قبل از تصمیمات مهم آب بخورید، با مثانه پر بهتر می توان تصمیم گرفت!

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نوبت بعد اگر خواستيد تصميم‌ مهمي بگيريد، قبل از هر اقدامي ابتدا يك بطري آب بنوشيد. چون محققان در يك بررسي جديد ادعا ‌كرده‌اند كه افراد با مثانه پر، بهتر مي‌توانند تصميم‌ بگيرند.


اين محققان دريافته‌اند كه در يك لحظه، مكانيسم خودداري در مغز در تمام نقاط بدن يك حس خويشتن ‌داري را القا مي‌كند و به همين خاطر افراد در هنگام پر بودن مثانه چون در وضعيت كنترل قرار مي‌گيرند، قادر هستند كه تصميمات مهم‌تر و با ارزش‌تري را اتخاذ كنند و در نتيجه بهتر قضاوت نمايند.



به گزارش روزنامه‌ ديلي تلگراف، اين متخصصان در دانشگاه هلندي «تونت» وضعيت كنترل مثانه را با بخش‌هاي مشابه در مغز كه احساسات مربوط به پاداش و اميال را فعال مي‌سازند، مرتبط مي‌دانند.



اين مطالعه همچنين نشان مي‌دهد كه حتي فكر كردن به واژه‌هاي مربوط به ادرار كردن نيز مي‌تواند همين تاثير را ايجاد كند.



بنابراين تحقيق، مردم در كنترل انگيزش‌هاي خود براي لذت‌هاي كوتاه مدت تواناتر هستند و در عين حال هم گزينه‌هايي را انتخاب مي‌كنند كه در مدت طولاني سود بيشتري براي آنها داشته باشند. به اين ترتيب بخشي از مغز كه اين سيگنال را مي‌فرستد نه تنها براي كنترل مثانه بلكه براي خودداري و كنترل در تمام قسمت‌هاي ديگر فعال مي‌شود.



بنابراين فعال شدن مكانيسم خودداري به شما كمك مي‌كند كه در تصميم‌گيري‌هاي خود اميال و پاداش‌هاي لحظه‌اي را انتخاب نكنيد بلكه در عوض به پيامدهاي سودمند و بلند مدت انتخاب خود بينديشيد.
 

Similar threads

بالا