كشاورزي پس از هدفمند شدن يارانه‌ها،اجراي قانون به نفع بخش كشاورزي است

rhd

عضو

يك كارشناس با بيان اينكه هدفمند شدن يارانه‌ها به نفع بخش كشاورزي است، تصريح كرد: واقعي شدن قيمت‌ها مطلوب است اما بايد بسته‌هاي حمايتي براي كنترل قيمت‌ها و پرداخت‌هاي مستقيم به كشاورزان تهيه شود.
دكتر بهاء الدين نجفي ـ كارشناس اقتصاد كشاورزي ـ ‌در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره تاثير اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بر بخش مسكن، اظهار كرد: به‌نظر مي‌رسد اجراي اين قانون تاثير چنداني بر بخش كشاورزي نداشته باشد.
وي با اشاره به اينكه بنا شده يارانه نهاده‌ها، كودهاي شيميايي، سموم و بذر حذف نشود، تصريح كرد: حذف يارانه‌ها محدود به حذف يارانه‌هاي حامل‌هاي انرژي است و قرار است بسته‌هاي حمايتي تدوين شود كه افزايش هزينه‌ تا حدودي جبران شود.
نجفي با اشاره به اينكه بنا شده با آزادسازي قيمت حامل‌هاي انرژي به بخش كشاورزي يارانه اختصاص داده شود، تصريح كرد: وزارت جهاد كشاورزي در حال تدوين بسته حمايتي است تا افزايش هزينه توليد در بخش كشاورزي را براي توليدكنندگان جبران كند.
اين كارشناس اقتصاد كشاورزي افزود: به نظر مي‌رسد با استثناهايي كه دولت قائل شده و همچنين كمك‌هايي كه براي اين بخش در نظر گرفته منافع اجراي اين قانون براي بخش كشاورزي بيشتر از ضررهاي احتمالي آن باشد.
نجفي با بيان اينكه هرچه كشورها پيشرفته‌تر باشند، حمايت از بخش كشاورزي و توليدكنندگان نيز بيشتر است، تصريح كرد: به موازات توسعه اقتصادي اين كمك‌ها نه تنها كمتر نمي‌شود بلكه افزايش هم مي‌يابد اما نوع اين حمايت‌ها متفاوت است.
وي با بيان به اين‌كه نوع حمايت‌ها بايد به‌گونه‌اي باشد كه اتلاف منابع را در پي نداشته باشد، گفت: در برخي كشورها در گام اول در تعيين قيمت محصولات حمايت‌هايي صورت مي گيرد كه موثرترين نوع حمايت است و در مرحله بعد هم به كشاورزان پرداخت‌هاي مستقيم مي‌كنند و يارانه به صورت‌هاي ديگر يا وجود ندارد و اگرهم وجود داشته باشد بسيار محدود است.
اين كارشناس اقتصاد كشاورزي خاطرنشان كرد: در شرايطي كه به نهاده‌ها يارانه پرداخت مي‌شود، استفاده بهينه از آنها صورت نمي گيرد و در نتيجه اتلاف و يا زياده روي در مصرف انجام مي‌شود كه براي اقتصاد ضرر دارد.
اين كارشناس اقتصاد كشاورزي با بيان اينكه اختصاص يارانه به بذر مي‌تواند براي مناطقي كه بذر اصلاح شده به كار نمي‌گيرند، مفيد باشد، تصريح كرد: يارانه نهاده‌ها مطلوب نيست مگر اينكه هدف ترويج و يا بهبود يك روش باشد.
 

abreza

عضو جدید
هدفمندسازی یارانه ها در کشاورزی

هدفمندسازی یارانه ها در کشاورزی

بنده خودم 10سال دز رشته کشاورزی تحصیل کردم ( از دیپلم کشاورزی تا فوق لیسانس زراعت) حدود 17سال کار در مزرعه داشتم .مسلما با این روش کشاورزی کشور ضربه سنگین خواهد خورد کشاورزی شدیدا به یارانه دولت نیاز دارد همانند کشورهای توسعه یافته که یارانه های خوبی می دهند .اینکه قیمت سوخت 350 ویا حتی 150 تومان شود دردی دوا نمی شود باید دولت در برقی کردن چاه ها بیشتر هزینه هااز طریق یارانه جبران کند تا کشاورز تشویق به استفاده از انرژی پاک برق شود همچنین در نوسازی وتجهیزادوات کشاورزی به کشاورزان کمک کند از نیروهای کارامد کارشناس در بخش کمک کند اینکه یک راننده در جهاد پس از 20 سال بیاید در بخش مجری طرح محوری کار کند دردی دوا نمیشود باید از کارشناسان استفاده نماید درد ما در کشاورزی ابتدا از نیروی کارشناس سپس نبود امکانات پیشرفته و حیف میل سرمایه انرژی بدلیل فرسودگی ماشبن الات قدیمی است مگر نه این است که استفاده از کمبینات در مصرف بذر تا 40 درصد صرفه جویی دارد ولی برای استفاده از همین وسیله باید نیروی مهندس مکانیزاسیون هم باید داشته باشیم جدای از خود وسیله .بهر حال کشاورز یک فرد همیشه توسری خور در کشور می شود با این وضعیت . من خودم با علم وعمل به این نتیجه رسید ه ام.
 

hooman.m.m

عضو جدید
دوست من rhd عزیز
بهتر بود برای خبرت یه آماری هم خودت میگرفتی و فقط نقل نمیکردی
کشاورزی ما مخصوصا بخش گلخانه ای داره زمین میخوره و باید به دادش برسن
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

gorji49

عضو جدید
بخش کشاورزی تا قبل از این جریان رمقی نداشت حالا با اجرا شدن این موضوع مرگش حتمیه من خودم کشاورزم همین حالا قیمت اوناع کودها جندین برابر شده قیمت گازوئیل هم اومده روش با این هزینه سنگین دیگه واقعا کشاورزی بصرفه نیست
شرمنده ام دوستان من که متوجه نشدم این کارشناسان چطوری کارشناسی کردن و به این نتیجه رسیدن هر چه هست کشاورزی در بدترین دوارن خودش بسر میبره
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
كشاورزي پس از هدفمند شدن يارانه‌ها،اجراي قانون به ضرر بخش كشاورزي تمام شد !!!




بیچاره شدن ملت دیگه ... گلخونه دار هایی که من میشناختم کم کم دارن از این دنیا رخت بر می بندند !




اگه گلخونه داری رو میشناسید و خیلی وقته بهش سر نزدید بهتره برین سراغی هم ازش بگیرین.... :gol:
 

.آزاده

عضو جدید
بعد از هدفمندی یارانه ها به علت افزایش قیمت انرژی و سوخت با درصد بالا
افزایش قیمت محصولات کشاورزی با درصد ناچیز
عدالت برقرار شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

ماساچوست

اخراجی موقت
با اجرای هدفمندی موافقم به دلایل معین نظیر کمتر شدن مصرف کود شیمیایی در محصولاتی مثل گندم و کمتر شور شدن خاک زراعی و همچنین اکثر محصولات بازار پسند یا دو ریال نمی ارزند یا از چین وارد میشود و چرا مردم نگران کشاورزی باشند که مدام محصولات بی ارزش به انها تحویل میدند و کار خوب دولت این بود که پولش به مردم بدهد تا بروند محصول چینی تهیه کنند البته موافقم چون تا زمانی که کشاورز ضرر نکن هرگز به فکر خودکفایی نمیرود و کشاورز همیشه محتاج کمک نباید باشد و یارانه زمانی خوب است که به نفع کشاورز و مردم و دولت باشد نه اینکه دولت مفت بدهد به کشاورز و کشاورز هم هر چه اشغال دارد به بازار بفرستد و خوبهایش برای خود نگه دارد یا صادر کند و نهایتا چون یارانه کشاورزی به نفع دولت و ملت است من با اجرای هدفمندی موافقم چون حداقل یک سربار از دوش بیت المال کم شد .
 

Sorin Z

عضو جدید
کاربر ممتاز
همین امروز با یکی صحبت می کردم که 9000متر کشت گلخانه ای خیارشو به خاطر هزینه های سوخت جمع کرده!!!! میخاست گلخونه هاشو اجاره بده!!!!
 

tondcharge

عضو جدید
با این وضعیتی که به وجود اومده هیچ کس جرات سرمایه گذاری در این بخشو نداره. تمام بچه هایی که متخصص این رشتن رفتن و در حیطه های دیگه کار می کنن
 

Similar threads

بالا