[فنگ شویی]چند قدم تا آرامش با فنگ شویی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
در این مطلب به استفاده از عناصر و رنگ ها در فنگ شویی در جهت ایجاد نظم و تعادل در خانه می پردازیم. از نظر مکتب فنگ شویی، حضور بودا در خانه سریعا آرامش ایجاد می‌کند. معمولا پیشنهاد می‌شود که از تصویری از بودا در خانه خود استفاده کنید. عطردرمانی یکی دیگر از عناصر آرامش‌بخش فنگ‌شویی است. استفاده روزانه از اسانس زیتون به ایجاد آرامش، انرژی، و تمیزی خانه کمک می‌کند و نیز فضایی عاطفی را به وجود می‌آورد.



هنر نیز در فنگ‌شویی از اهمیت زیادی برخوردار است و گفته می‌شود که انرژی خانه و دفتر کار را افزایش می‌دهد. فقط از این‌که اثر هنری مورد نظر با فضای شما تناسب دارد مطمئن شوید. برای مثال اتاق خواب یا حمام باید دارای اثر هنری‌ای باشند که آرامش‌بخش باشد، چیزی مانند تصویری از طبیعت. اتاق‌های خانواده و دفترهای کار باید دارای آثار هنری انرژی‌بخش باشند که دارای رنگ‌های روشن و تصاویر متنوع است. لحن اثر هنری باید با لحن اتاق یکی باشد.





شمع‌ها نماینده عنصر آتش هستند و در هر خانه‌ای باید وجود داشته باشند. هم‌چنین می‌توان از یک فواره در خانه استفاده کرد. فواره نماینده عنصر آب است و فضایی آرامش‌بخش و آرام را در خانه ایجاد می‌کند.

بامبو یکی از مهم‌ترین عناصر فنگ‌شویی است. نه تنها زیباست بلکه نماینده عنصر خاک و نمادی از شانس خوب است. استفاده از گیاه نیز توصیه می‌شود و گفته می‌شود گیاه در خانه فضایی خردمندانه ایجاد می‌کند.

استفاده از رنگ‌های فنگ‌شویی برای رسیدن به نظم و تعادل



قرمز





رنگ اشتیاق، شجاعت، و عشق است و بیان‌گر عنصر آتش است. رنگ قرمز روشن انرژی شادی، هیجان، و عنصر جسمانی را وارد خانه شما می‌کند. قرمز در چین بیان‌گر شادی و خوشحالی است و در هند بیان‌گر ازدواج و در غرب نمادی از عشق، علاقه، و شجاعت است.


زرد





در فنگ‌شویی رنگ زرد بیان‌گر آفتاب و شادی است. این رنگ شادی‌بخش است و سطح انرژی هر خانه‌ای را افزایش می‌دهد. استفاده از رنگ زرد در آشپرخانه انرژی‌بخش است. در اتاق نشیمن و اتاق‌های کودکان دنج‌بودن را ایجاد می‌کند. رنگ‌ زرد دارای گستره رنگی فراوانی است و می‌توانید یکی از آن‌ها را در خانه خود به کار گیرید.


آبی





بیان‌گر آرامش، صلح، و آسایش خاطر است. این رنگ همچنین نشان‌دهنده عنصر آب است. در فنگ‌شویی رنگ آبی رنگ بسیار مهمی است و دارای رنگ‌مایه‌های مختلفی، از روشن تا تیره، است. از رنگ‌ آبی در همه قسمت‌های خانه می‌توان استفاده کرد.


سبز





بیان‌گر رشد، سلامتی، و طراوت است. این رنگ هم‌چنین نماینده عنصر چوب است. این رنگ تقویت‌کننده سلامتی شما، ذهن، جسم، و روح، است و عناصری از طبیعت را در خود دارد. وقتی از این رنگ استفاده می‌کنید، سایه‌ها و رنگ‌مایه‌های مختلف آن را در کنار هم قرار دهید تا تاثیرات فنگ‌شویی را در خانه خود به حداکثر برسانید.


نارنجی





اجتماعی، خوش‌بینانه، و آزاد است. این رنگ یکی دیگر از رنگ‌هایی است که به عنصر آتش تعلق دارد و برای فضاهایی مناسب است که در آن رنگ زرد بیش از حد زیاد است. در فنگ‌شویی نارنجی انرژی به وجود می‌آورد و باعث ایجاد لحظاتی شاد و گفتگوهایی بانشاط در خانه می‌شود. رنگ نارنجی فصل پاییز و گرمای آتش را به یاد ما می‌آورد.


ارغوانی




شاهانه، مرموز، و باشکوه است و به عنصر آتش تعلق دارد. استادان فنگ‌شویی توصیه می‌کنند که در استفاده از رنگ ارغوانی اعتدال به خرج دهید. از آن‌جایی که رنگ ارغوانی تنوع زیادی دارد بهتر است از آن در عناصر تزئینی استفاده کنید تا دیوارها. بهترین فضای فنگ‌شویی که می‌توان در آن آزادانه از رنگ ارغوانی استفاده کرد اتاق معالجه و مدیتیشن است.


صورتی




رنگ جهانی عشق است. نجیب، ملایم، و دوست‌داشتنی است و به عنصر آتش تعلق دارد. صورتی رنگ کامل فنگ‌شویی است و انرژی هر فضایی را تلطیف می‌کند. این رنگ بر روی رفتار افراد تاثیر مثبتی دارد. از آن‌جایی که زیبایی این رنگ بر همگان اثبات شده است می‌توان از آن در هر فضایی از خانه استفاده کرد.


خاکستری






بیان‌گر وضوح، گسست، و بی‌طرفی است. این رنگ نماینده عنصر فلز است. اگرچه ممکن است رنگ خاکستری رنگی کسل‌کننده به نظر برسد، اما بسیار پیچیده و باکلاس است. خاکستری انرژی خوبی به هر فضایی وارد می‌کند.


با ترکیب این فلسفه‌ها، اندیشه‌ها، و رنگ‌ها می‌توانید فضایی آرام و هماهنگ ایجاد کنید که انرژی را به شیوه‌ای مثبت در خانه به جریان می‌اندازد. وقتی خانه شما آرام است بر روی شما نیز تاثیر می‌گذارد و شما استرس کم‌تری خواهید داشت. استرس دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن است. وقتی استرس از بین می‌رود بیماری‌ها نیز از شما دور می‌شوند. از فنگ‌شویی در خانه و محل کار خود استفاده کنید تا فضایی به وجود آید که بازدهی بیشتر و آرامش را برایتان به ارمغان آورد.

منبع: freshome | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه
 
بالا