فوتبال تفریحی فشار خون بالای زنان را کاهش می دهد

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
فوتبال تفریحی فشار خون بالای زنان را کاهش می دهد



در حالی که بازی های جام جهانی برزیل میلیون ها نفر را در سراسر جهان به خود جذب کرده است، یک مطالعه نشان می دهد که بازی فوتبال به صورت تفریحی به کاهش فشار خون زنان 35 تا 50 ساله کمک می کند.






به گزارش ایرنا از ساینس، این مطالعه که با همکاری محققان انگلیسی دانشگاه «اکستر» و سه کشور دیگر انجام شد نشان داد که زنان 35 تا 50 ساله با بازی کردن فوتبال فواید قابل توجهی در زمینه تناسب اندام و کاهش فشار خون می برند.

پروفسور «پیتر کراستروپ» از دانشگاه اکستر که در انجام این مطالعه همکاری داشت، می گوید: فوتبال تفریحی یک روش درمانی موثر برای زنانی است که کمتر عادت به ورزش دارند و برای زنان 35 تا 50 ساله ای که فشار خون بالا دارند مفید است.

پژوهشگران دانشگاه اکستر انگلیس با تحقیق بر روی گروهی از زنان 35 تا 50 ساله که به مدت 15 هفته بر روی چمن ها دویده و به صورت تفریحی فوتبال بازی کرده بودند، متوجه شدند که بازی تفریحی فوتبال تاثیر چشمگیری بر فشار خون بازیکنان تازه کار دارد.

پروفسور کراستروپ می گوید: ورزش فوتبال فشار خون بالا را کاهش می دهد و فواید فوتبال دو برابر فواید شنا در مدت مشابه است. وی که ده سال است بر روی تاثیر فوتبال و دیگر ورزش های تفریحی تحقیق کرده است می گوید: این اولین تحقیقی است که فواید فوتبال را برای مقابله با فشار خون بالا نشان می دهد.

این مطالعه نشان داد که هفته ای سه جلسه یک ساعته بازی فوتبال در طول 15 هفته ، علاوه بر بر کاهش فشار خون سبب کاهش وزن زنان هم شد و آنها به طور متوسط 2 کیلو و 300 گرم وزن کم کردند. همچنین فوتبال باعث کاهش کلسترول و بهبود وضعیت فیزیکی افراد شد.
این مطالعه در مجله تخصصی Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports منتشر شده است.



کلمات کليدی: فوتبال،فشار خون،زنان
 
Similar threads
بالا