قیمت چمن مصنوعی مناسب روف گاردن

alitafreshi

عضو جدید
طراحی یک باغچه کوچک خانوادگی روی بام خانه با چمن مصنوعی کار ساده ای است. حتی امکان نگهداری از چند گلدان طبیعی و یک آلاچیق کوچک هم در این فضای سبز وجود دارد. به کارگیری پوشش و دیوار سبز ساختمان به خصوص در شهرهای بزرگ ضرورت بیشتری دارد. با یک ابتکار ساده می توانید شادی و نشاط را در محیطی گرم و صمیمی ایجاد کنید.

اهمیت ایجاد روف گاردن در شهرهای بزرگ

فضای سبز شهری به ازای جمعیت بسیار کم است و این موجب مشکلاتی شده است. در اغلب شهرهای بزرگ، رنگ ساختمان ها خاکستری و تیره است و این از لحاظ بصری نیز پیامدهایی را دارد. برای ایجاد چشم اندازی سبز و زیبا باید از همه فضای موجود ساختمان ها استفاده کرد. باغ بام ها ( روف گاردن) از خلاقانه ترین ایده ها برای بهره گیری از فضایی پرت و بدون استفاده هستند.
این فضا می تواند به محلی دنج برای استراحت تبدیل شود که در گرمای تابستان به ان پناه می برید. گاهی بام های سبز خانه به عنوان محل بازی و جست و خیز کودکان مورد استفاده قرار می گیرند. هر چه که هست چنین فضای بزرگی را نمی توانید تنها به دودکش ها و کولرها اختصاص دهید. روف گاردن در تلطیف روحیه شهروندان و احساس آرامش و افزایش نشاط عمومی تاثیر به سزایی دارد.

مزایای نصب چمن مصنوعی در بام خانه

از زمان زیگورات های باستانی بین النحرین( 4000 سال پیش از میلاد) پرورش و نگهداری از گیاهان در بام خانه رایج بوده است. کشف یک باغ بام در اطراف ساختمان قیصریه نیز حکایت از علاقه رومی های باستان به ایجاد باغ های سبز در بام دارد. نمونه های به جا مانده از تاریخ باستان شواهد بسیاری مبنی بر وجود باغ در بام ساختمان ها دارد که نشان می دهد پدیده روف گاردن، موضوع جدید و تازه ای نیست.​
مدت ها با توجه به مشکلات نگهداری از باغ های طبیعی در بام خانه، این موضوع به دست فراموشی سپرده شد اما در چند سال اخیر یکبار دیگر توجه عمومی به باغ بام ها بیشتر شده است. با ورود چمن مصنوعی به صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، مشکل نگهداری از گیاهان کاشته شده به کلی برطرف شده است. برخی از مزایای نصب چمن مصنوعی در بام ها از این قرار است:


چمن مصنوعی روف گاردن راحت و بی دردسر

برای اینکه بام سبز طبیعی داشته باشید باید سقف ساختمان عایق بندی شده و یک شبکه آبرسانی و تخلیه هم در روی بام نصب شود. عملیات عایق بندی جهت roof garden به صورتی که برای کاشت و آبیاری چمن طبیعی مناسب باشد، بسیار سخت و دشوار است. از طرفی همیشه امکان آسیب به عایق بام و نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان نیز وجود دارد. با خرید چمن مصنوعی می توانید بدون دردسرهای کاشت ، کوددهی، سم پاشی، چمن زنی، آبیاری و .... فضایی همیشه سبز داشته باشید.​
نگهداری از چمن مصنوعی بسیار ساده و آسان است. همه هزینه های جانبی برای کاشت و نگهداری از گیاه طبیعی، با این طراحی حذف خواهد شد.


چمن مصنوعی سبک وزن روی بام خانه

زیباسازی محوطه و بام خانه ها در بالا بردن روحیه و نشاط ساکنین تاثیرگذار است. اما این نشاط نباید به بهای آسیب به ساختمان و کاهش مقاومت بنا شود. ایجاد شبکه آبیاری، زهکشی زمین چمن و به خصوص حجم زیاد خاک روی پشت بام، وزن زیادی را به سازه تحمیل می کند. سنگین کردن سقف منازل با تجهیزات نصب چمن طبیعی، از نظر استانداردهای ایمنی توصیه نمی شود. چمن مصنوعی برای روف گاردن سبک و کم وزن بوده و مناسب ساخت روف گاردن در هر ساختمانی است. حجم زیاد خاک و وزن بافت آبیاری شده در این محصول کاملا حذف شده و سازه ای سبک و کاربردی در سقف ساختمان ساخته می شود.​
در مورد ساختمان های قدیمی و بافت فرسوده اهمیت این موضوع بیشتر است. چنانچه پس از ساخت بنا تصمیم به ایجاد بام سبز گرفته شود نمی توان تجهیزات عایق بندی و زهکشی باغ طبیعی را به سادگی فراهم کرد. عمده مشکل در مورد سنگین شدن سازه و عدم تحمل وزن خاک و آب و ... در ساختمان های قدیمی است. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می شود از چمن مصنوعی تزئینی در بنا استفاده شود.


قیمت چمن مصنوعی روف گاردن یا roof garden

در مقایسه با هزینه های نگهداری از چمن طبیعی مثل: عایق بندی، آب بها و ... بهای تمام شده نصب چمن مصنوعی بسیار کمتر است. برای ایجاد یک باغ طبیعی از گیاهان کاشته شده لازم است تا هزینه زیادی بابت آماده سازی بام، بپردازید. تهیه خاک و بذر و نگهداری از گیاهان نیز هزینه ای جداگانه دارد. با حذف هزینه چمن زنی، آبیاری، کوددهی، سمپاشی و ....مقدار زیادی صرفه جویی می شود.​
از طرفی حتی اگر روزی تصمیم به جمع آوری چمن مصنوعی داشته باشید هم هیچ هزینه ای بابت ترمیم سقف ساختمان نمی پردازید. در صورتی که هزینه بازگردانی بام به وضعیت قبلی برای چمن طبیعی مبلغ زیادی است. اما مهم ترین موضوع، صرفه جویی در مصرف اب شهری است که به نوعی یک خدمت انسانی نیز به حساب می آید.


زیبایی و دکوراسیون نمای ساختمان

دو ساختمان را در نظر بگیرید که روی بام یکی از آنها با چمن مصنوعی برای روف گاردن، نماسازی شده است. دیگری اما دارای چندین کولر و کانال کولر است که دورتادور ان هم لوله های دودکش و نورگیر و هواکش، اشغال کرده است. به نظرتان کدامیک از این مجموعه زیباتر است. نصب چمن مصنوعی روف گاردن ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی راهی ساده و کم هزینه برای زیباسازی نمای خارجی ساختمان است. این طراحی لوکس و لاکچری است. در ساختمان های گرانقیمت همیشه برای همه قسمت ها طراحی خاص انجام می شود. عدم توجه به فضای گسترده بام، لطمه شدیدی به زیبایی ساختمان می زند.

منبع : گامان تزئین جاوید
 
در طراحی کف روف گاردن باید به چند مورد توجه کنید:

1- مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: کف روف گاردن باید مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی باشد، به خصوص در مناطقی که باران زیادی می‌بارد. برای این منظور، می‌توان از مواد مانند سرامیک، پلیمر، چوب مصنوعی و ... استفاده کرد.

2- ظاهر زیبا: کف روف گاردن باید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد تا افراد بتوانند از فضای آن لذت ببرند. می‌توان از موادی با طرح و رنگ زیبا مثل سرامیک، چوب و پلیمر استفاده کرد.

3- عایق صوتی: برای جلوگیری از صدای ناشی از موتورهای تهویه مطبوع و سایر صداهای شهری می‌توانید از مواد عایق صوتی استفاده کنید.

4- رعایت فاصله از نقاط تغذیه: در صورت نیاز به استفاده از نقاط تغذیه برای سیستم‌های آبیاری و دیگر وسایل، حتماً باید فاصله مناسبی بین آن‌ها و سطح کف روف گاردن رعایت شود تا از عوارض جانبی مثل نشت آب جلوگیری شود.

5- هزینه: باید هزینه‌ای را که برای طراحی کف روف گاردن صرف می‌کنید مد نظر داشته باشید. به همین دلیل باید برای انتخاب بهترین مواد، بازدهی مناسب و قیمت مناسب مطالعه کافی انجام دهید.
 

Similar threads

بالا