قتل یک ماده خرس در کرمانشاه با 100 گلوله! (+عکس)

eb@d

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شواهد نشان می داد این ماده خرس چندین روز با تحمل درد و رنج ناشی از وجود تعداد زیادی ساچمه در بدن خود زندگی کرده و به دلیل از دست دادن بینایی و ناتوانی در تغذیه بسیار لاغر و ضعیف شده است.
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش کشور گفت: تأیید وجود 100 گلوله در بدن ماده خرسی که 3 روز قبل با وضعیت بد جسمانی در اسلام آباد غرب کرمانشاه پیدا شد مرگ بدون درد را برای پایان زندگی اش رقم زد.
کیوان هوشمند در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: روز چهارشنبه هفته گذشته، چوپانان حاضر در مناطق جنگلی حوزه اسلام آباد غرب طی تماس تلفنی با اداره محیط زیست این شهرستان اعلام کردند که یک خرس را در حالیکه شرایط مناسبی نداشته است مشاهده کرده اند.
به گفته وی، به دنبال تماس عشایر دامدار با رییس اداره کل محیط زیست اسلام آباد مبنی بر مشاهده خرسی که شرایط جسمانی مناسبی نداشته، بلافاصله به همراه اکیپی از محیط بانان عازم منطقه شده و پس از حدود ۳ ساعت جستجو در محدوده ای بنام تنگ شوهان خرس را مشاهده کردند.
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: خرس مذکور یک خرس قهوه ای ماده و جوان بود که به دلیلی نامعلومی دچار ضعف شدید جسمانی، حالت گیجی و ضایعه در دست راست خود بود و دائم به دور خود می چرخید.
هوشمند اظهار داشت: با توجه به شرایط نامناسب جسمی و ریسک بالای استفاده از داروی بیهوشی، با وجود خطر بسیار زیاد پس از ۳ ساعت تلاش با کمک چوپانان، محیط بانان موفق شدند خرس را مهار کرده و به بوسیله یک قفس به پایین ارتفاعات منتقل کنند.
وی افزود: در ابتدا بر اساس شواهد موجود به نظر می رسید علت مشکلات جسمی این خرس خوردن قارچ سمی و یا مارگزیدگی باشد، البته احتمال استفاده از لاشه آغشته به سم و یا برخورد جسم سخت به سر حیوان نیز وجود داشت اما به منظور تشخیص ضایعه و انجام درمان لازم خرس مذکور از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه به دانشکده دامپزشکی این شهر منتقل شده است.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران در ادامه گفت: با پیگیری دکتر محمود مرعشی دامپزشک سازمان محیط زیست، این خرس صبح دیروز جهت انجام مراحل تشخیصی و درمانی به کلینیک حیات وحش پردیسان و پس از بیهوش سازی به بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد.
وی با بیان اینکه پس از انجام سی تی اسکن در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، تیم دامپزشکی با صحنه دردناک و شگفت انگیزی مواجه شدند اظهار داشت: وجود بیش از 100 عدد ساچمه اسلحه شکاری در اندام فوقانی بدن خرس از جمله سر، گردن، دستها و قفسه سینه گویای این بود که چندین گلوله اسلحه شکاری ساچمه زنی از فاصله بسیار نزدیک به سمت سر حیوان شلیک شده است.
هوشمند تصریح کرد: شواهد نشان می داد این ماده خرس چندین روز با تحمل درد و رنج ناشی از وجود تعداد زیادی ساچمه در بدن خود زندگی کرده و به دلیل از دست دادن بینایی و ناتوانی در تغذیه بسیار لاغر و ضعیف شده است.
به گفته وی، نهایتا با تشخیص تیم دامپزشکی، به دلیل ضایعات برگشت ناپذیر و به جهت کاهش درد و رنج حیوان، با تزریق دارو به روش مرگ بدون درد به زندگی ماده خرس قهوه ای پایان داده شد.
دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان در این باره گفته است: متعاقب شلیک بوسیله اسلحه شکاری و ورود بیش از یکصد جسم فلزی (ساچمه) به جمجمه، گردن، دستها و قفسه سینه متاسفانه حیوان دچار نابینایی و فلجی سمت راس اندام قوامی شده و در وضعیت عمومی بسیار نامناسبی قرار داشت.
وی افزود: عبور چندین ساچمه از جمجمه و ورود به ناحیه خلفی سمت چپ مغز، علت اصلی ضایعات وارد شده به این خرس است.
معماریان اظهار داشت: به دلیل ضایعات برگشت ناپذیر ناشی از ورود گلوله به سمت چپ مغز، همچنین وجود تعداد زیادی ساچمه در سایر اندامها از جمله رگ آئورت، به منظور جلوگیری از رنج بیشتر، با تشخیص تیم دامپزشکی با تزریق داروی T61 به روش یوتانایز (مرگ بدون درد) به زندگی این خرس پایان داده شد.
به گزارش مهر، سرنوشت تلخ ماده خرس قهوه ای کرمانشاه سرگذشت بسیاری از حیات وحش مظلوم سرزمین ماست که هر روز قربانی خودخواهی برخی از هم وطنان ما می شوند. در اتفاقی مشابه سیزدهم دی ماه سال گذشته یک پلنگ نر بزرگ جثه در حاشیه رودخانه ای در منطقه جنگلی دوهزار تنکابن در حالی که قادر به حرکت دادن پاهای خود نبود و خود را روی زمین می کشید، مشاهده شد.

پس از انتقال حیوان به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد پلنگ به دلیل برخورد گلوله به ستون مهره ها دچار قطع نخاع کامل شده است زندگی پلنگ مجروح تنکابن پس از مدتها تحمل درد و رنج، ۲۳ دیماه ۹۲ با استفاده از روش مرگ بدون درد پایان یافت که البته این موضوع در میان دوستداران حیات وحش بسیار اثر گذار بود و به این پلنگ عنوان البرز خواستگاهش داده شد تا نمادی باشد از بی رحمی برخی از شکارچیان تا شاید دیگر چنین ماجراهایی تکرار نشود اما گویا در سال جاری شکارچیان کمر به نابودی گونه ارزشمند دیگری از طبیعت کشورمان بسته اند تا این بار نسل خرس را با مخاطره مواجه کنند.

 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خود طرفو باید نشون کنن و یه 100 تایی تیر طرفش بندازن:w09:
 

Similar threads

بالا