قانون عجیب آموزش و پرورش؛( دوران برده داری )

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام.ببخشید من این خبرگزاری ها رو قبول ندارم.ولی واقعا حالا از تعداد دندان بگذریم به نظرم بهتر هست معلم سلامت کامل داشته باشه و ذقیقا سیگاری و ... نباشه من تا اینجاش رو قبول دارم.من فکر کردم شما بخشنامه رو دیدید،ممنونم.
شما که فرهنگی هستید در عصر قجر زندگی نمی کنید عصر ارتباطات هست اخبار از طریق خیرگزاری و رسانه ها به اطلاع عموم میرسه ! جالبه.
متاسفانه در مورد قانون اساسی اطلاعی ندارم و نمی تونم نظر بدهم ولی یه سوال برام پیش اومد توی کل دنیا توی هر کشور همه ی زبان های مادری تدریس میشه؟؟چرا ما باید فکر کنیم توی ایران نژاد پرستی وجود داره در صورتی که همه یکسان هستیم.زبان ترکی و ترکها خیلی خیلی ارزشمند هستند و نخبگان بسیار زیادی داریم که ترک هستن ولی دلیل نمیشه چون زبان ترکی تدریس نمیشه پس نژاد پرستی بوده.زبان های اصلی دیگری هم توی کشور داریم اگه اونها هم تدریس بشه بی نظمی پیش نمیاد؟
نزادپرستی و راسیسم اونجا شروع میشه که حق و حقوق قومیتی بنده زیر سوال بره . سنگاپور مالزی و هلند و خود آلمان دو سه زبان رسمی در کشور دارند ما هم نگفتیم همه جا تدریس بشه ولی این حق رو داریم که در مناطق ترک نشین ترکی ندریس بشه و مدرسه ترک زبان باشه چون زبان هویت من هست. بی نظمی پیش بیاد از بی لیاقتی مسئول اجرا هست.
سلام.زبان لر و کرد اصیل نیستند؟
زبان با لهجه فرق داره . کردی و ترکی زبان هستند ولی لری لهجه ای کردی و ریشه فارسی دارد . از یه زبانشناس بپرسین میگه.
عزیزم من فرهنگی هستم و در محیط اموزشی هستم و کم و کاستی ها رو خوب می بینم .میدونم کل سیستم اموزش و پرورش ضغفهای زیادی داره ولی نباید این ضعف ها رو به معلم نسبت بدیم سیستم به این صورته.معلمهای بسیار زیادی داریم که واقعا زحمت می کشن.
محض اطلاع برادر بنده و پسردایی های بنده فرهنگی هستند حتی برادرم سه سال بهترین معلم در سطح ناحیه ها ی مرکزی انتخاب شده . از مشکلات آموزش و پرورش خبر دارم. هم دانش آموز و هم معلم.
به نظرتون منطقیه این همه زبان تدریس بشه؟؟ نامنظمی درست نمیشه؟بچه ها اذیت نمیشن؟
اینا حفظ میشن چون ما این زبانها رو به بچه هامون منتقل می کنیم.
گفتم هر زبان در منطقه خودش. به نظر شما این منطقیه به خاط ر لهجه یک معلم رو از سیستم راند ؟
بچه ها موقعی اذیت میشن که معلم با مداد فرو می کنه سرش ؟ معلم بهش تجاوز می کنه ؟ معلمی که بیان عالی نداره؟ معلمی که آرامش روان نداره ؟معلمی که اصلا تنمی دونه چرا معلم شده ؟ یا ممدرسه ای که سقف نداره ؟ یا مدرسه ای که آبخوری نداره ؟ مدرسه ای که در یه شهر یدونه هست و همه اذیت میشن... وگرنه دندون و لهجه و دانستن زبان دیگه یا زبان مادری در کنار زبان مشترک کسی رو اذیت نمی کنه.
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
شاید منظور این قانون یه چیز دیگه است..
مثلا: توی کرمانشاه روستاهایی هست که معلم از همون مردم کرد زبان انتخاب شده..
بچه ها توی مدرسه کردی صحبت میکنن..
توی خونه هم با پدرو مادر کردی
یه سریشون هستن که به فارسی نمیتونن راحت صحبت کنن..
(مثال کرمانشاه رو زدم چون خودم این جور بچه ها رو دیدم|)
یادگیری زبان فارسی و زبان مادری جفتش واجبه.. نمیشه حذف کرد
البته اموزش پرورش ما خیلی ضعیفه و مثلا با این قوانین میخواد اصلاحش کنه ولی روز به روز خرابترش میکنه
ولی به نظرم لهجه مشکلی نداره..معلوم نیست چی تو فکرشونه:razz:
 
آخرین ویرایش:

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شاید منظور این قانون یه چیز دیگه است..
مثلا: توی کرمانشاه روستاهایی هست که معلم از همون مردم کرد زبان انتخاب شده..
بچه ها توی مدرسه کردی صحبت میکنن..
توی خونه هم با پدرو مادر کردی
یه سریشون هستن که به فارسی نمیتونن راحت صحبت کنن..
(مثال کرمانشاه رو زدم چون خودم این جور بچه ها رو دیدم|)
خوبه کردی صحبت می کنند ولی در آذربایجان این حق رو ندارند باید فارسی صحبت کنند چون امنیتی هست!
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پست اخیر روح الله حضرت پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در موضوع ممنوعیت استخدام معلمان دارای لهجه





 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خوبه کردی صحبت می کنند ولی در آذربایجان این حق رو ندارند باید فارسی صحبت کنند چون امنیتی هست!

ارتباط با متون و نسل قبل رو قطع میکنن..همین زبان و گویش هاست که ایران رو قشنگ کرده..
 

rahmati8829

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زبان با لهجه فرق داره . کردی و ترکی زبان هستند ولی لری لهجه ای کردی و ریشه فارسی دارد . از یه زبانشناس بپرسین میگه.

سلام عرض میکنم خدمت شما نمیخوام وارد بحثتون بشم ولی اینکه میفرمایید لری لهجه ای کردی و ریشه فارسی دارد اینطور نیست اول اینکه در خود صحبت شما تناقض وجود داره اگر لری لهجه ای کردی هست چطور میشه که ریشه فارسی داشته باشه شما که فرمودید کردی زبانی جدای زبان فارسی هست پس ان مطلبی که گفتید نمیتونه درست باشه.
حالا اینکه چند سالیه یکسری از شبکه های ماهواره ای که بیشتر شبکه های کردزبان هستند و سایت های اینترنتی به شدت تبلیغ میکنند که لرها ریشه کردی دارند که خدمت شما عرض بکنم که این واقعیت نداره و اگر یک مقدار تحقیق بفرمایید متوجه خواهید شد که اینطور نیست ما از استان بوشهر تا مناطقی از کرمانشاه ساکنان لرنشین داریم که به این شکلی که شما میفرمایید همه باید کرد باشن؟ زبان(یا گویش) لری شامل زیر مجموعه های زیادی هست مثل لری بمئی لری فعلی و بختیاری و بروجردی و بالاگریوه و.. که معمولا اون لری که در رسانه ها صحبت میشه لری بروجردی هست که به دلیل راحتی در صحبت کردن و راحت متوجه شدن کل جامعه از این نوع لری استفاده میشه که متاسفانه اکثر مردم هم فکر میکنند که زبان لری همینه که اینطور نیست و همین باعث شده همه بگن لری یه لهجه ساده فارسی است.
این در مورد زبان حالا اینکه لرها کرد هستند صحبتی غیر واقعی و دلیل این صحبتها مسائلی غیر از مسائل تاریخی و فرهنگی دارد.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زبان با لهجه فرق داره . کردی و ترکی زبان هستند ولی لری لهجه ای کردی و ریشه فارسی دارد . از یه زبانشناس بپرسین میگه.

سلام عرض میکنم خدمت شما نمیخوام وارد بحثتون بشم ولی اینکه میفرمایید لری لهجه ای کردی و ریشه فارسی دارد اینطور نیست اول اینکه در خود صحبت شما تناقض وجود داره اگر لری لهجه ای کردی هست چطور میشه که ریشه فارسی داشته باشه شما که فرمودید کردی زبانی جدای زبان فارسی هست پس ان مطلبی که گفتید نمیتونه درست باشه.
حالا اینکه چند سالیه یکسری از شبکه های ماهواره ای که بیشتر شبکه های کردزبان هستند و سایت های اینترنتی به شدت تبلیغ میکنند که لرها ریشه کردی دارند که خدمت شما عرض بکنم که این واقعیت نداره و اگر یک مقدار تحقیق بفرمایید متوجه خواهید شد که اینطور نیست ما از استان بوشهر تا مناطقی از کرمانشاه ساکنان لرنشین داریم که به این شکلی که شما میفرمایید همه باید کرد باشن؟ زبان(یا گویش) لری شامل زیر مجموعه های زیادی هست مثل لری بمئی لری فعلی و بختیاری و بروجردی و بالاگریوه و.. که معمولا اون لری که در رسانه ها صحبت میشه لری بروجردی هست که به دلیل راحتی در صحبت کردن و راحت متوجه شدن کل جامعه از این نوع لری استفاده میشه که متاسفانه اکثر مردم هم فکر میکنند که زبان لری همینه که اینطور نیست و همین باعث شده همه بگن لری یه لهجه ساده فارسی است.
این در مورد زبان حالا اینکه لرها کرد هستند صحبتی غیر واقعی و دلیل این صحبتها مسائلی غیر از مسائل تاریخی و فرهنگی دارد.
در اینمورد من هم اطلاعاتم در حد رسانه هاست اگر شما خود لر هستین و حتما اطلاعاتی در این مورد دارین حق با شماست. ممنون
 

plant_biology

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما که اطلاعات عمومی تون اینقد ضعیفه و حتی قادر نیستید که مثلا بتونید خودتون اون بخشنامه رو بگردید و پیداش کنید و حتی چیزی هم در مورد مثلا قانون اساسی نمیدونید چطور معلم شدید ؟ بدبختی ما همینه دیگه.

مراقب نحوه ی صحبت کردنتون باشید.اظلاعات من در حد خودم کافیه و هیچ ادعایی ندارم.راحت معلم شدن رو به دست نیاوردم و تلاش زیادی کردم .لظفا مراقب صحبتتون باشید.من می تونم بخشنامه رو راحت برم اموزش و پرورش شهرم بگیرم و حتی بپرسم ولی می خواستم ببینم که بر اساس چی این حرفها شروع شده یا شخصا فرد خودش بخشنامه رو دیده تمایلی ندارم دیگه به صحبت با شما ادامه بدم.موفق باشید.
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
شما که فرهنگی هستی چرا نباید از قانون اساس اصلاع نداشته باشی ؟درد همینه دیگه.
تو کلاس یه شاگرد از شما در مورد قانون اساسی سئوال کرد بهش میگی نمیدونم و اطلاعی ندارم ؟
شما قانون اساسی رو حفظ کردی؟
لزومی نداره یه معلم عقل کل باشه.. اتفاقا مشکل ما همینه که همه فکر میکنن همه چی بلدن و سطحی توی هر چیزی اطلاعات به دست میارن و راحت هم اظهار نظر میکنن..
اینکه معلم بگه اطلاع ندارم و میتونم تحقیق کنم و جواب سوالتو بدم. بهتر از اینه که یه جواب سطحی بده
درسته معلم باید همه مهارت های اجتماعی و قوانین و ... رو به دانش آموز یاد بده، دقیقا برای همینم معلم با تخصص های مختلف گذاشتن..هر معلم موظفه تا در حیطه خودش مهارت دانش اموز رو بالا ببره

هر کسی لازمه از قوانین اساسی آگاهی داشته باشه و به موقع به اون رجوع کنه.. ولی ندونستن این موضوع چیزی از ارزش و احترام معلم کم نمیکنه..
 
آخرین ویرایش:

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند سال پیش دکتر فروتن (دکتری متالوژی) متولد تبریز و ساکن آلمان برای مشاوره پروژه ای به تبریز اومده بود حدود 20 سالی المان داشت زندگی می کرد و خانومش آلمانی و مدیر مدرسه بود یه بار بحث همین شغل معلمی بود می گفت گزینش اولیه خانومش برای مدیر بودن 1 سال طول کشید (( چون شغل معلمی و مدیر مدرسه در آلمان خیلی حساس و مهم هست بر خلاف ایران)) می گفت : یکی از شرایط اش گذروندن دوره روانشناسی جوانان به مدت 1 سال به طور آکادمیک با هزینه دولت هست ! دوما در 10 سال نباید به هیچ عنوان تصادفی با ماشین از طرف ایشان باشه! سوما سلامت روان و حداقل 15 سال معلم بودن بدون داشتن مسایل انظباطی و پرس جو از محل سکونت بخاطر نداشتن مسایل اخلاقی و خوش حسابی در بانک و آزمون مدیریت و شایسته سالاری و ....
انصافا شما بیایین ببینید یه مدیر و ناظم در ایران چظور انتخاب میشه
 

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
شما قانون اساسی رو حفظ کردی؟
لزومی نداره یه معلم عقل کل باشه.. اتفاقا مشکل ما همینه که همه فکر میکنن همه چی بلدن و سطحی توی هر چیزی اطلاعات به دست میارن و راحت هم اظهار نظر میکنن..
اینکه معلم بگه اطلاع ندارم و میتونم تحقیق کنم و جواب سوالتو بدم. بهتر از اینه که یه جواب سطحی بده


یکی از دانشجویان دکتر حسابی به ایشان گفت : شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید. من که نمی خواهم موشک هوا کنم . می خواهم در روستایمان معلم شوم.

دکتر جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هوا کنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول، ولی تو نمی توانی به من تضمین بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا، نخواهد موشک هوا کند.


البته موافقم که جای جواب الکی باید تحقیق کرد ولی خدایی کدوم معلمی برای جواب دادن به بچه ها تحقیق میکنه؟ یک در هزاران هزار! بعدشم قانون اساسی رو کسی حفظ نمی کنه ولی همه اقلا در حوزه مسائل خودشون باید مطلع باشن، درس قوانین تو دبیرستان نمی دونم فقط برا سالای ما بود یا قبلا/بعدا هم بود/هست ولی خب اولین حرفی که دبیر در مورد اهمیت درس زد این بود که دخترا موقع ازدواج کاغذایی رو امضا میکنن که اصلا نمی دونن چی توش نوشته و شاید تا آخر عمرشون هم متوجه نشن مگر روزی که خدایی نکرده کارشون به دادگاه خانواده بیفته ببینن چی به سر خودشون آوردن!!! همین پارسال دوستی میگفت یکی از مهندسای همکارش 4 ماه زندان افتادن چون این طور جا افتاده که قانونو فقط وکیل باید حفظ باشه ... میدونی چرا نه معلم نه مهندس نه پزشک خودشونو ملزم به دونستن قانون نمی دونن؟!! چون واقعا پی گیری نمیشه! پزشک تو روز روشن علنا میزنه بچه مردمو میکشه ازش شکایت میشه نظام پزشکی به جای پیگیری ماست مالی میکنه! مهندس خیلی راحت تو طراحی میگه یه دو متر اضافه بگیر خلاف میکنیم آخرش میدونه کارمند شهرداری قراره یه چک پونزده تومنی بذاره کف دستش بگه اینو جور کن 200 تومن برا جریمه هات تخفیف بگیرم! معلما هم که کلا شاد و سرحالن دیده نشده از معلمی شکایت بشه به خاطر رفتارای غلط و کم کاریا و انواع مسائل دیگه! فقط همین سه تا شغل نیستا... اکثریت همینه

***

به نظرتون منطقیه این همه زبان تدریس بشه؟؟ نامنظمی درست نمیشه؟بچه ها اذیت نمیشن؟
اینا حفظ میشن چون ما این زبانها رو به بچه هامون منتقل می کنیم.
نمیدونم دیگه!
خب پس شما می گید ترکها در کنار زبان ترکی کتاب ترکی داشته باشند و بقیه لازم نیست درسته؟لرها و کردها و.. هم همینطور. چون امتحان مشترکی برای همه ی ایرانیان وجود داره و درسها هم مشترک باید باشه.
حالا شما دبیر زیست هستین قبول ولی خدایی دیگه دوره دبیرستان رو گذروندین و کنکور دادین عزیزم ... مگه کتاب جغرافیای استان ها که برای هر استان مختص خودشه بی نظمی ایجاد کرده؟! مگه همه درسا تو اون آزمون مشترک تحت عنوان کنکور مطرح میشن؟! مگه سر کنکور نمی شه بین زبانهای انگلیسی و فرانسه به دلخواه یکی رو انتخاب کرد؟!!

***

این عدد،عدد بزرگی هست معلم های زحمت کش زیادی داریم دلیل نمیشه از روی ناراحتی معلمان زیادی رو زیر سوال ببریم،همین حرفها زیاد شده که دیگر دانش اموزان احترامی برای معلمان قایل نیستند. این همه دکتر و داروساز همه کلاس خصوصی رفتند؟؟ معلمان زیادی در به رسیدن یک فرد به نخبگی نقش دارن.معلم با جونش به دانش اموز درس میده.نگیم اون دوران گذشت که معلما خوب کار میکردن،نه خیر الان هم معلمان بسیار بسیار زیادی هستن که دغدغه اشون دانش اموزانشون هستن.

کاری به صحت آمار عددی ندارم که واقعا چند درصد معلم کارکشته داریم (شخصا هم معلمایی داشتم که شدید بهشون ارادت دارم حتی بیشتر از مادر خودم و هم معلمایی که به نظرم مایه ننگ سیستم آموزشی ایرانن ولی نمی تونم آمار دقیق بگیرم که تعداد کدوم به کدوم می چربه،البته بهتره اینم بگم که تو مدارس خاص بودم و تجارب منو نمیشه به کل مدارس تعمیم داد که سر اینا بحث نمی کنم) ولی بحث من سر جمله این همه دکتر و داروساز هست که فرمودین! باید بگم کنکور فعلی رقابتی و اونم بر اساس حفظیات و تست زنی هست نه حد نصابی و بر اساس مهارت های مختلف ... یعنی چه سطح علمی کشور 100 باشه چه 50 چه 10 در هر حال وقتی 50 نفر ظرفیت برا پزشکی دانشگاه تهران تعریف شد ما در پایان 50 نفر دکتر فارغ التحصیل از این دانشگاه خواهیم داشت حالا چه معلم کارش درست باشه چه نه! نتیجه کار کجا معلوم میشه؟!! اونجایی که اینجا طرفو چند سال دیالیز میکنن و آخرش میگن کلیه تو باید دربیاریم میره سوئد اونجا میگن مشکل خونی ساده ای داشته که حتی دیالیز لازم نبوده و با مصرف یک دوره دارویی برطرف میشده مشکلش!! نتیجه کار سیستم آموزشی -که قطعا معلمین همه ی اون نیستن و خود معلمین امروزی محصول همین سیستم آموزشی ان نه عاملش!- اینجا مشخص میشه نه صرفا تو تعدد دکترا و مهندسا...

از رشته خودم مثال بزنم! حسین امانت برج آزادی رو طراحی کردنی همش 23 سالش بوده! منم معماری خوندم و 25 سالمه ولی حتی نمی تونم از رو برج آزادی نقاشی بکشم!!! تازه من جزء ورودی های ارشد سراسری این رشته هم هستم خیر سرم، یعنی اون 40 نفری که با من سر کلاس بودن خیلیاشون از منم بدترن، آیا سیستم آموزشی که ما رو پرورش داده میتونه ادعا کنه پس این همه معمار از کجا اومدن اگه میگین ما کارمونو درست انجام ندادیم؟! :smile: من هیچ وقت از معماری و شهرسازی انتقاد شدنی نمی پرم بگم چقد بی انصافین این همه معمار خوب داریم! اکثر معماری ها خودشون بدتر از همه در مورد وضعیت رشته شون غر میزنن ولی نمی دونم چرا بعضی رشته ها مث پزشکی و معلمی اصلا معترف نیستن به وجود نقایص تو حوزه کاری شون و هر حرفی می زنی فوری به خودشون میگیرن! معلم عزیز شما تو همین چند تا کامنتت از کلمات "قایل" و "نامنظمی" استفاده کردی که کاملا غلط هستن و از قوانین مرتبط با حوزه کاریت هم بی خبری! اینا رو قبول کن اقلا!!! باور کن نصف راه درمان با پذیرش وجود بیماری طی میشه شما که رشته تخصصی تونه این حرفا عزیزم!!
 
آخرین ویرایش:

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مراقب نحوه ی صحبت کردنتون باشید.اظلاعات من در حد خودم کافیه و هیچ ادعایی ندارم.راحت معلم شدن رو به دست نیاوردم و تلاش زیادی کردم .لظفا مراقب صحبتتون باشید.من می تونم بخشنامه رو راحت برم اموزش و پرورش شهرم بگیرم و حتی بپرسم ولی می خواستم ببینم که بر اساس چی این حرفها شروع شده یا شخصا فرد خودش بخشنامه رو دیده تمایلی ندارم دیگه به صحبت با شما ادامه بدم.موفق باشید.
بجای این حرفا بهتر بود از من تشکر میکردی که نقاط ضعف رو بشما یادآوری کردم که متوجه بشید جایگاه علمی و پژوهشی و قدرت طرح موضوع شما کجاست. بهتره بیشتر مطالعه کنید و دیدگاه علمی و اجتماعی تان را بالاتر ببرید.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو هر کشوری که آمار تخلفات رانندگی بالاست, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که دادگاهها و دادسرا هاش شلوغه, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که آمار طلاقش بالاست, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که توش فساد اداری و مالی و اخلاقیش بیداد میکنه, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که توش مادی گرائی بشدت دیده میشه (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که نخبگان و فارغ التحصیلان ش بیکارن, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که ارزش پولش پائینه, (یعنی سيستم آموزش و پرورش مریضه)
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو هر کشوری که آمار تخلفات رانندگی بالاست, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که دادگاهها و دادسرا هاش شلوغه, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که آمار طلاقش بالاست, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که توش فساد اداری و مالی و اخلاقیش بیداد میکنه, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که توش مادی گرائی بشدت دیده میشه (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که نخبگان و فارغ التحصیلان ش بیکارن, (یعنی سیستم آموزش و پرورش مریضه)
هر کشوری که ارزش پولش پائینه, (یعنی سيستم آموزش و پرورش مریضه)
جالب بود به یه جای دیگه هم نقل قول کردم.ممنون
 
  • Like
واکنش ها: ayja

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جالب بود به یه جای دیگه هم نقل قول کردم.ممنون
یکی باید به اونایی که این قانون داشتن لهجه و منع تدریس رو تصویب کردن حالی کنه که ما قرار میذاریم که کلاس درسمان را با زبان ترکی اداره کنیم چون ما در زبان ترکی لهجه نداریم.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یکی باید به اونایی که این قانون داشتن لهجه و منع تدریس رو تصویب کردن حالی کنه که ما قرار میذاریم که کلاس درسمان را با زبان ترکی اداره کنیم چون ما در زبان ترکی لهجه نداریم.
واقعیتش نمی خام کش بدم ولی واقعیت برمی گرده به فرهنگ ما ها.
من کارشناسی منطقه فارس نشین بودم کل دانشگاه یه ترک بود اون هم من بودم بعد ها 3 4 نفر دیدم من چند سال هم تهران بودم می تونستم بدون لهجه فارسی حرف بزنم ولی همیشه برای حفظ اصالت (در نظر خودم) با لهجه حرف میزدم بعضی ها مسخره می کردند مصلا یه دوست سنندجی داشتم این فارسی رو خیلی با لهجه حرف میزد بچه ها مشخره اش می کردند و یه بار هم درگیر شد همیشه می گفت تهرانی فلان و .... .
در حقیقت خودمون داریم یه جور کینه و نفرت بین خودمون ایجاد می کنیم من آخراش دیگه برای فارس ها جک می ساختم و کل کل می کردیم ولی خوب چه فاید ه؟ دوست داشتن ها و محبت کردن یادمون میره باهم بودن یادمون میره .
این فرهنگ و خرد در جامعه هست که ملت رو سرافراز می کنه.
الان همین ترکیه هم تازه یادش اومده برای بقای سیاست و باید هویت کرد ها رو نظر بگیره .
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من اونایی که این قانون رو تصویب کردن کارشون عمدی بوده که تو جامعه صدا بکنه و باعث بشه که مردم قیمت مرغ و پیاز رو یادشون بره.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واقعیتش نمی خام کش بدم ولی واقعیت برمی گرده به فرهنگ ما ها.
من کارشناسی منطقه فارس نشین بودم کل دانشگاه یه ترک بود اون هم من بودم بعد ها 3 4 نفر دیدم من چند سال هم تهران بودم می تونستم بدون لهجه فارسی حرف بزنم ولی همیشه برای حفظ اصالت (در نظر خودم) با لهجه حرف میزدم بعضی ها مسخره می کردند مصلا یه دوست سنندجی داشتم این فارسی رو خیلی با لهجه حرف میزد بچه ها مشخره اش می کردند و یه بار هم درگیر شد همیشه می گفت تهرانی فلان و .... .
در حقیقت خودمون داریم یه جور کینه و نفرت بین خودمون ایجاد می کنیم من آخراش دیگه برای فارس ها جک می ساختم و کل کل می کردیم ولی خوب چه فاید ه؟ دوست داشتن ها و محبت کردن یادمون میره باهم بودن یادمون میره .
این فرهنگ و خرد در جامعه هست که ملت رو سرافراز می کنه.
الان همین ترکیه هم تازه یادش اومده برای بقای سیاست و باید هویت کرد ها رو نظر بگیره .
در مورد ترکیه میتونم بگم که اونا خیلی نژاد پرست هستند و تا مجبور نشن به سایر هویت ها احترام نمیذارن.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در مورد ترکیه میتونم بگم که اونا خیلی نژاد پرست هستند و تا مجبور نشن به سایر هویت ها احترام نمیذارن.
من خودم ترکیه رو دوست دارم ولی سیاست عثمانی داره بقیه قومیت هاشون رو نابود می کنه ولی تا چند سال آینده یکی از قدرت های جهانی میشن در سطح اروپا.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من اونایی که این قانون رو تصویب کردن کارشون عمدی بوده که تو جامعه صدا بکنه و باعث بشه که مردم قیمت مرغ و پیاز رو یادشون بره.
اینو موافقم امکانش خیلی هست!
اولین بارمون نیست که!
 

behnam5670

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر منم باید همه مدارس فارسی تدریس بشه. حفظ زبان ها و لهجه های محلی وظیفه ی خانواده هاست. چون اینگونه که نباشه همونطور که دستمون گفتن فارسی رو خیلی از افراد ممکنه خوب یاد نگیرن. یعنی به جز مدارس مگر جای دیگری هست که افراد برن فارسی رو یاد بگیرن؟ شما اینطور تصور کنید که هر قومیتی به زبان خودش در مدارس تدریس کنه. ایا این باعث نمیشه اروم اروم فارسی در اون قسمت های کشور فراموش بشه؟ بعد خب همین عامل باعث ایجاد مشکل اختلاف و تفرقه نمیشه؟ این مشکلات جدی ای رو ممکنه در اینده ایجاد کنه. بالاخره هر کشوری باید یه زبان رو به عنوان زبان واحد خودش انتخاب کنه.
تازه. فقط زبان گفتاری که نیست. خب اینگونه نباشه شاید بعدا اعتراض بشه که کتاب ها هم به زبان های محلات وقومیت های مختلف نگارش بشن. اینکه مثلا کتاب فارسی باشه ولی به زبان ترکی تدریس بشه به نظر شما عجیب نیست؟
ولی اینم در نظر باید داشته باشیم که جدا از اینکه کشور باید یک زبان رسمی داشته باشه و همه جا اون زبان رو پیاده کنه. باید از تنوع فرهنگی و قومیتی هم دفاع کنه همزمان. اهمیت یک مسئله چیزی از اهمیت مسئله دیگه کم نمیکنه. این دوتا با هم در تضاد نیستن. باید هر دو این اهداف با هم تحقق پیدا کنه.

به نظرتون خیلی از کلمه‌ی باید استفاده نمی‌کنید؟ "باید" همه‌ی مدارس فارسی تدریس بشه، کشور "باید" یک زبان رسمی داشته باشه...
کشوری مثل کانادا حدود 6.5 میلیون جمعیت با زبان مادری فرانسوی داره، یعنی کمتر از 20 درصد. ولی دو زبان رسمی داره، انگلیسی و فرانسوی. یا مثلا سوئیس 4 زبان رسمی داره: آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، رومانش (زبان 1 درصد از مردم این کشور). یا در قبرس که 18 درصد ترک داره، دو زبان ترکی استانبولی و یونانی رسمی هست. در کل کشورهایی که درصد بالایی از متکلمان به یک زبان خاص رو داره، اون زبان هم رسمی هست. این کشورها چه مدلی رو پیاده‌سازی کردند، ما هم همون رو پیش ببریم. نمی‌دونم چه اصراری دارید که زبان رو محور اتحاد قرار بدید که بعدا همین زبان خواسته یا ناخواسته پُتکی باشه که به سر بقیه‌ی خواسته‌های قانونی کوبیده بشه.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من خودم ترکیه رو دوست دارم ولی سیاست عثمانی داره بقیه قومیت هاشون رو نابود می کنه ولی تا چند سال آینده یکی از قدرت های جهانی میشن در سطح اروپا.
من مدتها اونجا زندگی کردم. برداشت من این بود که تعصب بیش از حد اونا خیلی وقتا باعث میشه که اونا نمیتونن با واقع گرایی فکر و زندگی بکنند. کلا تعصب خوب نیست و باعث کج پنداری انسان میشه.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو کشور های متمدن تر و پیشرفته کلیه معلمان مقطع ابتدائی دارای مدرک دکترا و حتی پروفسوری هستند. چون اونا میدونن که اگه پایه های ابتداعی دانش آموزان قوی باشه, این حالت تا دانشگاه به همان حالت ادامه پیدا میکنه. اینام بجای تاکید بر توانائیهای بالای علمی و تخصصی معلمان مقطع ابتداعی گیر دادن که لهجه نداشته باشن. انگار میخوان گوینده اخبار بشن. :biggrin:
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب معلم لهجه داشته باشه. مشکلش چیه الان ؟
واقعا عقب مانده ایم ما.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
به نظرتون خیلی از کلمه‌ی باید استفاده نمی‌کنید؟ "باید" همه‌ی مدارس فارسی تدریس بشه، کشور "باید" یک زبان رسمی داشته باشه...
کشوری مثل کانادا حدود 6.5 میلیون جمعیت با زبان مادری فرانسوی داره، یعنی کمتر از 20 درصد. ولی دو زبان رسمی داره، انگلیسی و فرانسوی. یا مثلا سوئیس 4 زبان رسمی داره: آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، رومانش (زبان 1 درصد از مردم این کشور). یا در قبرس که 18 درصد ترک داره، دو زبان ترکی استانبولی و یونانی رسمی هست. در کل کشورهایی که درصد بالایی از متکلمان به یک زبان خاص رو داره، اون زبان هم رسمی هست. این کشورها چه مدلی رو پیاده‌سازی کردند، ما هم همون رو پیش ببریم. نمی‌دونم چه اصراری دارید که زبان رو محور اتحاد قرار بدید که بعدا همین زبان خواسته یا ناخواسته پُتکی باشه که به سر بقیه‌ی خواسته‌های قانونی کوبیده بشه.
مرسی از نظرت.
من اینو نمیدونستم. فکر میکردم اگر اموزش چندزبانه باشه مشکلات خودش رو ایجاد میکنه. ولی مثال هایی که زدید جای تامل داشت. نکته اخرتون هم خیلی درست بود. اگر همه تمرکز روی یک زبان گذاشته بشه طبیعتا خواسته یا ناخواسته پتکی میشه بر روی زبان های دیگه. همونطور که همین الان هم تا حدودی شاهد هستیم که خیلیها شاید سعی میکنن لهجه یا زبان محلی خودشون رو نشون ندن تا مورد قضاوت دیگران قرار نگیرن.
اگر از این دیدگاه نگاه کنیم مسلما باید حمایت های خیلی بیشتری از زبان ها و لهجه ها صورت بگیره و این جور قوانین تاثیرات منفی زیادی روی زبان های دیگه میذاره.
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
به نظر منم باید همه مدارس فارسی تدریس بشه. حفظ زبان ها و لهجه های محلی وظیفه ی خانواده هاست. چون اینگونه که نباشه همونطور که دستمون گفتن فارسی رو خیلی از افراد ممکنه خوب یاد نگیرن. یعنی به جز مدارس مگر جای دیگری هست که افراد برن فارسی رو یاد بگیرن؟ شما اینطور تصور کنید که هر قومیتی به زبان خودش در مدارس تدریس کنه. ایا این باعث نمیشه اروم اروم فارسی در اون قسمت های کشور فراموش بشه؟ بعد خب همین عامل باعث ایجاد مشکل اختلاف و تفرقه نمیشه؟ این مشکلات جدی ای رو ممکنه در اینده ایجاد کنه. بالاخره هر کشوری باید یه زبان رو به عنوان زبان واحد خودش انتخاب کنه.
تازه. فقط زبان گفتاری که نیست. خب اینگونه نباشه شاید بعدا اعتراض بشه که کتاب ها هم به زبان های محلات وقومیت های مختلف نگارش بشن. اینکه مثلا کتاب فارسی باشه ولی به زبان ترکی تدریس بشه به نظر شما عجیب نیست؟
ولی اینم در نظر باید داشته باشیم که جدا از اینکه کشور باید یک زبان رسمی داشته باشه و همه جا اون زبان رو پیاده کنه. باید از تنوع فرهنگی و قومیتی هم دفاع کنه همزمان. اهمیت یک مسئله چیزی از اهمیت مسئله دیگه کم نمیکنه. این دوتا با هم در تضاد نیستن. باید هر دو این اهداف با هم تحقق پیدا کنه.

سلام

من به عنوان کسی که سه زبانه بودم، و توو مقاطع مدرسه و حتی دانشگاه به زبان غیرفارسی هم بهمون تدریس شده، و لهجه های متفاوت کردی ترکی و گویش های مختلف شاهرودی مشهدی و و ها رو از معلم یا استادها توو کلاس های عربی انگلیسی و صرف فارسی شنیدم ، با این مورد که اکسنت محلی خودش رو توو گفتارش نشون بده،از نظر فهم اون مطلب هیچ مشکلی نداشتم

توو کلاسهایی که خود معلم به زبان مادری بچه ها تدریس می کرد و متقابلاً موقع پرسش شفاهی هم به زبان مادری توضیح می دادن، که باعث می شد هم بهره وری یادگیری بالا بره هم اینکه همه اون درس رو با شوق بیشتری می خوندن چون وسطش آزاد بودن که کانال رو عوض کنن و هر جور دلشون می خواد با هر زبانی توضیح بدن...

اجبار بدترین نوع یادگیری در آموزش هست!
زبان فارسی حتی جز ده زبان زنده دنیا هم نیس! متون فارسی در کتب سطح ابتدایی هم به قدری افتضاح نگاشته شده که اگه فرصتی باشه یک نمونه حتماً می ذارم که ببینید مشتی حرف بی مفهوم هستن که کنار هم چیده شدن برای پر کردن صفحات نه انتقال صحیح دانستنی ها ... گویش های فارسی بیشتر جای تامل دارند که بهتره روی اونا زوم بشه که هیچکس فارسی شیوا و سلیس صحبت نمی کنه
برعکس زبان های بومی دیگه که توو ایران صحبت میشه مثل عربی، ترکی جزء ده زبان ثبت شده زنده دنیا هستن و بیش از حداقل 40 درصد مردم ایران ترک هستند! عرب زبان ها هم هر چند در اقلیت هستن ولی باز هم قابل توجه هست.
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
البته موافقم که جای جواب الکی باید تحقیق کرد ولی خدایی کدوم معلمی برای جواب دادن به بچه ها تحقیق میکنه؟ یک در هزاران هزار! بعدشم قانون اساسی رو کسی حفظ نمی کنه ولی همه اقلا در حوزه مسائل خودشون باید مطلع باشن، درس قوانین تو دبیرستان نمی دونم فقط برا سالای ما بود یا قبلا/بعدا هم بود/هست ولی خب اولین حرفی که دبیر در مورد اهمیت درس زد این بود که دخترا موقع ازدواج کاغذایی رو امضا میکنن که اصلا نمی دونن چی توش نوشته و شاید تا آخر عمرشون هم متوجه نشن مگر روزی که خدایی نکرده کارشون به دادگاه خانواده بیفته ببینن چی به سر خودشون آوردن!!! همین پارسال دوستی میگفت یکی از مهندسای همکارش 4 ماه زندان افتادن چون این طور جا افتاده که قانونو فقط وکیل باید حفظ باشه ... میدونی چرا نه معلم نه مهندس نه پزشک خودشونو ملزم به دونستن قانون نمی دونن؟!! چون واقعا پی گیری نمیشه! پزشک تو روز روشن علنا میزنه بچه مردمو میکشه ازش شکایت میشه نظام پزشکی به جای پیگیری ماست مالی میکنه! مهندس خیلی راحت تو طراحی میگه یه دو متر اضافه بگیر خلاف میکنیم آخرش میدونه کارمند شهرداری قراره یه چک پونزده تومنی بذاره کف دستش بگه اینو جور کن 200 تومن برا جریمه هات تخفیف بگیرم! معلما هم که کلا شاد و سرحالن دیده نشده از معلمی شکایت بشه به خاطر رفتارای غلط و کم کاریا و انواع مسائل دیگه! فقط همین سه تا شغل نیستا... اکثریت همینه
دقیقا منم منظورم همینه.. هرجا لازم شد رجوع میشه.. فقط کافیه ادم بدونه چنین قوانینی توی این زمینه وجود داره..
مثل اینه که فهرست کتاب رو ببینی هرجا لازم شد میدونی چنین چیزی وجود داره
 

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام

من به عنوان کسی که سه زبانه بودم، و توو مقاطع مدرسه و حتی دانشگاه به زبان غیرفارسی هم بهمون تدریس شده، و لهجه های متفاوت کردی ترکی و گویش های مختلف شاهرودی مشهدی و و ها رو از معلم یا استادها توو کلاس های عربی انگلیسی و صرف فارسی شنیدم ، با این مورد که اکسنت محلی خودش رو توو گفتارش نشون بده،از نظر فهم اون مطلب هیچ مشکلی نداشتم

توو کلاسهایی که خود معلم به زبان مادری بچه ها تدریس می کرد و متقابلاً موقع پرسش شفاهی هم به زبان مادری توضیح می دادن، که باعث می شد هم بهره وری یادگیری بالا بره هم اینکه همه اون درس رو با شوق بیشتری می خوندن چون وسطش آزاد بودن که کانال رو عوض کنن و هر جور دلشون می خواد با هر زبانی توضیح بدن...

اجبار بدترین نوع یادگیری در آموزش هست!

زبان فارسی حتی جز ده زبان زنده دنیا هم نیس! متون فارسی در کتب سطح ابتدایی هم به قدری افتضاح نگاشته شده که اگه فرصتی باشه یک نمونه حتماً می ذارم که ببینید مشتی حرف بی مفهوم هستن که کنار هم چیده شدن برای پر کردن صفحات نه انتقال صحیح دانستنی ها ... گویش های فارسی بیشتر جای تامل دارند که بهتره روی اونا زوم بشه که هیچکس فارسی شیوا و سلیس صحبت نمی کنه
برعکس زبان های بومی دیگه که توو ایران صحبت میشه مثل عربی، ترکی جزء ده زبان ثبت شده زنده دنیا هستن و بیش از حداقل 40 درصد مردم ایران ترک هستند! عرب زبان ها هم هر چند در اقلیت هستن ولی باز هم قابل توجه هست.
سالی که من رفتم اول ابتدایی تو اردبیل همزمان هم پیش دبستانی اجباری شد هم فارسی صحبت کردن معلما (این از گل و بلبل ترین شیوه های قانون گذاری بود چون اگه میخواستن حرف زدن به زبان فارسی رو به هر دلیلی اجباری کنن باز باید پیش دبستانی رو دو-سه سال قبلش اجباری میکردن تا جا بیفته!!!!) هنوز وقتی فکرشو میکنم خودم تعجب میکنم چه طور اول ابتدایی رو گذروندم با اینکه فارسی بلد نبودم و معلم فقط فارسی حرف میزد! فقط چند مورد یادمه که تو درس علوم تا مدت ها مرغ رو فک میکردم فارسیش جگره و جگر رو مرغ!!! تعطیلات عید معلم گفته بود یک خط از هر کدوم از حروف الفبا و یک دونه از هر کدوم از کلماتی که تا حالا خوندیم بنویسید من فک کرده بودم گفته یک صفحه از حروف و یک خط از کلمات بنویسید!!!! فک نمی کنم تو عمرم عید نوروزی بدتر از اون سال داشته باشم تا الان :biggrin: البته اینا برا من بد نشد چون ذاتا آدم سرتقی ام، با همین اوضاعی که تعریف کردم از وسطای سال اول ابتدایی با اعتماد به نفس کتاب قصه هم می خوندم واسه خودم (یادمه تو کتاب نوشته بود بالاخره آش پخته شد و اصلا بدون اینکه ذهنمو درگیر کنم که balakhare یعنی چی خوندم تمومش کردم بعدا با کلمه bel-akhare آشنا شدم :D ) و با اون مصیبتی که سال اول ابتدایی تو فارسی کشیده بودم بعدا یاد گرفتن عربی و زبان برام مث آب خوردن بود! ولی خب کشش همه آدما و برخوردشون با چالش ها یکسان نیست، همون سال 8 نفر از بچه ها مردود شدن کلا، فقط به این فک کن بچه ای که اول ابتدایی مردود شه چه ذهنیت فوق العاده ای نسبت به درس و مدرسه پیدا میکنه!!! :w22:
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
سالی که من رفتم اول ابتدایی تو اردبیل همزمان هم پیش دبستانی اجباری شد هم فارسی صحبت کردن معلما (این از گل و بلبل ترین شیوه های قانون گذاری بود چون اگه میخواستن حرف زدن به زبان فارسی رو به هر دلیلی اجباری کنن باز باید پیش دبستانی رو دو-سه سال قبلش اجباری میکردن تا جا بیفته!!!!) هنوز وقتی فکرشو میکنم خودم تعجب میکنم چه طور اول ابتدایی رو گذروندم با اینکه فارسی بلد نبودم و معلم فقط فارسی حرف میزد! فقط چند مورد یادمه که تو درس علوم تا مدت ها مرغ رو فک میکردم فارسیش جگره و جگر رو مرغ!!! تعطیلات عید معلم گفته بود یک خط از هر کدوم از حروف الفبا و یک دونه از هر کدوم از کلماتی که تا حالا خوندیم بنویسید من فک کرده بودم گفته یک صفحه از حروف و یک خط از کلمات بنویسید!!!! فک نمی کنم تو عمرم عید نوروزی بدتر از اون سال داشته باشم تا الان :biggrin: البته اینا برا من بد نشد چون ذاتا آدم سرتقی ام، با همین اوضاعی که تعریف کردم از وسطای سال اول ابتدایی با اعتماد به نفس کتاب قصه هم می خوندم واسه خودم (یادمه تو کتاب نوشته بود بالاخره آش پخته شد و اصلا بدون اینکه ذهنمو درگیر کنم که balakhare یعنی چی خوندم تمومش کردم بعدا با کلمه bel-akhare آشنا شدم :D ) و با اون مصیبتی که سال اول ابتدایی تو فارسی کشیده بودم بعدا یاد گرفتن عربی و زبان برام مث آب خوردن بود! ولی خب کشش همه آدما و برخوردشون با چالش ها یکسان نیست، همون سال 8 نفر از بچه ها مردود شدن کلا، فقط به این فک کن بچه ای که اول ابتدایی مردود شه چه ذهنیت فوق العاده ای نسبت به درس و مدرسه پیدا میکنه!!! :w22:

:D
چه جالب!

خوب که فکر میکنم معلم اول ابتدایی ما هم برای تعطیلات عید مشق داده بود و خیلی زیاد بود.... از مشق نوشتن بشدت متنفر بودم از عمد تا شب نمی نوشتم

من از دوم ابتدایی دوست بغل دستیم فارس زبان بود و نمی تونست غیر از فارسی به زبان دیگه ای حرف بزنه! زبان دیگه ای هم بلد نبود که بشنوه بفهمه. بالاجبار باهاش فارسی حرف می زدم همین باعث شده که لهجه هم نداشته باشم

از کج فهمی های دوره ابتدایی منم مواردی دارم مثل اسم فامیلی یکی از دوستان که بدخط بود بخاطر همین فامیلیشو اشتباه تلفظ می کردم هلایی می خوندم! بعداً خانومی بود اون دوره که هر از چندی به عنوان بازرس می اومد که هر بار اومد اسم یک میوه ای رو برای این دوستم می خوند و کل کلاس منفجر می شد! طالبی! گلابی! :D

مباحث مختلفی مثل سایه و دماها توو دوره ابتدایی رو معلم های پیر نمی تونستن انتقال بدن و خب چه انتظاری از یک بچه هفت هشت ساله هست که توو کلاس دوم بشینه و با زبان غیر از زبان مادری بیاد و نه محاوره یا یک کارتون بلکه یک مفهوم جدید فیزیکی رو یاد بگیره؟؟ و یادمه از این مباحث گر می گرفتم که از من شفاهی پرسیده نشه بلکه برام جا بیفته!

معلم فیزیک دبیرستان این تتا 1 و تتا2 رو توو نوشتن اختلاف دما برعکس توضیح داده بود چون اصرااااااار داشت که حتماً فارسی حرف بزنه! یعنی برعکس اونچه که بخشنامه ها تصور کردن، خود معلم موقع توضیح فارسی مباحث دست و پاشو گم می کنه!

سرگروه بودم توو دوره مدرسه و اکثر بچه ها رو می دیدم که اصلاً متوجه نمی شن!!!! ورقه ها رو هم اصلاح می کردم به همین می رسیدم که اصلا نفهمیده که چیه؟ بخصوص تاریخ و جغرافیا رو .. چون طبق معمول معلم این درسها اصرار داشتن که فارسی توضیح بدن!

برعکسش هم هستا

توو کلاس فیزیک مولد وان دو گراف رو کامل به یاد دارم چون معلم فیزیکی که دانشگاه هم تدریس داشت، به زبان مادری توضیح می داد

توو کلاس ریاضی، زیست شناسی هم زبان مادری رو استفاده می کردن و میزان یادگیری و علاقه به یادگیری بالاتر از دروس خشک و خالی اون زمان بود

کلاً برداشت اولیه سازمان آموزش و پرورش از اجبار یک زبان توو یادگیری کاملاً اشتباه و دور از واقعیت هست.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینکه کاری بکنند که انسان نتونه خوب و درست بفهمه رو من توش موندم.
اگه اینا مایل باشن که انسان هر چه میتونه بیشتر و بهتر بفهمه باید اصرار داشته باشن که معلم از هر زبان و لهجه ای که میتونه کمک بگیره تا بتونه بیشتر بفهمونه.
اینکه این تبصره ها و قوانین وضع میشن, نشاندهنده اینه که نذارن بچه ها خوب و درست بفهمند.
 

Similar threads

بالا