهيد يا ساي‌ترنس، ديگر انتخاب خودتان است. ‌ ‌





چوب جادو
نينتندو ويي كه به‌سرعت جاي خود را در ميان علاقمندان بازي‌هاي رايانه‌اي باز كرد، شايد تنها يك مشكل داشت، آن‌هم نبود يك دسته درست و حسابي بود كه امكانات بيشتري از حالت فعلي داشته باشد.
چوب جادوي نايكو، قرار است جاي دسته‌هاي ويي را بگيرد. با اين دسته كه از دكمه‌هاي مشابه در نقاط مختلف صفحه كليد استفاده مي‌كند، مي‌توانيد دسته ويي را به چند حالت مختلف بگيريد و سريع‌تر بازي كنيد.
 
بالا