فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
کد:
[CENTER]
http://www.4shared.com/file/91460398/214ca87e/pdms_training_equipment_password_wwwpdmsirpart01.html

http://www.4shared.com/file/91483344/30d18b97/pdms_training_equipment_password_wwwpdmsirpart02.html

http://www.4shared.com/file/91455729/c2c8631d/pdms_training_equipment_password_wwwpdmsirpart03.html

http://www.4shared.com/file/91464514/6bcc85b8/pdms_training_equipment_password_wwwpdmsirpart04.html

http://www.4shared.com/file/91468817/b0cbf8e9/pdms_training_equipment_password_wwwpdmsirpart05.html

http://www.4shared.com/file/91473370/9ec18b9c/pdms_training_equipment_password_wwwpdmsirpart06.html

http://www.4shared.com/file/91476913/6bdb0844/pdms_training_equipment_password_wwwpdmsirpart07.html

password : www.pdms.ir

برای اطمینان از سالم بودن لینک ها ، همه آنها یکبار دانلود و تست شده است.

http://www.4shared.com/file/87355722/e765bf89/pdms_training_wwwpdmsirpart001.html
http://www.4shared.com/file/87357466/2c2bc846/pdms_training_wwwpdmsirpart002.html
http://www.4shared.com/file/87375715/28ec2a89/pdms_training_wwwpdmsirpart003.html
http://www.4shared.com/file/87360265/6bd8a727/pdms_training_wwwpdmsirpart004.html
http://www.4shared.com/file/87362212/10f46cc8/pdms_training_wwwpdmsirpart005.html
http://www.4shared.com/file/87364294/14251c29/pdms_training_wwwpdmsirpart006.html
http://www.4shared.com/file/87377642/6034e9d3/pdms_training_wwwpdmsirpart007.html
http://www.4shared.com/file/87366280/a05a21fa/pdms_training_wwwpdmsirpart008.html
http://www.4shared.com/file/87368175/b53100d0/pdms_training_wwwpdmsirpart009.html
http://www.4shared.com/file/87370112/85db33aa/pdms_training_wwwpdmsirpart010.html
http://www.4shared.com/file/87371795/6f5737d6/pdms_training_wwwpdmsirpart011.html
http://www.4shared.com/file/87379630/21a4690b/pdms_training_wwwpdmsirpart012.html
http://www.4shared.com/file/87381430/65c4025b/pdms_training_wwwpdmsirpart013.html
http://www.4shared.com/file/87384956/e5fb6389/pdms_training_wwwpdmsirpart014.html
http://www.4shared.com/file/87382042/d137f282/pdms_training_wwwpdmsirpart015.html

password : www.pdms.ir[/CENTER]
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
**آموزش PDMS**

**آموزش PDMS**

پروژه Sample در PDMS
فرمت : AVI
مدت فیلم : ۳۰ دقیقه
کیفیت : ۱۰۱۶×۷۶۰
حجم فایل : ۲۰ مگابایت
link


آموزش DBLIST در PDMS
فرمت : AVI
مدت فیلم : ۳ دقیقه
کیفیت : ۱۰۱۶×۷۶۰
حجم فایل : ۶ مگابایت
link


آموزش ISODRAFT در PDMS
فرمت : AVI
مدت فیلم : ۳ دقیقه
کیفیت : ۱۰۱۶×۷۶۰
حجم فایل : ۵ مگابایت
link

کد:
www.pdms.ir


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار

آموزش مدل کردن EQUIPMENT در PDMS :

فرمت : AVI
مدت فیلم : ۷ دقیقه
کیفیت : ۱۰۱۶×۷۶۰
حجم فایل : ۱۷ مگابایت

link




آموزش مدل کردن EQUIPMENT در PDMS :
فرمت : AVI
مدت فیلم : ۸ دقیقه
کیفیت : ۱۰۱۶×۷۶۰
حجم فایل : ۹ مگابایت
link


کد:
www.pdms.ir

 

mohandesarma

عضو جدید
PDMS چیست؟
درباره PDMS

نرم افزار PDMS محصول شرکت AVEVA ،در زمره کارآمدترین و با قابلیترین نرم افزارهای مدلسازی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دنیا است که در اکثر کشورها به عنوان اولین انتخاب در مقایسه با نرم افزارهای مشابه مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که از نام واژه ترکیبی این نرم افزار پیداست، این برنامه قابلیت طراحی، مدلسازی و مدیریت یک سایت را تا بالاترین حد آن داراست.توانایی بالای این نرم افزار در مدل کردن تجهیزات سبب انتخاب آن به عنوان نرم افزار اول دنیا در این صنعت گردیده و کاربر بدون نیاز به نرم افزار دیگر، قادر به طراحی و مدلسازی یک Plant می باشد .از آنجا که این نرم افزار در قسمت مربوط به Database بسیار قوی و با دقت طراحی شده است چنانچه یک پروژه در ابتدا با ساختار مناسب و توسط فرد آشنا به این نرم افزار ایجاد گردد، تا انتهای پروژه کوچکترین دغدغه ای ای بابت از دست رفتن اطلاعات یا خرابی آنها وجود ندارد.از جمله نکات مثبت این نرم افزار می توان به همخوانی ، ارسال و دریافت فایلها جهت هماهنگی با نرم افزارهای متداول و رایج علم مهندسی است. چنانکه قابلیت همخواني فایلهای مدلسازی شده در Microstation را داراست و با زبان Visual basic میتوان برای این نرم افزار برنامهنویسی کرد، قابلیت خروجی انواع گزارشها با فرمت Excel , Word را دارد و همچنین مي توان نقشههاي خروجي را با فرمت PLT , DXF , DWG به اتوکد منتقل کرد.به طور کلی و جهت آشنایی بامهمترين ماژول های نرم افزار و کارآیی آنها به شرح مختصر و عملکرد ماژول های آن میپردازیم.
DESIGNجهت مدلسازی یک واحد فرآیندی ازابتدا تا انتها با دقیقترین و کاملترین جزئیات بکار میرود در این قسمت بخشهای مختلف واحدهای مکانیک، سازه، معماری، عمران و برق و ... با توجه به شرح وظایف هر قسمت را می توان مدلسازی کرد. از جمله مهمترین مواردی که در ماژول Design میتوان انجام داد ، مدلسازی کل Plant، بررسی برخورداجزاء مختلف، مشاهده آخرین عملیات انجام شده کاربران، گزارشگیری از مدل و مشاهده نمای کلی plant می باشد.ADMINتعریف پروژه، ایجاد بانکهای اطلاعاتی، تعریف کاربران، ایجاد محدوده کاری برای هر کاربر، تعریفpassword و مدیریت کلی datase و نرم افزار از کاربرد های این ماژول است. انتظار میرود کهadmin یک پروژه بر کلیه قسمتهای مختلفpdms تسلط کافی داشته و توانایی رفع مشکلات کاربران دیگر را داشته باشد)PARAGON , SPECONجهت تعریف PMS (PIPING MATERIAL SPECIFICATION) پروژه در بخش PIPING و ایجاد کاتالوگهای مورد نیاز بخشهای, Piping Instrument . Structure وساير بخشها بکارمیرود. به طور کلی المانهایی که توسط واحدهاي مختلف در محیط Design استفاده می شوند در ابتدا در محیط Paragon یا Specon براساس استانداردهاي طراحي و جداول و دادههای پروژه وارد نرم افزار می شوند.ISODRAFTبرای تهیه نقشه ایزومتریک که از مدارک خروجی از محیط مدل شده استفاده می شود. نقشههای خروجی با نرم افزار اتوکد قابل ویرایش میباشد و در قسمت اجرایی سایت بکار میرود.دراين ماژول تنظيمات كلي برای خروجي نقشه ها وسايز بندي آنها ومديريت برروي چگونگي فايل خروجي تعريف مي شودDRAFTجهت تهیه نماهای مختلف ، نقشههای PLOT PLAN جهت جانمایی تجهیزات و لولهها یا سایر المانهای موجود در Plant بکار میرود .نقشه های خروجی قابلیت ویرایش در اتوکد را دارند.و در فاز ساخت پروژهها کاربرد فراوانی دارد.دراين ماژول تنظيمات كلي خروجي نقشه ها وسايز بندي آنها ومديريت برروي فايلهاي خروجي مانند رنگ, سايز, فونت, محل ذخيره اطلاعات, اندازه گذاريها, ايجاد TAG بر روي تجهيزات وديگر تنظيمات تعريف مي شود.SPOOLERجهت تقسیم بندی خطوط Isometric در Shop و در فاز ساخت پروژه کاربرد دارد.بطور كلي نرم افزار PDMS قابليت تعريف يك پروژه در بالاترين سطح ممكن مديريت پروژه, مدلسازي كامل واحد فراينديدر تمامي بخشهاوخروجي فايل بصورت انواع گزارشگيريها, نقشه ها ومدلهاي سه بعدي را داراست.

منبع:سايت mech4u.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

moaski

عضو جدید
با سلام
کتابهایی به ترجمه فارسی از انتشارات اندیشه سرا در مورد PDMS منتشر شده که دوستان می توانند تهیه نمایند. در ضمن با مراجعه به youtube و درج tutorial PDMS می توانند آموزش بزبان فارسی نرم افزار را بصورت فیلم مشاهده نمایند.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
PDMS چیست؟

PDMS چیست؟

[h=3]PDMS چیست؟[/h]نرم افزار PDMS محصول شرکت AVEVA ،در زمره کارآمدترین و با قابلیترین نرم افزارهای مدلسازی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دنیا است که در اکثر کشورها به عنوان اولین انتخاب در مقایسه با نرم افزارهای مشابه مورد استفاده قرار می­گیرد. همانطور که از نام واژه ترکیبی این نرم افزار پیداست، این برنامه قابلیت طراحی، مدلسازی و مدیریت یک سایت را تا بالاترین حد آن داراست.
توانایی بالای این نرم افزار در مدل کردن تجهیزات سبب انتخاب آن به عنوان نرم افزار اول دنیا در این صنعت گردیده و کاربر بدون نیاز به نرم افزار دیگر، قادر به طراحی و مدلسازی یک Plant می باشد .

از آنجا که این نرم افزار در قسمت مربوط به Database بسیار قوی و با دقت طراحی شده است چنانچه یک پروژه در ابتدا با ساختار مناسب و توسط فرد آشنا به این نرم افزار ایجاد گردد، تا انتهای پروژه کوچکترین دغدغه ­ای ای بابت از دست رفتن اطلاعات یا خرابی آنها وجود ندارد.
از جمله نکات مثبت این نرم افزار می توان به همخوانی ، ارسال و دریافت فایلها جهت هماهنگی با نرم افزارهای متداول و رایج علم مهندسی است. چنانکه قابلیت همخوانی فایلهای مدلسازی شده در Microstation را داراست و با زبان Visual basic می­توان برای این نرم افزار برنامه­نویسی کرد، قابلیت خروجی انواع گزارشها با فرمت Excel , Word را دارد و همچنین می توان نقشه­های خروجی را با فرمت PLT , DXF , DWG به اتوکد منتقل کرد.
به طور کلی و جهت آشنایی بامهمترین ماژول های نرم افزار و کارآیی آنها به شرح مختصر و عملکرد ماژول های آن می­پردازیم.

DESIGN

جهت مدلسازی یک واحد فرآیندی ازابتدا تا انتها با دقیقترین و کاملترین جزئیات بکار می­رود در این قسمت بخشهای مختلف واحدهای مکانیک، سازه، معماری، عمران و برق و … با توجه به شرح وظایف هر قسمت را می توان مدلسازی کرد. از جمله مهمترین مواردی که در ماژول Design می­توان انجام داد ، مدلسازی کل Plant، بررسی برخورداجزاء مختلف، مشاهده آخرین عملیات انجام شده کاربران، گزارشگیری از مدل و مشاهده نمای کلی plant می باشد.

ADMIN

تعریف پروژه، ایجاد بانکهای اطلاعاتی، تعریف کاربران، ایجاد محدوده کاری برای هر کاربر، تعریفpassword و مدیریت کلی datase و نرم افزار از کاربرد های این ماژول است. انتظار می­رود کهadmin یک پروژه بر کلیه قسمتهای مختلفpdms تسلط کافی داشته و توانایی رفع مشکلات کاربران دیگر را داشته باشد

PARAGON , SPECON
جهت تعریف PMS (PIPING MATERIAL SPECIFICATION) پروژه در بخش PIPING و ایجاد کاتالوگهای مورد نیاز بخشهای, Piping Instrument . Structure وسایر بخشها بکارمی­رود. به طور کلی المانهایی که توسط واحدهای مختلف در محیط Design استفاده می شوند در ابتدا در محیط Paragon یا Specon براساس استانداردهای طراحی و جداول و داده­های پروژه وارد نرم افزار می شوند.

ISODRAFT

برای تهیه نقشه ایزومتریک که از مدارک خروجی از محیط مدل شده استفاده می شود. نقشه­های خروجی با نرم افزار اتوکد قابل ویرایش می­باشد و در قسمت اجرایی سایت بکار می­رود.دراین ماژول تنظیمات کلی برای خروجی نقشه ها وسایز بندی آنها ومدیریت برروی چگونگی فایل خروجی تعریف می شود

DRAFT

جهت تهیه نماهای مختلف ، نقشه­های PLOT PLAN جهت جانمایی تجهیزات و لوله­ها یا سایر المانهای موجود درPlant بکار می­رود .نقشه های خروجی قابلیت ویرایش در اتوکد را دارند.و در فاز ساخت پروژه­ها کاربرد فراوانی دارد.
دراین ماژول تنظیمات کلی خروجی نقشه ها وسایز بندی آنها ومدیریت برروی فایلهای خروجی مانند رنگ, سایز, فونت, محل ذخیره اطلاعات, اندازه گذاریها, ایجاد TAG بر روی تجهیزات ودیگر تنظیمات تعریف می شود.

SPOOLER

جهت تقسیم ­بندی خطوط Isometric در Shop و در فاز ساخت پروژه کاربرد دارد.
بطور کلی نرم افزار PDMS قابلیت تعریف یک پروژه در بالاترین سطح ممکن مدیریت پروژه, مدلسازی کامل واحد فرایندیدر تمامی بخشهاوخروجی فایل بصورت انواع گزارشگیریها, نقشه ها ومدلهای سه بعدی را داراست.
 

ajh

عضو جدید
pdms

pdms

سلام
من دنبال برنامه pdms برای ویندوز 8 هستم لطفا کمکم کنید
 

chemblog

عضو جدید
فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS

فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری اول

PDMS یکی از نرم افزار های کاربردی طراحی و شبیه سازی و در برخی کشورها پرکاربرد ترین نرم افزار در زمینه ی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
مجموعه ی فیلم های آموزشی این نرم افزار را که در ۳۱ بخش گردآوری شده است را از “مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران” می توانید دانلود کنید.
رمز فایلهای فشرده: www.irchemeng.ir

Part 1
حجم فایل: ۲۲٫۴۴MB
دانلود

Part 2
حجم فایل: ۲۲٫۲۸MB
دانلود

Part 3
حجم فایل: ۲۷٫۳۹MB
دانلود

Part 4
حجم فایل: ۳۰٫۰۴MB
دانلود

Part 5
حجم فایل: ۱۸٫۶۲MB
دانلود

Part 6
حجم فایل: ۱۹٫۹۶MB
دانلود

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

chemblog

عضو جدید
فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری دوم

فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS - سری دومReviewed byرضا فرضیonJul 8Rating:5.0فیلم های آموزشی نرم افزار PDMSفیلم های آموزشی نرم افزار PDMS - سری دوم
PDMS یکی از نرم افزار های کاربردی طراحی و شبیه سازی و در برخی کشورها پرکاربرد ترین نرم افزار در زمینه ی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
مجموعه ی فیلم های آموزشی این نرم افزار را که در ۳۱ بخش گردآوری شده است را از “مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران” می توانید دانلود کنید.
رمز فایلهای فشرده: www.irchemeng.ir

Part ۷
حجم فایل: ۴۱٫۹۷MB
دانلود

Part ۸
حجم فایل: ۱۰۱٫۴۴MB
دانلود

Part ۹
حجم فایل: ۲۱٫۲۸MB
دانلود

Part ۱۰
حجم فایل: ۴۹٫۵۹MB
دانلود

Part ۱۱
حجم فایل: ۳۰٫۵۹MB
دانلود

Part ۱۲
حجم فایل: ۲۶٫۱۱MB
دانلود


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

chemblog

عضو جدید
فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری سوم

فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری سومReviewed byرضا فرضیonJul 24Rating:5.0فیلم های آموزشی نرم افزار PDMSفیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری سوم
PDMS یکی از نرم افزار های کاربردی طراحی و شبیه سازی و در برخی کشورها پرکاربرد ترین نرم افزار در زمینه ی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
مجموعه ی فیلم های آموزشی این نرم افزار را که در ۳۱ بخش گردآوری شده است را از “مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران” می توانید دانلود کنید.
رمز فایلهای فشرده: www.irchemeng.ir

Part ۱۳

حجم فایل: ۳۲٫۱۰MB
دانلود


Part ۱۴
حجم فایل: ۳۳٫۹۷MB
دانلود


Part ۱۵
حجم فایل: ۳۲٫۹۷MB
دانلود



Part ۱۶
حجم فایل: ۳۳٫۸۱MB
دانلود



Part ۱۷
حجم فایل: ۲۳٫۰۷MB
دانلود



Part ۱۸
حجم فایل: ۵۴٫۱۸MB
دانلود


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

chemblog

عضو جدید
فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری چهارم

فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری چهارمReviewed byرضا فرضیonJul 25Rating:5.0فیلم های آموزشی نرم افزار PDMSفیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری چهارم - مجموعه ی فیلم های آموزشی این نرم افزار را که در 31 بخش گردآوری شده است را از "مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران" می توانید دانلود کنید.
PDMS یکی از نرم افزار های کاربردی طراحی و شبیه سازی و در برخی کشورها پرکاربرد ترین نرم افزار در زمینه ی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
مجموعه ی فیلم های آموزشی این نرم افزار را که در ۳۱ بخش گردآوری شده است را از “مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران” می توانید دانلود کنید.
رمز فایلهای فشرده: www.irchemeng.ir

Part ۱۹

حجم فایل: ۵۲٫۸۶MB
دانلود



Part ۲۰
حجم فایل: ۶۱٫۲۸MB
دانلود


Part ۲۱
حجم فایل: ۲۸٫۵۸MB
دانلود



Part ۲۲
حجم فایل: ۱۵٫۷۵MB
دانلود



Part ۲۳
حجم فایل: ۳۵٫۱۰MB
دانلود



Part ۲۴
حجم فایل: ۸۶٫۶۲MB
دانلود


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

chemblog

عضو جدید
فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری پنجم

فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری پنجمReviewed byرضا فرضیonJul 25Rating:5.0فیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری پنجمفیلم های آموزشی نرم افزار PDMS – سری پنجم - PDMS یکی از نرم افزار های کاربردی طراحی و شبیه سازی و در برخی کشورها پرکاربرد ترین نرم افزار در زمینه ی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
PDMS یکی از نرم افزار های کاربردی طراحی و شبیه سازی و در برخی کشورها پرکاربرد ترین نرم افزار در زمینه ی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
مجموعه ی فیلم های آموزشی این نرم افزار را که در ۳۱ بخش گردآوری شده است را از “مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران” می توانید دانلود کنید.
رمز فایلهای فشرده: www.irchemeng.ir

Part ۲۵

حجم فایل: ۴۷٫۹۰MB
دانلود



Part ۲۶
حجم فایل: ۲۴٫۸۹MB
دانلود


Part ۲۷
حجم فایل: ۳۷٫۴۸MB
دانلود



Part ۲۸
حجم فایل: ۲۴٫۰۴MB
دانلود



Part ۲۹
حجم فایل: ۳۸٫۹۰MB
دانلود



Part ۳۰
حجم فایل: ۵۲٫۲۲MB
دانلود



Part ۳۱
حجم فایل: ۵۰٫۱۸MB
دانلود


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا