فوت و فن عکس گرفتن از کودکان

Aydin51

عضو جدید
فوت و فن عکس گرفتن از کودکان




عکس گرفتن از کودکان کمی مشکل است کودکان هنگام گرفتن عکس به موقع لبخند نمی زنند، یا هنگام عکس گرفتن شکلک در می آورند، پلک می زنند و... برای آسان تر کردن این کار به چندنکته در مطلبی از آ« Readers digest آ» توجه کنید.

۱) برای گرفتن عکس نور طبیعی بهترین کارکرد را دارد. این یک نکته کلی در عکاسی است.بنابراین از نور طبیعی صبح و یا ظهر برای گرفتن عکس استفاده کنید.
۲) روی چشم ها تمرکز کنید؛ رعایت این نکته در عکس گرفتن تفاوت زیادی ایجاد می کند. از آن جا که چشم ها حالت درونی خود را نشان می دهد تمرکز روی چشم برای گرفتن عکس مهم است چرا که وقتی شما به عکس های گرفته شده نگاه می کنید بی اختیار و بلافاصله روی چشم ها تمرکز می کنید.
۳) به قد آن ها توجه کنید: برای عکس گرفتن از نوزادان و بچه های کوچکی که روی زمین قرار گرفته اند ، شما هم روی زمین قرار بگیرید در حالی که برای گرفتن عکس از بچه های بزرگ تر با آن ها روی زمین بنشینید با رعایت این نکات نه تنها عکس های خوب و سرگرم کننده می گیرید بلکه تصویر دلخواهی را که می خواهید به دست خواهید آورد.
۴) عکس گرفتن را به یک عمل سرگرم کننده تبدیل کنید؛ کودکان همیشه به فعالیت های سرگرم کننده توجه می کنند. آن ها را برای گرفتن عکس معذب و یا وادار به لبخند زدن نکنید، تا عکس های زیبایی بگیرید .
۵) انتخاب صحنه؛ برای گرفتن عکس های لحظه ای و طبیعی از کودک خود در پارک هنگام تاب بازی، کنار دریا و هنگام بازی با شن ها و یا خندیدن عکس بگیرید.



۶) به نور توجه کنید: اگر نور طوری به صورت شان می خورد که مجبورند از گوشه چشم به شما نگاه کنند جای شان را عوض کنید .
۷) از لباس های رنگی و شاد استفاده کنید. این کار باعث می شود عکس زنده به نظر آید .
۸) در صحنه وسایل کمکی را به کار ببرید. هرگونه وسایلی مانند صندلی، بادکنک و اسباب بازی برای گرفتن عکس خوب و جالب اند. سرگرم بودن کودک نسبت به این که به دوربین خیره شود نتیجه بهتری خواهد داشت.
۹ ) روی قسمت های دیگر بدن نیز تمرکز کنید؛ عکس گرفتن از کودکان نباید همیشه از چهره باشد. دست های کوچک شان که صدف در دست دارند، انگشتان کوچک فرورفته در شن و... همه این ها می تواند یادگارهای عکاسی باشد.
۱۰) عکس گرفتن را طول ندهید؛ کودکان سریع خسته و حواسشان پرت می شود بنابراین در مدت کوتاهی که سرحال و خندان هستند دکمه دوربین را فشار دهید و عکس دلخواهتان را بگیرید.

برگرفته از: ایران ویج
 

Similar threads

بالا