لاجیتک اسپیکر مگابوم را معرفی کرد

ariasanat

عضو جدید
[h=2]لاجیتک اسپیکر مگابوم را معرفی کرد[/h]









لاجیتک نسخه‌ی جدید اسپیکرهای UE Boom را با نام UE MegaBoom معرفی کرده که اندازه‌ای بزرگ‌تر و در نتیجه حجم صدای خروجی بیشتری دارند. این اسپیکرها از ماه جاری روانه بازار خواهند شد.



یکی از محبوب‌ترین اسپیکرهای دنیا UE Boom لاجیتک است، اما حالا با ارائه نسل جدید با نام مگابوم، نسخه سال گذشته کوچک به نظر می‌رسد! مگابوم تنها یک اینچ نسبت به نسخه قبلی بلندتر شده، اما همین یک اینچ باعث می‌شود حس کنید با دستگاهی قدرتمندتر روبرو هستید که حجم صدای بیشتری تولید می‌کند.

UE MegaBoom یک اسپیکر قدرتمند است که طراحی زیبا در رنگ‌بندی متنوع دارد و احتمالا همچون نسخه کوچک‌تر قبلی با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. فروش این اسپیکر از ماه جاری آغاز خواهد شد و در زمان ارائه ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ قیمتی که کمی زیاد به نظر می‌رسد ولی ارزشش را دارد!



 

ariasanat

عضو جدید
[h=2]تماشا کنید: با Mouse-Box یک رایانه شخصی کامل را در دست خود بگیرید[/h]






تا کنون رایانه‌‌‌‌‌‌های شخصی فشرده بسیاری دیده‌ایم، اما تعداد بسیار کمی از آن‌‌‌‌‌‌ها به اندازه‌‌‌‌‌‌ی Mouse-Box کوچک، فشرده و کاربردی بوده‌اند. گروهی از مهندسان لهستانی اختراع جدیدی را ارائه داده‌اند که در آن یک رایانه شخصی کامل را در قالب یک ماوس قرار گرفته است.




تمام چیزی که برای استفاده از این رایانه شخصی نیاز دارید یک صفحه کلید و یک صفحه نمایش است، به کمک همین‌‌‌‌‌‌ها می‌توانید کار خود را شروع کنید. این ماوس یا بهتر است بگوییم رایانه شخصی هم اکنون در حد نمونه اولیه است و سازندگان آن به دنبال جذب سرمایه برای تولید آن هستند.
قابلیت حمل و نقل آسانی که این رایانه شخصی دارد نقطه‌‌‌‌‌‌ی قوتی است که می‌تواند بازار بزرگی داشته باشد، کافی است تصور کنید که چه وزن قابل توجهی را روزانه کمتر حمل و نقل می‌کنید، ضمن اینکه تمامی فایل‌‌‌‌‌‌های کاری و شخصی خود را همواره همراه دارید، نیازی به در دست گرفتن کیف هم نخواهید داشت.


اما درون این ماوس چه می‌گذرد؟ یک پردازشگر 1.4 گیگاهرتز دو هسته‌‌‌‌‌‌ای ARM به همراه 128 گیگابایت حافظه‌‌‌‌‌‌ی ذخیره سازی فلش و دو درگاه USB 3.0 در کنار یک خروجی micro-HDMI و البته دسترسی به اتصال Wi-Fi که برای چیزی به این کوچکی عالی به نظر می‌آید. اگرچه حجم داخلی این ابزار خیلی زیاد به نظر نمی‌آید اما همانطور که کروم بوک‌‌‌‌‌‌ها پیش از این اثبات کرده اند امروزه با دسترسی به فضای ابری ارزان و البته اینترنت پرسرعت و تقریبا رایگان (البته به غیر از هموطنان داخلی!) نیازی به دسترسی به فضای ذخیره سازی بزرگ دیده نمی‌شود. این گروه هم اکنون در حال کار کردن بر روی ماوس پدی است که می‌تواند نقش شارژر خارجی ماوس را نیز بازی کند.


شما همچنین می‌توانید از این ماوس به عنوان یک ماوس معمولی نیز استفاده کنید یا با فشردن یک دکمه بین رایانه شخصی قرار گرفته درون ماوس و رایانه خارجی خود منتقل شوید.


نمونه‌‌‌‌‌‌ی اولیه این ماوس کاملا عالی عمل می‌کند اما این گروه به دنبال شریکی هستند تا این ماوس را به صورت انبوه تولید کنند. با توجه به مشخصاتی که از این ماوس ارائه شده است به نظر می‌رسد این ماوس می‌تواند سیستم عامل‌‌‌‌‌‌های سبکی همچون لینوکس را اجرا کند؛ البته هنوز اطلاعی از سیستم عامل نهایی محصول در دست نیست. نکته‌‌‌‌‌‌ی ناگفته‌‌‌‌‌‌ی دیگر در مورد این محصول قیمت آن است که تولید کنندگان آن قول ارزان بودن آن را داده‌اند.
در ویدیوی زیر می‌توانید بیشتر با این ماوس آشنا شوید.






 

ariasanat

عضو جدید
سرعت USB 3.0 از تبلیغات تا واقعیت!

همانطور که می دانید نسل USB ها بر اساس قابلیت هایی که دارند متفاوت است و جدیدترین و پر سر و صدا ترین نمونه از USB چیزی جز USB 3.0 نیست! اگر تبلیغات USB 3.0 را دیده باشید حتما تا کنون متوجه شده اید که چقدر این دستگاه می تواند فوق العاده باشد! اما داستان از آنجا شروع می شود که خریداری اقدام به خرید یکی از این فلش USB 3.0 می کند و در عمل با صحنه ای مواجه می شود که بهتر است از زبان خودش بخوانیم:

Don Stovicek یکی از خریدارانی است که با درگیر شدن با تبلیغات تصمیم گرفت یک دستگاه USB 3.0 را خریداری کند! بعد از اینکه این دستگاه را خرید و شروع به امتحان کرد حسابی تعجب کرد! چون چیزی را که در عمل او تجربه می کرد، عملنا چیزی غیر از تبلیغات بود. حتی می توان گفت ضعیف تر از USB 2.0 نیز عمل می کرد. زمانی که از USB 2.0 استفاده می کنید داده ها با سرعت 60 مگابایت در ثانیه اطلاعات را انتقال می دهد اما این بار در این دستگاه جدید شاهد عملکرد ضعیف تری بود. میزان انتقال داده ای هم که برای USB 3.0 محاسبه شد در واقع به اندازه USB 2.0 بود.
به راستی چرا اطلاعات کارخانه ای با تجربیات واقعی هم خوانی ندارد؟ به عبارتی فلش های USB 3.0 از نظر کارخانه دارای سرعت 100 مگابایت در ثانیه هستند و نمونه ای که این فرد از آن خریداری کرده بود دارای سرعت 200 مگابایت در ثانیه می باشد اما، چیزی که در عمل مشاهده شد حتی از نصف این آمار هم کمتر بود و این نشان می دهد که یک USB 2.0 می توانید کار آن را به راحتی انجام دهد.
البته همه چیز گویای این است که در تولید و طراحی USB 3.0 از نهایت تکنولوژی استفاده شده است که قابل قیاس با USB 2.0 نیست اما اگر بخواهیم برای افزایش کارایی خود انتخاب کنیم به راستی باید روی کدام مورد حساب باز کنیم؟
 

ariasanat

عضو جدید
معرفی JBL Pulse به عنوان بهترین اسپیکر بلوتوثی

معرفی JBL Pulse به عنوان بهترین اسپیکر بلوتوثی


سلام به شما و دوستان خوب و همیشگی مجله تکنولوژی مای تک، امروز تصمیم داریم در راستای معرفی سخت افزار، یک اسپیکر بلوتوثی را به شما معرفی کنیم که به عنوان بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند این بلند گو را هر جا که می خواهند با خود ببرند.
این اسپیکر به محض انتشار، توسط بسیاری از افراد خریداری شده و اغلب از آن راضی هستند.



اسپیکر JBL Pulse یکی از جمله سخت افزارهایی است که شما در این عصر تکنولوژی، به آن نیاز دارید.
باطری خوش ظرفیت این اسپیکر از جمله جذاب ترین ویژگی این دستگاه محسوب می شود. شما می توانید تم رنگی و لایت این دستگاه را عوض کنید تا هنگام پخش موسیقی برایتان نور افشانی کند.
مدت باطری این دستگاه به طور عادی 10 ساعت است اما اگر بخواهید سرویس لایت آن را روشن کنید می توانید فقط 5 ساعت از باطری آن استفاده کنید.
قدرت و کیفیت صدای این اسپیکر واقعا به ظاهر ان نمی خورد و بسیار عالی و با کیفیت است.
شما می توانید با اتصال بلوتوث این دستگاه را هر جا که بخواهید در اختیار داشته باشید و بخاطر نداشتن پریز برق خود را محدود نکنید.
متاسفانه اگر بخواهید صدای آن را بیش از حد معمول بلند کنید برای صداهای راک و باس کیفیت خوبی از خود نشان نمی دهد و می توان آن را به عنوان یکی از جمله عیوب این دستگاه بر شمرد.
پس باید صدای آن را در حد معمول و ملایم باز کنید. قیمت این دستگاه به اندازه 200 دلار شاید برای بسیاری از افراد قابل قبول نباشد اما می توان گفت با توجه به ویژگی ها این دستگاه با این قیمت مقرون به صرفه خواهد بود.
خصوصا اینکه در بین سایر بلندگوهای بلوتوثی، رقص نور آن بسیار زیباست و در بازار صدایی به پا کرده است و بیشتر افراد بلافاصله جذب آن می شوند و آن را خریداری می کنند.
امیدواریم که این آموزش برای یک خرید مناسب برای شما کافی بوده باشد.
 

ariasanat

عضو جدید
[h=2]PocketScan به عنوان کوچکترین اسکنر جهان[/h]
PocketScan به عنوان کوچکترین اسکنر جهان

اگر کمی در بازار اسکنرها آن هم از نوع بی سیم و قابل حمل، کمی جستجو کرده باشید قطعا تا کنون دیده اید نمونه هایی که از سمت شرکت های مختلف تولید شده اند اما مهم این است که هر بار با افزایش تکنولوژی بتوان گجت هایی را ایجاد کرد که از هر نظر کارایی بیشتری داشته باشند و دارای کاربرد بهتری باشند و بتوان آن ها را از بعد های مختلفی از بقیه جدا کرد.


اما PocketScan جدیدترین اسکنری است که این روزها از آن زیاد حرف سر زبان هاست. شرکت سوئیسی Dacuda توانسته این گجت را طراحی و تولید کند و هم اکنون پرچم دار برترین اسکنر قابل حمل دنیاست.


همچون سایر اسکنرها این اسکنر هم نیاز دارد که برای تصویر برداری روی کاغذ یا اسناد کشیده شود در واقع حرکت کردن در طول برگه ها نظیر کاغذهای نقاشی شده و متنون و کتاب ها از روال کار کردن آن است.

 

ariasanat

عضو جدید
..

..

اطلاعاتی که از طریق اسکنر دریافت می شود در واقع، در زمان واقعی منتاژ می شوند. عملیات مونتاژ اطلاعات با تکنولوژی OCR صورت می پذیرد. جالب اینجاست که این اطلاعات به عکس، جدول و محتوای قابل ویرایش در سیستم تبدیل می شود و این دقیقا برعکس اسکنرهای مرسوم است.

به عنوان مثال جدول ها در برنامه هایی نظیر اکسل، و متون در برنامه ای نظیر word قابل ویرایش اند. اطلاعاتی که اسکن می شوند، توسط بلوتوث یا وایرلس به دستگاه های مشابه انتقال پیدا می کنند. میزان کیفیت تصویر برداری از محتوا به صورت 400 پیکسل در اینچ است که بسیار، با کیفیت است.

حتی در شرایطی که نور بسیار کم باشد هم می توان با این بلوتوث به بهترین شکل، تصویر برداری کرد و چیزی از قدرت و کیفیت آن کم نمی شود. از نظر محدودیت سایز هم این اسکنر قادر است شیت هایی تا سایز A3 را اسکن کند.

ابعاد این دستگاه 50 در 27 در 20 میلی متر می باشد و وزن آن حداکثر 85 گرم می باشد. باطری این دستگاه قابل شارژ است و با هر بار شارژ کامل می تواند 400 صفحه را اسکن کند. این گجت با دستگاه هایی نظیر، مک و ویندوز و … می تواند جفت شود.
 

ariasanat

عضو جدید
PENCIL به عنوان هوشمند ترین قلم با جایزه تکنولوژی برتر سال

قلم و به طور کلی هر آلت نوشتاری می تواند قدرتمند تر از شمشیر باشد! آیا این را قبول دارید یا نه؟ خب در این مورد باید بگوییم که این مطلبی که امروز می خوانید ارزشی معادل یک کلاهک هسته ای دارد! مطلب امروز ما در مورد قلم هوشمندی است که توسط شرکت FiftyThree تولید شده است.


شرکت FiftyThree به تازگی مداد هوشمند خود را در اروپا توزیع کرده است! این مداد هوشمند در واقع همان قلمی است که با برنامه paper از اپل کار می کند. این برنامه در ipad ها بکار گرفته شده است و این قلم همراه همیشگی آن است به طوری که جایزه ای نفیس هم بدان تعلق گرفته است!

این قلم هم اکنون از وب سایت آمازون قابل خریداری است اما برای خرید و اطلاع بیشتر باید بدانید که این قلم هوشمند در دو جنس متمایز طراحی شده است! نوع اول و مرغوب تر آن از چوب گردو است که حالت بسیار زیبا و هنری دارد و نوع دوم هم از گرافیت است که با رو کش آلومینیمی تزیین شده است.

این مداد بر اساس کاربردی که شما از آن انتظار دارید انتخاب می شود به عنوان مثال برای کشیدن نقاشی با اپلیکیشنی نظیر paper در ipad ، یا وایتبرد، یا تخته ها و میزهای هوشمند، هر کدام باید از نوعی از این قلم استفاده بشود. گفتنی است که جایزه سال اپل به این مداد اعطا شده است!
 

ariasanat

عضو جدید
...

...

این مداد در دو حالت کار می کند. یکی از این حالات به صورت نوشتاری است و روش دوم هم به عنوان پاک کن کار می کند البته یک عملکرد ویژه هم دارد که برای صرفا برنامه paper کار انجام می دهد. این عملکرد برای برنامه اپل این است که شما می توانید بدون برداشتن دستتان و یا بدون برداشتن قلم هر چه را که دوست دارید بکشید یا بنویسید!
با راه اندازی سیستم عامل Ios 8 این برنامه دارای عملکرد بهتری هم شد بدین معنی که هر چقدر شما قلم را فشار دهید می توانید میزان ضخامت خط را تنظیم کنید! بنابراین نیازی نیست از عملکرد های ضمنی برای بولد کردن نوشته استفاده کنید!
Georg Petschnigg مدیر عامل شرکت FiftyThree در این باره می گوید: هم اکنون paper و pencil هر دو با هم به طور بسیار شگفت انگیزی در حال کار کردن هستند و این به یمن این است که هر دو در دو شرکت معتبر طراحی و تولید شده اند
تا کنون حدود صد میلیون طرح با برنامه paper کشیده شده و حدود ده میلیون بار دانلود شده است و این نشان می دهد که مردم علاقه زیادی به تجربه با قلم های هوشمند دارند.
میزان اصطکاک نوک قلم برای نمایشگر و سطوح قابل تنظیم است و از همه مهم تر این که مدت زمان عمر باطری این قلم هم به میزان یک ساعت و نیم می باشد! برای شارژ کردن هم کافی است از USB استفاده کنید.
هر چند این قلم به طور اختصاصی برای برنامه PAPER ساخته شده است اما شرکت سازنده اعلام داشته که می توانید از این قلم در هر برنامه تاچ و لمسی استفاده کنید اگر چه ممکن است برخی از ویژگی های این قلم در برخی نرم افزار ها قابل انجام نباشد.
 

ariasanat

عضو جدید
کنولوژی Pixelpoint و نقاشی بدون انگشت

جالب است بدانید که روند تکنولوژیکی در حال طی کردن یک حلقه کامل است. این به معنای این است که در هر عصر از زندگی بشر ممکن است به یک تکنولوژی دست پیدا کنیم که در دوره‌های نخستین بر اساس مبنایی مشترک (البته با ظاهری متفاوت) از آن استفاده می‌شده.

در ابتدا عصر Palm PDA وجود داشت، که در آن از یک قلم برای ضربه زدن در برنامه‌های کاریمان استفاده می‌کردیم و ما حرکات تک ضرب نقاشی‌های دیواری را آموختیم تا قادر به نوشتن سریع یادداشت ها باشیم. پس از آن توسط صفحه کلید و گوی به دوره بلک بری حرکت کردیم.و در حال حاضر، iPhone ،iPad و دستگاه‌های اندروید داریم و با خرسندی در حال کشیدن digits در سراسر صفحه نمایش هستیم و آن را یک تحول می‌نامیم.

مطمئناً این یک تحول است، اما به عنوان کسی که در تلاش است تا Draw Something راروی گوشی خود اجرا کند، می توانم به شما بگویم، از آن‌جایی که همه ما انگشتان درشتی داریم، می‌خواهم شما را با قلم لمسی نوک تیزی با نام Jot Touch باPixel point آشنا کنم تا شما را از سوسیس‌های دست و پا چلفتی دست خود مصون بدارد( کنایه از انگشت های بزرگ دست ما ). البته فراموش نکنیم که در ماه های قبل PENCIL به عنوان هوشمند ترین قلم با جایزه تکنولوژی برتر سال شناخته شده است که باید این قلم هوشمند را هم فراموش نکنیم.

 

ariasanat

عضو جدید
....

....

قلم لمسی تکرار تجربه طراحی طبیعی است. به علاوه، ویژگی های پیشرفته ای مانند تکنولوژی Palm Rejection به شما اجازه می‌دهد در حال کار کردن، دست خود را بر روی صفحه نمایش استراحت بدهید. با استفاده از این قلم، نقاشی‌های شما واضح تر از هر زمان دیگری خواهد بود چرا که این قلم نوک سوزنی بیش از 2000 سطح حساسیت لمسی (فشاری) ارائه می‌دهد.
مشخصات محصول
– قلم حساس به فشار برای دستگاه های IOS که صریحاً برای هنرمندان دیجیتال طراحی شده است.
– سازگار با آیپد3، آیپد 4، آیپد ایر، مینی آیپد، مینی آیپد با صفحه نمایش رتینا و آی فون4S و آیفون‌های بعد از آن.
– همچنین به عنوان یک قلم بر روی سایر دستگاه‌های اندروید کار می‌کند، اما آن‌ها هیچ یک از ویژگی‌های پیشرفته این قلم را درک نمی‌کنند.
– اتصال از طریق بلوتوث 4.0 LE(سازگاری با ورژن‌های قدیمی‌تر نیز می‌باشد، اما برای ورژن 4.0 ویژگی‌های پیشرفته‌ای مورد نیاز است
– حساسیت لمسی، دکمه های میانبر، فن‌آوری palm-rejection و کالیبراسیون صفحه نمایش موجود در اپلیکیشن‌هایی که با آن هماهنگی دارد.
– اولین قلمی که باید به Adobe Creative Cloud متصل باشد.
– 3.18mm ّبدون دیسک، نوکی که دارای نقطه خوبی باشد برای 56 مایل نوشتن به طول می‌انجامد
– 2048 سطح حساسیت لمسی
– دکمه های میانبر قابل برنامه ریزی در هر barrel
– تکنولوژی Palm-rejection اجازه می‌دهد تا شما دست خود را برای استراحت بر روی صفحه نمایش قرار دهید.
– باتری: 11 ساعت در حالت استفاده و 1 ماه در حالت sleep.
– قابلیت شارژ از طریق USB، (شارژ کامل آن 1 ونیم ساعت زمان می‌برد).
– با استفادع از دکمه کنار آن، روشن می‌شود.
– به‌منظور حفظ عمر باتری، قلم به طور خودکار پس از سه دقیقه از زمان بیکاری خاموش می‌شود.
– ابعاد. طول: 5.5″، قطر:1*1 اینچ.
– وزن: 0.7 اونس.
– همراه با قلم و پایه شارژ
 

ariasanat

عضو جدید
معرفی 10 مورد از جدیدترین تکنولوژی ها در گجت ها

همان طور که می دانید گجت ها وسائل و تجهیزات کوچک و تازه‌اختراعی هستند که برای انجام امور روزمره از کارهای خانه گرفته تا دفتر کارتان بسیار مفیدند و موجب صرفه جویی زیادی در زمان انجام کارهای روزانه وساختن یک زندگی راحت تر می شوند. چه شما در حال راه رفتن ، در دفتر کار خود یا درخانه باشید ، زندگی را برای شما آسان تر می نمایند. در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم . از جمله یک کیبورد که می تواند همزمان چند کار را انجام دهد و به تمام دستگاه های شما دسترسی داشته باشند. یا یک کلید USB که می تواند اطلاعات شما را از تهدیدات امنیتی و فیزیکی محافظت نماید. یک مورد برای Samsung Galaxy Tab S که یک صفحه کلید بلوتوث دار است و یک پروژکتور کوچک اما قدرتمند است که قابل حمل وعالی برای جلسات و اتاق های کنفرانس است.
1- Logitech Bluetooth Multi-Device Keyboard : صفحه کلیدی که می تواند بصورت همزمان با چند دستگاه بوسیله ی بلوتوث کار می کند . اینسخت افزار یا صفحه کلید در واقع برای استفاده ی همزمان سه دستگاه با همدیگر و بدون در نظر گرفتن پلت فرم محاسباتی آن ها طراحی شده است. مثلا شما می توانید بر روی یک گزارش که بر روی کامپیوترتان وجود دارد کار کنید و با یک اشاره ی ساده به کلیدهای آن به آسانی شماره گیری کنید و یا به یک پیام بر روی گوشی هوشمندتان پاسخ دهید و یا یک توئیت در تبلتتان بنویسید. همه ی این کارها را با این صفحه کلید می توانید انجام دهید.
صفحه کلید

2- G-Drive ev SSD (هارد دیسک ) :

نیاز به سرعت راز قدرت این دستگاه است. با یک کارایی عالی که با استفاده از USB 3.0 بدست می آید. شما می توانید تا سرعت 400MB / s را بدست آورید. این درایو دارای 512GB حافظه ی داخلی وسازگار با سیستم عامل مک 10.6 ، ویندوز 7 و 8 و ویستا است. دارای سه سال گارانتی است و می شود آن را به تنهایی یا به همراه G-DOCK ev مورد استفاده قرار داد که دارای حافظه ی قابل ارتقا به 480 مگا بایت برثانیه وبسط پذیری بیشتربرای برآوردن کردن تقاضاهای جدید است.
G-Drive

3- logitech Type-S :
یک صفحه کلید محافظ سبک و باریک برای Samsung Galaxy Tab S 10.5 است که از دو طرف Galaxy Tab S شما را در مقابل ضربه های تصادفی ، خش و لکه محافظت می نمایند و با صفحه کلید بلوتوثی آن می توانید یک تجربه سریع و راحت تایپ کردن را بدست آورید.به دو طریق می تواند قرار گیرد .حالت ایستاده که شامل فعالیت های مختلفی از تایپ کردن ، خواندن تا چت آنلاین می شود. و ویژگی روشن خاموش شدن خودکار که هنگامی که آن را باز می کنید تبلت روشن می شود. Logitech Type-S اکنون به رنگ قرمز روشن در دسترس است.
logitech Type-S
 

ariasanat

عضو جدید
.

.

4- خودکار هوشمند Livescribe :
این خودکار هوشمند دارای قابلیت ضبط صدا در هنگام یادداشت برداری است که می توانید بعد از ضبط کردن آن را جلو و عقب کنید. می توانید یادداشت هایتان را درکامپیوتر شخصیتان ذخیره و یا به اشتراک بگذارید. بوسیله ی یک micro-USB می توانید این خودکار را به آیفن یا آیپدتان متصل کرده وآن را شارژ نمایید. حافظه ی این خودکار بسته به نوع مدل آن ظرفیت ضبط 400 یا 800 ساعت صدا را دارد و شامل یک صفحه نمایش OLED است که باعث هدایت آسان برنامه های کاربردی این خودکار هوشمند می شود. راه یاب (wayfindr) هم به کمک تکنولوژی به نابینایان کمک های زیادی کرده که خوب است با آن آشنا شوید
Livescribe Echo Smartpen

5- SyrenPro :
یک بلندگوی بلوتوث بی سیم قابل کاربرد در فضای بیرون است که مقاوم در برابر آب است و به شما اجازه می دهد که یک سیستم استریو بوسیله ی دوبلندگو با استفاده از وایرلس ایجاد نمایید. باتری آن تا چهارساعت قابل شارژ است و شما می توانید در هر نقطه ای از موسیقی لذت ببرید این بلندگوها قادر به تولید صدای 360 درجه هستند و در مقابل آب و هوا مقاوم اند و با اکثر دستگاه های بلوتوث می توانند کار کنند.
SyrenPro

6- LaCie RuggedKey :
یک فلش و جا کلیدی همزمان است. در واقع برای جلوگیری از سقوط ناگهانی از ارتفاع زیاد که ممکن است درمسیررفتن به سرکار برایتان پیش بیاید ، ساخته شده است. ساختار پلاستیکی آن در مقابل 100 متر افت مقاوم است که این به معنای محافظت کامل از کلیدها و اطلاعاتتان درمقابل همه ی تصادفات زندگی است. RuggedKey در واقع یک رابط USB 3.0 و توانایی انتقال فایل تا سرعت بالای 150 MB/s را دارد همچنین با مدل های قبلی مانند USB 2.0 نیز سازگار است. همچنین از استاندارد AES ، 256 بیتی رمزنگاری برای امنیت داده ها استفاده می نماید.
LaCie RuggedKey

7- iFusion :
در واقع یک ایستگاه تلفن برای برقراری یک ارتباط یک پارچه با آیفن اپل است. این دستگاه باعث ترکیب بسیاری از قابلیت های گوشی های پر فروش آیفن با لوازم جانبی آن شده است. بر اساس تکنولوژی بلوثوت ساخته شده است . یک تلفن سخنران دو طرفه ی کامل است که بصورت ارگونامیک برای ارائه کیفیت صدای برتر مطابق با نیاز های زندگی روزمره و مصرف کنندگان طراحی شده است.
طراحی اولیه ی iFusion می تواند ازiPhone 3 G ، 3GS و 4 پشتیبانی نماید و یک وسیله ی ایمن برای تامین برق تلفن ارائه داده است که بوسیله ی کابل USB یکپارچه ی آن می توان باتری را شارژنمود و اطلاعات را هماهنگ سازی کرد. با پشتیبانی از استاندارد بلوتوث A2DP می توانید از موسیقی مورد علاقه ی خود بیشتر از استفاده از بلندگوی داخلی تلفن لذت ببرید.
 

ariasanat

عضو جدید
معرفي سيستم امنيتی خانگی Scout

سیستم امنیتی Scout ، امنیت خانه شما را تامین می کند و به شما حق انتخاب می دهد . چهار خط محصول فعال دارد که در مقایسه با خط امنیت سامسونگ و اتوماسیون خانگی هوشمند SmartThings بسیار محدود است . Scout از سبک های امنیتی DIY و ADT الهام گرفته است. پس از این که شما یک وای فای و هاب ZigBee 129دلاری را خریدید ، بقیه ی وسایلی که باید بخرید کاملا به شما بستگی دارد. این گزینه ها شامل حرکت و سنسورهای حرکتی و یک دوربین است.
سیستم امنیتی خانه Scout

مزایای این محصول عبارتست از :
شما می توانید لوازم جانبی و خدمات آن را خودتان انتخاب کنید و دیگر نیازی به حسگرهای امنیتی اضافی و زائد ندارید.
عیب این محصول عبارتست از :
خرید تمامی این دستگاه ها ارزان نیست و قیمتی در حدود 445 دلار دارد. یکی دیگر از معایب Scout این است که هم اکنون از دستگاه های اندروید پشتیبانی نمی کند.

سیستم امنیت خانگی Scout

انتخاب های زیادی وجود ندارد اما برای شروع کافی است. این دستگاه همچنین یک نسخه ی پشتیبان سلولی اختیاری و نظارت بر هزینه های اضافی زندگی را پیشنهاد می نماید. Scout بسیار شبیه به بقیه ی سیستم های امنیتی است همانند iSmartAlarm ، Oplink و خانه Viper با این تفاوت که آزادی بیشتری در انتخاب دارید و بصورت بین المللی در دسترس است.
همه ی این رقبا حداقل یک ویژگی کلیدی را نادیده گرفته اند. در حالی که Scout مخلوطی از DIY سفارشی شده به همراه گزینه هایی برای شرکت های حرفه ای است. از سوی دیگر Scout ، تنها 4 لوازم را به فروش می رساند که در مقابل پروتکل های ترجمه همانند SmartThings سامسونگ بسیار محدود است. با این حال اگر شما به دنبال یک بازار خود کفا باشید یک گزینه ی بسیار خوب خواهد بود.

سیستم امنیت خانگی Scout
 

ariasanat

عضو جدید
.....

.....

بررسی اجمالی :
هاب Scout 129 دلاری به راحتی به روتر وای فای برای دسترسی به یک اتصال اینترنت ثابت ، نصب می شود . لوازم جانبی که به این دستگاه مربوط می شود شامل پنل RFID سازگار با درب است که قیمتی معادل 69 دلار دارد. که به همراه دو کلید مخصوص RFID می آید و یک برچسب اضافی RFID برای مسلح کردن و خلع سلاح درب خود در مقابل افراد به کار می رود. همچنین دارای یک سنسور 18 ، 29 و 35 دلاری است. این وسیله می تواند در یک در، پنجره،یک کشو و تقریبا در هر نقطه ی دیگری در داخل خانه با یک مکانیسم باز و بسته شدن به کار رود و در واقع یک نسخه ی کوچکتر از پانل درهاست بدون هیچ گونه از قابلیت های RFID .
سنسورهای حرکتی هزینه هایی در حدود 31، 49 و یا 60 دلار دارند. این سنسور می تواند وجود حرکت را تا 20 فوت دور تر تشخیص دهد و متوجه می شود که آیا اتاق روشنایی کافی دارد یا خیر. این هاب اترنتی یک کابل برق دارد اما همه ی سنسورهای Scout با باتری کار می کنند. Scout همچنین دارای یک دوربین 108 ، 169 و 206 دلاری است که در اینجا بررسی نمی شود. اگر شما هر یک از این وسایل از جمله دوربین را خریداری کنید ، بازگشت سرمایه ای در حدود 283 ، 445 و 542 دلار خواهید داشت. اگر شما نسخه ی پشتیبان سلولی 3G را بخواهید ، مجبور به پرداخت 6 ، 10 یا 12 دلار در ماه خواهید بود.مانیتور کردن زنده به همراه قابلیت پشتیبان سلولی 3G ، در ماه 13 ، 20 و یا 24 دلار هزینه خواهد داشت.
در زیر ویژگی های Scout در مقابل سایر سیستم های سفارش سازی شده ی جدا را مشاهده می کنید :

Scout AlarmiSmartAlarm PreferredOplink Security AlarmShieldViper HomeSimpliSafe
قیمت$129, £82, AU$157$199.99$199.99$229.99, AU$245$229.96 to $539.85
دستمزد ماهیانه$0$0$9.99 ($19.99 with camera)$0 ($9.99 with camera)$14.99 to $24.99
مانیتورینگ زندهداردنداردنداردندارددارد
پشتیبان گیری سلولیداردنداردداردندارددارد
پشتیبان گیری هنگام قطع برقداردنداردندارددارددارد
دوربیندادرداردداردداردندارد
سازگاری باZigbee/Z-WaveZigbee تنهانداردنداردداردندارد

از بین رقبایی که در بالا معرفی گردیده اند ، فقط Oplink و SimpliSafe پشتیبان گیری سلولی را ارائه می دهند و فقط SimpliSafe مانیتورینگ زنده را ارائه می دهد. پشتیبان گیری سلولی SimpliSafe و ویژگی نظارت زنده ی آن نیازمند هزینه ی اضافی ماهیانه است در صورتی که Scout به شما این حق انتخاب را می دهد که آن را داشته باشید.
 

ariasanat

عضو جدید
بهترین هارد های USB 3.0 برای کاربران Mac

سیستم شما هر چقدر هم که از نوع بهترین سیستم های همراه باشد، باز هم داشتن یک هارد برای ذخیره سازی محتوای بسیار ضروری تان یک کار عاقلانه است، اما اگر شما از کاربران مک هستید، برای خرید انواع هارد ها، کمی تا حدودی محدودیت دارید و باید قبل از خرید هارد کمی اطلاعات چاشنی انتخابتان کنید. در این بخش از مای تک، به خوش سابقه ترین هارد هایی می پردازیم که کاربران مک می توانند برای خود تهیه کنند.
هاب USB 3.0

USB 3.0 برای انتقال داده ها بسیار سریع و قابل قبول است، که قادر است، برای انواع اتصالات نظیر کیبرد تا کوچکترین هارد ها، مورد استفاده قرار بگیرد. هاب 7 بخشی Inateck یکی از بهترین هاب هایی است که برای کاربرانی که از USB 3.0 استفاده می کنند بسیار مناسب است.

این دستگاه برای کاربرام مک طراحی شده که دارای ابعادی متناسب و باریک و از جنس آلومینیم است که می تواند زیبنده میز کارتان باشد، همچنین مهم ترین ویژگی این هاب این است که دارای عملکرد خوبی است و بدون نقص و عیب، و با بالاترین سرعت ممکن، کارش را انجام می دهد.


Thunderbolt dock

Thunderbolt هم کانال پر سرعتی است که حدود 3 سال است، برای سیستم های مک طراحی شده است و بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند.
یک dock می تواند رابط بسیاری از چیزها نظیر، پورت HDMI، USB 3.0 و ESATA و FireWire باشد
 

ariasanat

عضو جدید
.....

.....

این دستگاه می تواند برای کاربران مک بهترین انتخاب باشد چرا که استفاده از پورت های مختلف آن، در هر لحظه ممکن است، به کارشان بیاید. با توجه به تجربه هایی که داشته ایم، مشخص شد که Akitio Thunder Dock دارای قدرت و سرعت بهتری است. این دستگاه به طور آنلاین حدودا 200 دلار به فروش می رسد.



hard drive یا USB 3.0 portable SSD

همه می دانند که می توانند برای ذخیره سازی، عکس، صدا و موسیقی و فیلم و … از حافظه های ذخیره سازی متنوعی استفاده کنند که البته با استفاده از USB 3.0 می توانند بر سرعت عمل خود بیفزایند. هارد های زیادی هستند که به طور بسیار هیجان انگیز، با قیمت حدودی 60 دلار، یک ترابایت فضا را برایتان فراهم می کنند، اما هارد های قابل حملی نیز هستند که تا حد اکثر 100 دلار قیمت دارند که به میزان 2.5 ترابایت برایتان حافظه ایجاد می کنند. بعضی از هارد ها هم هستند که بر اساس میزان گیگ اضافه، هزینه ای از خریدار دریافت می کنند و این یعنی یک گیگابایت هم برایشان با ارزش است.
USB 3.0 mini thumb drive

اپل هم لاجرم خود دست به کار شده و برای کاربران مک، اقدام به طراحی و ساخت SSD های 128 و 256 گیگابایتی کرده است که با این محصول سازگارترین دستگاه ها با سیستم هایش را ارائه کرده است. یکی از بهترین انتخاب ها در این رنج می تواند SanDisk Ultra Fit USB 3.0 64GB باشد. سرعت انتقال داده در این دستگاه 130 مگابایت در ثانیه است که فوق العاده است. کارایی SanDisk چنان زیاد است که می توان از آن در اتومبیل، استفاده در تلویزیون و نوت بوک ها استفاده کرد. این ابزار دارای سه نمونه 16 و 32 و 64 گیگابایتی است.

Storage Bits take

این دستگاه هم ابزاری مناسب برای ذخیره سازی داده ها برای استفاده در نوت بوک هاست.
نتیجه گیری
اگر سیستم شما از تعداد پورت های کمی برخوردار است، می توانید به راحتی با خرید یک عدد، هاب یو اس بی 3 Inateck این امکان را ایجاد کنید که همزمان از تمام هاردهای کوچک و بزرگتان استفاده کنید، اما عاقلانه تر این است که یا از هارد مخصوص خود اپل استفاده کنید و یا اینکه از تاندربالت هایی استفاده کنید که به طور چند منظوره طراحی شده اند.
Thunderbolt ها محدودیتی برای استفاده در سیستم مک به طور انحصاری ایجاد نمی کنند بلکه کاربرانی که از دستگاه های اپلی نظیر IPAD هم استفاده می کنند می توانند از تمام ویژگی های آن ها استفاده کنند و به راحتی تبلت خود را به Thunderbolt مورد نظر متصل کنند. این ویژگی در تصاویر بالا به وضوح نمایش داده شده است.



 

ariasanat

عضو جدید
معرفی بهترین روترهای وایرلس 2014

امروزه روترهای وایرلس کاربردهای زیادی در زندگی روزمره ی ما دارند. درواقع یکی از ابزارهای فراهم کننده ی اینترنت برای ما همین روترها هستند که شبکه های کامپیوتری را به یکدیگر وصل کرده و اطلاعاتی را که بین آن ها رد و بدل می شود تنظیم می نمایند. مودم های ای دی اس ال موجود در خانه ها نیز به نوعی می توانند یک روتر وایرلس باشند.همان طور که گفته شد روتر وایرلس یکی از مهم ترین تجهیزات کامپیوتری مورد نیاز در هر خانه وهمچنین در هنگام سفر است. دراقع بوسیله ی آن می توان بقیه دستگاه ها و ابزارها را به یکدیگر و به اینترنت متصل نمود. روترهای وایرلس متعدد و متنوعی وجود دارند که می توانید بر اساس نوع نیاز و میزان پولی که می خواهید صرف نمایید آن ها را انتخاب کنید. در این مطلب لیستی ارائه شده است که بهترین روترهای وایرلس حال حاضر را معرفی می نماید. این روترها که دارای ویژگی ها و قیمت های متفاوتی هستند ، دارای بهترین عملکردها و بهترین رتبه ها هستند :

روتر دوباند وایرلس گیگابیت Asus AC2400 RT-AC87U :

دارای Wi-Fi با سرعت بسیار بالا و برد بسیار طولانی است. این روتر از نفوذ ویروس ها و نرم افزارهای مخرب به داخل شبکه های خانگی شما جلوگیری می کند و همزمان بر ترافیک شبکه شما نظارت دارد و دارای ویژگی های مفید بسیار دیگری است. که اگر قیمت سنگین آن را درنظر نگیریم ، این روتر کامل ترین روتر مطابق با استاندارد 802.11ac ای است که تا کنون آمده است. و قادر است که تمام نیازهای شبکه های خانگی شما را برآورده سازد. قیمت: بین 279 دلار تا 309 دلار.

Asus AC2400 RT-AC87U Dual-band Wireless Gigabit Router


بهترین روترN900 :
این روتر یک پوشش بسیار عالی را ارائه می دهد. دارای سیگنال های وایرلس پایدار و دارای سرعت 5GHz است. این روتر دارای مجموعه ای از ویژگی های متفاوت است و همچنین می تواند به عنوان یک VPN سرور مستقل نیز بکار رود. و درواقع روتر Asus RT-N66U با سرعت 450Mbps شوالیه ی تاریکی روترهای N است. قیمت : بین 129 دلار تا 150 دلار.

Asus RT-N66U Dark Knight Double 450Mbps N Router
 

ariasanat

عضو جدید
...

...

بهترین روتر N600 :
دارای عملکرد عالی 5Ghz ، برد طولانی و رابط وب بصری است . قابلیت ذخیره سازی آن به خوبی طراحی شده است و روتری نسبتا سریع است و یک راه مناسب برای دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت ارائه می دهد. این روتر ، Asus RT-N56U ، دوبانده ، وایرلس گیگابیت سری N است. قیمت : بین 87 دلار تا 158 دلار.

Asus RT-N56U Dual-Band Gigabit Wireless-N Router

Wi-Fi و ذخیره ساز انرژی :
این روتر( روتر بی سیم Linksys WRT1900AC ) یک سخت افزار شبکه ی قدرتمند را ارائه می دهد . دارای یک محدوده ی بسیار بزرگ Wi-Fi و یک سرعت بسیار عالی است. از افزونه های ذخیره سازی با عملکرد NAS پشتیبانی می کند. دارای یک طراحی یکپارچه است و به علاقمندان به مبادله ی اطلاعات در سیستم های شخص ثالث کمک می کند. اگر می توانید هزینه ی زیادی بکنید روتر بی سیم WRT1900AC یکی از بهترین روترهای خانگی موجود در بازار است.
قیمت : بین 219 تا 239 دلار.
The Linksys WRT1900AC Wi-Fi router


عملکرد آن قیمت آن را توجیه می کند :
روتر وایرلس دوبانده ی Trendnet AC1900 دارای عملکرد عالی و قیمت خوب است و در واقع یک روتر سریع ، استفاده کردن از آن آسان ونسبتا مقرون به صرفه است.
قیمت : بین 149 تا 199 دلار.
Trendnet TEW-818DRU Dual Band Wireless Router
 

ariasanat

عضو جدید
سریع و زیبا :
( Apple AirPort Extreme Base Station (802.11ac
از استاندارد وای فای 802.11ac پشتیبانی می کند. برای استفاده آسان است ویک عملکرد عالی را ارائه می دهد. این روتر از نظر قابلیت و توانایی چیزی کم ندارد. چیزی که در نگاه اول توجه انسان را جلب می کند ، نگاه جدید و عملکرد بسیار سریع آن می باشد. قیمتی بین 184 تا 249 دلار دارد.
( Apple AirPort Extreme Base Station (802.11ac


روتر دو باند گیگا بیت AirStation AC 1750 DD-WRT :
یک سرعت وای فای بسیار عالی را بخصوص در باند فرکانسی 5GHz ارائه می دهد . این روتر بهترین انتخاب برای کاربران زرنگی است که سطح عمیقی از سفارشی سازی را می خواهند. قیمت آن بین 134 تا 162 دلار است.

AirStation AC 1750 DD-WRT Router

 

ariasanat

عضو جدید
با goTenna بدون اتصال به شبکه پیام ارسال کنید

با goTenna بدون اتصال به شبکه پیام ارسال کنید

با goTenna بدون اتصال به شبکه پیام ارسال کنید

وقتی شبکه ی تلفن همراه قطع ، پرترافیک یا از دسترس خارج می شود می تواند ارتباط ما را سخت و مشکل نماید.goTenna گوشی های موبایل را بدون توجه به وضعیت شبکه و با ایجاد شبکه ای به کاربران متصل می کند تا پیام های خود را به یکدیگر بفرستند.

goTenna یادآور برنامه ی موبایل Be-Bound می باشد که از پیام SMS برای دسترسی به شبکه استفاده می کند، زمانی که 3G یا وای-فای در دسترس نباشد. Be-Bound به کاربران اجازه می دهد تا از ایمیل خود استفاده کنند، وضعیت آب و هوا را بررسی نمایند و اخبار را مطالعه کنند، در بین سایر قابلیت ها goTenna با در نظر گرفتن برنامه های جدی تری ساخته شد.

این برنامه در ایالات متحده پایان سال 2012 و آغاز طوفان شن ساخته شد. براساس کمیسیون دولتی اطلاعات تندباد در اطراف یک چهارم از برج های ارتباطی 10 ناحیه ایالتی اتفاق افتاده بود و هنگامی که شدت یافت مردم قادر به برقراری ارتباط نبودند. موسسان goTenna و فرزندان آن ها دانیل و جورج Perdomo فهمیدند که برقراری ارتباط در چنین شرایطی از طریق موبایل بدون در نظر گرفتن شبکه برای مردم بسیار مفید است.
دانیل می گوید:« مأموریت ما دوبرابر شد: امکان برقراری ارتباط برای مردم چه آنها بخواهند یا نخواهند، و اطمینان از اینکه در موارد اورژانسی بتوانند به اطرافیان خود دسترسی پیدا کنند.
 

ariasanat

عضو جدید
دستگاه های اولیه که در بروکلین NYC ساخته شد تا اواخر سال 2013 در حال تکمیل و پیشرفت بود. سرمایه گذاران Bloomberg Beta, Collaborative Fund, Brooklyn Bridge Ventures, Andreessen Horowitz and MentorTech Ventures بودند.
خود دستگاه یک رادیویی 2واتی با یک آنتن است و تا 50 مایل قابلیت دارد. از امواج کم بسامد رادیویی استفاده می کند تا به کاربران اجازه دهد پیام های خود را ارسال کنند و مکان های GPS را با یک کاربر دیگر goTenna به اشتراک بگذارد. طبق گفته های این شرکت، دستگاه با یک باتری لیتیوم-یون شارژ می شود که تا 72 ساعت استفاده ی متناوب و تا 30 ساعت کار مداوم روشن می ماند. اگر استفاده نشود تا یک سال و نیم شارژ خود را نگه می دارد.

goTenna با یک iOS یا اندروید از طریق بلوتوث کم قدرت pair می شود. نرم افزار آن به طور خودکار پیام را می فرستد و باز تلاش می کند تا زمانی که به کاربر اطلاع دهد که پیام ارسال شده است. امکان ارسال پیامهای گروهی وجود دارد می توان پیامهای broadcast را با حفظ امنیت فرستاد.

این دستگاه سخت مقاوم در برابر هوا و خاک بوده اندازه ی آن 147.3×25.4×12.7 میلیمتر و وزن آن 57 گرم و کاملاً قابل حمل است. علاوه بر فراهم نمودن امکان رتباط در مواقعی که برج های ارتباطی پس از بلایای طبیعی قطع شده اند، goTenna می تواند در مسابقات ورزشی که ترافیک شبکه بالاست استفاده شود. همچنین می تواند به عنوان روش راحت ارتباطی برای دوستان و خانواده هنگام تعطیلات استفاده شود.
goTenna با هزینه ی اولیه ی هر جفت 149.99 دلار به فروش می رسد.
 

ariasanat

عضو جدید
واگن 48 ترابایتی حمل اطلاعات

واگن 48 ترابایتی حمل اطلاعات

واگن 48 ترابایتی حمل اطلاعات




اشاره:
سینولوژی با ارائه این NAS برای محیط‌های بزرگ سازمانی و حرفه‌ای، امکان استفاده از جدیدترین پردازنده‌های کم‌مصرف اینتل در کنار ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد را فراهم می‌کند.


شرکت سینولوژی دو ماه پیش ذخیره‌ساز جدید پرسروصدایی به‌نام +DS418 معرفی کرد که برای نخستین ‌بار از پردازنده چهارهسته‌ای خانواده Rangeley اینتل استفاده می‌کرد.

این شرکت به فاصله اندکی، NAS جدید هشت‌کشویی روی همان پلتفرم معرفی کرد. +DS418 از پردازنده Atom C2538 بهره می‌برد که چهارهسته‌ای و فرکانس آن 2.4 گیگاهرتز است. حافظه رم این سیستم 2 گیگابایت از نوع DDR3 است که تا 6 گیگابایت قابل افزایش است. روی هر کشو می‌توان یک درایو 6 ترابایتی SATA یا SSD نصب کرد که در مجموع 48 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته می‌توان تعداد کشوها را در حالت‌هایی خاص تا 18 کشو افزایش داد.

این درایوها می‌توانند از پیکربندی JBOD، RAID 0, 1, 5, 6, 10 استفاده کنند و یک درایو حداکثری 108 ترابایتی قابل پشتیبانی توسط سیستم است (با ادغام و ترکیب چند درایو می‌توان به این ظرفیت رسید). امکانات ارتباطی این NAS عبارت از چهار درگاه USB 3.0، دو درگاه eSATA و چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیت است.

سینولوژی با ارائه این NAS برای محیط‌های بزرگ سازمانی و حرفه‌ای، امکان استفاده از جدیدترین پردازنده‌های کم‌مصرف اینتل در کنار ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد را فراهم می‌کند. مصرف انرژی این NAS در بیش‌ترین بار ترافیکی نزدیک به 46 وات است و در حالت Standby به 25 وات کاهش خواهد یافت.
 

ariasanat

عضو جدید
گجتی جیبی برای زندگی آنلاین


میثاق محمدی‌زاده

اشاره:به این بهانه، می‌خواهیم به سراغ یک مودم LTE و وای‌فای برویم و ترکیب شبکه‌های موبایل و بی‌سیم را به نظاره بنشینیم.


چند ماه پیش هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل مجوز ارائه شبکه‌های موبایل 3G/4G را دریافت کردند و سرویس‌های این نوع شبکه‌ها در اختیار کاربران و علاقه‌مندان اینترنت پرسرعت همراه قرار گرفت. این خبر خوش محصولات شبکه‌های 4G را نیز روانه بازار ایران کرد و پس از سال‌ها می‌توانیم تجربه کار با این دستگاه‌ها را داشته باشیم؛ هر‌چند هنوز کیفیت این شبکه‌ها با استانداردهای واقعی فاصله دارد. به این بهانه، می‌خواهیم به سراغ یک مودم LTE و وای‌فای برویم و ترکیب شبکه‌های موبایل و بی‌سیم را به نظاره بنشینیم.



معرفی و امکانات
در چند سال اخیر، استفاده از اینترنت روی شبکه‌های موبایل و اشتراک‌گذاری آن میان دستگاه‌های دیگر با استقبال مواجه شده است. دلیل این موضوع نیز قابلیت حمل و پویایی کامل اینترنت است. با شبکه‌های موبایل در هر زمان و هر جایی می‌توانید به اینترنت متصل شوید و همانند اینترنت ADSL به یک مکان ثابت وابسته نیستید. از سوی دیگر، شبکه‌های موبایل سرعت انتقال اطلاعات بیش‌تری نسبت به وای‌مکس دارند و به این فناوری ترجیح داده می‌شوند.
مودم M7350 شرکت تی‌پی‌لینک که از آن به‌عنوان LTE-Advanced Mobile Wi-Fi نام برده می‌شود، دقیقا دنبال برآورده کردن همین هدف است. با استفاده از یک سیم‌کارت تلفن همراه می‌توان از شبکه‌های موبایل 3G، 2G و 4G (فناروی LTE-Advanced) بهره برد و با قابلیت‌های اکسس‌پوینتی آن یک شبکه بی‌سیم راه‌اندازی کرد. اکسس‌پوینت این دستگاه مبتنی‌بر استاندارد 802.11n ولی دو‌بانده است. فناوری 4G ارائه شده روی فرکانس‌های 800، 900، 1800، 2100 و 2600 مگاهرتز با این دستگاه قابل استفاده و روی شبکه‌های HSPA و +HSPA نیز فرکانس‌های 900 و 2100 مگاهرتز قابل بهره‌برداری هستند. شبکه‌های GSM، GPRS و EDGE نیز روی فرکانس‌های 850، 900، 1800 و 1900 مگاهرتز قابلیت اتصال دارند.
حداکثر سرعت روی شبکه‌های موبایل 4G به دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. روی شبکه‌های بی‌سیم نیز سرعت انتقال اطلاعات 300 مگابیت برای هر دو شبکه است. در واقع، این دستگاه نمی‌تواند هم‌زمان از دو فرکانس کاری بی‌سیم استفاده کند و یکی از آن‌ها فعال است. یک آنتن داخلی برای این محصول تعبیه شده است و حداقل‌های مورد نیاز برای اشتراک‌گذاری اینترنت در یک شبکه بی‌سیم را فراهم می‌کند.
از نظر ظاهری، این مودم مشکی رنگ و مستطیلی شکل (در اندازه 16×66× 106 میلی‌متر) است که روی بخش رویی آن یک صفحه ‌نمایش 1.44 اینچی TFT و یک کلید روشن/ خاموش دیده می‌شود. این صفحه‌ نمایش اطلاعاتی مانند وضعیت ترافیک شبکه، وضعیت شبکه بی‌سیم، تعداد کاربرهای متصل به دستگاه، نوع شبکه موبایل (4G/3G/2G)، وضعیت آنتن‌دهی و سیگنال‌های شبکه بی‌سیم، وضعیت اتصال اینترنت، پیغام‌ها و وضعیت باتری را نمایش می‌دهد.
درگاه‌های میکرو USB برای اتصال به برق یا کامپیوتر و کلید Menu دیگر امکانات ارتباطی آن هستند (شکل 1).


شكل 1: صفحه ‌نمایش مودم اطلاعات بسیار مفیدی درباره شبکه‌های موبایل و بی‌سیم می‌دهد.
 

ariasanat

عضو جدید
...

...

یک باتری لیتیومی 2550 میلی‌آمپر ساعت (2550mAh) به پنل پشتی دستگاه افزوده می‌شود که می‌تواند هشت تا ده ساعت بدون اتصال به برق روی شبکه‌های موبایل کار کند. محل جای‌گذاری سیم‌کارت زیر محفظه باتری است. در کنار آن، محل قرارگیری کارت حافظه Micro SD است که می‌تواند حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را به 32 گیگابایت افزایش دهد (شکل 2).



شكل 2: محل افزودن سیم‌کارت 4G و کارت حافظه Micro SD در قسمت جای‌گذاری باتری مشخص هستند.


این میزان حافظه می‌تواند به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه بی‌سیم کمک کند و یک مزیت محسوب می‌شود. پانزده کاربر یا دستگاه امکان اتصال هم‌زمان به این مودم را دارند و می‌توانند از اینترنت و اطلاعات اشتراکی استفاده کنند. شبکه بی‌سیم این مودم قابلیت‌هایی مانند غیرفعال کردن مشاهده SSID، رمزنگاری WPA-PSK و WPA2-PSK، فیلترسازی آدرس MAC و IP و سرور و کلاینت DHCP را نیز دارد. در جعبه این دستگاه دو جا سیم‌کارتی برای تبدیل سیم‌کارت میکرو و نانو به سیم‌کارت معمولی علاوه بر کابل USB، یک باتری، دو شاخه برق و دفترچه‌های راهنما وجود دارد.




نصب و راه‌اندازی
باتری دستگاه را جا انداختیم و مودم را روشن کردیم. حدود 10 ثانیه طول کشید تا دستگاه آماده به‌کار شود و مشخصات شبکه موبایل و شبکه بی‌سیم روی صفحه ‌نمایش ظاهر شوند. برای مشاهده اطلاعات و وضعیت شبکه‌های دستگاه ابتدا کلید Menu را فشار دادیم و با کلید Power گزینه‌های مختلف را انتخاب کردیم. مثلاً در بخش Device Info اطلاعاتی مانند نام SSID شبکه بی‌سیم، رمز عبور شبکه، آدرس اینترنتی لاگین به تنظیمات دستگاه و... مشاهده شدند. از بخش Wi-Fi 2.4G/5G می‌توان فرکانس شبکه بی‌سیم را تغییر داد. Data Roaming برای روشن کردن این قابلیت است و گزینه Network Model امکان انتخاب میان چند نوع شبکه 4G و 3G را فراهم می‌کند. برای خاموش کردن صفحه ‌نمایش کافی است کلید Power را فشار دهیم. از نشانی http://tplinkmifi.net نیز می‌توانیم به پنل مدیریتی تحت وب مودم دسترسی یابیم.
 

ariasanat

عضو جدید
حرف آخر
همان ‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، بزرگ‌ترین قابلیت این مودم حمل آسان آن است. اندازه مناسب و وزن بسیار سبک آن اجازه می‌دهد به‌راحتی در جیب، کیف، کوله پشتی و حتی در دست قرار گیرد و به شبکه‌های موبایل پرسرعت LTE متصل شود. قابلیت‌های وای‌فای آن نیز اینترنت را روی دستگاه‌های دیگر مانند اسمارت‌فون، تبلت، نوت‌بوک، کامپیوتر، ساعت هوشمند و دیگر دستگاه‌های همراه قابل استفاده می‌کند. مزیت‌هایی مانند حافظه 32 گیگابایتی با افزودن یک کارت حافظه، صفحه ‌نمایشی برای وارد کردن حداقل تنظیمات و مشاهده وضعیت شبکه‌ها، کار روی دو فرکانس کاری 2.4 و 5 گیگاهرتز و نگه‌داری شارژ 10 ساعتی برگ برنده آن در بازار هستند.


 

ariasanat

عضو جدید
[h=2]جذابترین تکنولوژی های ۲۰۱۴ گوگل را به تماشا بنشینید.[/h]
زوم شو : جذابترین تکنولوژی های ۲۰۱۴ گوگل را به تماشا بنشینید. : بخش زوم شو زوم تک بتازگی راه اندازی شده است ، در این بخش تصاویر و ویدئو های برگزیده از دنیای تکنولوژی برای شما عزیزان ارائه خواهد شد ، در این پست تصاویری از جذابترین تکنولوژی های ۲۰۱۴ گوگل رو برای شما عزیزان انتخاب کردیم امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما باشید.
عینک گوگل



اولین تصویر مربوط به عینک گوگل است ، عینک گوگل در سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی روبرو شد و بسیار از کاربران تکنولوژی در سطح دنیا از این تکنولوژی استفاده کردند ، اما در سال ۲۰۱۴ این تکنولوژی بصورت عمومی مورد استفاده کاربران قرار گرفت. در ماه مه ۲۰۱۴ گوگل جدیدترین و نهایی ترین نسخه عینک خود را برای عموم ارائه کرد.
گسترش فعالیت های فایبر گوگل در شهر های جهان Google Fiber



گوگل فایبر در حقیقت تکنولوژی جدید اینترنتی است ، در این سرویس کاربران قادرند با سرعت بسیار بالایی به انتقال اطلاعات در دنیای اینترنت نمایند. در این سرویس سرعت دانلود و آپلود چشمگیری معادل با ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه توسط گوگل ارائه می گردد ، که تقریبا ۱۰۰ برابر سریعتر از سرعت اینترنت اکثر کاربران در اقصی نقاط دنیا است ، این تکنولوژی سرعت برقراری ارتباط شما برای ویدئو کنفرانس ها و سایر عملکرد ها آنلاین را افزایش می دهد.
حذف نتایج جستجوی افراد در تاریخچه گوگل



در سال ۲۰۱۴ برای چندمین بار در دادگاه های جهانی برای حفظ حریم خصوصی افراد ، گوگل ملزم شد نتایج جستجوی خصوصی افراد را با درخواست آنها حذف نماید. در این حالت افراد خواهند توانست درخواست های حذف تاریخچه جستجوی خود را در نتایج جستجو گوگل به این شرکت ارسال نمایند.
 

ariasanat

عضو جدید
...

...

ارائه نسخه جدید اندروید با نام Android 5.0 Lollipop



گوگل در ماه اکتبر جدبد ترین سیستم عامل خود را با نام اندروید ۵ به دنیای گوشی های هوشمند ارائه کرد. اندروید ۵ در یک کنفرانس خبری در تابستان ۲۰۱۴ ارائه شد . بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند با برند ها مختلف در صددند جدیدترین ورژن این سیستم عامل را در گوشی های خود تجربه نمایند.
ورود گوگل به حوزه رباتیک وهوش مصنوعی



گوگل در سال ۲۰۱۴ به دنیای رباتیک و هوش مصنوعی وارد شد ، گوگل امسال با با شرکت های بزرگ رباتیک همچون Boston Dynamics و DeepMind technologies همکاری هایی را داشته است . اما هنوز اطلاعات زیادی از جزئیات این همکاری به بیرون درز نکرده است.
طراحی سیستم عامل گجت های پوشیدنی



امسال گوگل یک نسخه جدید برای سیستم عامل گجت های پوشیدنی ارائه کرد. این سیستم عامل در ساعت هوشمند Motorola's Moto 360 ارائه شد.
 

ariasanat

عضو جدید

اتومبیل بدون راننده گوگل



اتومبیل بدون راننده گوگل قبلا بصورت آزمایشی طراحی و ساخته شد اما در ماه دسامبر ۲۰۱۴ گوگل نسخه نهایی این اتومبیل های بدون راننده را رونمایی کرد.
گوگل اکسپرس



گوگل در سال ۲۰۱۴ به فعالیت های جالب دیگری هم پرداخت. یکی از حالبترین فعالیت های گوگل در سال ۲۰۱۴ ارائه خدمات دلیوری اکسپرس یا همان خدمات پستی حرفه ای است ، گوگل در این حوزه سعی کرد خدمات دلیویری اش از خدمات آمازون ارزان تر سریعتر باشد. البته دراین موضوع موفق هم شد.
فعالیت ویژه در حوزه گوشی های هوشمند



گوگل در فعالیت های پژوهشی خود ، پروژه های جدید ویژه ای را ارائه کرده است ، نام این پروژه project Ara نام دارد که در سال ۲۰۱۴ استارت خورد و ادامه دارد. گوگل به دنبال فعالیت های حرفه ای در حوزه گوشی های هوشمند در آینده است.
گسترش کروم بوک ها



از دیگر فعالیت های بارز گوگل در سال ۲۰۱۴ فوکوس در گسترش کروم بوک ها بود. گوگل توجه ویژه ای به رقابت با آیپد های اپل با این تکنولوژی های جدید خود است. البته می توان گفت تا حدودی کروم بوک ها در دنیای تکنولوژی توانسته اند بسیاری از کاربران را بسوی خود جلب نمایند.
اینترنت امن گوگل برای کودکان



گوگل این بار برای افزایش امنیت کودکان از موارد غیر اخلاقی در دنیای اینترنت فعالیت های ویژه ای داشته است ، گوگل در این راستا گوگل کروم و جیمیل را برای کابران و مخصوصا کودکان امن ساخته است. اطلاعات بیشتری از این خبر در مقاله گوگل کروم و یوتیوب این بار برای کودکان و نوجوانان بهینه می شود. قابل مشاهده است.

 

ariasanat

عضو جدید
.....

.....

گوگل کروم و یوتیوب برای کودکان!! : تکنولوژی و مخصوصا اینترنت از قدیم الایام با کودکان بیگانه بوده و بیشتر این خدمات و سرویس های برای رده سنی نوجوانان و بزرگسالان ساخته شده است. اما گوگل مانند همیشه سنت هارا زیر پا گذاشته و قول پروژه بزرگی را داده است که در آن قرار است خدمات و سرویس ها برای کودکان طراحی و ساخته شوند.
به گفته خود
گوگل
انگیزه از ساخت و ادامه چنین پروژه ای اینست که والدین بسیاری وجود دارند که میخواهند فرزندانشان در استفاده از خدمات و سرویس های اینترنتی آنها را همراهی کنند.
پاونی دیوانجی مدیر مهندسی مجازی گوگل راجع به این خبر چنین میگوید: ممکن این پروژه و بحث پیرامون آن کمی چالش برانگیز باشد اما حقیقت اینست که کودکان و فرزندان ما هم اکنون از سرویس ها و خدمات اینترنتی برای تحصیل و تحقیق و آموزش خود استفاده می کنند. ناجوانمردی است اگر آنها این کار را در محیطی بزرگسالانه انجام دهند و بعضا دچار مشکل شوند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم با طراحی دوباره و اختصاصی و کاربرد پذیرتر کردن این سرویس ها برای کودکان محیطی جالب و راحت برای انان به ارمغان بیاوریم.

کارشناسان عقیده دارند که گوگل در اولین قدم این پروزه میخواهد با تغییراتی اساسی در مرورگر اینترنتی گوگل کروم و سرویس اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب را برای کودکان ۱۲ سال و کمتر از آن آسانتر و عملی تر کند و این رده سنی بتواند با این سرویس ها تعامل بیشتری برقرار کند.

البته غول اینترنتی دنیا یعنی گوگل هنوز تاریخ دقیقی برای استفاده و بهره برداری از نسخه کودک پسند سرویس های خود ارائه نداده است و تنها مرورگر گوگل کروم و سرویس یوتیوب را به عنوان سرآغازی برای این پروژه مهم کلیدی اعلام کرده است. گوگل امیدوار است که بتواند در آینده ای بسیار نزدیک اکثر سرویس ها و خدمات مبتنی بر اینترنت خود را برای کودکان باز طراحی و کاربردی تر کند.

با این رویه ای که گوگل در پیش گرفته است ما باید شاهد بوجود آمدن جامعه ای اینترنتی از کودکان خردسال باشیم که می توانند سهمی در دنیای اینترنت داشته باشند و بتوانند نقی موثر در این دنیای مجازی داشته باشند. همچنین شرکت های دیگر هم باید به فکر این باشند که محصولات و خدمات خود را متناسب با نیازهای کودکان طراحی کنند و در اختیار انان قرار دهند.
 
بالا