قاچاقچی اعدامی در بجنورد در کما است

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قاچاقچی 37 ساله بجنوردی که یک روز پس از اعدام به دلیل داشتن علائم حیاتی در یکی از بیمارستانهای این شهر بستری شد همچنان در حالت کما به سر می برد.

به گزارش شبکه ایران یک منبع آگاه گفت: سطح هوشیاری قاچاقچی اعدامی، از سوی پزشکان معالج شش درصد اعلام شده که در صورت عدم افزایش احتمال مرگ مغزی وی وجود دارد.

وی گفت: پزشکان معالج در شرایط کما و کاهش سطح هوشیاری، قادر به هیچ اقدامی برای عمل جراحی و دیگر معالجات نیستند و وضعیت این فرد همچنان ثابت است.

این مقام آگاه همچنین از انعکاس وارونه اخبار مربوط به این فرد در رسانه ها انتقاد و بیان کرد: این قاچاقچی پس از انجام اعدام، مرگش از سوی پزشک قانونی حاضر در مراسم تایید و جنازه اش به سردخانه منتقل شده بود.

وی افزود: فردای روز اعدام وقتی خانواده وی برای تحویل جسدش مراجعه کردند پزشک سردخانه متوجه بخار روی نایلونی شد که جسد در آن قرار داشت . این فرد برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

او گفت: برخی رسانه ها اطلاعات نادرست دریافتی خود را در قالب خبر مهم حوادث نوشتند که همین کار در وضعیت حساس کشور باعث سوءاستفاده هایی از سوی رسانه های بیگانه شد.

این منبع آگاه در مورد احتمال اعدام مجدد این سوداگر مخدر ماده افیونی صنعتی شیشه پس از معالجه و درمان نیز گفت: باید قانون وضعیت این فرد را مشخص کند و هیچکس نمی تواند خودسرانه تصمیم به اعدام و یا عدم اعدام این فرد بگیرد.

وی اظهار کرد: در هر صورت باید منتظر وضعیت این قاچاقچی ماند و پس از درمان و سرپا شدن این فرد قانون تصمیم لازم را در این زمینه اتخاذ می کند لذا گمانه زنی رسانه ای جز ایجاد جو سوءاستفاده رسانه های بیگانه سودی برای کشور ندارد.

قاچاقچی 37 ساله بجنوردی که به دلیل حمل یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه از سه سال پیش با حکم قضایی در زندان این شهر محبوس و منتظر حکم اعدام بود هفته گذشته به دار مجازات آویخته شد اما یک روز پس از اجرای حکم اعدام با مشاهده علائم حیاتی، برای درمان به بیمارستان منتقل شد.


تاریخ انتشار:
۲۹ مهر ۱۳۹۲​
 
آخرین ویرایش:

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعدام مجدد فرد نجات‌یافته از اعدام را به مصلحت نمی‌دانیم

اعدام مجدد فرد نجات‌یافته از اعدام را به مصلحت نمی‌دانیم



پورمحمدی در جمع خبرنگاران:


اعدام مجدد فرد نجات‌یافته از اعدام را به مصلحت نمی‌دانیم


وزیر دادگستری گفت: اعدام مجدد فردی که پس از اجرای حکم اعدام زنده مانده است را به مصلحت نمی‌دانیم.


به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم افتتاح حوزه علمیه ولایت در مسجد جامع الزهرا حکیمیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فردی که پس از اجرای حکم اعدام زنده مانده دوباره اعدام می‌شود یا خیر؟ گفت: کسی نگفته این فرد دوباره اعدام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت این فرد خوب نیست و با دستگاه زنده است و باید ببینیم پزشکان به نتیجه می‌رسند یا نه.


وزیر دادگستری اظهار کرد: در هر صورت اعدام این فرد را خیلی به مصلحت نمی‌دانیم و داریم تلاش می‌کنیم راهی فراهم شود که این فرد اعدام نشود.


پورمحمدی در پاسخ به سوالی در مورد انحلال سازمان مجاهدین و حزب مشارکت گفت: من در پرونده‌های قضایی دخالت نمی‌کنم و این جزو کارهای قضایی است که باید از سخنگوی قوه قضاییه سوال کنیم.


وی درباره آخرین وضعیت دانشگاه ایرانیان نیز گفت: اگر این دانشگاه دارای شرایط و ضوابط آموزش عالی کشور باشد، به آن مجوز می‌دهد.


وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره‌ی وضعیت قانون تعزیرات نیز گفت که این قانون به شورای نگهبان رفته است.

انتهای پیام
 

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعدامی زنده‌شده از کما خارج شد

اعدامی زنده‌شده از کما خارج شد

وضعیت جسمانی و هوشیاری مجرم بجنوردی که چندی پیش در زندان بجنورد اعدام شد اما زنده ماند، خوب است.

یک منبع مطلع با بیان این مطلب به روزنامه خراسان گفت: حال این مجرم که در بخش ICU بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری است، خوب و از هوشیاری کامل برخوردار است. دستگاه‌های اکسیژن‌رسان از او جدا شده است و بیمار به حالت طبیعی نفس می‌کشد.

وی افزود: این مجرم از روز گذشته قدرت تکلم خود را به دست آورده است و به راحتی صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: کارهای مربوط به ترخیص این بیمار از سوی متخصصان مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) در حال انجام است.

این منبع آگاه تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت چنین بیمارانی بسیار بد است، احتمال دارد پس از ترخیص از بیمارستان امام علی (ع) در بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا (ع) بستری شود.


تاریخ انتشار:
۰۱ آبان ۱۳۹۲​
 

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پیشنهاد عفو مرد اعدامی از سوی رییس قوه قضاییه

پیشنهاد عفو مرد اعدامی از سوی رییس قوه قضاییه



به گزارش مشرق به نقل از اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت ا... آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبريك فرا رسيدن عيد بزرگ غدير خم با اشاره به اعدام اخير در بجنورد و موضوع وجود علائم حيات در اين فرد، برخي بحث هاي مطرح شده در اين خصوص را غير فني و غير مرتبط و ناآگاهانه دانست و گفت: اما به لحاظ عاطفي يكي از راه‌هاي برخورد با فرد اعدامي كه مرگ را به چشم ديده و شدائدي را تحمل كرده است عفو است و چنين فردي كه داراي وضعيتي خاص است مي‌تواند مورد لطف و عفو نظام اسلامي قرار گيرد و اينجانب بلحاظ عاطفي قطعاً اين كار را خواهم كرد.

آيت ا... آملي لاريجاني افزود: متاسفانه در كنار اين بحث عاطفي، بحث‌هايي حتي از جانب برخي حقوقدانان مطرح شده است كه چندان درست نيست چراكه اعدام در واقع به معني سلب الحيات است و اگر به مقتضاي دقيق تعابير قانوني بخواهيم عمل كنيم بايد از كسي كه حياتش باقي مانده است سلب حيات شود.

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: گاهي ممكن است به هر دليل، دار كشيدن كه ابزار و مقدمه مجازات اعدام يا همان سلب الحيات است موجب سلب نشده باشد كه در اين صورت فرد بايد اعدام شود مگر اينكه بتوان فرض كرد شخص واقعاً سلب حيات شده باشد و در اثر پديده‌اي نادر و خاص به حيات برگشته باشد، كه اين فرض بلحاظ فقهي و حقوقي محتاج تأمل خاص است.

آيت ا... آملي لاريجاني مباحث حقوقي و فني در اين باره را متفاوت از مباحث رسانه اي دانست و گفت: كش دادن اين مسئله در روزنامه‌ها و حتي آوردن استفتائات تكذيب شده طبيعي نيست و اگر منظور بحث، بحث حقوقي است بايد در محافل حقوقي بنشينند و بحث كنند.

رئيس قوه قضاييه مطرح شدن چنين مواردي درباره موضوع اخير در برخي رسانه هاي داخلي و خارجي را در امتداد فشارها و هجمه هاي چند سال اخير عليه قوه قضاييه اعلام كرد و افزود: در چند سال اخير به ويژه بعد از فتنه 88 هجمه هاي سنگيني عليه قوه قضاييه مطرح شده است و اخيراً در برخي رسانه هاي غربي مطرح شده كه در ايران افراد را براي سرقت 50 هزار تومان پول اعدام مي‌كنند كه دروغ بزرگي است.

آيت ا... آملي لاريجاني رسانه هاي غربي را به آشنايي با بحث محاربه و مجازات آن در اسلام فراخواند و گفت: در بحث محاربه، سرقت و يا گرفتن پول مطرح نيست، اگر كسي بر روي مردم سلاح بكشد و در مردم ترس ايجاد كند حتي اگر صدمه‌اي وارد نشود و يا چيزي سرقت نشود مصداق محارب است و نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و بسياري از علما هم بر مجازات چهارگانه از جمله اعدام در مورد اين شخص است.

رئيس قوه قضاييه افراط و تفريط درباره وضعيت زندان‌ها را هجمه ديگري عليه قوه قضاييه دانست و اظهار كرد: بزرگ‌نمايي مشكلات زندان‌ها در رسانه ها صحيح نيست و در مقابل آن نيز نبايد مطرح و القا كرد كه زندان‌هاي ما هتل است كه هر دوي اين نگاه‌ها واقع‌بينانه نيست و طبيعي به نظر نمي‌آيد.

آيت ا... آملي لاريجاني موضوع بعدي هجمه عليه قوه قضاييه را ادعاي مربوط به كثرت اعدام‌ها برشمرد و گفت: قوه قضاييه حداقل اعدام‌هايي را كه در قانون لحاظ شده به اجرا مي‌گذارد و حتي در بسياري موارد اجراي اين حكم را به تعويق مي‌اندازد آن هم در حالي كه كشور ما مورد هجوم سوداگران مرگ است واگر برخوردي صورت نگيرد عواقب بسيار بدتري گريبان جامعه ما و حتي كشورهاي ديگر را خواهد گرفت.

رئيس دستگاه قضا تأكيد كرد: حسب برخي اخبار و گزارش‌ها در كشورهاي جنوب شرقي آسيا حتي براي 5 گرم هروئين افراد را به اعدام محكوم مي‌كنند اما با وجود تمام مشكلات مربوط به عواقب سوداگري مرگ، در ايران اين قبيل احكام در حداقل قرار دارد.

آيت ا... آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با تشكر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بويژه اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي به خاطر الحاق تبصره‌اي به ماده 3 قانون وظايف و اختيارات رئيس قوه قضاييه گفت: يكي از معضلات قوه قضاييه در گذشته برخورد نامناسب با لوايح قضايي بوده است كه برخي از آنها مانند لايحه پليس قضايي كه همگان بر ضرورت تصويب آن اتفاق نظر دارند چند سال همچنان در دولت بلاتكليف مانده است.

آيت ا... آملي لاريجاني تأكيد كرد: متأسفانه رئيس جمهور پيشين بر خلاف قانون، لوايح قضايي را بايگاني مي‌كرد و برخلاف نص تفسير شوراي نگهبان، براي خود حق رسيدگي بلحاظ قانون اساسي و رد لوايح قضايي قائل بود در حاليكه دولت موظف است ظرف سه ماه لوايح قضايي را به مجلس بفرستد.

رئيس قوه قضاييه افزود: مطابق مصوبه ديروز نمايندگان محترم مجلس كه اميدواريم به تأييد شوراي محترم نگهبان هم برسد، رئيس قوه قضاييه مي‌تواند در صورت پايان مهلت سه ماهه و ارسال نشدن لوايح قضايي از سوي دولت به مجلس پس از سه ماه رأساً به اين كار اقدام كند.

رئيس دستگاه قضا با اشاره به اصل 158 قانون اساسي، مصوبه ديروز مجلس را داراي اشكال قانون اساسي ندانست و گفت: در اصل 158 تهيه لوايح قضايي و نه پيشنهاد لوايح قضايي از سوي قوه قضاييه مطرح شده و مطابق تفسير به عمل آمده دولت در اين ميان به عنوان «طريقي» براي ارسال لوايح مطرح شده و قاعدتاً دولت در طريق ارسال اين لوايح نبايد سدّ و مانع ايجاد كند.

آيت ا... آملي لاريجاني ابراز اميدواري كرد: شوراي محترم نگهبان با تأييد اين مصوبه موجبات تسريع در انجام وظايف دستگاه قضايي مبتني بر تصويب لوايح قضايي مناسب و مورد نياز قوه قضاييه را فراهم آورد.

اين گزارش حاكي است رئيس قوه قضاييه در ابتداي اين جلسه با تبريك و تهنيت عيد سعيد غدير به شيعيان و مسلمانان جهان گفت: مسئله امامت و ولايت از اركان منظومه معرفتي و عقيدتي شيعيان و بلكه تمام مسلمانان است و مسئله‌اي نيست كه بتوان گفت تنها يكي از پيام‌ها و رسالت‌هاي پيامبر در كنار ساير پيام ها و رسالت‌ها بوده است بلكه مسئله ولايت و امامت مطابق آنچه از شأن نزول آيات پيداست نعمتي جاري و ساري و از اركان اساسي زندگي‌است و در واقع مقام ولي و امام، مقام بسيار بالايي است كه مراتب معنوي و هستي‌شناسانه عميقي در آن نهفته است و تنها محدود به ظاهر حاكميتي در جامعه اسلامي نيست.

آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به آيه شريفه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» نزول اين آيه را نشانه اهميت و عظمت واقعه غدير و ضرورت نصب و جعل ولايت در جامعه اسلامي دانست.

آيت ا... آملي لاريجاني روايات مربوط به واقعه غدير و معنا و ماهيت آن را بسيار زياد و از طرق راويان شيعه و اهل سنت برشمرد و گفت: روايات مربوط به ائمه و جايگاه و شأن آن بزرگواران برخلاف برخي نظرها، غلو‌آميز نيست چراكه مقام عظيم ائمه اگر نبود نصب و جعلي هم در اين زمينه صورت نمي‌گرفت كه بتواند به عنوان ولي مطلق قرار گيرند.

رئيس قوه قضاييه جمع‌آوري تمام آيات و روايات مربوط به غدير خم و ترجمه و تحرير مطالب آنها را براي استفاده عموم كار خداپسندانه و مفيدي دانست كه اگر انجام نشده باشد بايد انجام پذيرد.

در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي گزارش مربوط به سفر هيئت‌ عالي قضايي به استان آذربايجان غربي مطرح شد. در اين جلسه، مسئولان عالي قضايي به صورت جداگانه گزارش سفر خود به شهرستان‌هاي مختلف استان را مطرح و نتايج ديدارهاي خود با مردم، مسئولان و قضات و كاركنان دادگستري اين شهرها را تشريح كردند.

همچنين در اين جلسه كه با حضور رئيس كل دادگستري استان آذربايجان غربي برگزار شد به صورت موردي مسائل مربوط به كمبود نيروي انساني اعم از قضات وكارمندان، اختصاص بودجه لازم به منظور تكميل ساختمان‌هاي نيمه‌كاره و همچنين بررسي احداث ساختمان‌هاي جديد، اختصاص بودجه لازم به منظور ايجاد امكانات رفاهي براي قضات وكاركنان دادگستري استان، ايجاد بازداشتگاه در شهرستان‌هاي فاقد بازداشتگاه و رفع مشكلات سازمان‌هاي تابعه دستگاه قضايي در استان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و دستورات لازم به منظور پيگيري و رفع اين مشكلات و به سرانجام رسيدن مصوبات اين سفر از سوي رئيس قوه قضاييه صادر شد.

تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲
 

.میرحسین

عضو جدید
و اينجانب بلحاظ عاطفي قطعاً اين كار را خواهم كرد. :confused:
مگر نباید قاضی تحت تاثیر عاطفه خود قرار نگیرد و از مسیر قانون منحرف نشود؟؟
 

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
و اينجانب بلحاظ عاطفي قطعاً اين كار را خواهم كرد. :confused:
مگر نباید قاضی تحت تاثیر عاطفه خود قرار نگیرد و از مسیر قانون منحرف نشود؟؟
با سلام
دوست عزيز صحبت شما كاملا درست است كه قاضي پرونده نبايد تحت تاثير شرايط عاطفي قرار بگيرد.
از لحاظ عاطفي هيچ شخصي عفو نخواهد شد ، حكم فرد بجنوردي اعدام يا همان سلب حيات بوده است و حكم به صورت درست اجرا شده ، پس از اجرا شدن حكم فرد اعدامي سلب حيات شده و پس از چندين ساعت در سرد خانه به حيات خود بازگشته ، در اين صورت حكم او اجرا شده و به صورت پديده هاي خاص و خواست خداوند به حيات خود بازگشته
دليل قوي براي اعدام كردن اين فرد ديده نميشه ، چون كه حكم او به صورت كامل و درست اجرا شده است

در هر صورت قوه قضاييه بايد تصميم گيري كنند.
 
آخرین ویرایش:

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بهترین حکم برای مردی که دوباره زنده شد؟!

بهترین حکم برای مردی که دوباره زنده شد؟!

یک حقوقدان با بیان اینکه حکم اعدام در مورد قاچاقچی مواد مخدر در بجنورد اجرا شده است، گفت: نیازی به اجرای مجدد این حکم نیست، بلکه باید اقدامات احتیاطی را در خصوص این متهم به عمل آورد تا مجددا مرتکب جرم نشود.

هاشمی: فردی که پس از اجرای حکم زنده مانده دیگر جرمی ندارد که عفو یا اعدام شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری محمد هاشمی گفت: حکم اعدام در خصوص محکوم به اعدام در بجنورد اجرا شده و بر اساس گزارش پزشکی قانونی متهم پس از اجرای حکم به سردخانه منتقل و بعد از آن زنده شده است؛ بنابراین آنچه اتفاق افتاده یک امر کاملا تصادفی بوده است و نیازی به اجرای مجدد حکم اعدام نیست.

وی با تاکید بر این که اجرای حکم اعدام در مورد این متهم عادلانه نیست، افزود: برای چنین متهمی که حکم اعدامش صادر و اجرا شده است، اتهامی باقی نمی‌ماند که پس از زنده شدن متهم، مجددا حکم اعدام قابل اجرا باشد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که طبق اصل ۳۶ قانون اساسی، حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد، گفت: اتهام قاچاقچی مواد مخدر در بجنورد در دادگاه صالح مورد رسیدگی قرار گرفته و این متهم محاکمه و حکم وی اجرا شده است.

هاشمی اظهار کرد: از نظر حقوقی و انسانی معتقد به اجرای مجدد حکم اعدام در مورد این متهم نیستم و از آنجا که وی وضعیت اسفناکی دارد؛ باید اقدامات احتیاطی در مورد این متهم به عمل بیاید تا این متهم مجددا مرتکب جرم نشود.

این حقوقدان در پاسخ به این سوال که آیا مقامات قضایی می توانند خواستار عدم اجرای مجدد حکم اعدام قاچاقچی بجنوردی شوند؟ گفت: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، عفو یا تخفیف‏ مجازات‏ محکومین‏ در حدود موازین‏ اسلامی بر اساس دستور مقام معظم رهبری انجام می شود اما به دلیل این که در مورد این متهم، حکم اعدام اجرا شده است دیگر جرمی باقی نمی‌ماند و نیازی به عفو وی نیست.

گلدوزیان: زنده ماندن محکوم به معنای اجرا نشدن حکم اعدام است

یک استاد حقوق جزا با اشاره به زنده ماندن یک قاچاقچی مواد مخدر، گفت: زمانی که حکم اعدام صادر می‌شود باید به مرحله اجرا گذاشته شود و اگر محکوم به اعدامی همچنان زنده باشد یعنی حکم اجرا نشده است.

ایرج گلدوزیان، گفت: از آنجا که قاچاقچی محکوم به اعدام در بجنورد، پس از اجرای حکم اعدام دوباره زنده شده است، مقامات قضایی می توانند در این زمینه تصمیم بگیرند و خواستار عفو وی شوند.

وی اظهار کرد: طبق اصل حاکمیت قانون، زمانی که حکم اعدام صادر می شود باید به مرحله اجرا گذاشته شود و اگر محکوم به اعدامی همچنان زنده باشد یعنی حکم اجرا نشده است.

این حقوقدان گفت: در جرایم عمومی مستوجب مجازات اعدام، امکان پیشنهاد عفو متهمان از سوی مقامات قضایی وجود دارد.

میرمحمد صادقی: دلیلی وجود ندارد که اجرای مجدد حکم اعدام منتفی شود

یک حقوقدان گفت: حکم اعدام در مورد قاچاقچی مواد مخدر در بجنورد مجددا باید اجرا شود؛ زیرا این فرد محکوم به مجازات اعدام شده ولی به دلیل استفاده از شیوه نادرست در اعمال این مجازات، حکم وی اجرا نشده است.

حسین میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ تصریح شده که اگر قصاص نفس اجرا و تصور شد که متهم مرده است ولی پس از آن مشخص شد که وی نمرده است حق اجرای دوباره قصاص برای اولیای دم وجود دارد و آنها مجددا می‌توانند درخواست اجرای مجازات قصاص را کنند.

وی افزود: اجرای مجدد حکم اعدام قاچاقچی بجنوردی نیز بر اساس همین موضوع است و از آنجا که مجازات این متهم اعدام بوده و بنا به دلایلی اجرا نشده، باید مجددا اجرا شود و ملاک ما همان مبنایی است که در مورد قصاص در قانون مجازات اسلامی آمده است؛ البته ناگفته نماند آنچه که در قانون مجازات اسلامی در مورد بحث قصاص آمده، بر اساس فقه است.

این استاد دانشگاه با طرح این سوال که چرا در اجرای مجازات‌هایی مانند اعدام و قصاص به شیوه‌های سنتی عمل می‌کنیم که چنین مشکلات و مسایلی (مانند زنده شدن محکومان پس از اعدام) به وجود آید؟، خاطرنشان کرد: در احکام دینی آمده که قصاص باید به سهل‌ترین شیوه انجام شود و از شیوه‌هایی که اذیت و آزار مجرم را در بر دارد خودداری شود. امروزه اجرای حکم مجازات‌های قصاص و اعدام با چوبه دار یکی از شیوه‌هایی است که می‌تواند آزار و اذیت زیادی برای محکومان به وجود آورد، البته این موضوع نیز به نوع اجرای مجازات بستگی دارد.

این حقوقدان افزود: با توجه به موازین فقهی ما می‌توانیم و باید از شیوه‌هایی که جزو سهل‌ترین شیوه‌ها برای اجرای مجازات‌هاست استفاده کنیم. زمانی در دنیا بحث صندلی الکتریکی مطرح بود و امروز حتی به جای آن بحث تزریق سم مطرح شده و مسلما این گونه ابزارها سلب حیات می‌کنند و این گونه تبعات را به دنبال ندارند.

میرمحمد صادقی با اشاره به اینکه قاچاقچی مواد مخدر در بجنورد محکوم به سلب حیات شده و سلب حیات به هر دلیلی اتفاق نیفتاده است، تاکید کرد: دلیلی وجود ندارد که اجرای مجدد حکم اعدام منتفی شود.

وی افزود: مهم این است که در شیوه اجرای این گونه مجازات‌ها تجدیدنظر کنیم و از شیوه‌هایی استفاده کنیم که محکوم دوباره درد و رنج چوبه دار را تحمل نکند.

این استاد دانشگاه درباره اینکه آیا طبق قاعده درء که «هرگونه شبهه‌ای اعم از موضوعیه یا مصداقیه در رابطه با حدود و تعزیرات منجر به برداشته‌ شدن حکم حد یا تعزیر می‌شود و قاضی حق اجرای مجازات را ندارد»، اعدام مجدد قاچاقچی بجنوردی نباید اجرا شود؟ گفت: در مورد این موضوع هیچ شبهه‌ای وجود ندارد که از مصادیق اعمال قاعده درء باشد. به هر حال فردی محکوم به اعدام شده و به هر دلیلی سلب حیات صورت نگرفته است و شبهه‌ای وجود ندارد که مجازات اجرا نشود.

میرمحمد صادقی افزود: اعمال قاعده «احتیاط در نزول دما و فروج» در مورد این متهم وجود ندارد؛ زیرا زمانی که شبهه وجود داشته باشد باید احتیاط کرد ولی ما در مورد این موضوع شبهه‌ای نداریم.

وی با طرح این سوال که آیا اساسا اعدام به عنوان مجازات تعزیری قابل اعمال است؟، گفت: پاسخ به این سوال منفی است و اعدام به عنوان مجازات تعزیری قابل اعمال نیست بلکه اعدام فقط به عنوان حد قابل اعمال است؛ بنابراین اگر جرایمی مانند مواد مخدر و … را به عنوان افساد فی‌الارض تلقی کنیم می‌توانیم مجازات اعدام را اجرا کنیم؛ زیرا قانونگذار افساد فی‌الارض را حد دانسته است.

میرمحمد صادقی گفت: این موضوع همانند همان چیزی است که در قانون مجازات اسلامی در مورد قصاص آمده است. همانگونه که اگر در زمان اجرای حکم قصاص نفس طناب دار به هر نحوی پاره شد مجددا باید قصاص اجرا شود در مورد اجرای حکم اعدام نیز باید بر اساس همین مبنا عمل کرد و اعدام دوباره اجرا شود.
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
وضعیت جسمانی و هوشیاری مجرم بجنوردی که چندی پیش در زندان بجنورد اعدام شد اما زنده ماند، خوب است.

یک منبع مطلع با بیان این مطلب به روزنامه خراسان گفت: حال این مجرم که در بخش ICU بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری است، خوب و از هوشیاری کامل برخوردار است. دستگاه‌های اکسیژن‌رسان از او جدا شده است و بیمار به حالت طبیعی نفس می‌کشد.

وی افزود: این مجرم از روز گذشته قدرت تکلم خود را به دست آورده است و به راحتی صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: کارهای مربوط به ترخیص این بیمار از سوی متخصصان مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) در حال انجام است.

این منبع آگاه تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت چنین بیمارانی بسیار بد است، احتمال دارد پس از ترخیص از بیمارستان امام علی (ع) در بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا (ع) بستری شود.


تاریخ انتشار:
۰۱ آبان ۱۳۹۲​

خب اگه از دوباره میخواستن بکشنش دیگه چرا بردنش بیمارستان؟1!!:cool:
 

shima.power

عضو جدید
بنظر من کسی که قاچاقچیه باید بمیره،حتی شده 10 بار اعدامش کنن!!!!
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
behnam.95 اعدامی زنده‌شده به زندان منتقل شد حقوق جزا و جرم شناسی 0

Similar threads

بالا