كساني كه نبايد ترشي بخورند!؟

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برخي اشخاص اصلا نبايد ترشي بخورند؛ به طور مثال كساني كه اسيد معده‌شان بسيار است و اشخاص مبتلا به التهاب مري كه معمولا در اثر برگشت اسيد معده به مري ايجاد مي‌شود. بيماران دچار ريفلاكس معده كه معمولا احساس ترش‌كردن و سوزش سر دل دارند، به غير از ترشي، بايد از مصرف هرگونه موادترش مانند مركبات، لواشك و... هم پرهيز كنند زيرا مصرف اين خوراكي‌ها سبب تشديد علايم بيماري‌شان مي‌شود.
گروه ديگري كه بهتر است ترشي نخورند، اشخاص مبتلا به زخم‌معده و اثني‌عشر مي‌باشند. معمولا اين بيماران در اثر زخم‌معده و زخم اثني‌عشر دردهاي شديدي دارند. در مبتلايان به زخم‌معده، مصرف غذا سبب شدت بيماري مي‌شود درحالي كه در بيماران دچار زخم اثني‌عشر، غذاخوردن از شدت ناراحتي‌ مي‌كاهد. داروهاي تجويزشده براي اين بيماران، ميزان ترشح اسيد را كم مي‌كند تا زخم ترميم شود و بهبود يابد اما مصرف خوراكي‌هاي اسيدي و ترش‌ مانند انواع ترشي، نه‌تنها بهبود زخم را به تاخير مي‌اندازد بلكه بر شدت و علايم بيماري مي‌افزايد.
بيماران مبتلا به نشانگان روده تحريك‌پذير نيز بايد از ترشي خوردن اجتناب كنند به اين سبب كه بر شدت مشكل آنها مي‌افزايد. در مبتلايان به سوءهاضمه هم اگرچه زخمي در معده وجود ندارد، اما در معده احساس ناراحتي مي‌كنند بايد براي تشديد نشدن مشكلات گوارشي از مصرف ترشي پرهيز كنند.
در ضمن، مصرف فلفل هم كه در تهيه ترشي به كار مي‌رود، براي بيماران مبتلا به ناراحتي‌هاي گوارشي مي‌تواند تحريك‌كننده و تشديدكننده علايم بيماري باشد بنابراين اشخاص مبتلا به هيچ‌وجه نبايد ترشي تند مصرف كنند.
از سوي ديگر، نتايج تحقيق‌ها نشان مي‌دهد اگر ترشي، مانده و كهنه باشد، وجود قارچ‌هاي داخل آن نه‌تنها براي سلامت مضر است، بلكه مي‌تواند سرطان‌زا هم باشد بنابراين بايد از خوردن ترشي‌هاي چند ساله پرهيز كرد زيرا هرچه از زمان توليد آنها بگذرد، ميزان نيتراتشان افزايش پيدا مي‌كند. لازم است يادآور شوم كه بررسي‌ها نشان داده‌اند در مناطقي كه ميزان مصرف ترشي بالاست، ابتلا به سرطان مري و معده بيشتر گزارش شده است.
 

Similar threads

بالا