قیمت فرش ماشینی در بازار فرش در چه حدودی است؟

reyhanejvd

عضو جدید
[h=2]
[/h]
فرش ماشینی را ماشین می*بافد این یعنی سرعت بافت در مقایسه با فرش دستباف به طرز شگفت*انگیزی بالاتر است. هر چند که هنوز ماشینی تولید نشده که بتواند فرشی ماشینی به ظرافت فرش دستباف تولید کند اما دیر یا زود چنین مدلی از فناوری نیز پا به بازار خواهد گذاشت. در هر حال سرعت موضوع بسیار مهمی در جوامع شلوغ امروزی است. این سرعت در بافت فرش*های غیردستباف باعث شده تا قیمت فرش ماشینی نسبت به هم*تای سنتی و دستباف خود کاهش چشم*گیری داشته باشد.

سابقه تولید فرش ماشینی در ایران حدودا ۵۰ سال است. کاشان یکی از معروف*ترین شهرهای ایران در حوزه تولید فرش است. فرش*های دستباف این منطقه همواره از شهرت خوبی برخودار بوده است. اما در همان* سال*های دهه ۵۰ و اواخر دهه ۴۰، کاشان برای تولید فرش*های ماشینی نیز پیش*قدم شد. نتیجه این پیش*قدم شدن، استفاده از ماشین*های مخمل*بافی ژاکارد و الیاف مصنوعی پرزکوتاه برای تولید فرش*های ماشینی بود. این روزها اما شهرک*های صنعتی متعددی در کاشان مشغول به فعالیت هستند. این شهرک*ها شامل کارخانه*های پرشماری هستند که به تولید فرش ماشینی مشغول هستند. کارخانه*هایی گسترده که در ابعاد مختلفی فرش ماشینی کاشان تولید می*کنند. به همین خاطر کیفیت*ها و قیمت* فرش ماشینی کاشان متنوع است.
فرش ماشینی مناسب چه کسانی است؟

پاسخ به این پرسش بسیار ساده است. فرش ماشینی مناسب همه اقشار با درآمدها و سلایق مختلف است. زیرا تنوعی که بازار تولید و عرضه این فرش*ها دارد، تقریبا دست تمام مشتریان را برای خریدی مطلوب باز می*گذارد. فقط کافی است تومان*های گاوصندوق را شمارشی بزنید و برای خرید به انواع فروشگاه*ها مراجعه کنید. قیمت فرش ۶ متری، قیمت فرش ۹ متری و… همگی متناسب با جیب شما انعطاف دارند. مثلا اگر دوست دارید خوب هزینه کنید و فرشی با کیفیت و زیبا بخرید باید به سراغ فرش*های ۱۲۰۰ شانه و فرش های ۱۵۰۰ شانه بروید. این فرش*ها که با دستگاه*های پیشرفته*ای چون هوهنر آلمان بافته و تولید می*شوند از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند.

در میان این نوع از فرش*های ماشینی هم باز انواع و قیمت*های مختلفی وجود دارد. مثلا اگر به سراغ برندها و شرکت*های شناخته شده بروید، قطعا کمی هزینه خریدتان بیشتر می*شود. قیمت فرش ماشینی مشهد، قیمت فرش ماشینی کاشان و… بنا به الیافی که در تولید و بافت به کار برده شده است، متفاوت خواهد بود.

ابعاد هم در قیمت فرش ماشینی بی*تأثیر نیست. مثلا قیمت فرش ماشینی ۹ متری یا قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری نسبت به قیمت فرش ماشینی ۶ متری بدیهتا بیشتر است. باز از میان فرش*هایی با ابعاد بالاتر بسته به اینکه فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه است یا فرش ماشینی ۱۰۰ شانه و… تفاوت*هایی در قیمت شاهد خواهید بود.
قیمت فرش ماشینی به چه عواملی وابسته است؟

همان*طور که عنوان شد، قیمت فرش ماشینی به جنس الیاف، نخ، ابعاد و برندی که آن را تولید می*کند وابسته است. اما واقعیت این است که همه دوست دارند بهترین کیفیت*ها را با کمترین قیمت*ها خریداری کنند. به نظر شما چنین خواسته*ای قابل تحقق و شدنی است؟ در پاسخ باید قاطعانه بگوییم «بله». وقتی نوعی از خرید را انتخاب کنید که در آن واسطه*ها میان خریدار و تولیدکننده به حداقل برسد، هزینه*ها و قیمت تمام شده برای مشتری نیز به طرز چشم*گیری کاهش پیدا خواهد کرد. خرید اینترنتی روشی است که باعث کاهش قیمت فرش ماشینی و سایر انواع فرش و قالی برای خریداران می*شود.

فروشگاه*های آنلاین معتبری چون فروشگاه اینترنتی فرش مرداس در مدت فعالیت خود تمام تلاش*شان را به کار بسته*اند تا اعتماد اقشار مختلف مشتری را به خود جلب کنند. انصافا هم در این زمینه موفق عمل کرده*اند. رضایت مشتری در گروی خدمات خوبی است که فروشنده به او ارائه می*کند. خدماتی مانند ارسال رایگان کالا، دریافت وجه درب منزل، ضمانت کمترین قیمت، امکان ارجاع کالا به مدت ۱ هفته و انواع جشنواره*ها و تخفیفات از جمله مزایایی است که مرداس و سایر فروشگاه*های آنلاین معتبر در اختیار مشتریان می*گذارند.
قیمت فرش ماشینی لوکس گزاف و بی*مورد است؟

برخی از انواع فرش ماشینی مانند فرش*های ماشینی دستباف*گونه بسیار ظریف هستند و البته نسبت به سایر انواع دارای قیمت بالاتری هم هستند. برخی از افراد در خرید چنین نوعی از فرش*های ماشینی لوکس و تجملاتی مردد هستند. آنها فکر می*کنند که قیمت فرش ماشینی دستباف*گونه نسبت به محصولی که دریافت می*شود، گران است. در توضیح به چنین تردیدی باید گفت که به هیچ*وجه این*طور نیست. فرش ماشینی دستباف که جای خود دارد و بسیار زیبا و البته گران است. اما فرش*های دستباف*گونه ماشینی نسبت به قیمتی که دارند بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای خریدار تمام می*شوند. زیرا با مبلغی که کمی بیشتر از سایر اجناس و محصولات موجود در بازار فرش ماشینی است، صاحب فرشی می*شوید که دوام، زیبایی و استحکام خوبی دارد. بنابراین با خرید فرش*های ماشینی با کیفیت خوب، هم وجهه منزل شما از حیث زیبایی حفظ می*شود و هم نگرانی*های متداولی را که برای نگهداری فرش دستباف وجود دارد، حس نخواهید کرد.
قیمت انواع فرش ماشینی چگونه است؟

اگر بخواهیم بحث خود درباره قیمت فرش ماشینی را خاتمه بدهیم، باید به این نکته اشاره کنیم که بازار فرش ماشینی بسیار گسترده است. انواع فرش*ها، مدل*ها با کاربردهای گوناگون در این بازار عرضه می*شوند. فرقی نمی*کند که به دنبال فرش های ماشینی عروسکی برای اتاق فرزندتان هستید یا می*خواهید برای شروع زندگی خود با همسرتان فرش بخرید. در هر حال گستره وسیعی از برندها، قیمت*ها و خدمات پیش روی شما است. دیگر مثل قدیم*ها نیست که انتخاب مشتری محدود باشد. مشتریان می*توانند هر آنچه دوست دارند در بازارهای حقیقی و مجازی پیدا کنند و با شرایط خوب، انواع تخفیفات و… به کالای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

این روزها، حتی تابلوفرش*های ماشینی نیز با قیمتی مناسب و بسیار ارزان*تر از هم*تایان دستباف خود در بازار به فروش می*رسند. ظرافت و زیبایی در کنار کیفیت بافت و تولید روز به روز افزایش پیدا می کند و حضور برندها و کارخانجات تولیدی متنوع، رقابتی مثبت در این صنعت ایجاد کرده است.همین رقابت بیش از هر کس دیگر به نفع مشتریانی که شما باشید، تغییر یافته است. زیرا قدرت چانه*زنی مشتریان بیشتر شده و دیگر حاضر به خرید از برندهایی بی*کیفیت و صرفا گران نیستند.​


 

Similar threads

بالا