قاچاقچی اعدامی در بجنورد در کما است

Takesh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قاچاقچی ایدامی ایدام باید گدد.............
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظرم منصفانه ترین حکم برای این فرد "حبس ابد" هستش .
 

Takesh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

متاسفانه قاچاقچی موردی نیس که بشه به این راحتی ازش گذشت فقط خدا میدونه یه قاچاقچی چندتا زندگی رو نابود میکنه..... اول باید مطمئن شد که آیا ایشون واقعن قاچاقچیه یا.......
فقط خدا میدونه بهترین قضاوت چیست!

 

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعدامی بجنوردی مشمول عفو می‌شود ...

اعدامی بجنوردی مشمول عفو می‌شود ...

اینکه در رسانه ها اعلام شده بود پس از 24 ساعت زنده شده است، صحت ندارد. گاهی قاضی در حکم خود می‌نویسد این فرد متهم به اعدام است و براساس ماده 38 قانون مواد مخدر درخواست یک درجه عفو را دارد که مقام معظم رهبری معمولا درخواست عفو را می پذیرند.

محکوم بجنوردی مشمول عفو نشده بود


دادستان کشور در ادامه با اشاره به موضوع اعدام "علیرضا م" محکوم بجنوردی گفت: این فرد به دلیل همراه داشتن حدود یک کیلوگرم (978 گرم) هروئین محکوم به اعدام بود.

وی افزود: اعدام مراحل خود را طی می‌کند و کلیه افرادی که به دلیل جرم مواد مخدر به اعدام محکوم می‌شوند چه اعتراض داشته باشند چه نداشته باشند حکم آنها برای تایید به تهران می‌آید.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این پرونده هم به تهران آمد و حکم آن تعیین شد و براساس موازین حقوقی کسانی که محکوم به اعدام شوند اگر درخواست عفو کنند پرونده باز در کمیسیون استانی و سپس در کمیسیون مرکزی در تهران بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول عفو شود می‌‌تواند یک یا دو درجه تخفیف بگیرد و به حبس اید یا 15 سال حبس محکوم شود. این فرد با توجه به سابقه و میزان مواد مخدری که به همراه داشت مشمول عفو نشد و حکم با طناب دار به اجرا درآمد.

محکوم بجنوردی هوشیاری خود را پیدا کرده است

سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: پس از دو ساعت از اجرای حکم و زمانی که فرد به پزشکی قانونی منتقل شده بود مأمور متوجه می‌شود که آثار حیات همچنان باقی است بنابراین وی به بیمارستان منتقل می‌شود؛ اینکه در رسانه ها اعلام شده بود پس از 24 ساعت زنده شده است، صحت ندارد.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز که پیگیری کردم مشخص شد که وی هوشیاری خود را پیدا کرده به بخش عمومی منتقل شده و رو به بهبود است.

این محکوم عفو می‌شود اگر ...

دادستان کل کشور گفت: در این ماجرا یک بحث حقوقی و شرعی مطرح است که ریاست قوه قضائیه هم در جلسه مسئولان عالی قضایی به آن اشاره داشته است؛ این موضوع پیچیده ای نیست و اعدام یعنی سلب حیات.

وی افزود: فرد اعدام شده اما سلب حیات نشده و به بیمارستان منتقل شده آیا باید او را اعدام کرد؟

اژه‌ای افزود: رئیس قوه قضائیه اظهار داشته که برای عفو وی پیشنهاد می‌کند که در صورتی‌که مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت کند اجرای حکم منتفی شده و فرد مورد عفو قرار می‌گیرد. گاهی قاضی در حکم خود می نویسد این فرد متهم به اعدام است و براساس ماده 38 قانون مواد مخدر درخواست یک درجه عفو را دارد که مقام معظم رهبری معمولا درخواست عفو را می پذیرند.
 

jujushow

عضو جدید
خب اگه از دوباره میخواستن بکشنش دیگه چرا بردنش بیمارستان؟1!!:cool:

در دادگاه در موضع یه قاچاقچی بوده الان در موضع یه بیماره یا مصدومه ، تصمیم باید به دور از هرگونه احساسات باشه . باید کمکش کرد که حالش خوب بشه اما کنسل کردن حکم اعدام مسخرس . چه جوونهایی که با دست همین فرد کشته شدند ، چه زندگیها که از هم پاشید ولی مردم خرافی ما احتمالا فک کردند زنده موندش از نشانه های الهیه که خواسته بگه نکشیدش !
 

کیجا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر میکنم جایی خوندم: به تعداد دفعاتی که به قصاص محکوم شده میشه اجرای اعدام صورت بگیره. خب این شخص چند نفررو کشته؟با علم به کشنده بودن شیشه برده فروخته و پول گرفته الان وقت مجازاتش روی زمین نیست؟ اگه مرجع قانونی و فهقی بگه :نیست یعنی نیست.بگه هست یعنی هست. ولی من میگم باید همون موقعه که پیداشون میکنن یا مواد فروش یا سازنده ش و یا مصرف کنده ش رو تیر بارون کنن و راحت. این همه بودجه برای زندان و امبولانس و غذا و لباسشون خرج نکنن.فقط یه تیر و بعدش خلاص
 

azadeh_j

عضو جدید
من یه سوالی دارم . چرا بجای این که این افراد که محکوم به مرگ میشن به جای اعدام یا هر نوع دیگه ای از مرگ محکوم به اهدای اعضائ بدنشون نمی کنن تا شاید اینجوری به خیلی ها که نیاز دارن بهش برای زنده مون و خوب زندگی کردن کمک بشه شاید اینجوری از بار گناهانشون هم کمتر بشه با نجات جون چند نفر. چند نفر کشتن عوضش به چند نفر دیگه زندگی می بخشن.شاید کمی خشن به نظر بیاد ولی به نظر من هرچیه از اعدام خشن تر نیست .
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
behnam.95 اعدامی زنده‌شده به زندان منتقل شد حقوق جزا و جرم شناسی 0

Similar threads

بالا