قدیمی‌ترین شواهد حیات بر روی زمین نادرست از آب درآمد!

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 94020201015
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹



تحلیل دانشمندان دانشگاه بریستول از قدیمی‌ترین فسیل‌های جهان نشان می‌دهد که این مولفه‌ها اصلا فسیل نیستند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، این "میکروفسیل‌های" 3.6 میلیارد ساله به نام Apex chert، همواره تناقض‌هایی را به دنبال داشته‌اند و هم‌اکنون محققان اعلام کرده‌اند، این مواد معدنی فقط ظاهر فسیل را دارند.

"میکروفسیل‌های" مورد بررسی، اغلب قدیمی‌ترین شواهد حیات بر روی زمین به شمار آمده‌اند اما با یافته‌های جدید، متون علمی را باید از نو نوشت.
یافته‌های بدست‌آمده نشان می‌دهد، میکروفسیل‌های Apex chert متشکل از توده‌های مواد معدنی رسی ورقه‌مانند هستند که در درون زنجیره‌های کرم‌مانند مخروطی و شاخه‌دار آرایش شده‌اند. در طول جریان‌یافتن مایعات، کربن بر روی لبه‌های این مواد معدنی جذب شده و این موضوع، حس اشتباه وجود حیات فسیلی را در دانشمندان برانگیخته است.
تیم علمی، اسلایس‌های فوق‌نازک این "میکروفسیل‌ها" را برای خلق نقشه‌هایی از شیمی معدنی، شکل، اندازه و توزیع کربن بررسی کرد و مشخص شد، توزیع کربن در آن‌ها در تضاد با توزیع کربن در میکروفسیل‌های واقعی است.
ظاهر اشتباه اجزای سلولی توسط چندین ورقه مواد معدنی رس به وجود آمده و این مواد معدنی دارای ساختار شیمیایی هستند که کاملا با دمای بالای محیط هیدروترمال سازگار هستند.
این تحقیق در بلندمدت، بحث و مناقشه بر سر Apex chert را خاتمه خواهد داد. جزئیات این تحقیق در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد.
 

Similar threads

بالا