قانون کنترل بر ربات ها

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
از ترس خطرساز بودن رباتهای آینده برای انسانها صورت می گیرد
تدوین پیش نویس قانون کنترل بر رباتها در ژاپن
وزارت صنایع، تجارت و اقتصاد ژاپن پیش نویس بی سابقه ای را برای آینده ربات های هوشمند پیشرفته ارایه کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این پیش نویس که تحت عنوان «خط مشی های پیش نویسی شده برای عملکرد بی خطر نسل آتی ربات ها» ارایه شده است، از دولت ژاپن خواسته است تا کمیته ای متشکل از متخصصان صنایع مختلف، کارشناسان آکادمیک، مقامات رسمی این وزارت خانه و قانون گذاران تشکیل دهد تا ابزارهای قانونی و عملی تشدید شده ای برای اعمال نظارت بر ماشن آلات رباتیک آینده و بی خطر عمل کردن آنها تهیه شود.

این پیش نویس با هدف جلوگیری از شکل گیری خطراتی برای انسان ها از سوی ربات ها در دنیای انسان ها و جایی که ربات های هوشمند ممکن است به زودی برای تمیز کردن، پخت و پز و سایر امور به کار گرفته شوند، ارایه شده است.

در بخشی از این پیش نویس آمده است: خطرات بالقوه باید به عنوان ترکیبی از خطرات احتمالی در سطوح مختلف تعریف شود.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، این پیش نویس خواستار آن شده است تا تمامی ربات های پیشرفته آینده به سیستم وقایع نگاری به هنگام وارد آوردن لطمات و خسارات به انسان ها مجهز باشند.
 

مازارو

عضو جدید
رباتها در کل

رباتها در کل

ربات در کل سخت افزاری است که حرکتش توسط نرم افزار کنترول می شد ومانند هرنرم افزار کامپیوتری می توان در نحوه اجرا تداخل وجبر خود را بر ان اعمال کرد یعنی دیر یا زود شاهد شکار انسان توسط ربات خواهیم بود همچنانکه هواپیمای بدون سرنشین در حال حاظر انجام میدهد.
 

Similar threads

بالا